HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 5 ] 
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15684
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Asi sme uz vyrastli zo zabijania drakov.

Nuz, stalo sa, ze po sto rokoch sa podarilo zozbierat zvysky nasej byvalej druziny v pocte dvoch ludi a urobit si jednorazovu session (ktoru este treba dokoncit).

Pred samotnou sessnou nebolo jasne nic: ani pocet hracov (treti a stvrty hrac, kandidati z radov Hostinca to casovo nezvladli), ani system, ani setting. Na priamu otazku, ze aky setting zvolit, padla prvotna odpoved "vsak fantasy a D&D". Povodne som po Corvusovej inspiracii uvazoval nastudovat Shadows of the Yesterday, ale to som zial do casu konania sessnu nestihol nastudovat. Pre istotu som mal premysleny zalozny plan: svet tvorila realna sucasna Praha (lebo je charizmaticka a je tam vela prilezitosti na zabavu). [spoiler]Pred sessnou som mal premyslenych len malo veci: uvod do dobrodruzstva, niekolko zachytnych bodov (stretnutie na stanici, suboj alebo akcia v metre a suboj alebo akcia pri Kyvadle) v a ziadny koniec :-) [/spoiler]

Na sessne sme sa teda dohodli, ze ked nema nik lepsi napad, tak sa urobi klasicke "James Bond"ovite dobrodruzstvo so systemom, ktory bol gulasom vsetkeho mozneho. Postavy si mali vybrat styri "skilly", z toho jeden "pokrocily" (to bola analogia zo Shadows) a rozdelit pat bodov medzi sest atributov (to bola analogia rozdelovania bonusov do atributov z d20). Okrem toho si mali zvolit meno, dovod, ktory ich priviedol do sluzieb Jej Velicenstva (tu som si spomenul na Jersonove uvahy na temu, ake poradove cislo ma mat oddelenie MI, ked cisla po desat su uz obsadene), globalny ciel postavy (kam postava v zivote smeruje), lokalny ciel (co chce dosiahnut v najblizsom case), a nejaku vec, ktoru postava celkom nemusi. Kedze nebolo vela casu, hraci si zvolili jednoduche veci:

Lizzie. (statistiky si nepamatam) Dievca, ktorej ucarovala Britania a britskost v tom klasickom legendarnom vyzname. Britania, kde vladne Jej Velicenstvo, ktoremu treba vzdavat uctu. Britania, krajina, kde stale chodia gentlemani s cylindrom a Timesami pod pazuchou. Britania, ktoru zaplavaju hnusni pristahovalci. Spomenul sa nastavajuci snubenec, ktory nevie o jej povolani. Zbehla v narabani so zbranami. Ostrelovanie, pusky, pistole, to je jej.

Merrick: (statistiky si tiez nepamatam). O tom sa vedelo este menej. Byvaly hacker, ktoreho zjavne chytili a "prinutili" k spolupraci. Majster elektroniky, vo volnom case otvarac trezorov. Globalne a lokalne ciele, ani neznasanlivost sa pre kratkost casu z hraca nepodarilo ani pod natlakom vymamit.

Moralne ponaucenie: na buducu session je dobre si tieto veci premysliet, lebo popis sa da jednak dobre odohrat a jednak sa na to daju nahadzovat bangy.

--------------------------------------------------------------------------

Na zaciatku som vykradol Corvusov napad z Mountain Witch, ked pred kazdou kapitolou Dungeon Master popisal scenu, ktoru sice postavy nemohli vidiet, ale ktora to cele nakopla. Teda nieco ako parminutovy vysek z filmu.

Citácia:
Mesto. Mesto ponorene v hmle. Mesto ponorene v ranajsej hmle. Je devat hodin a uzimeni ludia prave vychadzaju z maleho kamenneho kostola na namesticku medzi starymi domami. Medzi nimi je muz. Muz viery, aspon to je mozne usudit z napadneho kriza na ciernom kabate. Premrznuty odchadza kamsi do krivolakych uliciek.

Dodavka. Hneda dodavka UPS so skripotom brzdi. Vyskakuje z nej niekolko zakuklenych muzov, omracuju muza viery a nakladaju ho do dodavky, ktora v mihu mizne v hmle.


Citácia:
SLIEPKA ZNIESLA VAJCIA

Lizzie a Merrick sa nezavisle od seba dozvedeli, ze ich vola Sliepka, teda ze sa maju dostavit na zakladnu. Po kratkom briefingu sa dozvedeli, ze ich cielom je Praha. Jeho ctihodnost, Otec Richard Chartres ("Francuzska katedrala a anglicky biskup. Ake ironicke"), biskup londynsky bol pocas svojej navstevy Prahy uneseny neznamymi ludmi. Vecer odlieta lietadlo, kontaktom je Mr. Whitesmith.

Citácia:
To nevie nase Velicenstvo najat riadnych Britov?

Mr. Whitesmith bol dvojmetrovy cernoch, ktory rozhodne nemal britsky prizvuk (znelo to ako moravacky tvrdy prizvuk). Kedze Lizzie neznasala prapodivnych nebritskych emigrantov, dalo sa to pouzit ako bang a scena hned dostala stavu. (Bocna poznamka: ktosi sa spytal, ze ako sa to riesi so znalostou cestiny. Kedze ziadna postava nevedela po cesky a nevedeli sme ako to vyriesit, dohodli sme sa, ze vsetci rozpravaju "commonom". Alebo ako vo filmoch, kde kazdy ovlada vsetky jazyky.)


Kontakt ich odvliekol cez Prazsky hrad na Hradcany, kde bola polozena zakladna. Pri opise tury padol celkom dobry napad ("My mame zakladnu u Sv. Vita?"), ale to mi prislo dost sialene :-) Zakladna sa ustanovila pod inym kostolom.
Citácia:
- Izbu, ktora vyzera ako keby ju premiestnili z Buckinghamskeho palaca, presnejsie, ako keby ju sem premiestnili z londynskej zakladne. Dokonca aj tapiserie na stenach vyzeraju podozrivo rovnako.
- Predpokladam, ze servirka bude vyzerat tiez tak isto
.
Este cestou taxikom na zakladnu, ked sa odohravala konverzacia s taxikarom, niekto uplnou nahodou spomenul napad, ze v ten isty den sa ma konat zapas Manchestru United so Spartou, co bol novy zachytny bod do zasoby :-)

V ramci zakladne sme sa dohodli, ze s vybavenim nebude problem. Kazdy ma na sebe bezne vybavenie, ktore netreba pisat, staci ho len v spravnej chvili ohlasit.

Dalsia scena sa konala v hoteli Hilton, kde mal byt pred unosom ubytovany otec Chartres. (Whitesmith bol upratany na ten futbalovy zapas). Este cestou do hotela uvideli v dave Monteho Callionu, co mal byt taliansky mafian, s ktorym mal mat Merrick za davnych cias potycky.

Predovsetkym chceli izbu, ktora by bola niekde vedla otcovej izby. (Za davnych cias skodoradostneho DMovania by dostali izbu na opacnom konci hotela, ale v podstate som si uvedomil, ze by sa tym vsetko iba zbytocne natahovalo.) Prva vec, co postavy napadla, bolo dostat sa nenapadne do otcovej izby. Cize mali nastat klasicke Open Lock a podobne checky. Vytasil som na hracov fortune-in-the-middle (zial, system na uspechy nebol ziadny, takze som to odhadoval odoka) a spytal sa ich, ze co je ich zamerom - zjavne dostat sa do izby. (Tu som vsak z neskusenosti nepovedal, co sa stane, ak to zlyha). Na d20 padlo nieco cez 15 a teda som usudil, ze pokus sa podaril a hrac dostal ulohu opisat, co spravil. Napodiv to nebolo take sokujuce, priam mu to islo v pohode (vymyslel si, ze dvere sa otvaraju na kartu, vytiahol vlastnu Univerzalnu Kartu, Ktora Dokazala Nacitat Kod Dveri, preprogramoval ju a dvere otvoril).

V miestnosti potom chceli hladat nieco nezvycajne. Scena trvala dost dlho, ale vymyslelo sa dost veci: hraci vymysleli, ze chcu najst notebook, okrem toho vymysleli, ze nasli nemravny casopis v kufri a ine veci. A samozrejme sa nasla plostica. Hladanie plostice bolo tiez cez (neskusene) fortune in the middle. Zamer bol hladat plosticu, a hodilo sa. Moralne ponaucenie je take, ze ak vas svrbi jazyk a chcete opisovat, co a ako sa hracovi podarilo, treba to prenechat nanho. Teda v D&D by to vyzeralo tak, ze hrac by si hodil Search a DM by mu povedal, ze ano, nasiel si plosticu tam a tam, vyzera tak a tak. Zahryzol som si do jazyka a prenechal to na hraca. Povzbudzovali sme ho, ze nech povie, kde nasiel tu plosticu a dospelo to dokonca k tomu, ze zacal ukazovat na lampe, co visela zo stropu, kde ta plostica je a opisal ju (splech s for home and office use isiel od neho).

Okrem toho sa tu dost pouzival napad s vytahovanim roznych technickych hraciek. Vrcholom bola skatula, ktora mala vediet odmazavat fotky z fotaku (chceli zistit, ci otec nema vo fotaku nejake konspiracne fotky). Po sessione mi vsak napadlo, ze je mozno mudre to obmedzit nejakym hodom (nieco ako Wealth check).

Po hotelovej scene nastala tak trochu hlucha chvila, ked sa nevedelo, co dalej. Vyriesil som to bangom, ked im Whitesmith zavolal spred stadiona, ze videl na zapase kompletny vykvet "galerky" a teda ze zjavne sa nieco ide diat nieco nekale. Stretli sa na Staromestskom namesti (plnom blaciacich Britov) a boli odtiahnuti (odrailroadovani :-)) do metra.

Scena v metre dopadla oproti planom uplne inak - lepsie. Predovsetkym v nom stretli Callionu, ktory chcel dostat Whitesmitha. Postavy si mylne mysleli, ze si sklada revolver (pricom chcel vylamat dvere do vodicovej kabiny na opacnom konci supravy) a spanikarili. Na najblizsej stanici (Malostranska :-)) Merrick dramaticky zdrapil Whitesmitha za sako a vyskocil McGyverovskym sposobom tri sekundy pred odchodom supravy na nastupiste. Calliona vsak videl, ze je zle, a rovnakym McGyverovskym sposobom zdrzal supravu a vyskocil za nimi. Lizzie zatial cestovala dalej. Casom sa stalo vela veci (uzasny moment bol, ked Lizzie telefonovala Merrickovi, ze pride za nim....a zatial Merrick panikaril na schodoch)
Citácia:
- Davam nanho pozor na Callionu, ako daleko je od nas?
- Zvoni ti mobil.
- CO?
- Zvoni ti mobil. Rule Britannia, Britannia rule the waves sa ozyva chodbou
- &#&>&>#@

Callionu nakoniec s Whitesmithom dostali na miestnych toaletach. Za normalnych okolnosti by plan toaliet kreslil Dungeon Master. Podarilo sa prekonat stereotyp a prenechat kreslenie planu na hraca Merricka (kazdy asi vie, ako vyzeraju toalety :-)).

Kedze nastal strelny suboj, bolo treba zaviest zivoty a nejaky utocny bonus. To sa opat udialo v duchu d20 (udelil sa nejaky priblizny utocny bonus a d6 na strelbu z pistole, postavy mali 2 x Constitution zivotov). Okrem toho chcel Merrick este na zaciatku vykopnut Callionovu pistol z ruk a to sa tiez dalo vyriesit cez FITM (tu som uz dokonca nezabudol povedat, co sa stane, ked sa to nepodari).

Zatial co sa vrazdili Callionu, Lizzie sa vracala na Malostranske metro, lenze sotva prisla dole, videla posily. Traja mocni chlapici zbehli dole do vestibulu k toaletam.

Tu nastala dalsia zmena v podobe metagame thinkingu. Technicky nemal Merrick ako vediet, ze posily prisli (pocul len niekoho dupat dole po eskalatore) a dohodli sme sa, ze su dve moznosti: bud by sa na zachodoch zabarikadoval (vedelo sa, ze su tam len smiesne dvere!, alebo by sme sa dohodli, ze by zacal aj s Whitesmithom utekat dole nastupiste desat metrov pred posilami. Metaherne sme sa dohodli, ze budu utekat, ze to bude akcnejsie. Teda, nebol to ani tak utek, ako "pad", Merrick sa totiz zosmykol po rovnej ploche, ktora je medzi madlami protibeznych eskalatorov a klzajuc sa dole strielal.

Casom sa vratila aj Lizzie a v ramci strelby sa podaril jeden D&Dckovsky kritikal (20, 20, 17), co sa okomentovalo instantnym zabitim a este nejakou vyhodou.

Casom sa strelba presunula dole na nastupiste (bolo po polnoci, takze metro uz nechodilo). Tam bol vsak problem v tom, ze jeden mafianec hodil kritikal spat a za normalnych okolnosti by Lizzie bola rovno odstrelena. Kedze umriet na prvom sessne je dost tragicke, nastal fudge a Lizzie spadla medzi kolajnice do metra.

Suboj nakoniec skoncil polouspesne, postavy usli tunelom metra (niektore nesene) na dalsiu stanicu a rano sa dozvedeli v spravach o tom, co sa stalo, co bol bod kde sa session skoncil.

-------
Sumarne skusenosti zo zakopov:
* cim viac prilezitosti na bangy postavy daju zo svojho pozadia, tym viac potencialnej zabavy. Len na to treba cas
* vzdy ked sa ma opisovat, co sa postave podarilo, treba to nechat robit ju, s ostatnymi hracmi sa to potom da dokorigovat
* pokial nema Rozpravac detailne premyslenu lokaciu, nech ju nakresli hrac
* treba zistit nejaky rozumny sposob, ako doriesit suboje a hlavne smrt
* ak hraca nieco napadne, aj ked metaherne, treba sa dohodnut, ci sa to zapoji do hry :-) Podla mna hraci maju dost napadov, len maju pocit, ze napady sa sem nehodia a ze DM im ich zamietne.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Vytasil som na hracov fortune-in-the-middle (zial, system na uspechy nebol ziadny, takze som to odhadoval odoka) a spytal sa ich, ze co je ich zamerom - zjavne dostat sa do izby.


fakticka poznamka: no nevytiahol si len fortune in the middle ale aj conflict resolution  :ikonka32:

alef0 napísal:
Metaherne sme sa dohodli, ze budu utekat, ze to bude akcnejsie.

krasne! takto nejak sa da hrat tak aby sa pribeh stal zaujimavy!

Citácia:
hodil kritikal spat a za normalnych okolnosti by Lizzie bola rovno odstrelena. Kedze umriet na prvom sessne je dost tragicke, nastal fudge a Lizzie spadla medzi kolajnice do metra.

keby ste hrali TSoY tak toto by sa nestalo, pretoze hrac Lizzie by po prehratom konflikte kde bol stavka ci ju zabije ci nie mohol zavolat Bring down the pain a z tejto situacie sa dostat.
inak dalsia vec je ze sa odporuca davat v CR take stavky aby 1. boli zaujimave oba vysledky (a to smrt postavy moc nie je) a 2. zacat skor pozvolna aby sa dal zamer gradovat. cize napr. zamer mafiana nemusel byt zabit Lizzie, ale prestrielat sa von z metra. ak by Lizzie prehrala a nezmierila sa s tym ze mafian ujde a zavolala BTDP, tak potom by mafian mohol zamer zmenit na zabitie Lizzie a konflikt vygradovat.


inak je velmi fajn ze si uspesne pouzival 'alternativne' metody. bigup  :thumbsup:

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15684
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
S tym metahernym rozhodnutim to bolo take .. sokujuce. Hraci su vacsinou vycviceni, ze metagame sa nesmie a presne taka bola reakcia ("Ale ja neviem o tom, ze oni prichadzaju! Co ked su to nejaki turisti?"), takze bolo netradicne si uvedomit, ze sa vlastne vieme takto dohodnut.

Okrem toho, na zachodkoch by to bol jediny suboj, kde by mali dost problem sa prestrielat cez troch ludi a navyse som chcel mat scenu dole na nastupisti v metre :-)

Hej, problem s TSoY a vobec so stavkami boli take, ako ked ich dava skolkar, ktory nevie presne o co ide. Nevedel som robit miery uspechu.

Dokonca som si spomenul, ze v tomto konkretnom pripade bola stavka znacne epicka. "Chcem jedneho strelit a druheho omracit elektrosokom". Ja som povedal, ze ked sa to nepodari, tak kazdy streli. Hod sa nepodaril a opis bol taky, ze kazdy strelil, lenze v tej chvili som hadzal kockou a la D&D a padli strasne cisla (co bola asi chyba). Preto by postava umrela a ja som to musel ofudgeovat. (Vies poradit ako na to inak?)

Navyse Bring down the pain som vobec nemal nastudovany. Suboje sme robili ako hydru D&D a stavok.

Este som chcel povedat, ze hraci netusili absolutne do coho idu, jednoducho som im vysvetlil, ze sa hody robia inak a nik nebol velmi vysokovany, ono je to v podstate prirodzene, ak ma DM zasobu bangov a pocuva (trosku moze byt problem podobny Mexican Standoffu, ze si treba pamatat / pisat zaujimave napady, ktore vzniknu (vid napr. ten futbalovy zapas)).

V kazdom pripade jedna hra vyda za desat hodin debat. Inak som zvedavy, kam dobrodruzstvo dospeje nakoniec.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Dokonca som si spomenul, ze v tomto konkretnom pripade bola stavka znacne epicka. "Chcem jedneho strelit a druheho omracit elektrosokom". Ja som povedal, ze ked sa to nepodari, tak kazdy streli. Hod sa nepodaril a opis bol taky, ze kazdy strelil, lenze v tej chvili som hadzal kockou a la D&D a padli strasne cisla (co bola asi chyba). Preto by postava umrela a ja som to musel ofudgeovat. (Vies poradit ako na to inak?)


celkom tazko sa mi na to odpoveda lebo neviem suvislosti. ale v TSoY by som to riesil takto: stavka by bola: "Chcem jedneho strelit a druheho omracit elektrosokom" vs. "ak s ti to nepodari tak ta niekto z nich trafi, zhodi ta na kolajnice a utrpis harm 3". cize stanovit ju konkretnejsie a zaujimavo a potom uz nehadzat na trafenie.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15684
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aye, to vyzera ako dobra rada :-)

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 5 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun