HuSä http://annun.sk/ |
|
XCOM: Enemy Unknown http://annun.sk/viewtopic.php?f=5&t=8288 |
Stránka 2 z 4 |
Autor: | Shadow [ St. 17. Okt 2012, 11:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vseobecne info, novinky, stariny |
Tak ja to hram len prvy krat tak si chcem v klude prejst pozriet si pribeh, pozriet si co sa oplati skumat ako prve a potom pojdeme na vyssie obtiaznosti Ano stihanie je divne, v povodnom ufe bolo zrobene lepsie (nie ze by bolo oslnive ale bolo spravene lepsie, uz len z toho dovodu ze si mohol naraz vyslat dve a viac stihaciek). Rozhodne tam toho bolo viac, mozna ze sa to neskor zmeni ale teraz mam horko tazko jedno ufo za mesiac. Hlavne nenuti ta to taktizovat s vyzbrojou stihaciek a tym nakolko su poskodene. Kazdopadne, mody ktore uz vysli umoznuju stihat ufa ktore idu na abduction/terror misie cim im znemoznis spachat tu ktoru misiu, ergo nestupne ti panika, urcite to pri dalsom playtrough vyskusam vyzera to zaujimavo. S tym slotom sa to paci aj mne, nieze by som zasa tie veci vyuzival az tak casto, ale vedia pomoct, mozno je to koli normal obtiaznosti Co som cital, tak v classic maju ufoni +10 k hit a +10(alebo 30, rozne zdroje uvadzaju rozne cisla) ku crit, coz je vraj niekedy dost overkill. |
Autor: | Annun [ St. 17. Okt 2012, 12:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vseobecne info, novinky, stariny |
Classic bez reloadu je dost problematicky, ale da sa to zvladnut. Po tazkych zaciatkoch, kedy som este hru celkom nepoznal, som potom uz niekedy nemal problem dat aj 2-3 misie za sebou bez jedineho skrabnutia a bez reloadu. Skor ci neskor ti ale vzdy niekto umrie. Problem to je hlavne na zaciatku, kedy ti emzaci vedia dat vacsinu vojakov na jednu ranu, co sa hned prejavi na stratach. Na Classic su dost presni a treba uplatnovat ine taktiky ako na Normale, lebo napriklad vyuzivat polovicne krytie je skoro samovrazda. Tiez sa velmi dolezite stavaju laserove zbrane, na Normale ich kopec ludi preskoci a ide rovno po plazmach, ale neviem si predstavit, ako by som dal v jednom kole dolu dvoch - troch chrysallidov len s klasickymi zbranami, ked clovek este nema plazmy. Momentalne, ked uz beham v Titan brneni a vacsina manikov ma v rukach plazmy, reloadujem uz len ked som netrpezlivy a nechce sa mi rozmyslat a spravim hlupu chybu. Je celkom obdivhodne, ze aj napriek tomu, kolko v tejto hre je zalozene na nahode, sa da nahoda celkom uspesne skoro eliminovat, ked hras opatrne. |
Autor: | Shadow [ St. 17. Okt 2012, 13:00 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vseobecne info, novinky, stariny |
Inac ta nahoda, mam pocit ze si to uklada kto ako trafi atd. Som skusal raz stunnut mutona, nevyslo, ludia mi pochcipali. Reload a presne to iste sa mi stalo, enem divne... |
Autor: | Edrahil [ St. 17. Okt 2012, 13:11 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vseobecne info, novinky, stariny |
Shadow napísal: Inac ta nahoda, mam pocit ze si to uklada kto ako trafi atd. Som skusal raz stunnut mutona, nevyslo, ludia mi pochcipali. Reload a presne to iste sa mi stalo, enem divne... Je to tak. Tutok o tom maju viac. Mne osobne sa celkom paci ze sa neda preloadovat k nejakemu kvazi dokonalemu vysledku. |
Autor: | Shadow [ St. 17. Okt 2012, 13:20 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vseobecne info, novinky, stariny |
Tak obisiel som to tak ze som trocha zmenil to co som urobil. |
Autor: | Annun [ St. 17. Okt 2012, 17:09 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Splitol som XCOM do samostatnej temy. Taka minirecenzia: DLHY POST (spoilery tam nie su, len to je dlhe) Spoiler! :
|
Autor: | Annun [ Št. 18. Okt 2012, 10:50 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Inak Quicci, toto moze byt pre teba zaujimave review, autor porovnava stare a nove XCOM myslim velmi ferovo. Ja s nim viac menej suhlasim: http://www.quartertothree.com/fp/2012/1 ... -to-write/ |
Autor: | Quicci [ Št. 18. Okt 2012, 12:58 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
je celkom (ne)príjemné byť vnímaný ako "odporca" zmien ktoré hra priniesla na základe chatového logu so známym ktorý ju recenzoval Pre mňa je XCOM legenda, strávil som pri XCOM: EU, TftD, Apocalypse, Aftershock, Aftermath a Afterlight niekoľko 100 hodín. Nový XCOM priniesol zmeny ktoré z pohľadu "nehral som a radšej sa spýtam kým cálnem niekoľko tuctov EUR" nepôsobia úplne v duchu série. Chápem že sa svet "zjednodušuje" a že to čo bolo pred 15 rokmi v hrách zaujímavé a rýchle je dnes nudné a pomalé, a "nikto" by to dnes už nehral. ...a aj napriek tomu že pozlátko na novom XCOMe je skvelé, mne sa túto hru, kým budem mať na hranie toľko času aby som sa mohol baviť 20-člennými misiami na obranu základne, kupovať neoplatí. Z recenzie linknutej Annunom - Citácia: (2012 games) they’re more immediately gratifying. a to je to na čom mne nezáleží. |
Autor: | Shadow [ Št. 18. Okt 2012, 13:16 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Nikto nehovori ze si odporca, annun len postol nieco co by ta mohlo zaujimat Kazdopadne, vzdy je tu moznost stiahnut si to a vyskusat ci ta to vobec bude bavit |
Autor: | Annun [ Št. 18. Okt 2012, 14:26 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Quicci nik ta tu odporcom nenazval, prestan byt taky egocentricky. Quicci napísal: Chápem že sa svet "zjednodušuje" a že to čo bolo pred 15 rokmi v hrách zaujímavé a rýchle je dnes nudné a pomalé, a "nikto" by to dnes už nehral "Zjednodusuje" je take zavadzajuce slovo, hlavne v kontexte taktickych hier. To ze mas menej moznosti, alebo mensiu mapu, nemusi nutne znamenat, ze je hra jednoduchsia. Prave naopak, existuje obrovske mnozstvo taktickych tahovych hier (netreba ist daleko: sach, go, dama), ktore maju extremne jednoduche pravidla a pritom su velmi narocne. XCOM je imho dobry priklad, takticke boje su podla mna na ovela vyssej urovni ako v povodnej hre a to po vsetkych strankach. V clanku co som linkoval to autor prirovnal ku stolnym hram, co bolo imho velmi trefne - tam su mapy tiez vacsinou mensie a pravidla jednoduchsie, ak je ale hra dobre navrhnuta, na komplexnosti to prida a nie uberie. S cim suhlasim je, ze sa zjednodusila ta strategicka cast. XCOM je v tomto objektivne chudobnejsi ako jeho predchodca, osobne mi to nevadi, lebo som seriu vzdy vnimal ako primarne takticku a nie strategicku hru, ale chapem, ak to niekomu hru znechuti. |
Autor: | Shadow [ Po. 22. Okt 2012, 9:27 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Tak, konecne som to cez vikend presiel. A zaverecny suboj? Pretty meh. |
Autor: | Annun [ Po. 22. Okt 2012, 11:46 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Ja som uz tiez v poslednej misii, ale asi som natrafil na svoj prvy kriticky bug: v tej miestnosti kde su chryssalidi a floateri zrejme jeden floater prepadol cez podlahu a to asi sposobilo, ze neviem otvorit ani jedny dvere do dalsej miestnosti. Som nacisto zaseknuty. Takze to asi budem musiet restartovat. A pritom to islo zatial velmi dobre, bolo to celkom lahke. |
Autor: | Shadow [ Po. 22. Okt 2012, 12:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Je to lahke, posledneho nepriatela som sundal tak ze o mne ani nevedel... A cela story... Nejak som doteraz nepochopil wo co go. |
Autor: | Cerebro [ Po. 22. Okt 2012, 22:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
nejak obdobne ako shadow... posledny hlavny bos siel dole na jednu full round attack od snipera a jednemu dobre strelenemu overwatchu... Spoiler! :
ale hra sa mi pacila (zatial eln na normal, mozno o tyzden dva, ekd si trochu oddychnem si to rpejdem na classic), zo trikrat ma riadne nasralo, ked som si pracne niekoho omracil a potom mi tak nejaky emzak slahne granat a zabije ho... a najlepsia scena, ako mi tazka pechota v ghost armore, pocas misie "save civilians", sundal blby zombik , lebo mi bolo luto aktivovat neviditelnost, nech to ten civilista prezije... naco si ku mne ten zombik pripochoduje (okrem neho bol uz len jeden polomrtvy muton o poschodie nizsie so zvyskom timu) s jednym blbym zivotom a z fleku mi vytne za 8 cim mi ho dropne do bezvedomia... to som bol riadne na nervy, bol to totiz ten heavy z prvej akcie co rpezil, mutona dole som chcel omracit, nech ho mam do zbierky... takze som len rychle dorazil mutona a modlil sa, aby to medik stihol dookola nahor a zachranil mi ho... |
Autor: | Annun [ Ut. 23. Okt 2012, 9:30 ] |
Predmet príspevku: | Re: XCOM: Enemy Unknown |
Tak uz som to presiel aj ja. Musel som celu poslednu misiu zacat odznova a aj tak mi ten debil floater stale skocil von z mapy hned po tom, ako som ho objavil, tak som to musel spravit tak, ze som hodil dopredu scanner (vtedy emzaci nedostanu moznost sa pohnut) a potom som ho hned sundal sniperom. Bolo to dost smutne, najst v poslednej misii takyto bug, keby som hral ironmana, asi by som bol dost nahnevany. Inak ale spokojnost. Trochu ma prekvapilo, ze hra sa aj na classic obtiaznosti s postupom casu stavala lahsou, najhorsie to bolo jednoznacne na zaciatku, v momente ako som mal trosku viac penazi, lepsiu vybavu a trochu viac skusenosti, zacali mimozemstania stracat dych. Posledna misia bola uz len taka prechadzka, podobne ako vy som uber ethereala dal dvoma headshotmi dole a bolo. Co sa tyka silnych momentov, bolo ich viac - za celu kampan som prisiel o 17 manikov vratane heavyho z prvej misie, ktory to ako prvy dotiahol na serzanta. Najviac sa mi do pamati zapisala misia v Japonsku, kde sa pokazilo uplne vsetko a ja som prisiel o styroch z piatich vojakov - ten posledny, ktory prezil, relativne neskuseny support, dal stastnym vystrelom dole posledneho sectioda a vratil sa domov ako hrdina, len aby padol v hned dalsej misii. Vtedy som si musel dat od XCOMu na den pauzu, celkom ma to rozosmutnilo. Japonsko mi ale za odmenu poskytlo uzasne nazvanu assaulku "Banzai", do ktorej som sa celkom zamiloval a okolo ktorej som postupom casu vybudoval cely tim: 2x assaulti (Banzai a ukrajinec Kozlov), 2x sniperi (talian Marino a australcan Ice), 1x support (japonka Voodoo) a 1x heavy (japonec ktoreho meno je prilis dlhe a nemam ho po ruke:) ). S touto skupinkou som potom dosiel az do konca. Obcas ich v pripade zranenia striedali menej skuseni kolegovia (niektori z nich to tiez nakoniec dotiahli az na colonela), ale toto bolo jadro. Banzai nebola zranena nikdy a casom prejavila aj Psi schopnosti, takze bolo jasne, ze ona bude ta, ktora povedie finalny utok. Planujem sa dat este jedno kolo, tentokrat asi na normale a s ironmanom (chcem taku pohodicku), ale az za chvilu, musim is od toho oddychnut. |
Stránka 2 z 4 | Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |