HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Stôl uzamknutý Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 90 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalšia
Autor Správa

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 19.02.2006
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: East Front

Neprítomný
:D ja mozem vymysliet prakticky hocico, len tvar by mi trvala dlhsie, a kultura tiez, inak asi vsetko  :D  :D  :D  :D  :D  :D


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 19.02.2006
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: East Front

Neprítomný
kopia zdrudiho prispevku (dufam ze sa na mna nenasere):
ide o toto

zakladny setting sveta
mapy
kultura
rasy
vojny
historia
bohovia
priroda...


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
všetko mam...
len nie dokonale

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 19.02.2006
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: East Front

Neprítomný
pis


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
Brano napísal:
zakladny setting sveta
mapy
kultura
rasy
vojny
historia
bohovia
priroda...


Zakladny setting sveta:
-klasický ako Zem... obdodbie? dark age... chvíľu po páde mocných Ríšía chvílu pred vytvorením nových... tj +- 500 až 800 AD (ked prebereme na Zem) ... tu sa jedná o ludskú rasu...
elfovia - vládnu celému západu hlavného kontinentu... oddelený od ludí (iná mentalita - ludia by dobývali svet, byť na ich úrovni) ... elfovia sú na úrovni tak 1600AD japonsko
trpaslíci - na tych som kašľal,nik nehral trpazlíkov. ale základný koncept ako z Warhammeru... osamelé karaky(pevnosti...)
-čiže vlastne klasický setting fantazy, akurát posunutý do dark age (limit u zbraní/zbroje/techniky/mágie...) viacej sa hralo na survival než na adventure

-mapy nemaám naskenované

kultúra
-záleží na rase...
keď sa bavíme o ľudskej... no asi germánska/slovanská... venoval som sa napr pochovávaniu, zdobeniu hrobov atd...
-dôraz na drevo, hrubo opracovaný kameň, primitývne hrnčiarstvo... tomu konkurujú trpazlíci, elfovia a ostatné rasy s ich technologiou

rasy
vela...
kopa klasických, ale tie sa môžu vypustiť...
my sme hrávali na severe, kde žilo trošku elfov a kopa viking like ludi...
a na vychode kde vcelku už rozvinutá ludská kultúra sa konfontuje s kočičiakmi, levmi, potkanmi a kentaurami... vcelku kočovnými národmi...

vojny/história... nemám prepísané

bohovia klasika faerunu len iné názvy... plus pár zvláštností a osobitostí...

ako vravím, vcelku nič inovatívne, ale ked sa na tom popracuje, vyrazí sa kopa sraček a hlavne sa mapa obráti.. tj nie ako europa, ale ako amerika + to, že vlastne sa to odohrávalo na južnej pologuly... severná bola obalená ľadom...

no... whatever....

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 19.02.2006
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: East Front

Neprítomný
nieco by sa s tym dalo robit, zaujmavy stav zeme  :D  :D  :D  :D  :D
ako zaklad to je, ale trebalo by na tom troch popracovat, este by som rad videl vojny a historiu, s toho sa da vela dozvediet o rase


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
ano... vojny a hostoria...

historia Cwynu (toho sveta) sa deli na par etap

v prvej tu boli bohovia a protodraci

v druhej draci a jedna rasa magov (z nej sa vytvorili vlkodlaci a vampiri evoluciou magickou... kedže magovia čarovali pomocou krvy... lenže jedna frakcia čarovala tak, že tu krv prijmala a spalovala v ramci svojeho tela - neskorej vampiri, a druha čarovala cez ritualy krvy - vlkodlaci).. dnes len fragmenty tychto ras


a long time ago.. vznikli na potreby hry aj tieto povolania... upozornujem že nemusia byť vybalancovane... šlo o hru..
http://www.annun.sk/?damsi=clanok.php&id=26&sekcia=adad
http://www.annun.sk/?damsi=clanok.php&id=27&sekcia=adad

ako je tam mrte chyba ale sa mi nece k tomu vracať..nescelo...

prehladal som stare cdčka...

bohovia: Bohovia


Astrál- bohyňa bleskov, búrok a životodarného dažďa. Hlavná bohyňa
Jej symbolom je blesk
Arte- bohyňa náhody, šťastia, prekvapenia a zlodejov
Jej symbol je minca
Balana- slnečná bohyňa. Bohyňa poriadku-čo sa týka takého odporu Chaosu ničenia.
Deireadh A`beth- bohyňa vrahov a krvy
Jej symbolom sú dvy zuby alebo dýka
Falvyn- boh zábavy, bardov, cirkusákov, umelcov
Symbol je víno, karafa
Feallian- bohyňa domácnosti, žien a strážca rodiny. Mačka.
Garrdin- boh jaskyní, rúd, kováčov a trpazlíkov
Kladivo a hruda zlata
Gurnassk – boh goblinoidov. Zovretá päsť
Ialieal- boh chaosu ničenia
Ialia- bohyňa chaosu budovania
Isiallea- bohyňa morí, riek a jazier. Tiež aj rybárov atď...
Ryba,
Ktull- boh tyranie a zla. Prvozlo
Čierna dlaň s troma prstami
Kuwell- prvodrak, patrón ciest, pútnikov a cestovatelov
Drak
Lgaska- bohyňa ľadu, zimy a snehu
Prsty (ľadové)
Lilliel- bohyňa hviezd, nocí a lásky. Hviezda.
Llywska- bohyňa krásy, elfov a boja (iba u elfov) a slobody
Luk, vlasy, roztrhnuté reťaze, kone
Lútúriel- bohyňa života, úrody, darca plodov
Ústa
Lywg- boh mágie, esencia a matéria mágie. Pôvodne bol upír, bol mocný mág
Palica alebo zvitok
Malissa- bohyňa hudby. Manželka Falvyna.
Mornol- boh tajomstva a obchodu a penazí
Vačok peňazí, zámok, Visací zámok
Rurir-boh Potkanov, púšte
Salome- bohyňa odvahy, práva a spravodlivosti
Dlhý meč v kameni
Sheewen- bohyňa liečiteľov.
Sweilier- boh lesov, lúk a zelene. Ochranca lesných bytostí a zvere
Strom, krýdla
Suall- boh stromov
Skurshuk`hm- boh orkov a mučenia
Hlava orkská, trojitý bič
Succubín- prekrásna bohyňa/polodémon lásky, sexu, zmyselnosti, túžby a zvodnosti
Otvorené ústa v úsmeve
Tavarsos- boh koní a kentaurov, slobody... boh lovu.
Tamall- boh smrti
Timiel- bohyňa kriku a bolesti. Otvorené ústa a náznak kriku
Tma- bohyňa podsvetia
Mesiace
Vivién- bohyňa zeme a vetra a oblakov
Oblak alebo zrno
Votor- boh ohňa
Vallara- bohyňa temných elfov, nenávisti a pomsty
Kosa, šíp
Wru`ght- boh krvilačnosti, temnoty duše a nekromancie
Lebka
Yallina- bohyňa hobitov a vína a chmelu
Pivový pohár,
Ys`Greth- boh sily, bitky a bojovníkov a vojny
Sekera

Matka Cwyn

Po smrti sa všetky bytosti vydávajú na nekonečnú dlhú cestu. – posmrtný život made in elfovia
Po smrti sa dostanú bytosti do Podsvetia, alebo Vnútra drakovho. – made in ostatné rasy

  Elfovia skutočne odchádzajú na Cestu. Ich duše putujú Časom a Priestorom a Svetmi aby našli Les. A Krásnu lúku uprostred neho. Nevedia však, že uprostred Lesa leží Rialyss ná Évn - Les Chladu (Lavondyss)

  Podsvetie leží pod Drakom. Z Podsvetia vyviera Temnota.
 
  Bohovia sídlia -každý inde, ale stretávajú sa v Beesikal ná Gád, alebo Barsikal.

  Toto sú iba tí fest bohovia, nie ako tisíce a milióny bohov, bôžikov a polobohov, ktorí žijú svoje životy ako lokálne deity. Aka v Japonsku... Démoni, bohovia napr. riečok a tak...
  Mononoke, Luketya, Othar, Sucud, Razes, Oisel, Kutjeal, Kutsi, Katasumie, Maletina, Aetiga, Treubarauma, Nan-Madeal, Akela, Charet, Mbwaga... sú ich skutočne množstvá...

  K týmto bôžikom sa treba modliť a prinášať obete na ich územia, kde môžu vyslišať svojich nasledovníkov. Ich kňazi majú svoju moc obmedzenú výlučne na oblasť, kde bôžikovia pôsobia.
  Málokedy sa bôžik rozhodne ukázať, alebo sa výrazne zapojiť do diania na Cwyne
  Bôžik môže mať aj svojich poddaných, teda bytosti, ktoré mu slúžia a pomáhajú. Napríklad Mononoke, pani Krátkej hory má za poddaných desať víl, dve nymfy, jeden statný jeleň albín a jeden legendárny vlk. K jej nasledovníkom, alebo kňazom, patrí lesný elf Jorchuakan Teplý pohľad, stopár na prvej a druid tiež na prvej úrovni. Žije v chalúpke blýzko úpätia hory a neďaleko Kráľovho koňa, dedinky pri rieke XXX.
         
  Delia sa na:
Polí, lúk
Planín
Riek
Jazier
Lesov
Hájov
Hôr
Jaskýň
Zátok...

Chrámy
  Každý boh, alebo božstvo je niekým uctievané. Chrám môže byť niečo podobné Notre Dame, inkským pyramídam, ale aj obyčajnému kameňu s neobyčajnou mocou. Chrámy opatrujú kňazi. Tí majú učedníkov a pomocníkov. Učedníka čaká kariéra kňaza, či Strážcu, pomocníci sú obyčajní ľudia. Strážcovia sú čosi ako templári, ale každý chrám (boh, alebo chrámový komplex) má iný rád. Často proti sebe aj bojujú (gúd vs ívl).  

Magické, sväté a obradné zbrane, predmety

  Takmer každý boh, každý rituál a každá rasa ma svoju symbolickú zbraň, alebo predmet.
Čepeľ (kopia) - symbol odháňania zla (resp. dobra). Pri dotyku a dobrej vôli však môže liečiť.
Čepeľ (meč, dýka) - útočný symbol (ak obojstranná čepeľ). Ako jednostranná čepeľ symbolizuje ochranu v krytí. Aj elfovia veria v ochrannú symboliku takýchto zbraní. Preto majú katany, scimitary, falchiony a šable.  

Začiatok

  Nič sa neriadi ani Řádem, Poriadkom, alebo Zákonom. Tisícky národov, rás a svetov mu dávajú milióny názvov, ale v skutočnosti neexistuje. Je iba Chaos. Chaos ničenia a Chaos tvorenia. Celý vesmír, Časy, Priestory a Svety sa riadia Chaosom. Sú nim ničené, budované a vláčené nekonečnom. Životy bytostí sa skladajú z Chosu, z jeho neusporiadania. Iba pár zvrátených bohov a bytostí (či už to myslia dobre, alebo nie) chcú nastoliť Poriadok. Veľký Poriadok pre celý vesmír. Pre Časy, Priestory a Svety. Ale našťastie sa im to ešte nepodarilo, lebo Časy, Priestory a Svety nemôžu žiť bez Chaosu. Ich preplietanie a vzájomné pôsobenie je dielom náhody, dielom Chaosu.
  A keď zahynú Časy, Priestory a Svety, zrúti sa aj vesmír. A s ním všetko, čo poznáme. Všetko, čo milujeme a nenávidíme.

  Chaos je, Poriadok nieje. Veď aj Astrál, hlavná bohyňa, je pani bleskov a búrok. Toto uznávajú aj paladinovia a kňazi, ktorí slúžia bohom ako Balana alebo Salome.

  Na začiatku bolo prázdno. Do prázdna prišiel vesmír. Do vesmíru hviezdy, k hviezdam planéty. K planétam život.  
  Na začiatku života stál Muchur a planéty. Matky Planéty. Matka Cwyn... a tak... Žil, plával nekonečnými podobami času. Bol večný. Ale nebol sám. Následovalo ho prvých šesť bohov, stvoriteľov (Astrál, Ktull, Ialieal, Ialia, Lilliel, Ys´greth) a prvodraci Kuwell a Haella. Prví si Cwyn všimli prvodraci, ktorí sa na ňom spárili. Haella si ľahla na rovník a zaspala večným spánkom. Z jej tela sa narodili draci a prvý život na Cwyne. Ona sama zostala naveky ležať na povrchu tohoto sveta.  
  Bohovia stvorili Predkov, ktorí vtrhli na Cwyn. Muchur odišiel do bludísk času a priestoru, kde stvoril Les. So sebou si zobral Llywsku, krásnu bohyňu zrodenú zo spojenia Ys´gretha a Ialie. V Lesoch dal spolu s ňou, vzniknúť novej rase, elfom. Elfovia boli vtedy ešte neúplni, nedokonalí. Až Predkovia, ktorí si ich brali za druhov a družky, im darovali dokonalosť.
  Z temnoty mnohých časov a roztodivných priestorov prichádzali noví bohovia. Rovnako aj starí bohovia rodili svoje deti.
  To bol začiatok Časov. Časov, ktoré mali prísť.


  Hlboko v zajatí hlbiny času to strážia prekrásny anjel a ukrutný diabol, obaja zajatí v jednom nádhernom tele ženy. Má oči živé ako krv vytekajúca zo srdca temného jednorožca a žiarivé ako tri mesiace nad Ysgothovým palácom v najchladnejšiom srdci Lesa. Jej ústa sú ako rubýny zo dna vesmírneho oceánu a jej ruky ako hady objímajúce stĺpy podsvetia.
  Táto bytosť stráži hlboko v sebe kus zo mňa. Zhltla ho v túžbe po večnosti. Pohľadom ma prikula ku čiernej skale Dagahanu na úpätí Paláca bohov. Je to bohyňa, šelma, zrúda a kráska v jednom tele. Draci jej bozkávajú ramená a prsia, pod ktorými stráži môj poklad. Moju večnosť...

- ten ktorý hovorí -

  Dedička nesmrteľnosti Ysgothovho života mi darovala večnosť. Bola noc, oba mesiace stáli vedľa  seba v plnej žiare.
  Na lúke prostred lesa Mlhavých prízrakov sa týčili obelisky z kameňa čiernej skaly Dagahanu a medzi nimi ležal čiernočierny oltár zasvätený Najstarším tajomstvám.
  Obetovala tri elfie panny, lebo toľko je mesiacov nad Ysgothovým palácom. Zakliala štyroch jednorožcov, každého z inej strany Cwynu, lebo presne štyri sú stĺpy podsvetia. Prikula na svätú zem vôkol oltára osem vznešených panien z rodu ľudí, lebo osem je hadov Quazlalacu, ktorí objímajú stĺpy podsvetia. Na oltáry, na chladnom kameni z úsvitu vekov, v krvavom divadle bolesti nechala ležať a zomierať vznešenú elfskú princeznú z rodu Nieminnenne.
  Keď Tma, Temnota a Ysgothova duša, nasýtené obetou, dali znamenie padajúcich hviezd, položila ma na zakrvavený kameň a splynula so mnou v milostnom objatí, aby mi darovala večnosť. Draci nás k sebe zviazali, rubýny jej úst ma vtiahli do priepasti vesmíru a pohľad beštie ma pritúlil na jej nesmrtelné, jemné telo.

-ten ktorý hovorí-

  Vďaka nej som navštívil podsvetie, kde vládne Tma. Ako vravia legendy, vchod do podsvetia, do nekonečnej špirály Času a Priestoru, je tam, kde vyteká z Cwynu Temnota. Jej vody, mrazvivé a strašideľné, ma prijali k sebe. Ona, dedička Ysgothovho života, ma pozvala ďalej. Ukázala mi Sieň, kde sú zapísané všetky skutky smrteľníkov odkedy draci a Predkovia uvolnili moc a povstali noví bohovia, ruku v ruke so starými.
  Videl som štyri stĺpy ako podopierali Priestor, ôsmych hadov, ktorí strážia Čas.

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
mince
Mince
  Mincový systém používajú iba ľudia, hobiti, elfovia, trpaslíci, potkani a kočičiaci. Zvyšné  rasy používajú výmenný obchod alebo systém prerozdeľovania.
  Na Cwyne sú štyri známe mincové systémy postavené na veľmi podobnom systéme. Sú to: Elfský, Trpasličí, Ľudský a Východný(Starý). Hobiti prijali elfský systém.
  V trpasličiom a ľudskom systéme má dominantné postavenie aj výmenný obchod, lebo mince sú skôr pre tých bohatších. Mince tu zastupujú kožušiny, dobytok atď...
  U elfov, potkanov a kočičiakov má isté postavenie aj systém prerozdeľovania. Spoločnosť zabezpečuje svojich členov aj v horších časoch. Najviditeľnejšie to je v elfských kráľovstvách.

1md- meďák, medená minca hojne používaná v ľudských kráľovstvách
1el-ellej, elfská minca z perlete lastúr (10md)
1šm-štvrťminca, drobná minca z kamienkov, ktorá sa používa medzi potkanmi a kočičiakmi(1md-len orientačne, inde než v krajinách potkanov a kočičiakov za ňu nič nedostanete)
1bz- trpaslícky bozdrem z najlepšiej medi s prímesou striebra (1st)

1st-strieborný
1pm-polminca, minca zo slonoviny (5md)
1ezl-elfská zlatka, Selluneaa (asi 1zl)
1tk-tak, strieborná minca trpaslíkov(6-8st)

1mn-minca, zlatá minca, ktorú používajú potkani a kočičiaci (1zl)
1zl-zlatka, najuniverzálnejšie platidlo široko ďaleko
1dk-dukát, zlatá minca trpaslíkov (2-3zl)
1est-elfský strieborný, Sidhseij (asi 4-5 zl)

1medený 1ellej 1štvrťminca 1bozdrem
1strieborný 1selluneaa 1polminca 1tak
1zlatka 1sidhseij 1minca 1dukát

10 medených – 1strieborný 10strieborných – 1 zlatka
5 ellej – 1 selluneaa 5 selluneaa – 1 sidhseij
2 štvrťmince – 1 polminca 2 polmince – 1 minca
8 bozdremov – 1 tak   8 takov – 1dukát

1 sidhseij – 4-5 zlatiek 1 selluneaa – 8-10 strieborných 1 ellej – 10 medených
1 minca – 1 zlatka 1 polminca – 5 medených 1 štvrťminca – prakticky 0
1dukát – 2-3 zlatky 1 tak – 5-8 strieborných 1 bozdrem – 10medených

  Nižšie uvedené bežné ceny sa vzťahujú na krajiny a spoločnosti, odkiaľ mince pochádzajú. Takže na kúpenie chleba (normálneho) v elfskej krajine treba 20medených alebo 2strieborné, ale iba jeden ellej.
Chlieb (na tri dni/osoba)...2 st...1ellej...2polmince...1bozdrem
Krava...10zl... 15mincí...4dukáty
Kôň...20-100zl...10-50sidhseij (elfské kone sú kvalitnejšie)...30-150 mincí...
Meč...25zl
Sekera...5zl
Topánky...4zl

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
Cwyn
Vitaj neznámy. Za týmito dverami sa ukrývajú tajomstvá minulosti, súčastnosti aj budúcnosti Cwynu. Vstúp.
-nápis na univerzite vo Finliwíle-

Základné info

Svet sa volá Cwyn (cvin). Jeho hlavný kontinent sa tiž volá Cwyn (kvin).
Mesiace – červený, magický – Bloede Críln
zelený/modrý – prírodný – Hen Críln
Pás asteroidov okolo Cwynu – Anga Straede

Najvyššia hora................. Auberan
Najdlhšia rieka...................Temnota
Najväčšie vodopády........Ištairine vodopády na Temnote

Ročné obdobia
Jar
Prvé obdobie jari Laanim Lánim
Druhé obdobie jari Fólltey Fóltej
Tretie obdobie jari Minneteind Minetejd

Leto
Prvý letný mesiac Áddaan Ádán
Druhý letný mesiac Fenaiyv Fenaif
Tretí letný mesiac Aeyláiyv Ejláif

Jeseň
Prvý čas starnutia Tedd A´baethwedd Ábásfved
Druhý čas starnutia Tedd Aeddblath Ejdblasf
Tretí čas starnutia Tedd Ween Vín
Mesiac mŕtvych Tedd Caen Ken

Zima
Dni chladu Tedd Isvíl Isvíl
Dni sneženia Tedd Gynvael Gynvél
Dni zimy Tedd A´weeila Áveíla

13 mesiacov po 28 dní... Rok má teda 364 dní.

Pochovávanie

Mytológia
  Po smrti sa všetky bytosti vydávajú na nekonečnú dlhú cestu. – posmrtný život made in elfovia
  Po smrti sa dostanú bytosti do Podsvetia, alebo Vnútra drakovho. – made in ostatné rasy

  Elfovia skutočne odchádzajú na Cestu. Ich duše putujú Časom a Priestorom a Svetmi aby našli Les. A Krásnu lúku uprostred neho. Nevedia však, že uprostred Lesa leží Rialyss ná Évn - Les Chladu (Lavondyss)

  Podsvetie leží pod Drakom. Z Podsvetia vyviera Temnota.
  1. Tedd Caen - Sviatok mŕtvych
  Kríž je symbol spomienky, svastika symbolom slnka a ochrany.

Elfovia
  Elfské cintoríny sú na mýtinách v lesoch, na končiaroch hôr, alebo pri riekach. Sú posvätené. Mŕtvy sa spopolňujú, prach sa buď rozsýpa, alebo dáva pod kamene. Kedysi, pred pádom Impéria, sa pochovávali mŕtvy v celku, nespálený. Tam sa do hrobov dávali aj cennosti. Dnes sa k hrobom, alebo pod kamene občas dá akási drobnosť.
  Na hroby sa dávajú sviece, kamienky a víno ako obeta. Kamienky sa dávajú aby mŕtvym vydláždili Cestu do Srdca Lesa.
  Spomienky sa oslavujú pri hroboch tancom, pitím, alebo tichou meditáciou a modlitbou za úspešnú Cestu (do Lesa).  
  Náhrobné kamene sú zväčša monolity. Občas do nich niečo vyryjú. Na cintorínoch bývajú aj totemy, alebo sochy.
  Hmloví elfovia majú špeciálne cintoríny, kde majú jazierka(ako japančíci).

Ľudia
  Cintoríny sú umiestnené za dedinou, mestom, alebo na nejakom viditeľnom mieste. Majú plytké hroby, na ktoré dávajú kríže so znakmi svastiky, alebo s tabulkami s menom. Svastiku dávajú hlavne Starší ľudia.
  Na cintorínoch majú jazierko na obete mŕtvym (tiež hlavne Starší ľudia).
  Pohreb: kruh najbližších, kňaz, alebo bosorka, či šaman.

Sviatky a oslavy

1. Laanin - Nový začiatok
11. Laanin - sviatok boha Skurshuk´hma
28. Laanin - Prvé sadenie – prvé dvojlunie

14. Fólltey - Noc lásky
16. Fólltey - Deň slobody
24. Fólltey - Vzkriesenie Balany. V tento deň, kedysi dávno, povstala z najbližšiej hviezdy pri Cwyne Balana.


5. Minneteind - Deň lesa
20. Minneteind - Veterný deň

1. Addaan - Letný slnovrat
3. Addaan - Deň náhod
16. Addaan - Oslavy života - Laaimeth
22. Addaan - Príchod

2. Fenaiyv - Pamiatka Bitky
15. Fenaiyv - Deň odvahy a spravodlivosti.
27. Fenaiyv - Trhy

3. Aeyláyv - Deň sily
18. Aeyláyv - Deň pútnikov
28. Aeylályv - koniec leta-druhé dvojlunie

1. Tedd A´beathwedd - sviatok ocele
7.Tedd A´beathwedd - Deň bláznov  
26. Tedd A´baethwedd - Sviatok zberu a trhy

5. Tedd Aeddblath - Sviatok Ohňa
15. Tedd Aeddblath - Temná noc
23. Tedd Aeddblath - Druhý príchod
28. Tedd Aeddblath - Vodný deň

3.Tedd Ween - Noc Smrti.
10-15. Tedd Ween - Noci bleskov

1. Tedd Caen - Sviatok mŕtvych
13. Tedd Caen - Lgaskyno požehnanie -
28. Tedd Caen - Noc kúziel

1. Tedd Isvíl - Zimný slnovrat – tretie dvojlunie
5. Tedd Isvíl - Porážka čiernych očí
19. Tedd Isvíl - Mesačné hry

1. Tedd Gynvael – Oheň pre neznámych – domy, chrámy, mestá a hrady majú brány otvorené pre pútnikov, bezdomovcov, žobrákov, dobrodruhov... Tento sviatok pochádza zo starého trpaslického zvyku pomáhať druhom v núdzi.

16-20. Tedd A´weeila – Noci príbehov
24. Tedd A´weeila – Noc veterných smrští

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
história
Začiatok

  Nič sa neriadi Poriadkom, alebo Zákonom. Tisícky národov, rás a svetov mu dávajú milióny názvov, ale neexistuje. Je iba Chaos. Chaos ničenia a Chaos tvorenia. Celý vesmír, Časy a Svety sa riadia Chaosom. Sú nim ničené, budované a vláčené nekonečnom. Životy bytostí sa skladajú z Chosu, z jeho neusporiadania. Iba pár zvrátených bohov a bytostí (či už to myslia dobre, alebo nie) chcú nastoliť Poriadok. Veľký Poriadok pre celý vesmír. Pre Časy a Svety. Ale našťastie sa im to ešte nepodarilo, lebo Časy a Svety nemôžu žiť bez Chaosu. Ich preplietanie a vzájomné pôsobenie je dielom náhody, dielom Chaosu.
  A keď zahynú Časy a Svety, zrúti sa aj vesmír. A sním všetko, čo poznáme. Všetko, čo milujeme a nenávidíme.

  Chaos je, Poriadok nieje. Veď aj Astrál, hlavná bohyňa, je pani bleskov a búrok. Toto uznávajú aj paladinovia a kňazi, ktorí slúžia bohom ako Balana alebo Salome.

