HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 18 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
Aspon pre mna je RP co som zazil v GW asi tak 10x lepsie ako to co v P&P (no offense). Bolo omnoho hlbsie, detailnejsie, komplikovanejsie, prepletenejsie a GUI hry (emotikony a pod) mu robilo skvelu kulisu.
Zrejme so mnou stari veterani P&P nebudu suhlasit :)

Majo napísal:
To by si my musel vysvetlit osobne. Ja tomu stale este uplne nechapem. (a RP cez text sa mi nezda :ikonka11: )
                 ved to musi byt ako sex cez telefon :P  :lol:


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako to bolo v tom vtipe? "Oboje som vyskusal. Neda sa to porovnat."?

To su dva rozne druhy zazitkov - pocitac moze byt dokonale prepleteny, moze mat brutalne vyborny pribeh, animacie, grafiku a atmosferu. A nevyzaduje okolie, na druhej strane zozerie asi viac casu.

Stolove RPG maju zase v prvom rade tu spolocensku zalezitost, atmosfera je ina - ak sa podari, tak ovela osobnejsia a hlbsia.

Nezahadzoval by som ani pocitacove RPG ani stolove. Popravde, na pocitacove hry uz nemam vela casu, ale vzhlizim na legendardne klenoty, ktore si _raz_ zahram.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pre mna RP znamena nielen vzitie sa do postavy ale aj aktivne rozpravanie jej pribehu. To je samozrejme mozne len ked je cas, priestor, posluchaci a spoluherci. Dokonca moze byt aj externy reziser (ktoremu si povedal kam chces smerovat a on to pomoze zrezirovat).

Cize nielen jej reakcia na okolnosti ktore prichadzaju ale aj zakomponovanie jej minulosti , myslienok, nazorov hracom do deja. V guilde v ktorom som bol sme mali velky nosny pribeh a okrem toho si kazda postava zo sebou priniesla svoj vlastny (ktore v spolupraci s dalsimi hracmi a guild masterom) mohla zakomponovat do tohoto pribehu. Obcas sa taketo prepletenie odohralo uplne sponntanne na guild meetingu a inokedy bolo davno v naznakoch predpripravene. Samozrejme ze postava mohla mat aj uplne neguildovsky pribeh ktory riesila ked nasla posluchacov a spoluhercov :)

Fuu z coho som si ten caj navaril
:lol:

edit:
alef0 to dobre vyjadril. Obidva druhy hrania maju svoje plusy a minusy. Mam rad oba sposoby.
A chcel by som dosiahnut vacsiu hlbku (v zmysle netrivialnosti pribehu :D ) a koncentraciu na pribehy postav aj v D&D.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dodal by som, ze ine je sa na divadlo pozerat a ine je ho hrat. To je tiez jeden z rozdielov.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ano je to ine.
Ale nemozem povedat ze by RP cez pocitac bolo pozeranie sa na divadlo :)

Je uplna pravda ze pri vziti sa do postavy v P&P su pocity "zainteresovanosti" silnejsie. To ze sa pouziva rec namiesto pismeniek a ze su viditelne vyrazy tvare a gestikulacia sa neda prekonat cez VOIP.
Ale aj pri pismenkovani som zazil stavy uplneho pohltenia a sustredenia sa na RP :), takze to nebolo len pozeraniesa

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
A chcel by som dosiahnut vacsiu hlbku (v zmysle netrivialnosti pribehu  ) a koncentraciu na pribehy postav aj v D&D.


nieco mi hovori ze to budes mat tazke  :ikonka20:

ja som roleplayoval trochu cez MUD War of Gods.. ale vacsina ludi z toho velmi rychlo vypadavala.

smiem sa opytat ako taky pribeh v GW prebieha, ked ta hra je v podstate o zabijanie priseriek, plneni questov a levelovani? nejak si to neviem dost dobre predstavit.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
stale mam problem predstavit si pocitacove RP. Asi by som si to musel zahrat a potom by som pochopil.
Aljen napísal:
A chcel by som dosiahnut vacsiu hlbku (v zmysle netrivialnosti pribehu :D ) a koncentraciu na pribehy postav aj v D&D.
snad sa to podari :)


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mne hranie kolektivnych RPG online ide velmi proti srsti. Pride mi to ako vec, co sa pouziva v stave uplnej depresie, ked na okoli nie je nik, kto by hral online. Okrem toho, videl som dost smutnych osudov, ktore prepadli online RPG a tie ma odstrasuju.

Uznavam a akceptujem jednomiestne pocitacove RPG, neviem, nepoznam pozitiva onlineoviek, len tych donebavolajucich extremov typu WoW.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
vyhodou GW je ze neplatis mesacne poplatky = vela hracov
nevyhodou ze je instanciovane (cize to nieje free world ako lineage2)

V GW mas guildy a guild ostrovy (kde sa da napozivat aj plno ludi zvonka), mesta kde moze byt velmi vela ludi naraz a potom zvysne uzemia ktore su pre kazdu grupu/druzinu vytvorene zvlast. Takze v nich moze byt maximalne 8 ludi (a je to dost blbe). Vacsinou sme teda RPckovali (ak nas bolo viac) v mestach a najviac na guild ostrove/och (mali sme ich asi 6-10)

Pribeh napriklad moze vyzerat takto (bol to viacmenej uplny "side quest").
Na fore si jeden clen vymyslel ze ma uniesli do GW pekla.
Opisal pribeh, dej, situaciu, boj ktory skoncil mojim omracenim, a teleportaciou prec.
Ked som to cital (nebolo to nic predpripravene), napisal som svoju verziu co sa stalo a kde som skoncil.
Potom som tu postavu par dni v RP nepouzival (iba ak islo o to pomoct niekomu s hernym questom alebo v GvG subojoch) a ostatni (ti ktorim sa chcelo :) ) viacmenej riesili co sa mi stalo (zistovali informacie a pod)
Na guild meetingu zorganizovali zachrannu akciu a isli po mna (opat zase ti ktorim sa chcelo). Ja som sa zasil v jednej lokacii az kym ma akoze nenasli (pricom si oni robili RP hladania a pod). Neskor sme simulovali boj pri zachrane a odchode z pekla - bojom v blizkej temovo pribuznej mape.
Bol to pre mna vlastne bang (prisiel som o mec, ktory neskor zafiguroval v dalsom RP, stretol som nevlastneho brata a take veci) od ineho hraca ktory som zakomponoval do vlastneho pribehu ktory som sledoval.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ok. myslim ze mi to je jasnejsie.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
ok. myslim ze mi to je jasnejsie.
to myslis vazne? ja som stale mimo (ak nie viac)


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no ako to vidim ja tak GW je 1. pomocka aby mohli hrat RPG spolu ludia co su daleko od seba 2. prekazka v hrani, pretoze sa musia prisposobovat obmedzenej poctacovej hre.

nevidim iny dovod nez 1. preco by som mal preferovat hranie cez GW oproti PnP. (vizualizaciu ako dovod neuznavam. ja nemam rad ani miniatury pretoze mi obmedzuju fantaziu)

ak by som chcel hrat rpg cez net (akoze nechcem) tak cez http://www.openrpg.com .

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Suhlasim s tebou v obidvoch bodoch :)
Mne sa vsak podarilo najst partiu na P&P az po 3och rokoch. Asi som mal smolu.
A mne vizualizacia neprekaza.

Ak by som si mal vybrat medzi online a realtime tiez si vyberiem realtime.
Napriklad mnou uvedeny zlomok pribehu (pamatam si ho dobre lebo som bol hlavnym akterom) ktory bol uplnym sidequestom (riesili sa aj o dost komplikovanejsie veci) by bol v P&P urcite omnoho zaujimavejsi a zabavnejsi.

BTW ista vyhoda online je ze mozes hrat kedykolvek kedy sa ti zachce. Niesi viazany na miesto, cas a viacmenej ani spoluhracov (aspon u nas bolo dost ludi takze az tak nevadilo ked nebol online niekto s kym si mal daco rozrobene).

MMORPG je aj to game - cize hras sa normalnu pocitacovu hru so vsetkym vsudy. Nieje to len RP :) Cize klasicke single RPG v nom je tiez (a predstava skumat a bojovat v Oblivione s partiou kamosov by mi pripada viac ako zaujimava).

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 19.10.2005
Príspevky: 1885
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nehovoriac o moznostiach a rieseniach ktore ti PC hra neda?


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
to je zapocitane v plusoch P&P
:)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 18 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun