HuSä
http://annun.sk/

DrD II prave vyslo!
http://annun.sk/viewtopic.php?f=3&t=7766
Stránka 1 z 1

Autor:  crowen [ Ne. 24. Júl 2011, 16:02 ]
Predmet príspevku:  DrD II prave vyslo!

DrD 2 uz vyslo! http://drd2.altar.cz/novinky/drd2

Autor:  wormwood [ St. 23. Jan 2013, 12:51 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

tak konecne som sa dostal k citaniu tych pravidiel. kniha je pekne spravena etc etc ale tie pravidla. mathafacka. toto som necakal. tak som sa najprv na to krasne naladil az dokedy som sa nedostal k tretej kapitole, ktora vysvetluje samotnu hru. a prave ma uplne presla chut to hrat a vobec celkovo co i len to docitat.

to, ze hra je extremne zjednodusena len na tri vlastnosti (telo,duse,vliv) by som este prezil. to, ze k uspechom sa priratava "povolanie" vsak vobec tematicky nechapem.predstavte si, ze vasa postava uteka a pred nou je priepast, do ktorej moze spadnut. prva vec, ktoru musi DM podla pravidiel urobit, je oboznamit hraca s tym, ze sa ruti do priepasti (seriously, what?), potom si hadze dvoma d6 a k tomu priratava jeho prislusne "povolanie". ake povolanie mam teda pouzit ked mu hrozi to, ze sa moze strepat do priepasti? a preco to ma dm oznamovat hracom? ved to zabija suspense ale hlavne to nedava ziaden zmysel. ok, spat teda k povodnej otazke. ake povolanie ma k tomu priratat? "kejklir"? bojovnik? lovec? len kejklir vie zbadat ci uteka do priepasti? bojovnik je slepy [vymazané]? lovec detto? alebo teraz vsetci traja si mozu priratat bonus? a toto je len uplne obycajny problem, na ktory urcite narazite pri hrani. kniha radi - dohodnite sa na pravidlach, ktore sa vam hodia. to je zase co za radu? ved si kupujem tie pravidla na to, aby som mal aspon zakladnu predstavu o tom, ako riesit taketo banalne situacie...ach do [vymazané]. a tak som sa tesil.

okej. este jedna vec. boj v tejto hre je tiez rieseny fakt uzasne:D predstavte si, ze barbar jozef utoci na kostlivca. obaja hadzu 2d6 a k tomu si prirataju bonus za povolanie (teda bojovnik), popripade zbran. Jozef ma tri urovne bojovnika; kostlivec povedzme tiez. obaja si teda prirataju k hodu +3; kto hodi viacej, ten vyhrava. povedzme, ze jozef hodil 11. kostlivec 8. jozef ma teda viac. DM sa vsak rozhodol, ze to bude akcia s Ohrozením 2 teda bezne ohrozenie ( postaci vediet, ze kazda akcia ma priradene cislo od 0-9 a ak akcia failne. moze sa rozhodnut obetovat tolko bodov vlastnosti a zneguje cely tah). Jozef teda zasiahol. alebo by mal zasiahnut. Kostlivec, ma vsak 7 bodov v "Telo". DM sa teda moze zanho rozhodnut, ze vycerpa 2 body tejto vlastnosti (hodnota ohrozenia) a Jozef nezasiahol. uz si viem presne predstavit pri samotnej hre, tu nekonecnu frustraciu hracov, ktory hodia 3 krat na zasah ale vzdy im poviem, no sorry kostlivec sa vycerpal a k tomu vymyslat tri krat za sebou nejaky [vymazané] tematicky opis na to, preco sa mohol kostlivec vycerpat....omfg.

mozem ist hrat pathfinder alebo adnd2.5. čau. tu knihu mam chut hodit do zachoda. jedina pekna vec su tam ilustracie. herny system mi pride totizto vrcholne dementny. a ano, je citit z toho, ze som nasraty a bodaj by nie. konecne mam trocha volneho casu sa tesim, ze si zahram nejake gycove fantasy rpg a niekto tu na mna vytahuje tento uzasne "progresivny" system. fuck.

Autor:  Aljen [ St. 23. Jan 2013, 18:56 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

Jo!
Made my day :)))

A to je este DrD2 vcelku klasicke RPG.
Co by si povedal na Penny for my thought, Apocalypse world, Maschine Zeit, Alienoid, TrollBabe, Polaris alebo nebodaj Universalis tak to by som velmi rad cital

Autor:  alef0 [ St. 23. Jan 2013, 19:02 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

Kedze ta poznam, tak tazko mi je dodat nieco k tomuto rantu :D

Ako na teba pozeram, tak tebe naozaj vyhovuje predat prirucku, lebo ta z nasratosti nic nevyvedie :-) A zobrat D&D a hrat ho, lebo to je hra ineho typu nez DrD2, ktore je omnoho ukecanejsie, znacne abstraktnejsie (a flexibilnejsie), ale zase vyzaduje velku pozornost na citanie. Hlavny fail je vtedy, ak ides do hry so znalostami klasickeho D&D v duchu "ze to nejak pochopim", lebo presne narazis na situacie, ktore spominas, a ktore generuju zdanlive WTF momenty. Inak najviac na to nadavali hardcore hraci, a bolo to len preto, ze si neprecitali text... ktory na druhej strane ma *mnoho* priestoru na zlepsenie

(Dokonca aj keby si hral DrD1, tak by si nadaval ako pohonic, lebo je to tiez ina dimenzia nez epicke fantasy americkej verzie. Nehovoriac o alternativnych hrach po roku 2000, z ktorych DrD2 cerpa dost vehementne a z ktorych by ti isla hlava vybuchnut ;-))

S odstupom casu vznikol nazor (a ja s nim suhlasim), ze mnozstvo veci, ktore su napisane nejasne, vyjasni Pirátská verze alias Lite verzia. Ta je zadarmo a ovela viac zakladnych veci je napisanych civilizovanejsie.

K veci: Priepast je zakladny hod (skuska): 2d6 + level > 9. To je inak rovnake ako v D&D (tam je d20 + bonusy > difficulty class), akurat tu je v pripade jednoduchych veci DC konstante. Na rozdiel od D&D: ak zlyhas, mozes sa vycerpat a minut prislusne body a napriek tomu uspiet.

Mohol by si napisat, ako ide tvoja uvaha pri takychto veciach v beznych RPG? Lebo v DrD2 sa to riesi uplne identicky, nechapem tie poznamky o suspense, slepote a neviemcom.

Chapem to tak, ze bonus si pripocitavas za veci, ktore davaju zmysel. Bojovnik vie skakat, cize ano, ma bonus, lovec tiez skace, cize ano ma bonus, ale mastickar asi nie je povestny tym, ze preskakuje jamy a vobec je fyzicky zdatny, tak bonus nedostane. To je priklad toho "dohodnite sa".

Ad vycerpavanie: opat sa predpoklada zdravy rozum: ak vidim, ze su hraci frustrovani, tak nebudem zbytocne natahovat kombat s biednym kostlivcom na pat hodin a jednoducho poviem, ze uspeli (kostlivec ocividne nie je dead boss, errr final boss). Navyse, Rozpravac ma Sudbu, co je sada bodov, z ktorych sa jeho prisery vycerpavaju -- takze to nie je dokola "vycerpam sa, vycerpam sa, vycerpam sa", a je tam poznamka, ze Sudbu nie je potrebne vytrieskat celu.
V D&D sa to da tiez, ale tam musi Rozpravac potichu stiahnut kostlivcove zivoty na nulu, aby sa kombat netiahol.

Co je velmi dolezite:

OPIS > PRAVIDLA

Teda, ze sa predpoklada, ze najprv povies AKO sa to stane a potom hadzes a vyhodnotis cisielka a kocky. To je v knihe malo zdoraznene (resp. je to tam, ale vyzaduje to zmenu mentality, co ocividne maloktory hrac pobral a nie je to jeho vina), a napriek tomu je to odlisnost oproti D&D, kde si mozeste bez slova odhadzat kombat a bude to viacmenej fungovat.

Tematicky obsah tiez vonkoncom nemusis generovat jak Cervenak, ze na kazdy hod kockou tri strany masiteho opisu -- jednak zalezi na dolezitosti (opat: kostlivec nepotrebuje tri hodiny herneho casu) a jednak v praxi nam stacila veta-dve. Dokonca uplne staci "I hit", akurat, ze v tomto pripade kreativny hrac vyhrava nad menej kreativnym. Skvela vyhoda je to, ze tu sa daju vykonavat aj tiahlejsie akcie nez "I hit/I miss", len asi to novacikom opat nik nepovedal.

Autor:  Quicci [ St. 23. Jan 2013, 20:17 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

Aljen napísal:
Jo! Alienoid


na toto už len že "a kedy hráme?"

Autor:  wormwood [ St. 23. Jan 2013, 23:07 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

hehehe. som vedel, ze aspon trocha to tu ozivim. prvy dracak mam celkom rad nahodou aj sme sa ho hodne vela nahrali, len sme mali 14 a vtedy mi to bolo jedno. od dvojky som cakal nieco aspon troska podobne. a nie UPLNE iny system, ktory je este k tomu podany velmi volne. ja mam rad ak maju rpgcka jasne a velmi lahko predstavitelne pravidla, proste nejaky system, ktory je jasne viditelny pod nanosom balastu pomocou, ktoreho sa da riesit bars aj to, co si mam hodit ked idem na zachod. tuna nic take nemam, resp. dostanem zo strany autorov fuck off v podobe - domysli si, dohodnite sa. preto mi ovela viacej vyhovuje momentalne napriklad nWoD, na ktory sa da napasovat uplne vsetko (hrame v tom scifi stargate kampan uz cca.rok).

je pravda, ze hentie indie veci som nikdy nehral. nemam na to ludi v okoli.

inak, ako to tak googlim tak niesom sam kto silne vyhejtoval to druhe DrD...

Autor:  Aljen [ Št. 24. Jan 2013, 0:13 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

proste ti nevyhovuje lebo mas iny mindset a chapanie co je a co nie je spravne v RPG
To je v poriadku

Ze si si nepozrel verzie DrD2 zdarma, web a fora ... nuz tvoja chyba.

DnD 0 - 5 sa lisia este viac a tiez si uzili svoje rantovanie

Citácia:
na toto už len že "a kedy hráme?"

Musia to francuzi dokoncit a spravit tomu system ... ktory does matter ;)

Autor:  alef0 [ Št. 24. Jan 2013, 12:05 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

Ty si ocividne veteran hier, ktory si potrebuje hadzat, ci naozaj ide na zachod; na druhej strane je kopa novacikov a dokonca inych veteranov, u ktorych je presne toto priklad maximalnej otravnosti.

Ale vravim: tu sa ocividne rozisli tvoje preferencie; resp. predpokladam, ze si jeden zo vzacnych hracov, co nabehol do knihupectva, zdrapil tu nadhernu knihu s Ivanovou megaobalkou, intuitivne cakal nieco ako opraveny Dracak a dostal si kompletne zgruntu nieco nove*, navyse s dost inou filozofiou nez D&D, poťažmo nWOD.

To, ze nie si jediny hejter, je prirodzene: ale kedze som precital takmer vsetky reakcie: tie najviac šmakovne boli naozaj od ludi, co narazili na trik DrD vs DrD2, alebo co cakali nejaky variant DrD a isli do hry so starymi ocakavaniami, alebo to prudko nepochopili, resp. ani poriadne neprecitali ("DrD2 je vykradnuty Shadowrun")), resp. prehodili sa do modu NENAVIDIM a potom tazko nieco radit. Ale to je v poriadku, ved statistika musi mat aj nespokojnych ludo.

DrD2 je presne zlomovy moment v mentalite starych D&Dckarov vs novych pribehovnikov. Ten zlom vo svete prebehol uz davno, ale u nas prisiel asi s 5 rocnym oneskorenim: Strepy snu su este vacsi mindfuck ako DrD2 (viac abstraktne, viac pribehotvorne, ani setting nie je dany), Pribehy imperia su z hladiska pravidiel zase este jednoduchsie... a kym starsinovia ich ignoruju, novacikovia ich totalne zeru -- najme Pribehy, ktore su nadherne. DrD2 je zase kompromis: jasny setting, klasicke veci, dokonca este aj kombat je urobeny pomerne klasicky, ale uz je tam velmi vela cisto pribehotvornych veci -- to vsak fakt robieva problem klasikom, lebo otvorena hlava nemusi byt.

-------
* Paradoxne, ani stari Dracakisti sa nevedia zhodnut, co ma znamenat "opraveny Dracak": je o tom nejedna tema na RPGFore. Z debat mi vyplynulo, ze stary Dracak treba nechat umriet, lebo s nim sa uz naozaj nic neda robit. Plus, uz DrD Plus je totalne iny system, navyse dost nehrany.

Autor:  Sirien [ Št. 24. Jan 2013, 20:21 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

Citácia:
To, ze nie si jediny hejter, je prirodzene: ale kedze som precital takmer vsetky reakcie: tie najviac šmakovne boli naozaj od ludi, co narazili na trik DrD vs DrD2, alebo co cakali nejaky variant DrD a isli do hry so starymi ocakavaniami, alebo to prudko nepochopili, resp. ani poriadne neprecitali

Kdyby měl někdo dojem, že si Alef0 trochu demagogicky přihřívá polívčičku a hledal nějaké recenze od lidí, co nemají problém s indie hrami, s DrD 1.X / DrDII přechodem, neočekávaly od hry nějaký variant DrD a neměli stará očekávání, neměli problém s jeho pochopením a skutečně jim nelze vytknout že by ho nečetli pořádně (neb např. ještě v mezičase stíhali upozorňovat na nedostatky v odkazech pravidel mezi kapitolami), a i přesto jsou až "šmakovne negativní, tak usnadním práci:

moje recenze na Kostce (d20.cz)

Jersonova recenze na Kostce (d20.cz)

na to co padlo zde navazující reakce v DrDII diskusi na Kostce (d20.cz)

Autor:  alef0 [ Št. 24. Jan 2013, 21:19 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

Vitaj, Sirien, priatel moj z prilahlych serverov!

Ideme pokracovat v diskusi?

Zatial:

Citácia:
moje recenze na Kostce (d20.cz)

Ta spada do sekcie "prehodili sa do modu NENAVIDIM" :-)

Citácia:
Jersonova recenze na Kostce (d20.cz)

Ta spada do sekcie "to prudko nepochopili, resp. ani poriadne neprecitali", pretoze tvorcovia s Jersonom dostatocne dlho komunikovali, ale islo to velmi tazko.

Autor:  wormwood [ Št. 24. Jan 2013, 22:04 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

som nemal tusenie, ze som rozputal flejm napriec dvoma forami :lol:

Autor:  alef0 [ Pi. 25. Jan 2013, 1:47 ]
Predmet príspevku:  Re: DrD II prave vyslo!

Troma. V dvoch si podvihol traffic tak o 100% :D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/