  Na začiatku bolo prázdno. Do prázdna prišiel vesmír. Do vesmíru hviezdy, k hviezdam planéty. K planétam život.
  Na začiatku života stál Muchur. Žil, plával nekonečnými podobami času. Bol večný. Ale nebol sám. Následovalo ho prvých šesť bohov, stvoriteľov (Astrál, Ktull, Ialieal, Ialia, Lilliel, Ys´greth) a prvodraci Kuwell a Haella. Prví si Cwyn všimli prvodraci, ktorí sa na ňom spárili. Haella si ľahla na rovník a zaspala večným spánkom. Z jej tela sa narodili draci a prvý život na Cwyne. Ona sama zostala naveky ležať na povrchu tohoto sveta.  
  Bohovia stvorili Predkov, ktorí vtrhli na Cwyn. Muchur odišiel do bludísk času a priestoru, kde stvoril Les. So sebou si zobral Llywsku, krásnu bohyňu zrodenú zo spojenia Ys´gretha a Ialie. V Lesoch dal spolu s ňou, vzniknúť novej rase, elfom. Elfovia boli vtedy ešte neúplni, nedokonalí. Až Predkovia, ktorí si ich brali za druhov a družky, im darovali dokonalosť.
  Z temnoty mnohých časov a roztodivných priestorov prichádzali noví bohovia. Rovnako aj starí bohovia rodili svoje deti.
  To bol začiatok Časov. Časov, ktoré mali prísť.

  Ale bohov bolo čoraz viac. A pribúdalo aj drakov, Predkov a novej rasy – veľmi šikovných mágov a bojovníkov – Uskelladh. Boli to tvory, ktoré sa zrodili zo sĺz, potu a krvi Predkov a z ich citov. Predkovia svoje city predali do troch vecí: mečov, zbrojí a práve tejto rasy, ktorej vdýchli život. Toto dielo patrí práve im.


Uskelladh
  Rasa zrodená z Predkov – ich priamy potomkovia. Vyzerali ako oni, ibaže nemali toľkú moc. V ranných dobách, kedy sa Cwyn iba zapĺňal, začali sa deliť – meniť.  
  Keď im Predkovia odhalili mágiu, začali sa meniť veľmi rýchlo. Pôsobením mágie a prirodzeného vývinu sa rozdelili na tých, ktorí ovládli mágiu učenia, skúmania a hľadania pravdy, na tých, ktorí ovládli mágiu prírody a na tých, ktorí sa zoskupili okolo drakov a Predkov a začali im slúžiť. Posledná skupina si nikdy nevybudovala ani v sebe neobjavila až tak blízke putá s mágiou. Na rozdiel od toho sa z nich stali slávni a mocní bojovníci.
  Ale to sa už začal boj, ktorý poznačil budúce udalosti Cwynu veľmi výrazne. Začínalo sa predkolo Nebeských vojen.  

Vampíry, Cigáni a Lykantropovia
  Zrodili sa ako deti Predkov. Veľa ich zomrelo počas Nebeských vojen, keď Predkovia opúšťali Cwyn a bohovia umierali.  
  Upíry žijú a žili v rodoch a lykantropovia v klanoch. Cigáni v spoločenstvách, ktoré sa najviac podobajú klanom. Upírie rody (tie, ktoré prežili Skúšku časom a Rodové vojny) pretrvali až do dnes, kdežto klany lykantropov postupne upadali a dnes existuje už iba päť skutočných klanov. Ostatní sa vytratili ako jednotlivci, alebo v malých skupinkách, po celom Cwyne. Cigáni vždy dokázali prežiť, ale nikdy nezmenili svoj spôsob života.    
Upíry
  Tieto bytosti sú často spomínané v ľudských príbehoch a povestiach. Ešte častejšie však neprávom. Ľudia im pripisujú krutosť, zlobu, lačnosť po krvy, strach z cesnaku, zraniteľnosť od slnka a veľa iných neprávd. V skutočnosti sú to (tí starší hlavne) kľudné a rozvážne bytosti.
  Upíry (alebo vampíry, ako sa im hovorí v prastarej reči) sú potomkovia tých, ktorí sa vydali cestou naučenej mágie. Mágovia získavali poc pomocou rituálov (často spojených s krvou). Tu je dôležité pripomenúť, že na začiatku, kedy uskelladh vznikli, pili krv. Krv zvierat. Až neskôr, po ich odlúčení a vydaní sa inou cestou mágie a života, sa lykantropovia a cigáni odvrátili od pitia krvy. Zato upíri ju na svoj život začali potrebovať a nestačí im iba sa najesť. Evolúcia...
  Jeden rod riadi väčšinou najstarší z daného rodu. Slúžia, alebo žijú, pod jeho velením rozličné podtriedy upírov. Tí sa totiž delia na akésy triedy, alebo druhy: Polupír/Khealg, Nosferatu, Aleghatu, Emiele, Bruxa a  Krvavý lord.
 Upíri niesu praví nemŕtvy. Pochádzajú z Predkov. Ich potomkovia, ktorí sa kedysi dávno zriekli života a tisícročia žili ako nemŕtvy. No potom, po príchode Chodca a počas následných vojen a križovania mágie sa z nich znova stali živé bytosti. Ostalo im však veľa slabostí nemŕtvych.
  Iba vyšší upír môže zmeniť nižžšieho na vyššieho. A to rovnakým spôsobom ako stvorí upíra. Upír-muž môže darovať život iba žene a naopak. Upír vysaje krv, no nevypije ju, iba ju uschová, transformuje a po troch dňoch ju môže vstreknúť späť svojmu budúcemu potomkovi. Ten upadne na tri dni do kómy, počas ktorej sa vymení krv a zmení celý organizmus.
  Krvaví lordi môžu darovať život iba raz za rok, v jeden deň, kedy sú oba mesiace najväčšie.
Upíri málokedy darujú život a aj to iba osobám, ktoré milujú. Výnimkami sú Krvaví lordi.
  Upír plače veľmi zriedkavo, lebo plače vlastnú krv. Plač upíra má na okolie veľmi znepokojujúci, vzrušujúci a mystický vplyv.

Lykantropovia
  Aj lykantropom sa dostalo nemilého (ale tu už opodstatnejšieho) miesta v legendách a príbehoch. Väčšina im pripisovaných zlých skutkov sa skutočne stala. Oni sú divokejši a omnoho viac nespôtanejší než ich bratranci. Snáď jediný klan (dnes majú klany názvy po druhu svojich členov), ktorý je aspoň trocha dobrý (radšej povedané neutrálny) je klan Vlkov noci, kde sa sústredujú vlkodlaci. Inak je ešte klan Medvedích tesákov, Krysých tlapiek, Lesných kancov a jeden, ktorý je skôr súčasťou legiend, no pravdou je, že ja som pár z nich videl - Tigria tlama.
 
Vek Uzamknutia
Najrannejšia história, temota poznania
  V časoch, kedy na Cwyne žili poslední z Predkov, povstala z Veľkého nekonečna rasa Mačacích ľudí. Tieto bytosti dovtedy žili divokým, tlupe podobným životom. No po Veľkých vojnách a Uzamknutí sa mačací ľud postupne premenil z tlúp na kmeňové zväzky a obce. Príslušníci kočičiakov dlhé stáročia žili iba na pláňach Veľkého nekonečna, no postupujúca zima a lesy, ktoré zostupovali zo severu, vytlačili kočičiakov na juh, k Temnote a ešte nižšie.

Ranná doba - Akhurská ríša
  Ranná doba Akhurskej ríše je úzko prepojená s bojom Predkov proti drakom. Kočičiaci o tomto boji veľa nevedeli, no do Veľkého nekonečna prúdili legendy o spálených krajinách, horstvách zrovnaných so zemou a o Uzamknutí mágie. Kočičiaci od počiatku svojej krátkej histórie využívali slabú mágiu prírody. Niektorí šamani sa snažili ovládnuť aj vyššie cesty mágie, no tie Predkovia po porážke drakov uzamkli, aby ich draci už nikdy nemohli použiť vo svoj prospech. A tak vzrástla moc bohov.
  Ale udalosti okolo vojen kočičiaci pociťovali len veľmi vzdialene, lebo kmeň Akhursar, najmocnejší kmeň na západe Veľkého nekonečna, staval svoje prvé khaille, mesto, Akhur a zároveň sa bránil útokom svojich slabších susedov. Najzápadnejší kmeň, Zelené telá, sa ako prvý kmeň vydal na západ. Podľa legiend bol jeho vodcom Miaven Jazdec.  

Vojny s kentaurmi
  Akhurská ríša bola na vzostupe, podmaňovala si kmene, hlavne na severe, keď z východu prišli kentauri. S nimi prišli konflikty, čierni kočičiaci utiekli na východ, najsevernejšie kmene utiekli na západ a ostatné kmene sa spojili proti kentaurom. Toto využila ríša, pod ktorej velenie sa dostala spoločná armáda, a behom pár rokov si pripojila všetky kmene kočičiakov.

Vojny o moria
  V tomto období sa odohrali tri výrazné konflikty o tri moria. O Zabudnué ľadové more na severe, o Zelené more na východe a juhu a o Dračie more na juhu. Vo všetkých troch konfliktoch sa angažovala Akhurská ríša.  
  Prvá bola Prvá vojna o Zabudnuté ľadové more, ktoré sa v tých časoch volalo Hlboká studňa. Pri tomto mori sa kočičiaci prvý krát stretli s orkami a orkskými pirátmi. Tí napadali najsevernejšie dediny a chrámy ríše. Fjalhjik Rýchly, panovník ríše, vyrazil s armádou na sever a po dvoch desiatkach rokov bojov, uzatvára s orkami mier, ktorý dovoľuje orkom usadzovať sa na severe ríše a zaručuje ríši bezpečnosť.
  Oslabenie armády na južných hraniciach ríše kôli vojne na severe, podnietilo gnollov a kentaurov k útoku. Bojovníci útočili a lúpili, dva krát dokonca obliehali Akhur, no Fjalhjikov syn, Jhaepfahr Šabľa, sa vrátil zo severu s armádou posilnenou o dve légie orkských žoldnierov. Gnollovia a kentauri, nejednotní a slabo vyzbrojení, nemohli dlho odolávať prevahe kočičiakov a po takmer desiatich rokoch chaotických bojov sa stiahli na juh k Dračiemu moru. A tak začala vojna o Dračie more. Trvala necelých pätnásť rokov, oslabila Akhur aj gnollov a kentaurov.    
  Druhá vojna o Zabudnuté ľadové more sa začala ku koncu vojny o Dračie more, kedy orkovia pocítili oslabenie Akhuru a zaútočili z mora v plnej sile. V nej kočičiaci definitývne stratili kontrolu nad pobrežím a orkovia obsadili hlboký pás krajiny.

Vek Odomknutia a odchod drakov
  Zo západu, z krajov za Snežnými končiarmi (dnes Hory Pohraničia) začala útočiť zvláštna mravenčia rasa. Nič, okrem tohto krátkeho obdobia, sa o nej nevie. V Snežních končiaroch sa stretli s lykantropmi, vampírmi a trpaslíkmi. Tí požiadali o pomoc Akhur. Armády vytiahli a zatlačovali mravcov až po more, kde stál obrovský úl, vysoký dva kilometre. Na jeho úpätí sa odohrala veľká bitka, v ktorej mravci prehrali.
  Na dne úla, pri samotnej kráľovnej, ležala Pečať so znakom zahnutého meča. Velitelia výťazných vojsk + draci zabili kráľovnú a rozlomili pečať. Obrovská explózia dlho držanej a teraz uvoľnenej mágie roztrhla úl a magické žily  
znova obopäli svet. Mágia sa vrátila na Cwyn.
  Rody a rasy (niekde uvádzané aj ako klany) vampírov sa rozhádali a od tej doby medzi nimi nepanuje mier. Lykantropovia sa rozpŕchli do divočiny a trpaslíci sa začali usadzovať v horách, okolo ktorých tiahla armáda.
  A rasa mravcov bola do posledného vyhubená.

Objavenie Detí
  Po otvorení magických ciest prišli na Cwyn elfovia. Prišli, ako sami hovoria, z veľmi ďalekého miesta, z Lesu. Zrodil ich Les a Muchur a Llywska.
  Elfov bolo málo a nepoznali Cwyn. Poznali však prírodu a krásu, umenie a lásku. Kočičiaci ich vzali pod svoju ochranu.
  Pár rokov po objavení elfov prišli zo severu desivé správy o postupujúcom Ľade. Orkovia začali ustupovať od Hlbokej studne a zatláčali kočičiakov na juh, ku Temnote. Pred orkami však vyrástla Teplá džungla, ktorú povolali elfovia na ochranu kočičiakov. No mágia elfov bola ešte nerozvynutá a tak sa džungla vymkla kontrole a začala žiť. Zvieratá, zvláštne tvory v nej. Málokdo sa do džungle kedy odvážil vstúpiť.
  Ako sa pred orkami zjavila džungla, väčšina zabočila na západ. Iba jeden jediný kmeň sa otočil na východ a vydal sa na dlhú púť.
  A Ľad postupoval ďalej, až sa zastavil na severnej hranici džungli. Ľad pokryl väčšinu severnej pologule Cwynu. Slnko sa vzdialilo.  
   
Dospelosť Detí, Potkani
  -deti rastú a robia zle a už vôbec niesu detmi
  -elfovia intrigujú a miešajú sa do vojen medzi kráľ
  -z Veľkého nekonečna prichádzali potkani

Pád Akhuru  Nemŕtvi
  -elfovia a tak sa to zomlelo, zničilo sa Akhur a dosť iných. Veľká bitka končí tento vek

Storočie pádov
  -padla ríša kočičákov, padli ríše koč. aj potkanov.

Skorý vek Eldshei

  Vzostup a skaza Akhuru
  V dobách keď sa z Cwynu vytratili aj poslední z Predkov a Chodec bol odrazený na ústup, vyrástlo na brehu Temnoty mesto Akhur. Vtedy ešte neboli Akurské bažiny, ani Swejfský les. Hranica lesov sa začínala pár sto kilometrov severne od Ďalekých hôr. Kočičiaci však Ďaleké hory nazývali a dodnes nazývajú Hraničné štíty.
  Po stáročia, behom rozkolov v kočičiackej spoločnosti a neskorších vojnách o Zelené more a Dračie more, rástlo Akhur do krásy.

Kočičiaci: Vysokí 165 až 185 cm. Telo aj hlava sú veľmi podobné krátkosrstej mačke a srsť je sfarbená do červena (u nomádov na juhu), do biela a šeda (u  ľadových kočičiakov). Vravia si Mačací ľud, no už elfovia a trpazlíci im popichovačne vraveli kočičiaci a tak si na tento názov zvykli. Ale pri oficiálnych príležitostiach sú Mačací ľud.
  Taktiež mali dávno rozvynuté ríše z ktorých sú dnes len ruiny rozosiate po celom východe.
Sú skvelí jazdci na ťavách alebo talvanoch (antilopa+kôň+gepard a vysoké to je ako menší kôň)    

História elfská

 

A damn long time ago
Vzostup elfov po Izurulovej smrti-Skorý vek Eldshei-Prvý vek
400

  Po Izurulovej smrti a úteku temných eldshei, mystička Váulin previedla eldshei krajmi západu a povedala im, že sa môžu usadiť kde budú chcieť. Ukázala im krásy Cwynu, zvieratá, hviezdy a žriedla mágie.
  Časť eldshei, ktorú viedol Tillik Modrý, zamierila na juh, k moru, kde si postavili prvé lode a plavili sa na Elfské ostrovy (skupina vedená Filin Modrookov) a až k Zálivu Stromov (Tillik). Tam, kde jednotlivé lode pristáli, vyrástli mestá a dediny. Hoci mali jedného, respektíve dvoch, vodcov, mestá sa správali ako mestské štáty.
Týto eldshei sa nazývajú Vesseanna alebo Vodní elfovia.  
  Časť eldshei sa zľakla Ulwandiusovho proroctva o páde Eldshei a ukryla sa v horách Durgee, v údolí Mesačný Šepot a odrezali sa od diania v ostatnom svete v prípravách na čas Proroctva. Nazývajú sa Ukrytý, alebo Weenanna seidhe, teda Hmloví elfovia. A boli to prví Eldshei, ktorí sebe nehovorili Eldshei, ale elfovia.
  Tá časť vedená Indrílul, sa vydala ďaleko na sever k Ľadovým stĺpom, k Tajve, Ľadovému chvostu a ešte ďalej na sever a severovýchod. Nakoniec sa úplne stratili z očí všetkých Eldshei. Vytratili sa na severe a nik neevie, kde žijú. Aj by sa na nich zabudlo ako na legendy, nebyť toho, že čas od času zíde zopár bledých elfov s modrými alebo slamenými vlasmi z hôr na juh. Ale všetci o svojom ľude mlčia a nikdy nič nevyzradia.
 
   Opustili sme Planinu ľadu, ktorá sa v dávnych časoch rozprestierala ďaleko na juh. Po mnohých rokoch strádania a utrpenia, kedy sme boli nútení bojovať s príšerami temnoty o prežitie, sme sa konečne dostali do Tajvy, do Snežnej krásky. Indrílul, Ktorej Meno Zvonilo Ľadovými Slzami, sa rozhodla ísť ďalej. Jej zástup sprevádzali vrany.
  My sme zostali v Tajve.
  -Tajva, dni snehu-
-Kaaren dá Zilwia-

  Zvyšní Eldshei sa usadili v Sheilnan, krajine, ktorá sa rozprestierala od Modrého mora, cez Centrálne lesy, až po oceán, Durgee, Oceľové hory, Vŕšky Mesačného Bozku, planiny severu a Nad`Dhu a Lilivín.
Na severe narazili na mestá a územia orkov, s ktorými od tých čias vedú vojny a v Lilivíne na dediny malých hobitov. Na juhu sa stretli s trpaslíkmi a gnollmi a z východu čas od času prichádzali starobilí kentaury a agresívni a rovnako starobylí Potkani. O svoju zem sa delili s desiatkami iných rás a magických bytostí. Najvýznamnejšia rasa, ktorá s nimi žila, bola východná vetva kočičiakov.
  Eldshei zakladali mestá, mestské štáty a na juhozápadných Veterných planinách si stavali stany a žili v kmeňoch.
  Prvý vek trval dlho a v ňom sa vystavali základy celej budúcej elfskej spoločnosti.

Severné vojny-Stredný vek Eldshei-Druhý vek
125

  Druhý vek začal vypálením Asser`dé, elfskom mestskom štáte na severe, ktoré zničilo kráľovstvo orkov, Dlakeg.
  Elfské mestá na severe neboli schopné čeliť útokom a jednote orkov. Jedno po druhom padali, až orkovia začali ohrozovať hobitov a po štyroch desaťročiach zatlačili eldshei za Sirlínu.
  V južnom, východnom a západnom Sheilane zatiaľ vyrastali prvé kráľovstvá.
  Vodní elfovia v Zálive Stromov odrazili dva útoky Potkanov a zatlačili ich na Pláne. To bol ale Tillik Modrý po smrti a na jeho miesto, pán vody, lodí a Vesseanna, dosadol jeho syn Ikkoli Vietor.
   
Víťazstvo a Iallion
80
 
  Až sa situácia na sevre stala skutočne veľmi vážnou, požiadali elfovia z juhu, z kráľovstiev Warikion a Iallion, o pomoc trpaslíkov, hobitov, kočičiakov a kentaurov z východu. Až sa armády zoskupili a vyrazili, eldshei začali postupovať a víťaziť.
  Emialis Kaalin, Ielena Ďaleký pohľad, Thúrill, kentaurka Nailoo a Legato Šepot, boli vojvodcovia, ktorí dobili späť väčšinu severných plání až nakoniec zastali pred Nad`Dhu.
  Nad`Dhu bola temnotou, Predkami a smrťou presiakla starobilá pevnosť ešte z čias pred Eldshei a orkami. Vypínala sa na vrcholku Ktillu, no aj pod ním, v podzemí. Teraz v nej však sídlili orkovia.
  Dvadsať rokov obliehali spojenci (trpaslíci-Thúrin Krvavoruký, hobiti-Birinad z Nory Snov, elfovia-Legato,Silweiy a Tllilmil, kentauri-Nailoo Divoká, kočičiaci- Ossiss ) Nad`Dhu. Trpaslíci sa spolu s hobitmi prekopali podzemím, Eldshei s kentaurmi zničili opevnenie a vrhli sa na hradište.
 
  V strede Sheilenu zatiaľ získal moc v malom kráľovstve Iallion klan Vessing. Klan začal svoju výpravu za zjednotením. Podľa legendy bol zakladatelom rodu jeden z Izurulovych synov. A Iallion si začal podmaňovať susedov. Diplomaticky, vraždanmi ale aj vojnami.
  Vek Víťazstva bol krátky a skončil sa začiatkom konfliktu Iallionu proti Darvúdielu, Tarvúdielu, Warrikionu a kmeňom z Plání.

Utečenci, pády, vojny s obrami  a Čas Proroctva
937  
  Pod vládu Iallionu padol aj Darvúdiel. Rod Vessing, ktorému teraz velil Alsuard Vessing, brat Turviel Vessing, manželky a princezny Legata Šepota, vládcu Warrikionu, zaútočil na Warrikion.
  Turviel sa zriekla mena Vessing (Turviel Bezmenná) a spolu s Legatom a verným ľudom odišli na východ. Cestovali s nimi aj mnohé divé kmene pod vedením Hátakona Červeného. Hátakon s kmeňmi zostali v Hraničnom lese, zatiaľ čo Legato a Turviel pokračovali ďalej, až dorazili k Lesom. Tam založili Lesy, kráľovstvo prvých Utečencov.
  Druhý utečenci ich následovali nedlho potom. Keď padol kraj Amakir, Ilejas Nebeský vták povstala so svojími najvernejšími a vydala sa k Modrému moru. Tu založila Kirarren. O päťdesiatosem rokov ho vypálili orkovia a temní elfovia a Ilejas utiekla na ostrovy, kde založila Muiréúdiel.

  Keď armáda tmy tiahla na sever, vedela som, že Kirarren musíme opustiť. Prisnil sa mi sen a v tom sne som videla vela krvy...
-Aélíen-
  Ilejasina prvá dcéra, krásna Aélíen sa o dvanásť rokov vydala na cestu na východ, kde založila Círilién v delte rieky Níniel. Jej sestra, druhorodená Síriska opustila Muiréúdiel osem rokov po Aélíeninom odchode. So svojim milencom, imperiálnym šľachticom, ktorý zbehol, Fawinom Oblakom a jeho poddanými, pristála v Lese Snov, kde založila kráľovstvo. Fawin mal otca temného elfa a jeho krv si nakoniec našla cestu aj k tým, čo sa chceli pred proroctvom ukryť v zabudnutí. Jeho krv prešla do druhorodeného dieťaťa, dcéry Filivíje. On sám, rovnako ako jeho deti, dokázali odolať volaniu temnej krvy. Dokonca ho dokázali v sebe zabiť. Ale proroctvu v nej sa neubránili.
  Fawin Oblak nebol jediný zbeh. Impérium v svojich počiatkoch veľmi tvrdo potlačovalo slobodu a to sa nepáčilo tisícom slobodomyseľných eldshei. Tí všetci utekali preč.
 
  Vládcovia impéria
  (Alsuard-nehoda pri polovačke(179), jeho dcéra Gali-zabitá temným elfom, vojny s nemŕtvymi(115), jej dcéra Frejanna-zabitá temným elfom, bojovala proti armáde nemŕtvych(168), jej brat Niminneann(112) Alurwan+regent Lónstén(162+8)-regent sa stiahol a imperátor zomrel za záhadných okolností – ľadový obri a ich zastavenie)
  Po Alurwanovi dosadol na trón Isvuard Statočný (vládo1 193 rokov). Isvuard sníval o nesmrtelnosti Impéria. Porazil orkov na severe, potlačil vzburu v Tarvúdiele a ukončil vojny s Utečencami a ostatnými elfami. Do krásy vystaval Kwidáé, Lóráliél, Lóríndol a iné mestá. V Priesmyku večných hmiel postavil strážnu pevnosť Gil`Táiré. Tá mala strážiť pred temnými elfami, už divokými kentaurmi a potkanmi, ktorých však Lesy a Les Snov spolu s Círiliénom zatlačili až na Trávy.
  V tých časoch žilo v elfských mestách aj veľa hobitov.

  Dlhý čas bol kľud a Isvuard rozširoval a zvelaďoval Impérium. Trpasličie siene v Algarfe a Mewine obchodovali so Sheilan a Impériom, ale aj s Utečencami. Trpaslíci, Lesy a Impérium dokonca postavili Starú Stezku. Viedla z Lesov na sever k Lesu Snov, cez Zuby času do Modrého mora, do Círiliénu a Muiréúdielu. Na pevnine sa tiahla Lilivínom (hobitími kniežatstvami) cez Severné pláne do Dol Elaineanny a odtiaľ do Lóríndolu v Tarvúdiele. To bola jej severná časť. Južná viedla z Lóríndolu do Isbethu, Lóráliélu a cez trpaslícky Algarf. Odtiaľ priesmykmi v Oceľových horách do Hraničného lesu a k Ismallským trpaslíkom a končila sa v Lesoch. To boli jej najdôležitejšie časti. Prirodzene, že križovala aj cez Sheilan.
  Ulwandius, ktorému obetovanie vlastnej dcéry a nález brnenia Predka Kaghanna prinieslo dlhovekosť aj na pomery elfov, dobudoval Argonémath vo Vrchoch tmy. Vysoká veža z onyxu, nedobytný hrad a mesto na brehu a vodách jazera Neúním. Veľká časť jeho armády a poddaných však obývala podzemie pod Neúnímom, Núrdull.
  Nedlho po dokončení hradu sa jedna skupina temných elfov, ktorí poľovali a strážili hranice, rozhodla odísť. Dlhé roky týto elfovia predstierali svoju zlobu a krutosť, lebo v skutočnosti boli odlišní od Ulwandiusa a jeho temných. Túto skupinku Renegátov alebo Nomádov, zhromaždila Ulwandiusova najmladšia dcéra Olliea, ktorá nikdy otcovi neodpustila, že zabil Izurula. Teraz už bola stará, hoci aj na ňu dopadala priazeň dlhovekosti, ktorú zosielala jej obetovaná sestra Vallara na všetkých temných elfov.
  Daelryn, tak sa volala dcéra najmladšej dcéry Ulwandiovej, ktorej meno sa nesmie vysloviť, a Izurula, odviedla nomádov ďaleko na východ. Jej matka zostala aby čelila Ulwandiovmu hnevu. Ten ju kúzlom zaklial ako živú sochu, ktorá dodnes stojí na veži Alfahryng, najvyššej veži hradu Argonémath.
 
  Oni, nomádi, sú najšťastnejší z elfov. Netrápi ich proroctvo, zlé časy že prídu. Chcú prežiť deň a dožiť sa rána. Preto ich nájdeme veselých v speve. Šťastných v úsmevu záchveve.
  Však ich srdcia skrývajú a myseľ sa snaží zabi, tajomstvá Argonémathu. Vtedy sú smutný a v chmúry upadajú nomádsky elfovia.  
 
  Po dlhých rokoch mieru sa pri Algarfských bránach zjavili Tasg`su, Grunch`nuk a Ishaghat so svojími vojskami. Boli to traja najmocnejší vládcovia (orkov, koboldov, horských trollov, Yettiov, bardokov, minotaurov a gnollov.) Tasg`su dlho bojoval proti Ukrytým elfom aj proti trpaslíckym klanom, Grunch`nuk prišiel až z Ismallu, kde nastalo dlhé obdobie mieru a kľudu, lebo sa už nikdy nevrátil do svojich hôr. Ishaghat bol minotaurus z Oceľových hôr.
  Po dlhej a krutej bitke dobili Algarf a trpaslíci ušli na juh do hôr Durgee. Dobili a vyvrátili nechránenú Tasg`suovu ríšu a na jej troskách založili nové kráľovstvo.
 
  Pád Algarfu považovali Ukrytí elfovia za prvý znak príchodu Času Proroctva. Vyslali preto poslov na cisársky dvor Iallionu, no boli odmietnutí. Isvuard, ktorý sa pred tým prejavil ako múdry muž, sa behom niekoľkých zím úplne zmenil. Teraz ho zaujímalo iba budovanie miest a ich krásy. Už ani nevychádzal zo svojho paláca v hlavnom meste impéria, Fainliwíle na Ostrovoch radosti. Ale tri roky po páde Algarfu sa na hraniciach Sheilanu a Vrchov tmy objavila smrtiaca čierna hmla.

  Keď z Bažín hrôzy na hranici Centrálnych lesov a Vrchov tmy začala stúpať hmla a dym čiernejší než najtemnejšia noc, Isvuard prstal snívať a otvoril oči. Bolo to aj vďaka mne. Pripomenula som mu proroctvo v jeho najtemnejšiej podobe a dala som mu čítať texty Sgryn`hagryn, knihy noci.
-Život  na cisárskom dvore. Moja cesta do Eldsheicourt-
-Cinvanna Zlatý vlas-

  Hobiti zatiaľ žili v pokoji vo svojich kniežatstvách a obchodovali s umiernenejšími severnými orkami, ľadovými kentaurmi a Snehovými Kočičiakmi. A prirodzene aj s Impériom a Utečencami.
  Južné divoké kmene elfov, ktoré trpeli pod nátlakom Impéria, zrodili Sullwina a Amišidu. Obaja boli hrdinovia, bojovali proti Impériu. Už starli a ich nenávisť voči Impériu rástla až zatienila a zadusila ich dušu. Obaja povstali spolu s elfami, ktorých živila rovnaká nenávisť a potajomky odišli do Argonémathu. Stali sa Padlími elfami.
 
  Poznal som Amišidu. Bol jeden z najčestnejších, dokonca aj potom ako... Ako sa odsudzil. Bol to hrdina a bojovať pod ním aj proti nemu bolo skvelé. Skutočný majster zbraní, veliteľ akých veľa nie je a priateľ nad priateľov. Impérium ho zabilo. Impérium mu vzalo sny aj krýdla. Tak ako mnohým iným.
  Keď som sa dopočul o jeho odchode, chápal som ho. Dokonca som sa aj ja chcel vydať na rovnakú cestu. Zostal som však eldshei a bojoval som proti proroctvu. Kôli Ulwandiusovi a tomu, čo spravil Izurulovi.
  Dúfam, že história bude súdiť Amišidu nie podľa skutkov, ale podľa duše. On jediný nepadol a ostal eldshei aj keď sa usadil v mieste, ktorého názov nevyslovím.
  -Môj pohľad na proroctvo-
-Kiálin Nirquanwood, mág a mystik-

  Pomaly nastal Čas proroctva. Čierna hmla postupovala Centrálnymi lesmi, Les okolo trpaslíckej pevnosti Nad`Dhu sa behom jesene a zimy zmenil v bažiny. Zčernel a zahynul v tmavom dyme podzemného vulkánu, ktorý otvorili démoni. Trpaslícky klan, ktorý vtedy obýval Nad´Dhu a vystaval z neho skvelú pevnosť, bol zničený démonmi. Legendy vravia, že démonov povolali trpaslícky mágovia. Vtedy trpaslíci zanevreli na svojich mágov. Nikto nikdy nevysvetlil, odkiaľ démoni prišli, ale od toho roku, keď padlo Nad´Dhu, ostali na Cwyne a práve zo starobylej pevnosti si spravili svoje sídlo.  
  Z Vrchov tmy sa vynorili Ulwandiove deti, jeho služobníci, démoni, príšery a Padlí elfovia. Smrtiaca hmla už stihla zničiť obranu hraníc v Sheilane a tak armáda rýchlo napredovala. Za ňou sa potom tiahla hmla. Západný voj sa rútil cez Sheilan, pálil, kradol, ničil, znásilňoval, vraždil a zabíjal stromy aj elfov a národy žijúce s nimi.
  Východný voj, ktorý mal tiahnuť na Lesy a Les snov, sa zastavil pod hradbami Gil`Tairé, pevnosti pri rieke Temnote. Boj o pevnosť bol krutý, dlhý a nerozhodný. Nakoniec sám Ulwandius musel kúzlami zničiť hradby. Následná bitka si však vyžiadala veľa životov na jeho strane. A tak, hoci zvíťazil, nemohol pokračovať na východ. Obrátil preto všetku svoju pozornosť na západ, na srdce Sheilan.
  Ako postupoval, lesy za sebou zanechali v smrteľnej agónii, rieky desaťtisícov otrokov putovali do Argonémathu. Zomierali alebo boli obetované tisíce dryád, nýmf, jednorožcov a iných lesných tvorov.
  Prvý krát sa zastavili na rieke Sivlíne. Malé vojsko goblinov pod vedením Tlelegchka Krátkej kopie sa obrátilo na kniežatstvá Lilivínu. Tie po dlhých bojoch nakoniec zachránilo vojsko Snehových Kočičiakov, ktorí prišli na pomoc hobitom.
 
  Hobiti nám pomáhali a dívali jedlo počas mnohých krutých zím. Vždy, aj keď sme sa neraz pohádali, nám pomohli. Tak prečo sme im nemali pomôcť my? Mnoho náčelníkov môj úmysel spochybnilo. Jednoduchí členovia kmeňov ma však podporili. Bol to úžasný pocit, vidieť po tak dlhom čase pochodovať Mačací ľud ľadovými údoliami k Lilivínu. Našou obetou sme spalatili náš najväčší dlh.
-Traessek Veľký -  

  Zbitok Ulwandiovho vojska pokračovaľ ďalej na západ. Zničili stovky zámkov, záhrad, panstiev a spálili  prekrásne Kwindáé.
  Na severné územie Sheilanu - Falwondajó, kde sa pod vedením Lliwena Dlhého meča zhromažďovalo veľké vojsko, zaútočila orkská Armáda. Chceli sa pomstiť za Nad`Dhu. A tak sa posily nikdy nedostali na juh, ale naopak, ustúpili až k troskám Nad`Dhu a Vŕškom Mesašného bozku.
  Rozhodujúca bitka sa odohrala na rieke Ľadovke a velitel orkov v nej padol a Armáda sa rozpŕchla.
Avšak elfovia mali také veľké straty, že aj za pomoci Ľadových Kentaurov ťažko ubránili svoje hranice proti vpádom divokých orkov a minotaurov a démonov z Nad´Dhu. Preto nemohli nijako zasiahnuť do diania na juhu.
   
  Ľadovka bola červená. Nie, bola krvavá. Na pár dní vystriedala jej vody ľadová krv.
-Lliwen Dlhý meč-
   
  Sheilan zatiaľ umierala. Dym z umierajúcich lesov bolo vidieť až v Muiréúdiel. Ulwandius po zničení Kwindáé obrátil svoju pozornosť na Rovinu koní. On sám so svojou armádou síce prekročil Sivlínu a zaútočil na strednú Sheilan,  no na Rovinu koní a jej hlavné mesto Mithrómen zaútočilo vojsko démonov, obrov a minotaurov z Oceľových hôr. Mithrómen však odolal s pomocou svojich tridsať metrov vysokých hradieb, vklienenosti medzi dva končiare a v neposlednom rade aj vďaka Útilien a Margi Sokoličky, dvojice strážkyň koní z Roviny.
 
  Ďaleko na východe boli z vývoja udalosti znepokojení kentauri a kočičiaci, ktorí si v legendách zachovávajú historky o veľkom zle a Chodcovi s mečom. Spojili svojich roztrúsených bojovníkov a vydali sa do Lesov a Lesu snov. Tu požiadali Legata a Sírisku aby zaútočili na Ulwandia spolu s nimi. Obaja súhlasili a vojská sa pohli na západ.  
 
  Ulwandius o Legatovi, Siriske, kentauroch a kočičiakoch zaťiaľ nevedel. Dopočul sa však o porážke goblinov na severe a o odpore mesta Mithrómen. Po prvýkrát mu prišlo ľúto, že sa odsudzil eldshei. Tam, kde to oľutoval dnes leží jazero Loc Namúlúin.
  Pokračoval však ďalej, no pomalšie, lebo eldshei pritvrdili v obrane a na západnom brehu Elsevine sa sústreďovalo vojsko. Na južnom brehu Félve sa ukrývala armáda Hmlových alebo Ukrytých elfov.
  Keď pri Lótáriél dosiahol Elsevine, dohnala ho Legatova armáda z východu. Po dlhom pochode boli unavení, no keď videli, čo Ulwandius spravil so Sheilan, ich zúrovisť im vrátila silu a odohnala únavu. Spolu s nimi zaútočili aj Ukrytí z juhu.

  Nemali šancu. Údolie pri Lótáriél bolo čierne od tvárí temných elfov a ich šatu a zbraní. Legato a Ukrytí sa však vrhli z pahorkov do údolia aby aspoň spomalili a oslabili nepriateľa. Ulwandius mal ešte jeden voj, pár míľ pozadu. Ten však nevedel, čo sa v predu deje a pokiaľ prišli prvé správy a rozkazy, do bitky sa zapojila aj armáda Impéria. Keby však bola prišla skôr, nemuselo zomrieť toľko eldshei.
  -Bitka-
-Caenliyv z Ró-

  O päť hodín neskôr sa do bitky pridala aj armáda impéria, ktorá bola nakrátko zastavená kôli Tórllienn a Veladorovi, dvojici milencov, ktorých rodičia s ich láskou nesúhlasili. Strhol sa medzi nimi boj, ktorý roztrhal spojenectvá v cisárskej armáde. Ako Tórllienn, tak Velador padli. No ich láska sa stala jednou z najznámejších a najzatracovanejších.

  Bojové kladivá a sekery nás, malého trpaslíckeho regimentu, ktorý ako jediný zo všetkých požiadaných, prišiel na pomoc, narážali na pavézy a štíty. Náš veliteľ, knieža Azdan Orgrin, stál v čele oddielu. Hrdo držal svoj prápor s erbom skrýžených plameňov. Čakali sme na ich útok. Slnko vykuklo z oblakov, no ihneď zašlo. Temná armáda stála na protiľahlom pahorku a za ňou sa rozprestierala Pustina a dym. Za nami stálo Lótáriél, kam sme neskôr ustúpili a bojovali s Amišidom.
  Rozbehli sme sa vpred!
         -Bojovník za zlaťáky, kapitola prvá, Česť, klan a viera nad zlato-   -Dagomir Khuzin-  

  Veľká bitka na sútoku Elsevine a Félvie trvala tri dni. Na oboch stranách sa zúčastnilo na milión mužov a žien. Zahynuli v nej: Ulwandius, Isvuard, Síriska, Villevén-pán Ukrytých, Amišida, aj Útilien-kráska z Roviny, ktorá v posledný deň zvrátila bitku v prospech eldshei. Zaútočila so zbitkami jazdy z Rovín. No zaútočila nečakane a zo zadu napadla oddiel, ktorému velil Ulwandius. Zabila ho, ale dlho sa neradovala. Z posledných síl ju kopiou prebodol Sullwin. Uchránené neostalo ani Lótáriél.
  Impérium sa rozpadlo a Ulwandiova armáda bola rozprášená.

   Jeden po druhom padneme
  Dva dni nepriateľovi čelíme
  V tretí neutečieme
  To radšej všetci zahynieme
  Jeden za druhým padneme

  Dnes je dobrý deň
  Neumrieme zbitočne
  Tak prispejme
  Svoje životy položme
  Jeden za druhým padneme

  Naša oceľ povstane
  A pomôže v núdzi
  Bojujme za život
  A proti smrti
  Jeden za druhým padneme  

Obklúčení v Lótáriél
  -Neznámi-

  Od vtedy sa eldshei nazývajú elfami a Sheilan ako taká zanikla. V mieste Centrálnych lesov sa do dnes rozprestiera Pustina. Z márk, dajó (územnosprávne jednotka v Impériu.) a krajov sa stali kráľovstvá združené v Sheic`ourt.
Kráľovstvá v Sheic`ourte: Warikion, Darvúdiel, Tarvúdiel, Iallis (bývalý Iallion), Dol Elaineanna, Synn, Južný Nad`Dhu, Kúri a Mithrómen.
  Mino Sheic`ourt zostali divoké južné kmene, Lesy, Ukrytí, Muiréúdiel, a všetci severní elfovia, tak aj Vodní, Nomádi a elfovia z Hraničného lesa.
  Nadišiel krátky čas kľudu.
 
  A keďže trpaslíci, až na výnimky, nepomohli Eldshei pri bitke, elfovia ich vinia za svoju záhubu. Trpaslíci zapríčinili, že padlo veľa mladých elfov a tak sa elfovia pomali zotavujú z rán. Po bitke sa skončilo veľké priateľstvo medzi elfami a trpaslíkmi. Iba pár klanov, ktoré pomohli, doteraz pociťujú vďaku a hlbokú náklonnosť elfov.

Príchod prvých ľudí
  Pár desaťročí po Bitke sa pri Ostrovoch a Zálive teplých vôd zjavili na obzore zvláštne, modrobiele plachty. Lode prichádzali z juhu, a prekvapení elfovia s obavami sledovali  ich posádky, vysokých a statných svetlých tvorov podobných im samím. Hovorili čudnou, tvrdou rečou a vraveli si Xentarisania. Elfovia im začali vravieť dh`oine-ľudia. Vraveli o nich staré legendy z dôb, kedy kentaury, potkani a kočičiaci stavali svoje mestá, dávno pred elfami. Veľa z nich si postavilo mestá na neobývanom pobreží Zálivu teplých vôd a na ostrovoch. Vtedy vznikli mestá ako Byrda, Elvon a Lxyveka.
  Tí, ktorí prišli do Zálivu teplých vôd, sa usadili pri Lese Oštepov (Amazonky rýchlo k sebe pribrali aj veľa ľudských žien), na Vstupných ostrovoch a na južnom brehu zálivu.
  Elfovia zo zálivu a ostrovov spočiatku ľudí ignorovali, neskôr s nimi začali obchodovať. Občas sa objavili aj nejáke zrážky, no v podstate zavládol mier.

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 07.10.2004
Príspevky: 7236
Body: 121
Pohlavie: Muž

Neprítomný
ty si geek  :lol:  :lol:  :lol:
velmi som sa musel drzat aby son nequotoval

_________________
Blep


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
farar_metod napísal:
ty si geek  :lol:  :lol:  :lol:
velmi som sa musel drzat aby son nequotoval


ber to tak, že na gympli a neskorej na VS nemaš čo robiť, nudiš sa...  

a hlavne ked robiš od 9tej triedy PJa... tak ti trošku prepne... no...
ale som rad, že som z toho vyrastol.. moc rad.. vlastne som to sem dal na pobavenie :)

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 19.02.2006
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: East Front

Neprítomný
nedalo by sa to niako skratit???


Hore
 Profil  

Konateľ
Obrázok používateľa

Založený: 13.03.2005
Príspevky: 1811
Body: 7
Bydlisko: Drakulovce nad Torysov
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Vieš, celé je to fajn, ale nemáš tam spracované školstvo..., keby sme tam zakomponovali nejaký ten školský systém, v ktorom by sa dali donekonečna robit skvelé reformy..., fúú...,tak to by bolo úplne dokonalé :lol:

_________________
"Vincent, Tiger s ručaním obmedzeným..."
P.S.:Nechceš šalátik?


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 19.02.2006
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: East Front

Neprítomný
daj tam nasu vladu a zavedu ti poplatky za zdravotnictvo  :lol:  :lol:  :lol:


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Stôl uzamknutý Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 90 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun