HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ] 
Autor Správa

Sage
Obrázok používateľa

Založený: 28.01.2006
Príspevky: 1076
Body: 5
Bydlisko: Rivendell
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ohai,

možno niektorí z vás vedia, že téma mojej diplomky je "Počítačová hra a jej vývoj", je to zároveň praktická diplomovka, takže mojou úlohou je počítačovú hru naozaj aj stvoriť. Okrem toho, včera sa v A4-ke uskutočnil prvý session amatérskych herných vývojárov na Slovensku, takže táto téma vo mne práve dosť rezonuje. Chcela by som vedieť - máte/mali ste niekedy chuť stvoriť vlastnú počítačovú hru? Zrealizovali ste niekedy nejaký projektík? Alebo máte aspoň nejaký nápad schovaný v zásuvke? Sem s ním! :)

_________________
~Those who refuse to give up deserve to be raised above humanity.

Obrázok


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 19.10.2005
Príspevky: 1885
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Netusim ci ti to pomoze (a pravdepodobne ani nie), ale zaujimavy pribeh je okolo Bob's Game
Chlapik stravil niekolko rokov vytvaranim hry pre Nintendo DS (uplne sam a od nuly) a nakoniec mu Nintendo nechcelo predat development kit, co mu zabranilo v dokonceni hry. Uz dlhsie situaciu nesledujem, preto neviem v akom je prave stadiu


Hore
 Profil  

Sage
Obrázok používateľa

Založený: 28.01.2006
Príspevky: 1076
Body: 5
Bydlisko: Rivendell
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no ja ani neviem čo je development kit a načo je to akože dobré, ale nevadí :lol: nemám momentálne potrebu to zisťovať, už som aj tak priamo úmerne ostávajúcemu času zahltená diplomkovými informáciami...

_________________
~Those who refuse to give up deserve to be raised above humanity.

Obrázok


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Chcela by som vedieť - máte/mali ste niekedy chuť stvoriť vlastnú počítačovú hru? Zrealizovali ste niekedy nejaký projektík? Alebo máte aspoň nejaký nápad schovaný v zásuvke? Sem s ním!


Blahej pamati som bol fascinovany textovkami z 8bitakov (= adventury bez obrazkov) a este asi pred rokom mi po jednej debate napadlo urobit nejaku kostru na vyvijanie textoviek (clovek by si vedel spravit vlastnu textovku pomerne rychlo a lahko). Samozrejme tento napad zdochol.

Ale chut na hru uz nemam.

Uspesni fanusikovia mali genialny realizovatelny napad (a la Guitar Hero alebo Travian), strasnu kopu casu a niekoho, kto v tom pomoze. Teda dvoj-trojclenny tim hackerov bez frajeriek, ktori s radostou stravili 24 hodin za kompom a mali z toho radost. (Teraz su zamestnani vo firmach.) Hra je zaujimava tym, ze vyzaduje kombinaciu roznych druhov kreativity - scenar, grafiku, programovanie, co tiez nie je sranda.

Preskocit hranicu amaterizmu a byt aj uspesnym vyzaduje naozaj naozaj vela usilia. V podstate ako v pripade filmu.

Takze nie.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Kráľ
Obrázok používateľa

Založený: 08.03.2005
Príspevky: 788
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Iluviel of Darnassus napísal:
no ja ani neviem čo je development kit a načo je to akože dobré, ale nevadí :lol: nemám momentálne potrebu to zisťovať, už som aj tak priamo úmerne ostávajúcemu času zahltená diplomkovými informáciami...

Nic v zlom, nechcem zabrdat :) ale ak niekto nevie, co je development kit, tak by asi nemal uvazovat o pisani diplomovky s nazvom "Počítačová hra a jej vývoj". Neviem si predstavit uzitkovu hodnotu takej prace, pokial samozrejme nie je pisana cisto z ekonomickeho alebo manazerskeho pohladu.

K veci ale. Prvu pocitacovu hru som naprogramoval niekedy okolo roku 92, vtedy som este nemal vlastny pocitac, chodieval som k bratrancovi, ktory mal Atari 800XL. Bola to uplne jednoducha 2D strielacka, stvoril som ju tak, ze som prepisoval kody z Atari manualu a z casopisov Elektronika :)
Nasledne dlho nic, az kym som nedostal moj prvy (uz vtedy moralne zastaraly) laptop. Tam sa mi nahodou podarilo objavit QuickBasic, v ktorom som zacal prvy krat pracovat s algoritmizaciou. Najprv to boli textovky na sposob Indiana Jones z pocitacov ZX Spectrum (Didaktik :) ), bolo to klasicke textove bludenie v labyrinte a zbieranie predmetov. To sa mi neskor zunovalo, tak som skusil pracovat s grafikou. Inspiroval som sa hrou Dark Ages, ktora bola tiez robena v QB. Tak vznikoli hned tri RPG, na ktorych som sa pokusal simultanne pracovat. Vsetky tri som takmer dotiahol do konca, mal som spraveny fungujuci engine, grafiku, vymysleny pribeh. Problem ale nastal, ked som pri programovani narazil na neskutocne limitacie QB. Jednak to bolo velmi pomale pri praci s grafikou, jednak to defaultne dokazalo adresovat len 640 kB pamate :) Grafiku som sice vyriesil externym modulom pisanym v assembleri, no QB ma tak znechutil, az som ho nadobro opustil, vykaslal sa na tie hry a presiel na Turbo Pascal a C :) Okrem tych spomenutych RPG som v QB spravil este jednu vesmirnu strielacku a velmi jednoduchu hru Slahackova torta (nieco ako obesenec), ktora ako jedina sa nejako rozsirila medzi susedov.. Rad by som niektoru z tych hier predviedol, no 15 rokov stare diskety zozral cas :)

Takto nejako som zacinal aj skoncil. Od tej doby som mal vela krat chut sadnut si a nieco stvorit, no nikdy som si nenasiel popri studiu a praci cas venovat sa tomu viac, hoci pracujem ako dizajner a programator. Bohuzial, dnes sa jednotlivec nedokaze na trhu presadit. Vyroba hier je priemysel, to, co naprogramuje jeden nadsenec za rok, spravi dobre plateny team za tyzden. Ma to naozaj zmysel len pre nadsencov a pre ludi, ktori potrebuju vyplnit dieru vo volnom case :)

_________________
Miskatonic University, external student


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 07.10.2004
Príspevky: 7236
Body: 121
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
frajerkin brat mal diplomku na temu bezpecnost pocitacovych sieti a doma nezabezpecenu wifi s nazvom default, nevedel ani router nastavit

_________________
Blep


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
ale ak niekto nevie, co je development kit, tak by asi nemal uvazovat o pisani diplomky

Stale to mozes brat z pohladu sociologicko-kulturneho fenomenu (samozrejme, toto by ti na informatike nepreslo).

--------------------------
Mam pocit, ze vsetky osobnosti priemyslu vyliezli z dob, ked este jeden hrdina dokazal sprogramovat hru sam.

Sid Meier (a jeho Solo Flight z 1983), ktory splodil Civilizaciu.
Will Wright a jeho Maxis (vsetky SimCity, Sim...)
Romero + Carmack a ich Wolfensteiny, Doomy a vobec.
Chris Sawyer, co v 1994 sam sprogramoval Transport Tycoon.
Ludia, co na kolene zbuchali Mafiu (ich mena su vsak zahadne)

Teraz je to naozaj tazky priemysel, kde je clovek kolieskom v masine.

Citácia:
doma nezabezpecenu wifi s nazvom default,

Cely ja!

Toto je trochu ina problematika: tak ako mozes byt lekar a nemusis vediet liecit vsetky okrajove choroby sveta, mozes byt informatik a nemusis sa vyznat v nejakej oblasti. (To, ze neovladas veci v "spolocenskom rozhlade", ktore sa riesia bezne, je ina vec).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
inak Iluviel ako pokracuje tvoja hra?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Sage
Obrázok používateľa

Založený: 28.01.2006
Príspevky: 1076
Body: 5
Bydlisko: Rivendell
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
vyborne pokracujem :)

ale uz by ste mi mohli povedat co je development kit aby som bola kus mudrejsia, lebo zatial som sa s tym pri tvorbe hry nestretla a nespomenul to ani nikto z ostatnych game developerov, ktorych som spoznala na stretku :D

edit: pripadne mozno viem co to je, ale nazyvam to inym vyrazom.

_________________
~Those who refuse to give up deserve to be raised above humanity.

Obrázok


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Co je Development Kit v tomto pripade? To je vec, co umoznuje nasadit hotovu vec do Nintenda?

Inak ten Bob je sialenec, ktoremu preplo.

Saga sa ma tak, ze Nintendo mu asi nepredalo oficialne vec, pomocou ktorej moze hru distribuovat. On na tom makal 5 rokov (odhadovany cas 15000 hodin). Potom sa na protest zavrel na 100 dni do kobky, v nadeji, ze sa mu Nintendo ozve.

Potom mu preplo a zacal vyblakovat, ze je lepsi nez Romero s Carmackom dohromady.

Podla mna je teraz tiez v kobke, akurat mu zobrali internet.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

vajco
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1844
Body: 135
Bydlisko: Blava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Viem ze odkryvanim tejto temy sa zo mna stava Gravedigger, ale celkom by ma zaujimalo, ako dopadla ta hra, Iluviel? Mozno som si len nevsimol release, updatnite ma prosim :)

_________________
Juro alias Archi


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Iluviel odkazuje, ze verejny release nebol, a kedze islo o diplomku, existovala verzia pre diplomovu komisiu.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

vajco
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1844
Body: 135
Bydlisko: Blava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
jejdy tak jej odkaz ci by to nemohla poslat :) ja by som si to rad zahral

_________________
Juro alias Archi


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun