buzi napísal:
V tom svete je asi jednoduchsie vytiahnut palicku za par zlatiek vystrelit s nej fireball ako sa ho desatrocia ucit.
Lebo ako som pochopil zo settingu tak specialitou toho sveta je to ze sa lahsie castuju a davaju do predmetov jednoduche kuzla a s "vyssou magiou" je trocha problem tak mozno aj vdaka tomu prebehla nie vedeckotechnicka revolucia ale magickotechnicka a casti strojov tam pohana magia co je trocha steampunk naruby a slusna haluz lol
V papierovom Eberrone je to tak, ze prakticka magia na nizkej urovni (cca prvy a druhy level kuziel) je bezna a teda tam, kde je vela penazi, vidiet magicke svetla lamp, pobehuju magicki sluhovia, co utieraju prach, atd atd. Vysokourovnove kuzla su vsak este vzacnejsie nez v inych svetoch, lebo ich zosielatelia prevazne vymreli v Poslednej vojne, ktora skoncila len tot nedavno. Eberron tym podla mna vyriesil ten klasicky paradox beznych svetov typu Forgotten Realms, kde sa v mestach povaluju magicke zbrane a zvitky a Potion of Healing, ale ludia z neznameho dovodu ziju v temnom stredoveku, a zmienene parafernalia pouzivaju len na to, aby nimi vrazdili monstra. (V Eberrone sa najprv vrazdi a potom vylepsuje kvalita zivota.)
Magikootechnicka revolucia nikdy neprebehla, tie najocividnejsie veci vyplyvaju z viacerych veci. Najrozumnejsia predstava je New York 193x, kde boli vsakovake kusky, chladnicky, pracky, ale na dedinach v duchu Slovensko este ficala hlinena podlaha, elektrina v nedohladne a v stajni statocne odfukovala kravka a vol.
Ziadne stroje tam realne neexistuju (to je rozdiel od steampunku), to, ze v lodi existuje demon, ktory dokaze dat lodi lietanie sa za mechaniku povazovat neda. Namiesto technologie uraduje magia a preto je lepsie vytiahnut palicu ako mat strelnu zbran v nasom ponimani.
To zosielanie a obohacovanie predmetov nie je specialita sveta, len to, ze na stole existuje povolanie Artificer, ktory dokaze kratkodobo ocarovavat zbrane.