Pre military fajnsmekrov a vobec fanusikov hier z 2. svetovej vojny:
http://www.menofwargame.com/assault/gallery.phpSice to ma aj single player kampan, ale najvacsi pozitok je hranie assualt zones cez multiplayer. Cielom assault zones je obsadit male uzemia z vlajkou, ktorych je viacero rozmiestnenych po mape, strana, ktora momentalne drzi viac vlajociek, ziskava body (cim vacsi rozdiel v pocte vlajok, tym rychlejsie body pribudaju). Duel konci, ked sa dosiahne vopred stanovena hranica (dajme tomu 100 bodov), alebo vyprsi cas (v tom pripade vyhra strana, ktora ma viac bodov).
Okrem assault zones su este aj dalsie multiplayer mody: combat, skirmish, frontlines. Skirmish som nehral, takze neviem posudit, ale combat aj frontlines su tiez celkom fajn a obcas si ich zahram na odreagovanie (aj ked vacsinou hram assault zones, ktore sa mi pacia, kedze tam sa najviac prejavi takticka vyspelost a skill hracov).
Combat je pomerne jednoduchy mod dobry na odreagovanie. Jedinym cielom je znicit co najviac nepriatelskych jednotiek (tankov, samohybnych diel, vojakov, delostrelectva atd). Za kazdy kill sa na tvoju stranu (na kazdej strane moze byt viac hracov az do 8 vs 8 hracov) pripusu body podla vyznamnosti toho, co si zneskodnil. T.z. ze za zabitie par vojacikov v poli dostanes malicko bodov, za znicenie IS-3 dostanes bodov vela.
Frontlines sa hra na dve kola. Ide o to, ze jedna strana je zakopana v obrannej pozicii, t.j. zakopy, delostrelecke stanovistia chranene vreciami s pieskom, bunkre atd., cielom druhej strany je ofenziva, t.z. postupit co najhlbsie do obrannej linie (zabrat najviac vlajociek). V prvom kole jedna strana brani, druha utoci, v druhom sa to obrati, aby to bolo fer. Po dvoch kolach sa body scitaju.
Hrat sa da za Third Reich, USSR, Commonwealth, USA a Imperial Japan, pricom kazda mocnost ma velmi velke mnozstvo historicky akuratnych jednotiek rozdelenych do kategorii: infantry, special infantry, vehicles and armed cars, artillery, light tanks, medium tanks, heavy tanks, bonus units. V kazdej kategorii je 6 roznych typov jednotiek, ktore sa daju aj spolocne kombinovat.
Okrem automatickeho ovladania (t.z. klikanie mysou) sa da kazda jednotka ovladat aj rucne (co ma bavi hlavne pri tankoch) - manualne ovladat zvyknu skusenejsi hraci skoro vsetky svoje jednotky (v ramci moznosti, kedze sa neda naraz manualne ovladat viac jednotiek, nieco sa musi prenechat ai), kedze sa tym da docielit ovela presnejsia strelba, manevrovanie atd.
Teren a temer kazdy objekt na mape sa da pouzit ako krytie pre jednotky (ci uz stromy, budovy, kamene, vozidla, lavicky a pod.), co je klucove pre prezitie tvojich jednotiek. Infantry sa vie aj kamuflovat (v trave, krikoch atd.) a pohybovat vo vnutri budov. Takmer vsetko je tiez znicitelne (pouziva nepriatel nejaku budovu v malom mestecku v strede mapy ako ukryt? Staci vhodne pouzitie delostrelectva a ukryt sa zmeni na znicenu horiacu trosku). Oblubenou taktikou je obsadit budovu blizko vlajocky, ktora pre infantry sluzi ako dobry ukryt a vynikajuca obranna pozicia. Okrem delostrelectva na takych chytrakov staci aj plamenometcik.
Nejake obrazky: