HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 74 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15685
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Prisiel som na to, ze Jura, JaRo a Ja sme zohraty scenaristicky team.

Ale vsak to je jasne. Mne osobne sa strasne pacili tie nahadzovacky (Gasometer!) a tie vykriky "Ja uz viem, ako to napojim.". Tardubal je inak rodeny rapper.

Citácia:
Som rad, ze sa nam podarilo aj Aleph0-ove obcas "nasilne" predstavy vtesnat do pribehu - nahanacka na clnoch bola eno-nuno


Nasilne v akom zmysle? Pre publikum: ja som naozaj povedal, ze chcem nahanacku a podarilo sa.

Este som zabudol na ten DNA test. Chvilu sme sa hadali, ze ako to spravit a boli chvilkove protesty, ze predsa DNA test trva dost dlho. Vyriesilo sa to prostym: "ale vo filme lusknu prstami a maju test hotovy".

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
princip co sa povie to sa stalo ... sa mi trochu priecil s logikou nasledneho hodu, ktory (aspon podla mna) uz nic neriesi


vo wushu hod neriesi ako sa ti podarilo to co si chcel vykonat, ale ako to co si vykonal posunie scenu do zdarneho konca. a ano je to iny pristup nez overovanie kazdej cinnosti v DnD.
zaujimave je prave to ze mozes hovorit aj ako sa ti nedari (smiknes sa a padnes) a pritom scena pokracuje zdarne lebo si hodis dobre a naopak popises ze si zastrelil 5 utocnikov a potom hodis zle. to znamena ze to ze si ich 5 zabil malo len maly vplyv na to aby si scenu vyhral.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Naposledy upravil Corvus dňa Ut. 22. Jan 2008, 15:57, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ak niekomu chýba vo Wushu "Crunch", teda nejaké mechanické vyjadrenia špecializácie postáv, tak existuje verzia od Malcolma Shepparda BUDO. Princíp vyslovenej pravdy v zásade zostáva, ale existujú tam črty a zručnosti, scény majú svoje aspekty a rôzne detail caps a pod. (Dnes som si ju kúpil v PDF.) Okrem lepšieho štrukturovania herného obsahu poskytuje aj lepšiu procedurálnu štruktúru: v každej scéne je jeden hráč "hrdina" a jeden "sudca", ktorý dohliada na žánrové kritériá a určuje poradie akcií. Tieto dve funkcie pekne cyklujú.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
kto by chcel viacej rules-heavy hru tak tu su rozne volitelne pravidla: http://wiki.saberpunk.net/Wushu/FanRules

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15685
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tam sme sa bavili o tych ultimatnych scenach, ze co robit, ked opis konci prilozenim pistole k hlave.

a) da sa to odvetovat, ak je jasne, ze by to bol vlastne koniec sceny
b) v pripade, ze sa hra nejaka epicka vec, tak sa da pokracovat nejakym dramatickym opisom.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Podla mna by sa ten hod mal interpretovat inak:

Popisovanie detailov by malo byt scenicke nevyjadrujuce ziaden vysledok len isty zamer a hod by urcoval v akom uspechu sa dana akcia ma vyrozpravat.

Napriklad:

1. Tysshon sa zohla do polodrepu. Jej svaly sa napli ako spruzina a v kruzivom pohybe v ktorom sa jej telo vymanilo z pnutia vyklzla jej čepel z posvy
2. Pokracovala v rokmi vycvicenom oblúkovom svihu katany a jej spickou hladala pulzujúcu tepnu na orkovom krku
3. svit mesiaca sa odrazil na ryhe rún a vyvábil znich ziarivy záblesk slnka skrz tvár luny
4. vzduchom sa niesol hukot svistacej cepele ohlasujuc otvorenie brán bytia na protivníkovom tele

Toto sice bol farbisty opis konania, ale nie je zavazny. Ak si hrac dobre hodi moze scenu dorozpravat takto

1. Tysshon sa zohla do polodrepu. Jej svaly sa napli ako spruzina a v kruzivom pohybe v ktorom sa jej telo vymanilo z pnutia vyklzla jej čepel z posvy a skolila prveho odvazliveho orkskeho utocnika. Tysshon sa pozdvihla z podrepu
2. Pokracovala v rokmi vycvicenom oblúkovom svihu katany a jej spickou hladala pulzujúcu tepnu na orkovom krku Krv vystriekla a oddelena hlava orka sa zaklonila dozadu, aby sa vzapati skotulala po chrbte jeho nemohuceho tela
3. svit mesiaca sa odrazil na ryhe rún a vyvábil znich ziarivy záblesk slnka skrz tvár luny Dalsi dvaja útočnici si bolestivo zakrývali oci pred pradávnym neprajníkom podzemnej orkskej rasy a v tom zmatku upustili svoje zbrane
4 vzduchom sa niesol hukot svistacej cepele ohlasujuc otvorenie brán bytia na protivníkovom tele , ale tentokrát boli brany hned dve. Hlbokym priecnym sekom zotala naraz oboch oslepenych nestatnikov

Ak si ale hodi zle moze to dopadnut aj takto

1. Tysshon sa zohla do polodrepu. Jej svaly sa napli ako spruzina a v kruzivom pohybe v ktorom sa jej telo vymanilo z pnutia vyklzla jej čepel z posvy. Ork vsak zaregistoval je skrytý zámer a vcas zabrzdil. Vyckal kym prenesie vahu na druhu nohu a ustedril je drvivý uder na stehno.
2. Pokracovala v rokmi vycvicenom oblúkovom svihu katany a jej spickou hladala pulzujúcu tepnu na orkovom krku Stehno jej horelo bolestou a vzdialenost od protivníka bola ovela vacsia ako cakala. Luft ....
3. svit mesiaca sa odrazil na ryhe rún a vyvábil znich ziarivy záblesk slnka skrz tvár luny Orka to evidentne zaskocilo a preventivne ukrocil spat do tiena stromov.
4 vzduchom sa niesol hukot svistacej cepele ohlasujuc otvorenie brán bytia na protivníkovom tele. Fanfary vsak zneli predcasne. Ork hbyto ukrocil pred priamym sekom a vyuzijuc hybnost Tysshoninho tela sa zrazu ocitol za jej chrbtom. Stitom vrazil do jej nekryteho tela a zvalil ju na zem. Tazkym palcatom sa zlovestne tycil nad jej bezbrannym telom  ....

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Naposledy upravil zsolko dňa Ut. 22. Jan 2008, 20:37, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no ale to co navrhujes je uplne proti filozofii wushu. kocky su mechanicky uplne oddelene od toho ci si uspel alebo nie.

Citácia:
Pro hraní Wushu je klíčové pochopit, že všechno, co hráči popíšou, se děje přesně tak, jak to popíšou (toto se někdy nazývá princip příběhové pravdy). Hod kostkami říká jenom to, jak daleko scéna pokročila provedenými akcemi. Dalo by se říct, že kostky jsou tu jen pro určení, kdy přestat bojovat (nebo se honit nebo mluvit nebo cokoliv).

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15685
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
@Zsolko: ono tvoja myslienka sa pouziva v inych systemoch a ma aj nejaky skaredy odborny nazov (Fortune in the Middle?). Ale to nie je to, co je zakladom Wushu.

Tvoj princip by praveze porusil Princip pribehovej pravdy.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Preco ?

Udialo sa vsetko co som "deklaroval" ? - myslim si ze ano
Posunul moj zaverecny popis nejak dej dalej ? myslim si ze ano a to dvoma roznymi smermi

Myslim, ze ziaden princip systemu to nenarusa je to iba iny pohlad na ten hod.

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
mimochodom takymto scenickym popisom detailu by sa prave predislo fatalizmom typu prilozim pistol ku hlave

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
tvoj napad mi ale *brani* deklarovat to co hrac chce deklarovat. dovolis mu deklarovat len zamery. hrac ma vo wushu pravo volne vyrozpravat aj vysledky jeho zamerov bez ohladu na vysledok kociek.

ty chces silou mocou aby hod znamel to ako postava uspela v tom co chce dosiahnut a tak jednoducho wushu nefunguje. (tak funguje x inych systemov)

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Inak Zsolo ja by som Ti každý z Tvojich uvedených detailov rátal za dva.

Vo Wushu zásadne platí, že sa neopravuje spätne príbeh (s výnimkou veta za porušenie žánrových kritérií alebo priskorom kille). Čo sa povie, to sa deje - to je úplne intuitívne rozprávačstvo. To klasické RPG vedia byť neintuitívne:
"Čo robíš?"
"Rozbehnem sa, mávnem mečom a odtnem mu hlavu!"
"Dobre, hoď si."
(...)
"Netrafil si."
Tak ako to je? Najprv mu odtína hlavu a hneď to nie je pravda?

A body na scénu určujú nie silu protivníka, ale ako dlho má trvať filmový záber. Vôbec nie je podstatné, či postavy v opise lietajú, padajú, žiaria alebo umierajú - proste veľabodová scéna je dôležitá a preto zaberie veľa kamerového času. Preto nemajú postavy žiadne črty a nie je potrebné systémovo riešiť, či si pomáhajú alebo nie.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Este jedna vec ma napadla

Po sessione sme sa bavili a vraveli sme si, ze ten hod tam v nasa prvok nahody.
Nechapem preco by malo byt  na nahode ako dlho dana scena trva  :cry:

Ked sa toci film reziser upravuje danu scenu znova a znova a roztahuje ju ako chce lebo pri toceni danej sceny vobec nie je jasne aku dolezitost dana scena v celkovom obraze filmu bude mat (vid scenu ako si Corben Dallas - v piatom elemente - zapaluje svoju cigaretu vo svojom Celobite - na zaciatku filu - predposlednou zapalkou).
Preto je strih. Prechadza sa film znovu a znovu a sceny sa skracuju, vyzdvihuju atd.

Wushu by som skor prirovnal k scenaristickej pomocke, kde ten prvok nahody (hod kockou) moze priniezt neocakavany zvrat (ta odbocka do lava v labyrinte), na ktory team scenaristov nepomyslel. Ale neprejavy sa to ak sa veci napriek nahode udeju "uplne" rovnako  :|

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15685
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
1. Tysshon sa zohla do polodrepu. Jej svaly sa napli ako spruzina a v kruzivom pohybe v ktorom sa jej telo vymanilo z pnutia vyklzla jej čepel z posvy
2. Pokracovala v rokmi vycvicenom oblúkovom svihu katany a jej spickou hladala pulzujúcu tepnu na orkovom krku
3. svit mesacneho svitu sa odrazil na ryhe rún a vyvábil znich ziarivy záblesk slnka skrz tvár luny
4. vzduchom sa niesol hukot svistacej cepele ohlasujuc otvorenie brán bytia na protivníkovom tele


Ano a teraz ide protivnik, ktory inteligentne opise co robi on, potom ide Tysshon a tak sa striedate, az kym niekomu nedojdu chi. Na konci niekomu dojdu chi a podla toho je jasne, ci sa zamer podaril alebo nie.

Ak tomu rozumiem spravne, tak nejde o vyhodnocovanie "lokalnych uspechov" (teda ci sa podarilo seknut alebo nie, ci sa podarilo postave potknut inu alebo nie), ale o vyhodnocovanie globalne: teda, ci sa podaril zamer.

A ako som spominal: pistol sa da odvetovat alebo odvratit opisom.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
zsolko: kocky su v hre preto aby to bola 'hra' teda aby tam bolo nejake riziko a napatie.

Citácia:
Kostky nerozhodují – Wushu dává hráčům úplnou kontrolu nad akcí… tím, že ji sebere kostkám! Pravděpodobně jste zvyklí formulovat vaše akce slovy jako „Zkusím ho trefit“ a pak čekáte, až kostky řeknou, zda jste uspěli. Dobře, přestaňte ho zkoušet trefit a trefte ho! Nebuďte závislí na kostkách, ty jsou tu jen pro nastavení tempa a jako určitý prvek rizika. Cílem není „vyhrát“ proti GM, ale vzájemně se pobavit několika hodinami kreativního improvizovaného násilí.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 74 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun