HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 137 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Ďalšia
Autor Správa

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
haha to nemala byt urazka.. ste 'klasicki hraci' v tomto mojom ponimani:

Corvus napísal:
Vsetci preferujete predpripraveny pribeh. Teda ze GM ma vsetko pripravene (najlepsie aj s roznymi moznostami) a vy ho chcete len prezivat a netvorit ho, presnejsie vzit sa do svojej postavy a konat len za nu a nechat na GMa celu zodpovednost za to ako pribeh bude vyzerat. Toto by som nazval ‘klasicky pristup k hraniu RPG’.  

Na druhej strane je sposob hrania kde maju hraci ciastnocne rozpravacske pravomoci, teda mozu do hry privadzat elementy ktore nie su priamo chovanie postav. Mozu to byt nove cudzie postavy, nove napady na smerovanie pribehu atd... Hra nie je sustredena na vzitie sa do postavy ale na to, ze vsetci spolupracuju na vytvoreni co najzaujimavejsich situacii a pribehu. Toto je sposob akym sa ma hrat napr. Mountain Witch, kde hraci maju pravomoc dosadzovat do pribehu hocico co sa tyka ich temneho osudu. Za to aky bude pribeh uz nezodpoveda len GM, ale vsetci hraci spolu. Hrac uz nie je konzument predpriraveneho pribehu, ale jeho spolutvorca a je zan spoluzodpovedny. K takemuto stylu sa velmi hodia bangy, pretoze sluzia na to aby sa pribeh posunul niekam dalej. Ulohou GMa v taktomto pristupe je vymysliet a davat hracom otazky a hraci na ne maju odpovedat, pricom neexistuje ‘nespravna odpoved’, pretoze GM si ziadnu ‘spravnu odpoved’ dopredu nepripravil. Toto by som pracovne nazval ‘pribehovy pristup k hraniu RPG’.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
(asi trochu spamujem, ale co uz, sef nie je v robote a nemam co robit :) )
Aljen napísal:
V kazdom pripade nechcem byt na session iba divakom.

Chces tym povedat, ze by si zvladol hry ako My life with master alebo Wushu?


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Podla mna aj ano. Fantazia mi zatial sluzi. To co sa mi vsak zaroven paci je dlhodobejsie hranie jednej postavy - kampan. Jej priebezny vyvoj, vzostupy a pady. Nesenie zodpovednosti za akcie v minulosti. Ak by sa dalo sklbit pravidlovo bohate D&D s volnostou hier kde su aj hraci tvorcami celkoveho pribehu tak by som bol velmi rad.
Su to vsak ale asi prilis odlisne pristupy.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Wushu podla mna moze hrat takmer hocikto... nie je to taky strasny strasiak.. ak sa clovek aj zasekne tak su tam odstatni hraci ktori mu pomozu.

co sa tyka dlhodobejsieho hrania, tak wushu je naozja skvela hra na jednorazove hry. ale podla mna by sa dali hrat bez problemov aj kratsie kampane... vo wushu nie je 'postup postavy', teda ze by sa v niecom mechanicky zlepsovala, ale moze sa pouzit 'vyvoj postavy' to znamena ze ked postava nieco zazije co ju poznaci, tak si moze traity upravit alebo aj zmenit.. (tym padom ma hrac nove podnety na detaily)

priklad z wushu open reloaded:

Citácia:
Marigold’s WUSHU stats look like this:
Traits
- Friends with Vrock the Spirit Dragon 5
- Curious Kid always Getting Into Trouble 4
- Makes friends easy 3
Weakness
- Weedy little kid 1

Marigold and Vrock investigate rumors that kids are being snatched from the city and shipped to some unknown place by ship. The pair fight the dangerous Ur-Men from Lumeria who are behind the kidnappings as they seek to power their Dream Engines with the minds of children. Marigold sees the dark underside of world first hand, and it changes her. She no longer Makes Friends Easily, but has developed an Uncanny Insight into Human Nature.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ano verim ze je mozna kratkodoba kampan a urcite by bola zabavna. Taktiez ma vsak pritahuje hodne dlha klasicka D&Dlike kampan (pravidla by vsak nemuseli byt total dodrziavane) s vyvojom postavy az do epickych levelov :)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
jasne chapem. ja na maxikampan trvajucu viac ako par mesiacov uz skutocne nemam cas (ani chut  :P) mechanicky vyvoj postavy ma uz tiez nezaujima tak ako kedysi...

ked ale teraz rozmyslam, tak aj vo wushu by islo nasimulovat postup z curaka na prvom levely na epickeho uberhera.. jednoducho by to znamenalo menenie traitov podla toho aky ton hry chceme hrat na aktualnej sessne..  ak by sa dohodlo ze na prve hry budeme hrat looserov s traitami ako 'carodejov ucen' a 'dieta z ulice', tak by kazdy kto by popisoval epicke kusky dostal veto..
a postupne by si hraci upravovali traity az k niecomu ako 'archmage dracieho kultu' a 'ochranca rise' ...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vsak keby niekto velmi chcel, tak aj traity sa daju zvysovat. A ak z niekoho vypadne +5ka mec, tak sa to da pripisat ako trait.

Da sa to hrat i takto, coby nie :-) Tak ako D&D neposkytuje specialnu podporu pre roleplay, Wushu a spol neposkytuju specialnu podporu pre postupovanie postav.

Ked sme hrali minule kvazifantasy, tak druhou vecou, co sme sa dohadovali, bol "level" dobrodruzstva (aby sa nestalo, ze sme pripraveni na kampan bez magie a zrazu si postava spomenie, ze ide zapustit Wish).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0: zvysovat traity ako pridavat nove nie zvysovat ich hodnotu, tak si to myslel? hej to by slo.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Zápisky paladina Alvariona, zvaného aj "rider on the guma" :
Posledna session v zkratke: Cielom misie bolo získať šupiny čierneho draka (klasicka zapletka pre 3 lvl :) )pre zachranu života starostu, ktory bol chorý.
Sidlo drak sa nam podarilo najst , dokonca aj s drakom. Nezabil nas v prvej sekunde, takze sme mali stastie, bol dobrý. Doslo k hadankovému rozhovoru
a nasledne k hadankam, ktore ked sme uhadli dostali šupiny. Cestou späť nas napadla parta chytrákov, ktorý nás chceli obrat o šupiny a zchramstnuť odmenu.
Nepodarilo sa mi to vyriešiť mierovo aj ked som chcel. V tomto boji sme cakali ze nas Cerebro na rozlucku vsetkych zakiluje, ale nstalo sa, teda
takmer nestalo, pretoze na poslednom utoku protivnika padol kritikal, a nas mag ktory mal -4 hp, prisiel o dalsich -11. Boj skoncil. Tu som sa
snazil liecit padlych nepriatelov, s coho vznikol klasicky konflikt, pretoze nasej druidke sa moc nepacilo, ze chcem liecit nepriatelskeho maga. :wink:
Ostatok session sa niesol v duchu zachranit mrtveho maga. Zistili sme ze sa to da v chrame Nerulla, ale mag musi prejst skuskou. Zaplatili sme
obrovsku hrbu prachov a zacala skuska: Mag sa stretol so samotnou smrťou a zacal rozhovor, tu sme zacinali lutovat, ze sme zanho vyhodili tolko
penazi, pretoze mag so svoji spcialnym featom: +10 na nasieranie NPCeciek by evidentne nemal snacu :) , ale vsetko dobre skoncilo a mag prezil.

- poznamenal by som, ze cel druha cast session bola Cerebrova improvizacia, pretoze nemohol vediet, ze pojdeme maga zachranovat, co obdivujem.


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Majo napísal:
- poznamenal by som, ze cel druha cast session bola Cerebrova improvizacia, pretoze nemohol vediet, ze pojdeme maga zachranovat, co obdivujem.
neviem, ale ja som to nejak očakával... :-) len som si zaboha nevedel spomenut na tu druhu úlohu, kedze som si ju nezapisal hend ako som si na nu spomenul a potom sa mi vyparila, rpeto tam bol ten rozhovor taky dlhy... :-)

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aj tak nikdy nepochopim ako mohol nas mag prejst cez osobnostny test.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
Aj tak nikdy nepochopim ako mohol nas mag prejst cez osobnostny test.
ani ja nechapem, co sa mu stalo, ze to spravne odpovedal :-)

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier

Založený: 08.10.2007
Príspevky: 212
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ani ja neviem... nejak sa mi to na mieste pospajalo a vyslo to dobre... tie pribehy som nepoznal...

_________________
Ex humo homo...


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dam sem zapis vcerajsej session. Nova kampan, novy svet, novy DM a ako dufame aj nove tvare :)
-----------------------------------------------------------
Predstavme si svet kde magia a nabozenstvo je nielen tabu ale kazdy co ich spomenie a nebodaj praktikuje  je chyteny, tyrany a odpraveny vysokobolestivou a zdlhavou smrtou. Svet kde takzvani puritani likviduju kazdu nieludsku rasu. Svet kde je kazdy clovek od malicka vychovavany v strachu, nenavisti a odporu voci magii. Svet kde su draci povazovani za absolutne zlo.

Session1:
Dvaja ludia (wizard a sorcerer) ktori spolu cestuju a ziju niekolko rokov (teda sa daju povazovat za dobrych kamaratov) pridu do mesta, urazia starostovu manzelku a hovoria strasne kacirstva o pozitivach magie. Chytia ich na ceste lesom lovci ludi, oberu o vsetky zbrane, jedlo a veci (vratane spell komponentov) a vedu ich naspat do mesta do vazenia pripadne na popravu.
Kedze cesta je daleka, rozhodnu sa oslavit svoj ulovok chlastackou na cistinke pri ceste. Priviazu magov o stromy a v pribehu ozierky ich bicuju. Ked jeden okoloiduci pocuje hluk a ide sa kuknut v opitosti ho pozvu pridat sa k party vratane chlastania, rozpravania vtipov, opisov ake mucenie kacirov caka a samozrejme ponuky zabavit sa bicovanim (ponuka bola prijata).Pri bicovani si vsimne ze sorcerer ma na chrbte vytetovany zvlastny znak. Po totalnom ozrati lovcov ludi ich okoloiduci odviaze a navrhuje okamzite zdrhnut. Ponukne sa ako sprievodca a ochranca (kedze magovia nemaju absolutne nic)aj ked okolie moc nepozna. Jeden z magov (wizard) trva na tom ze potrebuje svoje veci - konkretne knihu a patologicku supravu. Kedze je neoblomny, okoloiduci suhlasi ze sa pokusi ju najst respektive ze zviaze s pomocou magov vsetkych ozranov, pretoze sa mu prieci len tak povrazdit spiacich ludi - co aj slovne zdorazni. Sorcererovi je jeho zachranca a aj jeho dlhorocny priatel uplne ukradnuty aj s ich nazormi a neustale tvrdi ze nic nepotrebuje a ze vsetci musia utiect do lesa. Bez jedla, bez zbrani, bez penazi, bez schopnosti prezit v divocine. Nezaujimaju ho potreby jeho dlhorocneho priatela a ani rady zachrancu (rady typu: Ozrani sa o par hodin prebudia a lahko vystopuju uplne bezbrannych utecencov, pretoze sa ocividne v okoli vyznaju a vedia sa pohybovat v divocine. Co potom?). Pri zdlhavom hadani co spravia dalej sa mag rozhodne preventivne vykuzlit Mage armor (bez efektov, takze zachranca nic nevidi) .Jeden z ozranov sa preberie a vyda sa vykonat svoju potrebu. Wizard nespravne odhadne situaciu (skratove jednanie) a skoci k stromu tvariac sa ze je stale priputany. Pohyb prilaka pozornost prebudeneho ozrana a ten zbada ze priviazany je len jeden vazen, pretoze sorcerer sa ani nepohne (co je v poriadku, jednoducho nestihol zareagovat rovnako ako wizard). Ozran vyvola poplach a hlasnym krikom zobudi ostatnych. Vytasi mec. Zachranca vidi ze je zle a ze je nutne co najrychlejsie spacifikovat co najviac leziacich ozranov, pretoze 5ti plne ozbrojeni muzi by mohli lahko premoct dvoch polonahych a neozbrojenych magov (o ktorich magickych schopnostiach ma velke pochybnosti) a co je horsie - aj jeho sameho. Okamzite priskoci k najblisiemu leziacemu ozranovi a prebodne ho. Mag tiez situaciu pochopi rovnako a skoci k dalsimu ktoreho zrani dykou (mal ju skrytu cely cas v topanke). Sorcerer situaciu zanalyzuje inak a rozbehne sa prec do lesa. Vtedy sa zacnu dvihat aj dalsi ozrani a postupne utocia na dvojicu (nastastie su este tak narvani ze vacsinou nic netrafia - inak by zachrancu a wizarda rozsekali na kusy za pol minuty). Dvojica zufalo bojuje a sorcerer uteka prec bez ohladu na vykriky o pomoc od zachrancu a od svojho dlhorocneho priatela. Ponecha ich osudu. Zachranca aj wizard su v boji vazne zraneni, ale vdaka ozratosti lovcov ludi dokazu vsetkych 5 protivnikov premoct a zlikvidovat. Zabiju bez milosti aj vsetkych co sa pokusili utiect, pretoze sa boja ze vyvolaju poplach. Mrtvoly oberu a skryju v lese. najdu zasifrovany list v topanke vodcu lovcov. Mag si najde vsetko oblecenie a predmety, okrem tych ktore lovci vyhodili na mieste prepadu. Dvojica sa preto vyda tieto predmety najst. Na mieste prepadu najdu sorcerera ktory si tam isiel po svoje vyhodene veci (viacmenej spell komponenety). Zachranca ma velku chut sorcererovi za jeho zbabelost jednu vrazit a caka jeho ospravedlnenie za to ze spanikaril a ze im v boji o zivot vobec nepomohol, ale ho vyuzil na svoj vlastny utek. Sorcerer tvrdi ze sa nema zaco ospravedlnovat, ze mali vsetci ujst (Ignoruje ze by ich lovci skor ci neskor chytili znova a tentokrat uplne bez vybavenia - cize vysledok by bol uplne rovnaky + s tym ze by ich zrejme zabili na mieste. Odmena bola totiz aj za mrtvych magov) a zachranca a byvaly dlhorocny priatel su mu uplne ukradnuty. V tej chvili zachranca meni na sorcerra nazor a ma velku chut ho napriek svojim zraneniam za zradu a namyslene chovanie na mieste zabit (co by sa mu urcite podarilo). Nebyt vytetovaneho symbolu na chrbte sorcerera (o ktorom sa sorcerer nechce vobec bavit a tvrdi ze ho ma len uplnou nahodou) a ktory je pre zachrancu dobre znamy a dolezity, tak by to zrejme v hneve aj spravil. Sorcerera od tejto chvile ignoruje ako nehodneho dovery a povazuje ho za sialeneho. Trojica sa vyda najst si miesto na tabor, kde sa ti co maju jedlo najedia. Zachranca - zlodej drzi prve 4 hodiny hliadku a kedze ho wizard presvedcil ze rano po 8 hod spanku magicky rozlusti zasifrovany list, tak wizarda nebudi. Sorcerer sa z nejakeho dovodu rozhodne nespat. Je hladny a stale polonahy. Teplota je nieco nad bodom mrazu. Rano wizard naozaj list rozlusti a urobi dojem na zlodeja svojimi magickymi schopnostami. Ten je rad ze sa vecer s wizardom o nic nestavil. V liste je pisane ze za kazdeho ktory ma symbol draka - ten ktory ma sorcerer vytetovany na chrbte je na mieste zvanom Biela Ciapka velka odmena. Sorcerer je opat niecim pre zlodeja zaujimavy. Wizard sa zlutuje nad sorcererom a da mu jedlo. Dvojica sa rozhodne vratit nenapadne spat do mesta a v nejakom hostinci si osetrit rany.  Sorcerer sa k nim pripoji. Ocividne ho netrapi ze nema zbrane, oblecenie, peniaze. Stale nechape preco su na neho ostatni nasrani a vyzera ze je mu to uplne jedno. Na pol ceste unaveny sorcerer odpadne takze vsetci musia oddychovat a do mesta dojdu az vecer. V meste, v hostinci sa zlodej zotavi, carodej ziska v kniznici informaciu o Bielej Ciapke, je to mesto na severnom pole vzdialene 500 mil. Kedze nahnevany zlodej a wizard zaplatia flegmatickemu sorcererovi len najlacnejsie ubytovanie na občúranej slame, sorcerer hlada prvy den zamestnanie marne. Az ked sa wizard zlutuje a dovoli sa mu okupat v kupelni pre bohatsich hosti tak sa zamestna u garbiara za jedlo a ubytovanie. Dalsi den sa zlodej a wizard vydaju hladat nejaku pracu aby nasetrili dost penazi na tazku cestu. Zlodej ma vlastny dovod preskumat Bielu Ciapku a wizard je zrejme len zvedavy. Sorcerera evidentne caka dozivotna otrocina u garbiara. Tvari sa spokojne a jeho zachranca s wizardom ho nijak nezaujimaju. Vyzera to tak ze druzina sa rozpadla skor ako vobec vznikla.
-------------------------------
Dufam ze to nevyznelo zle, pretoze v skutocnosti som sa skvele bavil. Zmena pohladu mojej postavy na sorcerera - od totalneho zaujmu (z dovodu tetovania), cez prekvapenie a sklamanie (sorcererov utek), hnev a zurivost po ignoraciu, bola pre mna velmi zaujimava a uzil som si dobre RP. Majlo DMoval tiez skvele a myslim ze sme nestracali cas riesenim hovadin.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Naposledy upravil Aljen dňa St. 09. Jan 2008, 14:41, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nech sem hodi opis udalosti aj Majo a Poiux, som zvedavy na ich pohlad na vec(hlavne Majov) :-)

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 137 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun