HuSä
http://annun.sk/

[Wushu] Sword & Sorcery
http://annun.sk/viewtopic.php?f=54&t=5542
Stránka 2 z 4

Autor:  alef0 [ Po. 03. Dec 2007, 15:51 ]
Predmet príspevku: 

Blahozelam kompanii :-)
Citácia:
Preto je to tempo aj dolezite, aby nikto nedostal cas na premyslanie, ako znicit hru.

Preco by mali hraci nicit hru? Nicenie hry je proces, ktory je nad samotnym hranim. To je ako ked mas divadelnu teoriu, kde riesis ako hereckym vykonom zaujmes divaka a v ramci nej mas riesit, co s divakom, ktory sa zrazu rozhodol grgat, a sustat papierikmi a hadzat pukance do javiska.

Ak sa rozhodne niekto nicit hru, uporne strielat firebally v hre na Indianov, a povazovat pravo veta za sposob ako sa mstit Game Masterovi, tak sa s tym neda nic robit, len s danym hracom nehrat.

Rovnako je zbytocne riesit problem, ako umravnit powerplayera a munchkina, to su elementy, s ktorymi je najlepsie neratat.

Citácia:
Vacsi spad sa mne osobne pacil, ale neviem si celkom dobre predstavit vo Wushu nejaku pribehovu kampan.

Ani ja, ale to nie je chyba, ale vlastnost tohto systemu.
-----

Este mam otazku, do akej miery je uzitocne pomahanie ostatnych hracov v opise (a to i v pripade scen, kde postavy nie su)?

Autor:  Odin [ Po. 03. Dec 2007, 15:57 ]
Predmet príspevku: 

[quote] bolo na tebe vidiet ze mas urcite navyky ktorych sa tazko vzdava /[quote]

To ano. Ale snad sa to casom aspon trochu zlepsovalo. Ale v kazdom pripade bude treba uplne zmenit pristup, co bude asi na dlhsiu dobu.

Na druhej strane by som za danych okolnosti nevidel az tak jasny konflikt vnorenie vs meta, skor by to trebalo nejakym sposobom vybalancovat.

Fakt, ze pribeh ako taky sa vytvoril, bol to, co mna osobne najviac prekvapilo. V zivote som totiz nezazil ten pocit, aby pribeh doslova zil vlastnym zivotom a to bolo nieco, z coho som sa musel spamatavat este dnes rano :).

V kazdom pripade by som rad vedel, ci sa aspon ku koncu ten sposob zmenil k horsiemu alebo k lepsiemu. Totiz ta premena bola ciastocne sposobena odlisnostou cielov a teda zmenou zo skupiny spolupracujucej na skupinu si konkurujucich si jenotlivcov.

Btw, mozno by nebolo zle pri najblizsej prilezitosti pokusit sa urobit audio nahravku :).

Ad gamebreakers: mea culpa, ze som to vobec spominal. Profesionalna deformacia, ked sa snazis po cely cas vymysliet, ako zrusit nejaky system :).

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 15:59 ]
Predmet príspevku: 

alef0 napísal:
Este mam otazku, do akej miery je uzitocne pomahanie ostatnych hracov v opise (a to i v pripade scen, kde postavy nie su)?


nemusi ti byt priamo opis detailov, skor nejake nakopnutie, idea ktorej sa hrac potom moze chytit, takze si myslim ze je to uzitocne dost:
- prva vec je ako pomoc ked sa niekto zasekne a nevie co dalej.. to sa moze stat hocikomu.
- druha vec je ked ma niekto kool napad, ktory je zaujimavejsi nez mal hrac danej postavy tak preco ho nepouzit?

okrem toho sa da uspesne kibicovat aj GMovi, ked mu navrhnes aku scenu by si teraz chcel, koho by bolo zaujimave stretnut alebo akym smerom stocit pribeh.

Autor:  lev [ Po. 03. Dec 2007, 16:03 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
okrem toho sa da uspesne kibicovat aj GMovi, ked mu navrhnes aku scenu by si teraz chcel, koho by bolo zaujimave stretnut alebo akym smerom stocit pribeh.


Toto je pre mňa základ. Držal som sa pravidla, že všetko čo hráč navrhne prijmem za svoje, a vznikol z toho výborne vygradovaný príbeh, kde ja som iba preuzlieval nitky.

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 16:05 ]
Predmet príspevku: 

Odin napísal:

Na druhej strane by som za danych okolnosti nevidel az tak jasny konflikt vnorenie vs meta, skor by to trebalo nejakym sposobom vybalancovat.


nepokusaj sa o El Dorado  :lol:  (sorry za theory joke)

Autor:  alef0 [ Po. 03. Dec 2007, 16:10 ]
Predmet príspevku: 

Odpustite clovekovi od vidiel a furika, ale co predstavuje konflikt vnorenie vs meta?

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 16:13 ]
Predmet príspevku: 

no ked to len tak velmi zhruba poviem, tak ked sa chces vnorit do postavy a co najviac ju precitit, tak vsetko co sa netyka priamo jej jednania a rozmyslania vyrusuje.. nepripada do uvahy aby sa riesili pravidla, nemoze riesit ako vyzera okolie, nemozes vraviet co robia NPC, radit sa s hracmi a nedajboze priamo rozhodovat o tom kam by sa mal pribeh uberat.

Autor:  alef0 [ Po. 03. Dec 2007, 16:18 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
no ked to len tak velmi zhruba poviem, tak ked sa chces vnorit do postavy a co najviac ju precitit, tak vsetko co sa netyka priamo jej jednania a rozmyslania vyrusuje.. nepripada do uvahy aby sa riesili pravidla, nemoze riesit ako vyzera okolie, nemozes vraviet co robia NPC, radit sa s hracmi a nedajboze priamo rozhodovat o tom kam by sa mal pribeh uberat.


To mi pripada ako naozaj nedosiahnutelny sen (najblizsie, co som dosiahol bolo, ked mi v alfa hladine vo vlaku napadali skece komplet s postavami, pribehom a pointou, lenze tam ma nik nevyrusoval).

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 16:23 ]
Predmet príspevku: 

Bifi kedysi El Dorado prelozil/vysvetlil takto:

Citácia:
El Dorado - eldorádo
Termín označujúci neuskutočniteľný ideál neustáleho adresovania premisy prostredníctvom explicitne simulačnej hry. Tu je možno nutné malé upresnenie, keïže je to jav, s ktorým sa v Èechách a na Slovensku stretávam hojne. Adresovanie premisy je špecifické pre narativistickú hru a viac-menej znamená orientáciu hry na aspekty nejakej morálnej dilemy, kultúrneho konfliktu, hodnôt, sociálnych vzťahov ap. a jej nevyhnutnou súčasťou je aktívny a kreatívny (“niečo vytvárajúci”!) vstup hráčov do deja. Simulačná hra je naproti tomu špecifická exploráciou jedného alebo viacerých jej komponentov, ktoré sú v podstate dané a za cieľ systému sa považuje zasadiť prvky vstupujúce do priestoru zdieľanej imaginácie do súboru existujúcich zákonitostí, ako napríklad fyzikálnych a sociálnych zákonitostí herného prostredia, štruktúry mechaník a komponentov opísaných v pravidlách ap., a čo odporuje uveriteľnosti, resp. interpretácii pravidiel, nie je povolené. Jadrom eldoráda je podľa mòa nesprávne chápanie narativizmu.


ale je to theory jak poleno  :lol:

Autor:  alef0 [ Po. 03. Dec 2007, 16:25 ]
Predmet príspevku: 

Ako clovek od furika a vidiel radsej navrhujem upustit od rozoberania daneho prispevku a ked, tak v samostatnej teme :-))

Dakujem.

Inak povedane: See technical terms, Boo? Run, Boo, RUN!

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 16:34 ]
Predmet príspevku: 

velmi sa ospravedlnujem  :oops:

Autor:  Odin [ Po. 03. Dec 2007, 16:36 ]
Predmet príspevku: 

[quote="alef0"]Ako clovek od furika a vidiel radsej navrhujem upustit od rozoberania daneho prispevku a ked, tak v samostatnej teme :-))

Je krasne vidiet, ako sedliacky rozum vitazi nad teoriami o vsetkom a nicom :D takze dakujeme za uzemnenie ;).

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 16:43 ]
Predmet príspevku: 

tak nadviazem na toto:

Odin napísal:
V kazdom pripade by som rad vedel, ci sa aspon ku koncu ten sposob zmenil k horsiemu alebo k lepsiemu. Totiz ta premena bola ciastocne sposobena odlisnostou cielov a teda zmenou zo skupiny spolupracujucej na skupinu si konkurujucich si jenotlivcov.


priznam sa ze som ziadnu zmenu v tvojom hrani pocas hry nezaznamenal...

a ano postavy sa nakoniec obratili proti sebe ale hraci stale spolupracovali... toto je dolezite si uvedomit...viem si dobre predstavit ako sa proti sebe postavia postavy beznych hracov beznych hier (ehm nemam lepsi termin) , tak zacnu superit aj hraci.. to sa tu nestalo.

Autor:  Odin [ Po. 03. Dec 2007, 16:52 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
tak nadviazem na toto:

Odin napísal:
V kazdom pripade by som rad vedel, ci sa aspon ku koncu ten sposob zmenil k horsiemu alebo k lepsiemu. Totiz ta premena bola ciastocne sposobena odlisnostou cielov a teda zmenou zo skupiny spolupracujucej na skupinu si konkurujucich si jenotlivcov.


priznam sa ze som ziadnu zmenu v tvojom hrani pocas hry nezaznamenal...

a ano postavy sa nakoniec obratili proti sebe ale hraci stale spolupracovali... toto je dolezite si uvedomit...viem si dobre predstavit ako sa proti sebe postavia postavy beznych hracov beznych hier (ehm nemam lepsi termin) , tak zacnu superit aj hraci.. to sa tu nestalo.


Oki. Polozim otazku inak. Viem, ze sa vyskytli momenty, ked ta nepredvidatelnost zmenila hru k horsiemu. Dali by sa nejako generalizovat? Min spolocny znak pri vstupe :).

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 17:04 ]
Predmet príspevku: 

ja neviem aky to ma spolocny znak ale ak chces tak mozem vymenovat niektore momenty, ktore povedzme narusili trochu hru a museli sme ta usmernovat (a pripomenuli mi Quicciho rozpravanie o tej prazskej HC-DrD parte  :) )

- pokus o ukradnutie meca chlapikovi s ktorym sme prave v dome debatovali
- pokus vyfackat prastareho maga ktory ta pred par hodinami vzkriesil z mrtvych
- pokus o udretie princezny kamenom do hlavy pocas debaty s Leiom

dve z tychto veci sa stali ku koncu hry, jedna na zaciatku..

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/