HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 26 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 29.11.2004
Príspevky: 1094
Body: 77

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pre military fajnsmekrov a vobec fanusikov hier z 2. svetovej vojny:

http://www.menofwargame.com/assault/gallery.php

Sice to ma aj single player kampan, ale najvacsi pozitok je hranie assualt zones cez multiplayer. Cielom assault zones je obsadit male uzemia z vlajkou, ktorych je viacero rozmiestnenych po mape, strana, ktora momentalne drzi viac vlajociek, ziskava body (cim vacsi rozdiel v pocte vlajok, tym rychlejsie body pribudaju). Duel konci, ked sa dosiahne vopred stanovena hranica (dajme tomu 100 bodov), alebo vyprsi cas (v tom pripade vyhra strana, ktora ma viac bodov).

Okrem assault zones su este aj dalsie multiplayer mody: combat, skirmish, frontlines. Skirmish som nehral, takze neviem posudit, ale combat aj frontlines su tiez celkom fajn a obcas si ich zahram na odreagovanie (aj ked vacsinou hram assault zones, ktore sa mi pacia, kedze tam sa najviac prejavi takticka vyspelost a skill hracov).

Combat je pomerne jednoduchy mod dobry na odreagovanie. Jedinym cielom je znicit co najviac nepriatelskych jednotiek (tankov, samohybnych diel, vojakov, delostrelectva atd). Za kazdy kill sa na tvoju stranu (na kazdej strane moze byt viac hracov az do 8 vs 8 hracov) pripusu body podla vyznamnosti toho, co si zneskodnil. T.z. ze za zabitie par vojacikov v poli dostanes malicko bodov, za znicenie IS-3 dostanes bodov vela.

Frontlines sa hra na dve kola. Ide o to, ze jedna strana je zakopana v obrannej pozicii, t.j. zakopy, delostrelecke stanovistia chranene vreciami s pieskom, bunkre atd., cielom druhej strany je ofenziva, t.z. postupit co najhlbsie do obrannej linie (zabrat najviac vlajociek). V prvom kole jedna strana brani, druha utoci, v druhom sa to obrati, aby to bolo fer. Po dvoch kolach sa body scitaju.

Hrat sa da za Third Reich, USSR, Commonwealth, USA a Imperial Japan, pricom kazda mocnost ma velmi velke mnozstvo historicky akuratnych jednotiek rozdelenych do kategorii: infantry, special infantry, vehicles and armed cars, artillery, light tanks, medium tanks, heavy tanks, bonus units. V kazdej kategorii je 6 roznych typov jednotiek, ktore sa daju aj spolocne kombinovat.

Okrem automatickeho ovladania (t.z. klikanie mysou) sa da kazda jednotka ovladat aj rucne (co ma bavi hlavne pri tankoch) - manualne ovladat zvyknu skusenejsi hraci skoro vsetky svoje jednotky (v ramci moznosti, kedze sa neda naraz manualne ovladat viac jednotiek, nieco sa musi prenechat ai), kedze sa tym da docielit ovela presnejsia strelba, manevrovanie atd.

Teren a temer kazdy objekt na mape sa da pouzit ako krytie pre jednotky (ci uz stromy, budovy, kamene, vozidla, lavicky a pod.), co je klucove pre prezitie tvojich jednotiek. Infantry sa vie aj kamuflovat (v trave, krikoch atd.) a pohybovat vo vnutri budov. Takmer vsetko je tiez znicitelne (pouziva nepriatel nejaku budovu v malom mestecku v strede mapy ako ukryt? Staci vhodne pouzitie delostrelectva a ukryt sa zmeni na znicenu horiacu trosku). Oblubenou taktikou je obsadit budovu blizko vlajocky, ktora pre infantry sluzi ako dobry ukryt a vynikajuca obranna pozicia. Okrem delostrelectva na takych chytrakov staci aj plamenometcik.

Nejake obrazky:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok


Naposledy upravil Riso dňa Ut. 22. Mar 2011, 21:14, celkovo upravené 2 krát.

Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 29.11.2004
Príspevky: 1094
Body: 77

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Po 10 editoch (pridal som nejake vlastne postrehy z hry) uz snad bez gramatickych chyb :D


Hore
 Profil  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Takto z obrazkov (a z popisu toho Assault modu) mi to pride dost podobne ako Company of Heroes, je to len omyl, alebo fakt?

A ked ovladas dajme tomu pajacov, to je potom de facto fps? Nieco ako v starom Dungeon Keeperovi?

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
hm. prijde mi to ako CoH
a je to RTS..

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 29.11.2004
Príspevky: 1094
Body: 77

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Annun napísal:
Takto z obrazkov (a z popisu toho Assault modu) mi to pride dost podobne ako Company of Heroes, je to len omyl, alebo fakt?

A ked ovladas dajme tomu pajacov, to je potom de facto fps? Nieco ako v starom Dungeon Keeperovi?


Neviem, Company of Heroes som nehral, ale co som pocul, tak je to sice temou a stylom podobne, ale Men of War je realistickejsie a strategickejsie, Company of Heroes je zas viac akcne ale zato menej realisticke (v Company of Heroes napr. uhol dopadu strely/kaliber/hrubka armoru nemaju az taky vyznam a pod.). Cize ano, je to velmi podobne - CoH a MoW sa dost casto porovnavaju v recenziach - ale CoH islo viac akcnejcim FPS smerom, zatialco MoW je viac o strategii/taktike. Obe maju vela fanusikov, cize obe su asi dobre hry, len pre ine cielove skupiny.

Nie je to FPS. Tie obrazky su asi trochu zavadzajuce, lebo 90% casu sa budes na mapu pozerat z pohladu "zhora" (nie uplne kolmo, pod nejakym uhlom samozrejme) ako v strategii a koordinovat jednotlive jednotky. Pohlad kamery si vies samozrejme zoomovat a pretacat.

Je to spravene tak, ze manualne ovladanie je aktivne vtedy ked mas stlaceny lavy Ctrl (cize klavesy na ovladanie vtedy robia nieco ine ako normalne) a zvacsa sa to pouziva len na kratky cas.

Dajme tomu ai nevie poriadne zamierit na nejakych vojakov skrcenych za tehlovym murikom, tak stacis lavy Ctrl, trochu zazoomojes a spravis par vystrelov manualne.

Popripade niekedy pri pohybe tankov je ai dost hlupe a otaca ich bokom k nepriatelovi, a na boku je pancier samozrejme slabsi. Takze ak kupis nejaky velmi drahy heavy tank, tak zvacsa ked pride na dostrel, tak na chvilu ho manualne ponavigujes, aby ho hlupa ai pri presune nejak smiesne nezacala otacat bokom a neprisiel si onho.

Takisto vela krat budes chciet s tankom manualne mierit, kedze tank je rozdeleny na casti, ktore sa daju vyradit jednotlivo bez znicenia celeho tanku. Dajme tomu, ze tank je sice k tebe otoceny predkom, ale turret ma otoceny na stranu, tak vtedy stlacis lavy Ctrl a namieris na turret a poskodis ho. Takto poskodeny tank je sice stale funkcny, ale zvacsa ho nepriatel stiahne dozadu na opravu, kedze poskodeny turret sa neda otacat a ak by chcel mierit, tak by teraz musel otacat celym podvozkom, co je velmi nebezpecne vzhladom na to, ze vystavi zranitelnejsie boky tanku.

Poskodit sa daju viacere casti tanku (lavy/pravy pas, turret, engine, kanon) a zvacsa sa tank este da opravit. Takisto je mozne iba prestrelit pancier a zmasakrovat posadku vo vnutri odrazenou strelou, pricom tank zostane uplne funkcny a vies donho poslat novu posadku.

70% casu ale fungujes ako v strategii. A aj to manualne ovladanie nevyzera ako FPS, lebo zvacsa nebudes zoomovat az tak blizko, ale manualne ho budes ovladat stale "zhora" a budes vidiet, co robia tvoje ostatne jednotky.


Naposledy upravil Riso dňa Ut. 22. Mar 2011, 22:28, celkovo upravené 2 krát.

Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 29.11.2004
Príspevky: 1094
Body: 77

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Warrior napísal:
hm. prijde mi to ako CoH
a je to RTS..


No pre mna ako fanusika Steel Panthers, ktory si uvedomuje, ze sme v 21. storoci, uz rts problem nerobi, pretoze viem, ze tahove strategie uz dneska proste nikto nerobi a robit nebude. A z multiplayer ww2 strategii, co su k dispozicii, som si vybral MoW, lebo mi prislo najrealistickejsie/najstrategickejsie/najtaktickejsie a celkovo najpodobnejsie Steel Panthers a podobnym starym klasikam.


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 29.11.2004
Príspevky: 1094
Body: 77

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cez vikend mozem spravit nejake viac realisticke screenshoty z mojej gameplay. Pricom nemam nejak velmi mocny PC, takze uvidite, ze aj na starsov hardveri to funguje pekne.

EDIT: Ale co to vymyslam, Youtobe ma kopec peknych videi z gameplay:



Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nevravim, ze je to zle
len je to RTS

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
akoze... skusil som to a wait wut? :(

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Co take?

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no
k steel panthers by som to prirovnal len velmi zfetovany

historicke nepresnosti (boj na tarawe nebol vylet na tropickom raji), mierne uletene kamoflaže (nie, tiger v normandii fakt nebol vo feldgrau. najma preto, ze ta sa od 42heho? uz na tanky nedavala...), respawn soldatov ak mas medika...

celkovo je to CoH klon. alebo DoW klon
jedine pozitiva, ktore som videl, bola moznost zamerat na tanku kolieska/vezu/trup.. enemze v RTSke je to uplna [vymazané], lebo ak nejsi korejec na amfetaminoch, nestihas ten mikromanagement ani za boha
a druhe pozitivum bola rozumna selekcia squad.. co si oznacis je automaticky squada, takze si vies ad-hoc spravit rozlicne kampfgruppen.
na druhej strane je to v RTS zas mikromanagement a nez stihnes so sniperom a granatnikom prebehnut nekam, zvysok to miesto rozstriela :)
vyznam to ma len u raketometcika, ked sa na teba rolluje tank.

no a ten inventar a equip? ehm ehm. mam tam helmu, 1500 nabojov (chalani dost posiluju) a granat.
dobry napad, ale zas uplne nachuja do RTSky.. nez zistim,ktore tlacitko otvara equip a ktorym si prehodim od mrtveho medika (najprv ho musim najst na zemi...) bagel.. tak si objednam cez posily noveho medica

ako dobre napady, ale urcite nie do RTSky.
a nejni to historicky realne. akurat chalani maju all right guny. ne jak v CoH, kde ma kompletka easy company karabíny a okuláre na helme :lol:

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V CoH to bol jednoducho model paratroopera bola by [vymazané] riesit to nejak individualne, ze ano? Este snad v ziadnej hre nebola squada vojakov s rozdielnymi zbrananmi.

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Will napísal:
V CoH to bol jednoducho model paratroopera bola by [vymazané] riesit to nejak individualne, ze ano? Este snad v ziadnej hre nebola squada vojakov s rozdielnymi zbrananmi.


somarina.
v CoH bola :P mali tam aj aj aj.
akurat majorita bola karabiny.
nebola by to [vymazané], ale hadat sa nebudem.

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 29.11.2004
Príspevky: 1094
Body: 77

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hmm, mna to kazdopadne bavi. Ako to prirovnanie k Steel Panthers asi bolo trochu mimo, ale nenapadla ma ina stara ww2 strategia, ktoru som hral.

Ten mikromanazment sa da stihat, ked sa trochu dostanes do hry. Ja vacsinu svojich jednotiek mikromanazujem. Vacsinou ale hram 4 vs 4 assault zones alebo tak, cize sa mozem spolahnut na to, ze po bokoch ma podrzia spojenci a sustredim sa len na moju cast mapky.


Hore
 Profil  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Warrior> ano od doby vynajdenia squadov to nieje az taky problem spravit zaciatocny model pat manikov kde dvaja maju karabiny a traja smg ale vo vseobecnosti sa nad tym nepozastavujem aj keby vsetci mali iba jeden typ gunu. V RTS mi to proste nepride podstatne ani najmenej.

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 26 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun