HuSä
http://annun.sk/

[DnD BA] Zápisy z hrania
http://annun.sk/viewtopic.php?f=54&t=5568
Stránka 1 z 10

Autor:  Aljen [ Po. 17. Dec 2007, 17:15 ]
Predmet príspevku: 

Hrali sme viacmenej nezavisle questy, bez nejakeho vyznamneho zakomponovania backgroundov postav (Na zaciatku sme sa len rozohrievali, zoznamovali a zvykali si na D&D a potom ked uz bolo jasne ze Cerebro odchadza tak sme sa na backgroundy viacmenej  vykaslali).

Questy boli viacmenej jednoduche. Obvykle sme polovicu casu riesili hovadiny (ku koncu to uz bolo lepsie)

Samozrejme ze musim popisat hlavne jednu konkretnu session (a tie s nou suvisiace) ktora bola aspon pre mna najzaujimavejsia :)

Dosli sme cestou do hlavneho mesta (mena si nepamatam, Cerebro ma talent na sialene nazvy) do nejakej dediny kde sa s nami podvecer nikto nechcel bavit a v krcme sme sa dozvedeli ze sa stracaju ludia.
Dohodli sme sa o odmene za preskumanie danej situacie (resp. ja ako zlodej sa obvykle o takych veciach dohadujem) a zistenie co sa stalo sludmi. Miestni mali podozrenie ze na nedalekych zrucaninach hradu strasi a tak sme sa tam rano vybrali.
Po prichode okolo obeda sme to tam cele prehladali a nasli miestnost plnu zapecatenych sudov krvi a dalsiu miestnost plnu truhiel a so siestimi bezvladnymi zajatcami. (koniec 1. session) V skoro v kazdej lezal "clovek". Kedze ich paladin nechcel (napriek svojmu skenu Detect Evil ktory bol pozitivny) len tak pohlusit, vytrepali sme jednu truhlu na denne svetlo a vo chvili ked sa z postavy zacalo dymit a ked pod priamym slnieckom leziaci clovek zhorel na popol, sme vedeli co treba robit. Poodtinali sme hlavy kazdej postave v truhle (informacie o upiroch mal nas mag, akademicky, ateisticky a antiprirodny vzdelanec) a zachranili zajatcov. Samozrejme ze mag si nabral dostatok vzoriek pre svoj nekrofilicky vyskum (ma uz slusnu zbierku telesnych ostatkov a ineho humusu).
Zajatci sa cestou z hradu spamatali ale nic si nepamatali.
Vecer sme dosli naspat do dediny a kedze tak ako aj predtym boli vsetci zabarikadovani vo svojich domoch museli sme cakat do rana v krcme.
Trochu sme zaparili - vlastne chlastal iba zlodej (mag si lustil nejake zvitky, druidka zdrhla do lesa a paladin nevie co je krcmova zabava) a oslobodeni zajatci. Vsetko na ucet dediny a krcmara samozrejme.
Zachranene devy sa k nam zacali uz cestou z hradu liskat a kedze jedine moj zlodej bol podnapily a volnejsich mravov (paladin drzi celibat a mag pozna zenu len z pitevne) tak len on si na sennik odviedol odmenu.
V noci (po burlivom uvode) sa zobudil a mal ranky na krku.
Moja odmena ma v noci zmenila na poloupira (light verziu), pouzitie svetenej vody (viacere experimenty) zastavilo uplnu premenu, ale odvtedy ma zlodej velky postih cez den a velky bonus v noci na stats. Odmena samozrejme odvtedy ide s nami (a kedze poloupiri v noci nemozu spat, tak preziva kazdu noc hodne burlivo) - priznala sa zlodejovi co je zac ked ho pohryzla 2x ale zlodej nepresiril informaciu dalej (az niekedy neskor).
(koniec 2. session)
Momentalne ideme po protijed do hlavneho mesta (udajne by nejaka velmajsterka chramu bohyne XY mala o tom daco vediet)
---
Cize neriesime nejake zavazne veci. Viacmenej riesime otazky magovej krvilacnosti a schopnosti nasierat kohokolvek (myslim ze naposledy to bol Cierny Drak - nastastie dobry :) ), paladinovho absolutneho budhizmu a strachu o svoj zivot (furt nechce chodit ako prvy), druidkinej zavislosti na prirode a zlodejovou fascinaciou cimkolvek cennym

Autor:  Corvus [ Po. 17. Dec 2007, 17:24 ]
Predmet príspevku: 

ma par otazok k technike hrania:

ako casto a na co hadzete?

casto bojujete? hrate to takticky alebo skor volne? popisujete boje kvetnato alebo tie boje len rychlo mechanicky odbijete a idete dalej?

dodrziavate pravidla aj keby ich aplikacia davala podivne nelogicke vysledky?

cerebro:
mas vzdy jasnu predstavu co budu postavy riesit a ako by to asi mali riesit?

hadzes tajne? suvisiaca otazka: poopravis obcas svoj hod ak treba?

Autor:  Aljen [ Po. 17. Dec 2007, 17:30 ]
Predmet príspevku: 

Hrame viacmenej podla pravidiel. Cize spot, search, bluff atd. V poslednej dobe hrame skor socialne a skor komunikujeme s NPC ako behame po dungeonoch.
Boje (hrame tak 1 boj za jednu-dve session) nijak zvlast nepopisujeme.
Boje su takticke - s figurkami, planikom atd

BTW planoval som si aj robit zlodejsky dennik ale nejak z toho zislo :)

Autor:  Cerebro [ Po. 17. Dec 2007, 19:11 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
mas vzdy jasnu predstavu co budu postavy riesit a ako by to asi mali riesit?

hadzes tajne? suvisiaca otazka: poopravis obcas svoj hod ak treba?
nie, mam mozno nejaky plan, ako by to mohli riesit, ale zvycajne sa nan vykaslu a idu troma skratkami, ktore trvaju 5-krat dlhsie... :-)
hadzem tajne, ano (napr. nechcel som nechat zhebnut postavu len koli tomu, ze som hadzal cisla ako 15,18,17,19,16,18,17,17,14 v kuse za sebou a naopak (stylom idu proti 4 bojovnikom a dostanu 1 dmg

Autor:  Majo [ Ut. 18. Dec 2007, 9:56 ]
Predmet príspevku: 

Dobrodruzstva boli dost linearne, ale to mi zo zaciatku v podstate vyhovovalo, lebo som sa potreboval naucit pravidla, ktore som vobec nevedel a pochopit herne realie.
Pravidla sme neupravovali, lebo ich este nepozname az tak dobre.

Autor:  Corvus [ Ut. 18. Dec 2007, 9:58 ]
Predmet príspevku: 

otazka na hracov: nevadi vam to falsovanie hodov?

Autor:  Majo [ Ut. 18. Dec 2007, 10:02 ]
Predmet príspevku: 

Nevadi. Sam som ho o to neskor poziadal :)  Pretoze hned v prvom boji, ktory sme hrali by moja postav umrela a to by bolo trochu odveci. Ale mam pocit, ze hody moc neupravuje, len vynimocne.

Autor:  Corvus [ Ut. 18. Dec 2007, 10:11 ]
Predmet príspevku: 

ok.. a mohol by som vas poprosil o vyplnenie mojho RPG dotazniku? http://forum.annun.sk/viewtopic.php?t=5412 (kludne rovno do toho threadu)

staci strucne, par slov, celkom ma zaujima co od hry ocakavate :)

Autor:  Aljen [ Ut. 18. Dec 2007, 10:24 ]
Predmet príspevku: 

Falsovanie hodov mi vobec nevadi.
Kocky su sice super ale drzat sa nahody ako kliest moze byt dost od veci.
- smrt postavy v boji s minor potvorou ktorej sa zadaril sialeny critical
- a naopak nezranenost v boji so silnymi protivnikmi (co nevyzera moc realne)

Autor:  Corvus [ Ut. 18. Dec 2007, 10:34 ]
Predmet príspevku: 

nechceli by ste to mat radsej osefovane pravidlovo?  napriklad ze by mal kazdy urcitu zasobu nejakych bodov (ktore by znazornovali stastie alebo osud postavy), ktoru by ste mohli pouzit na reroll, pripadne aj na to ze miesto smrti bude postava len v bezvedomi.. pripadne by mohol mat taketo body aj GM a pouzil by ich ak by ste hlavneho zaporaka porazali prilis rychlo vdaka kockam.
kedze hrate takticky tak by vam to podla mna sadlo a tym padom by Cerebro podvadzat na kockach nemusel.

Autor:  Aljen [ Ut. 18. Dec 2007, 11:02 ]
Predmet príspevku: 

1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?
Mam rad ked ma pribeh hlavu a patu (1 hlava a milion piet), a ked nieje od zaciatku kliseovite priehladny. Takze som rad ked ma GM aspon koncept. Ale pocit ze moje rozhodovanie nieco meni a ze v kazdom momente mozem rozhodovat ako sa pribeh bude odvijat je pre mna dolezity. Ak by som musel odpovedat jednoznacne, tak niesom rad ked som len divakom.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?
Nie. Zabava je pre mna prvorada  a urcite by som nepresadil volu postavy na ukor celej hry alebo pribehu (napr. ze by som ako paladin zburcoval cely tabor nepriatelov pretoze sa nechcem sneaknut okolo ale radsej chcem hrdinsky umriet v boji)

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?
Obidve je pre mna dolezite. Ak by som si musel vybrat, uprednostnim pribeh. Vacsinou sa ale snazim aby postava k pribehu nejak postavila (podla jej osobnosti) a sucasne ho neznicila

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?
Absolutna volnost moze viest k dost velkej nude, ale ako som uz pisal pre mna su dolezite obidve veci cize linearny pribeh ktoreho sa GM uzko drzi (a teda moje rozhodnutia ako postavy vela neovplyvnia) by velmi netesil.

5. Vadi vam vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?
Kedze neviem co by bolo vlavo tak nie :) Ak je logicke a realne stretnut zbojnikov a druzina by boj uvitala (dlho sa nic nedialo, a je malo informacii ktore sa mozno budu dat ziskat od porazenych zbojnikov atd) tak mi to vobec nevadi.

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?
Nie nevadi. Nahoda moze rovnako ako tvrdohlave spravanie postavy fatalne znicit pribeh (Hlavny zaporak padne po strasnom criticale, nielen nahodna smrt postavy)

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?
Jednoznacne to druhe v pripade ze sa GM zachova aspon trochu logicky. Real svet sa tiez nesprava ako chceme a ako planujeme. Mnozstvo veci ovplyvnuje to ako sa na nase akcie pozeraju ini.a ako sa zachovaju

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?
Obidvoje :). Najradsej rozvijanie vztahov postav a  psychologiu mojej postavy podla toho ako sa spravali pri questoch a ulohach. Cize prirodzene podla toho ako sa postavy javia v extremnych situaciach si o nich moja postava robi nazor. Taktiez nie vzdy mam ako hrac prave naladu na dungeon alebo na psychologiu a socialne konflikty.

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?
Opat zavisi od mojej momentalnej nalady, ale na 70% uprednostnim to prve.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?
Skor to druhe, aj ked postavu mam viacmenej pripravenu vopred s tym ze viem ako sa priblizne v akej situacii zachova. Zavisi to od jej moralneho kodexu a vnutorneho vnimania dobra/zla a toho co je pre nu dolezite/nedolezite.

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).
Ak tie bezne veci nezabijaju "film" tak ich vitam. Jednoznacne by vsak nemali byt pricaste. Rozhodovanie sa co robim kazdu hodinu a co si davam na veceru kazdy den je nudne.
Tieto veci by vsak mali byt pritomne na upokojenie dynamickeho pribehu a nutnosti nieco zavazne riesit.

Autor:  Majo [ Ut. 18. Dec 2007, 11:19 ]
Predmet príspevku: 

Aljen: Mas podobne nazory ako ja. Super. (moje su tu http://forum.annun.sk/viewtopic.php?t=5412)
Zaujimave je vsak to ,ze sa to priamo pri hre vela krat neukazuje.  :)
Asi je to tym, ze su otazky prilis vseobecne.

Autor:  Corvus [ Ut. 18. Dec 2007, 11:29 ]
Predmet príspevku: 

ste 'klasicki hraci'. je fajn ked sa stretnu v hre ludia s podobnymi pohladmi na hru.  :)

Aljen: dovolim si prekopirovat tvoju odpoved do toho dotaznikoveho threadu, nech to mam pokope..

to ma dovadza k tomu ze by mi to mohol vyplnit hocikto kto hrava aspon obcas RPG.. (quicci, alef, will...) mohlo by to byt zaujimave :)

Autor:  Majo [ Ut. 18. Dec 2007, 11:36 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
ste 'klasicki hraci'.

Co hovori? Uráza nás? :lol:

Autor:  Aljen [ Ut. 18. Dec 2007, 11:37 ]
Predmet príspevku: 

Neviem ci som klasicky hrac. :)
V kazdom pripade nechcem byt na session iba divakom. Vlastna tvorba pribehu (ked nie v hre tak PMkami) a postavy je pre mna dolezita a kedykolvek ju vymenim za takticky boj a hadzanie kockou.

Stránka 1 z 10 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/