HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 17 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Metagame thinking je popri munchkinisme dalsim problemom, ktory kvari hranie RPG uz od vekov. Spociva v spore medzi tym, co vie/ake vedomosti ma postava a tym co vie/ake vedomosti ma hrac. Zvacsa sa tento spor riesi ,,zjednotenim" vedomosti hraca a postavy (cize postava vie jazdit ako slak a zaroven ovlada zaklady vseobecnej theorie relativity ;-). Lenze niekedy to vie DMa poriadne otravit, ci uz v pripade, ze prvolevelne postavy vidia tien, co sa podoba na trolla a uz z piatich kilometrov (pardon, mil) si pripravuju firebally, alebo v pripade, ze mocny klerik zvola ,,tam pasca nemoze byt, lebo DM nemoze byt az taka svina".

Co vy na to?


Hore
 Profil ICQ  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
:P ale DM sviňa je. a tieň trolla? onto je firetroll :P odjeby treba dávať :P

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ano, tiez ma prve napadlo, ze to budu mocni, specialni ladovi trollovia :-)

Problem je, co s pripadmi, ked hrac precital vsetky prirucky k Forgotten Realms / Dragonlance a ovlada vsetko co bolo aj bude :-) (pouzitie vlastneho sveta je ,,zakladne riesenie tazkeho kalibru" -- nie velmi pouzitelne).


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 07.12.2004
Príspevky: 102
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ten problem sa stal uz aj mne ako DMovi na 1 DrDku: ze 1 fighter INT 8 WIS 10 (hrac ktory hral DRD uz asi 2 roky) musel prist na vyriesenie logickej hadanky, ktora spocivala v rasovych abilitach, o ktorych mage INT 14 WIS 14 nemal ani potuchu, nuz co stava sa...
ale chvilu bol ticho (rozumej asi hodinu) len potom ho to uz omrzelo, na chvilu prestal hrat role-play a vyriesil to za asi 3 minuty :)

_________________
Show weakness to hide your strength.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Xan: toto je dalsi vyborny priklad metagame-thinkingu :D V D&D to mozno niekedy vyriesit inteligencnym checkom (ak si postava hodi nejake strasne cislo analogicke kritickemu zasahu, tak je mozne vsetko). Ale v tomto pripade, neviem-neviem :-)


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 07.12.2004
Príspevky: 102
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ved presne tak som to od vtedy robil, ale trvalo to len chvilu... potom som povedal, zeby sa hraci mali zamysliet nad tym, ake postavy si vybrali, a ci ich to bavi hrat tak, ze si stale hodia, ci ich to napadne a ja im to poviem alebo ci nechce ten mage -> fightera a fighter nieco s vyssou INT a WIS a dohodli sme sa... teraz su vsetci spokojny a hlavne ja, ked nemusim prezradzat riesenia, ale musia pri tom hraci pouzit to co maju na krku...

_________________
Show weakness to hide your strength.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Heh ale bacha int 8 nieje az taka zla :) taky normalny priemer, cize nejaku logicku hadanku vyriesit mozu :) A co sa tyka rasoych rozdielov, bojovnik predsa len pozna potvory lepsie nez mag :)

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No, to je zatvaranie oci pred tymto konkretnym problemom. Int 8 uz zacina byt jemny podpriemer (aj v 2e). Staci vymysliet hadanku, ktora sa tyka kuziel, alebo niecoho magickeho a tam je bojovnik nahraty....

Zatial to knowledge checky, alebo vyslovny zakaz DMa istia. Ma niekto lepsi napad ako proti tomuto problemu bojovat inak?


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ
Obrázok používateľa

Založený: 20.01.2005
Príspevky: 30
Body: 5
Bydlisko: Münster, Germany

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No, ono je to tazko povedat, prave v pripade hadaniek... spomeniem len typicky priklad otvarania brany do Morie :) skratka niekedy aj postava s nizkou Int moze hadanku uhadnut - plus je mozne sa skriepit o tom, ci rovnaky vyznam nema napr. vysoka Wis.
Kazdopadne sa metagame thinking neda nikdy uplne odstranit - to sa potom mozu hraci pri kazdom kroku pytat, ci tamto ci ono vedia, ci by to postava spravila a ci nie atd... Myslim, ze urcita uroven sa da zniest a respektovat. A hadanky sa daju brat dvoma sposobmi: ako nieco na spestrenie kde, kde sa maju hraci zabavit, pripadne ponamahat - a v tom pripade je jedno, kto tu hadanku vyriesi - alebo druh pasce, namiesto na orolnost alebo sikovnost je na inteligenciu a rozmyslanie - a v tom pripade je vhodne si jednoducho hodit. V druhom pripade ale hadanky stracaju vlastne zmysel ("narazili ste na hadanku, hodte si na inteligenciu"), takze ja pouzivam prvy sposob. A ak na odpoved nikto nepride, moze si kazdy hrac hodit na inteligenciu, a podla vysledku dostanu (alebo nedostanu) napovedu - v kritickych situaciach priamo odpoved. Je to taky salamunsky kompromis, ale pravdupovediac sa zatial nejako najviac osvedcil.
No ak ak ten metagame thinking prekroci unosnu hranicu - uz spominane firebally (aj ked, postavy na prvom levely a fireball? ;)), alebo vsevedovia, ktori sa citali, ze tajny vchod do Zentarskej pevnosti je na severnej strane tamtoho vrsku - toz DM je panom svojho sveta, a trolovia z Ladovej Doliny su prave ohnom regenerovani rychlejsie, a na severnej strane vrsku sa nachadza iba falosny tajny vchod skryvajuci nechutnu pascu... a ak je DM v dobrej nalade, moze predtym hracov este upozornit, ze nie vsetko, co je v knihach, je nevyhnutne pravda. :twisted:

_________________
There is nothing wrong with any one person that can't be fixed with a hired assassin.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Co sa tyka Int 8 a 2e, 8 je absolutny priemer nie podpriemer, ako uvadzaju pravidla je to iq okolo 80 - 90 co je priemerna int... A na nasom svete nenajdes nikoho s int nad 14 alebo 15 ak ma pamat neklame :)

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
<ot>To vasi wizardi nevedia kuzlit vysokolevelne kuzla?</ot>


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja by som povedal že Int nezodpovedá IQ. Ale schopnosti púrijímať všeobecnú kultúru a reagovať v nej. A po slovensky: Vysoká Int = vysoké IQ, okrem: Troll Int 11 je v ľudskom meste priemerný ale medzi trollmi génius, ...

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
IQ by som do toho netahal, ono len velmi komplikuje veci (IQ je podla mna zlozkou Int + Wis -- nie je to nahodou to, o kolko tvoj mentalny vek predstihuje tvoj skutocny vek?)

V zmysle AD&D:

Inteligencia ukazuje, ako dobre sa vie postava ucit a uvazovat, a podla mna reprezentuje skor nastudovane znalosti.

Wisdom predstavuje silu vole, ,,sedliacky rozum", vnimanie a intuiciu, schopnost analyzovat informacie a podla mna reprezentuje skor naucene znalosti (nastudovane nie je to iste, co naucene).

Povedal by som, ze Inteligencia v tomto pripade je skor ,,ta aktivna" cast myslenia, zatial co Wisdom je ta ,,pasivna" cast.

Uplne klasicky pripad je sialeny profesor -- vysoka Int, nizsia Wis.

To, co vravis, TwoFlower, nie je take jednoduche -- je pravda, ze troll s Int 11 je medzi trollmi genius, ale to skor preto, ze chodil do trollskej nedelnej skoly :-)


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
IQ by som do toho netahal, ono len velmi komplikuje veci (IQ je podla mna zlozkou Int + Wis

Ale čo DrD, kde máme len Inteligenciu?
alef0 napísal:
To, co vravis, TwoFlower, nie je take jednoduche -- je pravda, ze troll s Int 11 je medzi trollmi genius, ale to skor preto, ze chodil do trollskej nedelnej skoly :-)

To sotva, skôr zametal na Neviditelnej Univerzite, alebo robil spoločnopsť osamelému elfovi.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 07.12.2004
Príspevky: 102
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na DRD, kde mas len INT je to tak, ze INT+WIS=INT, ale inak nie je pravda, ze INT a WIS je to iste...
intelligence = uvazovanie, rozmyslanie, ako rychlo vyriesis nejaky problem, logicku hadanku, to ze vies 132x79 vynasobit pod sebou a dostanes tak spravny vysledok (logicke myslenie)
wisdom = to co uz vies, co si sa v minulosti naucil, spomienky, to ze vies ze 132x79=10428 lebo si to uz 154x ratal a pamatas si to (biflovina)
No a v pravidlach kde je len INT, tak ta obsahuje vsetko vyssie spomenute

_________________
Show weakness to hide your strength.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 17 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun