HuSä
http://annun.sk/

[Wushu] Sword & Sorcery
http://annun.sk/viewtopic.php?f=54&t=5542
Stránka 3 z 4

Autor:  Odin [ Po. 03. Dec 2007, 17:31 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
ja neviem aky to ma spolocny znak ale ak chces tak mozem vymenovat niektore momenty, ktore povedzme narusili trochu hru a museli sme ta usmernovat (a pripomenuli mi Quicciho rozpravanie o tej prazskej HC-DrD parte  :) )

- pokus o ukradnutie meca chlapikovi s ktorym sme prave v dome debatovali
- pokus vyfackat prastareho maga ktory ta pred par hodinami vzkriesil z mrtvych
- pokus o udretie princezny kamenom do hlavy pocas debaty s Leiom

dve z tychto veci sa stali ku koncu hry, jedna na zaciatku..


Spolocny znak na vsetky 3 situacie je ten, ze islo len o predvadzanie sa bez moznosti nejakeho kladneho vysledku. Vsetky maju len svoju vlastnu logiku, ktora je viditelna len z daneho uhla. Objektivny pohlad jednoducho neznesu. Takze inac povedane: tempo robi svoje, a teda dostavaju priestor aj horsie stranky. Ale v kazdom pripade dakujem aspon za ciastocne spacifikovanie a sry za znemoznenie lepsieho zazitku.

Co z toho vyplyva pre inych ako zucastnenych? Uvazovat aj dopredu ale v pripade prilis rychleho tempa sa ozvat a rovnako aj pri pocite, ze ste mierne tlaceni do uzadia :).

Autor:  alef0 [ Po. 03. Dec 2007, 17:36 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Vsetky maju len svoju vlastnu logiku, ktora je viditelna len z daneho uhla.

Z tvojho uhla / uhla tvojej postavy by si vedel opisat, ako si vnimal tu logiku?

Toto mne ako nezainteresovanemu trosku pripomina maximalne odviazane hranie, kde je cielom totalna neobmedzena zabava cloveka, ktory taketo akcie vykonava a ohlasuje na ukor pribehu, logiky a casto tolerancie voci ostatnym hracom (v Kosiciach sa v extreme k tomu viaze vyrok "Hodme Saimona do studne, bude sranda").

Predpokladam spravne, ze tieto ciny neboli myslene prave takto?

Dakujem za odpoved :-)

Autor:  Odin [ Po. 03. Dec 2007, 17:48 ]
Predmet príspevku: 

alef0 napísal:
Citácia:
Vsetky maju len svoju vlastnu logiku, ktora je viditelna len z daneho uhla.

Z tvojho uhla / uhla tvojej postavy by si vedel opisat, ako si vnimal tu logiku?

Toto mne ako nezainteresovanemu trosku pripomina maximalne odviazane hranie, kde je cielom totalna neobmedzena zabava cloveka, ktory taketo akcie vykonava a ohlasuje na ukor pribehu, logiky a casto tolerancie voci ostatnym hracom (v Kosiciach sa v extreme k tomu viaze vyrok "Hodme Saimona do studne, bude sranda :).


Najhorsie na tom je, ze to tak myslene nebolo, takze skor som pokazil zazitok.

Takze vysvetlovanie.

Kradez meca - nevedeli sme, co dokaze spravit ten dotycny sediaci. Ale v kazdom pripade bol dost problem primat ho k normalnej komunikacii. Takze: ked nevies, ci je opp nebezpecny, radsej ho skus odzbrojit.

Prefackanie maga - islo o prebranie z tranzu. Kedze sa dalo predpokladat, ze tranz je dost silny, tak bolo treba adekvatne silny sok. Nasledky sa dali cakat.

Hodenie sutra - dana princezna uz akosi prestala byt kladna a dana postava si povedala, ze radsej mrtvu lasku ako zivu priseru. A kedy je na to lepsi moment ako pocas konverzacie s dalsim magom?

Autor:  Bifi [ Po. 03. Dec 2007, 18:43 ]
Predmet príspevku: 

Ja mám pocit, že tie reakcie odrážajú silne taktické rozmýšľanie a snahu minimalizovať riziká (min. 1 a 3). V dobrej literatúre som podobné situácie nevidel.

Autor:  Corvus [ Po. 03. Dec 2007, 18:55 ]
Predmet príspevku: 

Bifi to myslim vystihol... mne to skutocne pripomina ze taketo veci sme robili ked sme hrali kedysi DrD...

Autor:  Odin [ Po. 03. Dec 2007, 19:28 ]
Predmet príspevku: 

Suhlas. Ked to hodnotim spatne tak je to hodnotenie uplne spravne. Ale v kazdom pripade dufam ze som moznosti buducej spoluprace nezabil ;)).

Autor:  Quicci [ Ut. 04. Dec 2007, 9:01 ]
Predmet príspevku: 

Bifi napísal:
silne taktické rozmýšľanie a snahu minimalizovať riziká


na tom by nebolo nič zlé, ak by ostatní nemali ten pocit, že to do Conanovského S&S žánru nepatrí.

anyway, to že bol príbeh posunutý z klasického prístupu niekam inam, nikoho netrápilo.

kto chce psa biť, palicu si nájde.

Autor:  Bifi [ Ut. 04. Dec 2007, 11:05 ]
Predmet príspevku: 

Ja to apriori neodsudzujem. Ale presne si na to kápol - s takýmito taktickými predpokladmi bude človek rozprávať odlišný príbeh, než s pohľadom upreným na žánrové kritériá. Ktorý z tých príbehov chceme (ako hráči)?

M

P.S.: Tak mi napadlo - takéto taktické rozmýšľanie má možno korene v snahe dosiahnuť čo najefektívnejšie narábanie so zdrojmi a v strachu zo straty či znevýhodnenia. V mnohých príbehoch ale hrdinovia strácajú (a veľa) a neustále sa nachádzajú v znevýhodňujúcich situáciách. Čo je však hrdinské na tom, hodiť kameň do hlavy mojej milej, keď práve nedáva pozor?  :(

Autor:  Corvus [ Ut. 04. Dec 2007, 11:09 ]
Predmet príspevku: 

vo Wushu nie je problem so zdrojmi, takze taketo jednanie je skutocne zbytocne...

Autor:  alef0 [ Ut. 04. Dec 2007, 11:16 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Čo je však hrdinské na tom, hodiť kameň do hlavy mojej milej, keď práve nedáva pozor?  


Podla mna to nie je hrdinske, ale aj nelogicke (z kratkodobeho i dlhodobeho hladiska). Ak by som analogicku situaciu pozoroval ako divak, tak asi by som ocakaval, ze je to sucast nejakeho velkeho planu ("preco ten clovek tak nenapadne obdivuje ten mec?" alebo "tresk po hlave" ako zasadny zvrat) , alebo by mi to prislo ako komedialny prvok.

Autor:  lev [ Ut. 04. Dec 2007, 11:17 ]
Predmet príspevku: 

Inak, hovoril som už o mojom záujme hrať Sorcerera, tam pri vyhodnocovaní konfliktu sa dostávajú bonusové kocky za dramatický popis, ale aj za niečo čo výrazne posunie príbeh dopredu (to sú dokonca dve bonusové). A bez týchto bonusových kociek je ťažké často uspieť.

Ach, chcem hrať.

Autor:  Quicci [ Ut. 04. Dec 2007, 11:20 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
vo Wushu nie je problem so zdrojmi, takze taketo jednanie je skutocne zbytocne...


nielen Wushu ako mechanika je taka, ale hlavne žánre ktoré sa s jej pomocou hrajú.

vo velkej vacsine filmov / knih sa o zdrojoch ako takych neuvazuje, ak nie su priamo podstatou pribehu.

aky dolet ma Millenium Falcon? A Enterprise?
Ako dlho trva Conanovi na ceste lov?
Kedy chodi hongkongska mafia na zachod?
kolko stoji vydrziavanie jednotky rytierov vo svete Warhammeru?

podstatne je -  kto to cele plati?

to su veci pre pribeh nepodstatne, doslova "sa neriesia".

zato v "klasickych", "klasicky" vedenych RPG, su zdroje podstatne, a tym vznika riziko ich straty, a potreba efektivneho vyuzitia. Za vsetko jeden priklad: Alchymista v DrD.

Autor:  Corvus [ Ut. 04. Dec 2007, 11:23 ]
Predmet príspevku: 

Quicci: je to presne tak ako vravis.

mikromanazment zdrojov a ine uctovnictva ma naozaj nebavia.

Autor:  Odin [ Ut. 04. Dec 2007, 11:50 ]
Predmet príspevku: 

Corvus: v com sa lisia pocitanie detailov a ich rozumny rozklad do viacerych scen od klasickeho mikromanazmentu? Z pohladu systemu za zdroj totiz mozeme povazovat cokolvek, co je nejakym sposobom obmedzene a teda treba s tym narabat opatrnejsie.

Z pohladu postavy je jedinym podstatnym zdrojom vlastny zivot. Prave v tomto momente prestava stracat vnorenie zmysel. A to bolo podcenenie zanru z mojej strany. Kedze postava prestava byt cielom a stava sa len prostrednikom. Ale az pri takejto diskusii si clovek uvedomi, ako hlboko ma zakorenene navyky :).

Autor:  Corvus [ Ut. 04. Dec 2007, 12:01 ]
Predmet príspevku: 

Odin napísal:
Corvus: v com sa lisia pocitanie detailov a ich rozumny rozklad do viacerych scen od klasickeho mikromanazmentu?


no ak nevidis rozdiel v pocitanie detailov pri hrani sceny a evidovanim poctu zivotov, magov, zlatiek, sipov, postihov a inych podobnych veci, tak potom je to tazke :)

detaily su obmedzene len tvojovu fantaziu.. vzdy sa daju vymysliet nove, takze to nepovazujem za typicky obmedzeny zdroj.

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/