HuSä
http://annun.sk/

[Wushu] Drugs, salt n' pepper
http://annun.sk/viewtopic.php?f=54&t=5672
Stránka 3 z 5

Autor:  Bifi [ Ut. 22. Jan 2008, 17:28 ]
Predmet príspevku: 

Existuje aj diceless verzia Wushu.

Autor:  Corvus [ Ut. 22. Jan 2008, 17:33 ]
Predmet príspevku: 

hej. tu je: http://wiki.saberpunk.net/Wushu/PlayingWushuDiceless
ale moc sa mi to nepaci.

Autor:  Tardubal [ Ut. 22. Jan 2008, 18:17 ]
Predmet príspevku: 

Mam v tom trosku chaos.

Kazda hracska postava ma nejake Chi. To vyjadruje povedzme jej mieru snahy/motivacie/odolnosti/schopnosti dotiahnut scenu do nou definovaneho zaveru. Proti postave v konflikte je mook/nemesis tiez s nejakou Chi. Neviem, ci tato chi vyjadruje len dlzku trvania sceny, alebo vyjadruje aj "odhodlanost" protivnika dosiahnut svoj uspech.
Ak je Chi len na dlzku sceny, tak realne sa musi postavam podarit vsetko, co si zaumienili. Len sa pri tom musia trosku viac hraci narozpravat. V tom pripade su kocky nedolezite a element nahody/rizika absentuje.
Ak ale superove Chi vyjadruje aj odhodlanost druhej strany, tak su kocky potrebne na vyhodnotenie konfliktu a zaroven prinasaju prvok nahody. Lenze potom poskytuju aj spatnu vazbu hovoriacemu, aka mala jeho akcia efekt.

Ja som to po precitani tejto diskusie pochopil tak, ze pri opise treba pouzivat nedokonave slovesne tvary typu sekam, kopem, vstavam... aby nasledny hod kockami umoznoval pokracovanie.
Ak by sa pouzili dokonave tvary slovies (odsekavam, vstanem...) tak je tazko nadviazat pri nepriaznivom hode (dost blbo znie "odsekavam superovi pravu ruku..." a nasledne "super ta sikovnym chvatom strhava na zem..." - bez jednej ruky uz vela sikovnych chvatov nik nepredvedie) Viem ze sa daju vyroky vetovat, ale pouzivat veto je proti atmosfere Wushu.

Autor:  Bifi [ Ut. 22. Jan 2008, 18:33 ]
Predmet príspevku: 

Tak myslím, že si to nepochopil.  :lol:

Čím dlhšia scéna, tým dôležitejšia v príbehu. Čím dôležitejšia scéna v príbehu, tým viac toho odhalí o postavách. Čím viac toho odhalí o postavách, tým viac aj odhalí, za čo sú ochotní bojovať a čo riskujú. S čím súvisí aj to, že čím dôležitejšia scéna, tým akoby rastie šanca (keďže to má byť hra s neistým koncom), že postava padne (do bezvedomia alebo umrie alebo sa vyčerpá alebo čo). Pri krátkych scénach postavy neumierajú. (Viď Gandalf alebo Boromir v LotR.)

Chi postavy alebo scény IMHO nevyjadruje priamo žiadnu objektívnu vlastnosť postavy alebo protivníka. (Nepriamo áno: tohoto trvalo dlho skoliť, lebo bol fakt tuhý.)

Opisovať môžeš úplne kľudne tak, že ukončuješ, kocky totiž nehovoria o výsledku akcie, ale zámeru v celej scéne. Ak povieš "odsekol som mu ruku v ramene, krv strieka, na to uhnem pred úderom jeho druhej ruky a zrazím ho na zem", tak sa to proste stalo. Uspel si. Hotovo. Rovnako môžeš povedať "rozťal mi podbrušok, vyvalili sa mi črevá von, jednou rukou si ich pridržiavam a ustupujem pred ním na tackavých nohách, premáhajú ma mdloby" a dostaneš rovnaký počet kociek. A stalo sa to presne takto. Lenže je obrovský rozdiel pre charakter príbehu, či pri prekonávaní prekážky (scény) je tvoja postava vykreslená ako brutál killer alebo ako ťažko zranený neviemkto. Práve toto robí tie príbehy odlišnými, nie to, či nakoniec uspeješ v zámere (o ten aj tak nakoniec nejde) alebo či na konci príbehu bossa zabiješ alebo nie.

Autor:  Corvus [ Ut. 22. Jan 2008, 18:35 ]
Predmet príspevku: 

Tardubal:
Chi vyjadruje pribehovu imunitu. kym mas chi tak ty ako hrac mozes zasahovat do deja. ak o chi prides tak si vydany na milost a nemilost oponentovi.

Citácia:
Script immunity in Wushu is called Chi. Chi can represent health, luck, prosperity, faith, resolve - it’s not fixed and can mean different things to different characters in different conflicts. It is the source of your narrative power as a player. As long as a character has Chi, the player has the ability to affect the scene. Run out of Chi and your script immunity is all gone, and someone else delivers a Coupe de Grace on you to determine your fate.


Citácia:
Ja som to po precitani tejto diskusie pochopil tak, ze pri opise treba pouzivat nedokonave slovesne tvary typu sekam, kopem, vstavam... aby nasledny hod kockami umoznoval pokracovanie.

toto je vo wushu chybne uvazovanie. naopak treba hovorit dokonavo. (odesekol som, udrel som, vstal som). opakujem a to je nadolezitejsie pre pochopenie wushu *hod kockami nema ZIADEN vplyv na to ako sa tvoje akcie podarili*

Citácia:
Viem ze sa daju vyroky vetovat, ale pouzivat veto je proti atmosfere Wushu.

s tymto nazorom som sa uz stretol a uplne s nim nesuhlasim. veto je tu na to aby sa z hry nestala zasluhou nejakeho hraca fraska, pripadne aby sa hra nestocila do uplne ineho zanru nez bol umysel.

Autor:  alef0 [ Ut. 22. Jan 2008, 18:37 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Ak je Chi len na dlzku sceny, tak realne sa musi postavam podarit vsetko, co si zaumienili. Len sa pri tom musia trosku viac hraci narozpravat. V tom pripade su kocky nedolezite a element nahody/rizika absentuje.

Nie, to nie je pravda. Ak dojdu Chi tvojej postave, tak si umrel / stratil povest / znemoznil sa a nedosiahol si to, co si chcel.

Ak sa pouzivaju stavky ("ak sa vam to podari, stane sa X, inak Y"), tak nemusi platit, ze postavy dosiahnu to, co si zaumienia.

Citácia:
Ak ale superove Chi vyjadruje aj odhodlanost druhej strany, tak su kocky potrebne na vyhodnotenie konfliktu a zaroven prinasaju prvok nahody. Lenze potom poskytuju aj spatnu vazbu hovoriacemu, aka mala jeho akcia efekt.


[i]Hrac ma schopnost ovplyvnovat scenu opisom tak dlho, kym ma nejake Chi.[i]. Ak mas Chi, mas pravo opisovat. Hody kockou chapem ako nahodny prvok, ktory ma vplyv na tvoje pravo opisu v danej scene. Ak hadzes zle, prides o svoje pravo velmi rychlo. To cele je zrejme kvoli dramatickym efektom a kvoli zvuku kociek hodenych o stol. To podla mna nema nic s tym s lokalnymi vyhodnoteniami, ci som niekoho sekol alebo nie.

Podla mna zladeni hraci vedia, ze co si mozu dovolit (napr. ze "odsekavam upirovi pravu ruku" nie je mudre tvrdenie, lebo je prilis destrukcne.

S tym vetom: ono inteligentni hraci a zladeni sa zaobidu aj bez neho, takze to netreba brat ako nejake nutne zlo.

Autor:  Tardubal [ Ut. 22. Jan 2008, 18:56 ]
Predmet príspevku: 

Oki, snazim sa to pochopit, len to ide tazko.

Uz chapem, ze chi mi dava len pravo popisovat dej, ked o chi pridem, tak popis dokonci super a scena by mala skoncit. Naopak, ak chi dojde superovi, tak by som mal ja dokoncit opis a scenu uzavriet.

Viem si to cele predstavit. Vela cviku podla mna vyzaduje pouzivanie spravnych, nedestrukcnych opisov pocas konfliktu. Hlavne v relativne "realistickych" settingoch ak super Johnymu odsekne ruku, tak darmo mam pravo dorozpravat a uzavriet scenu - bude pomerne malo uveritelne vykreslenie, ako Johnymu utatu ruku prisili a v pohode vecer stihol rande.

To veto som myslel tak, ze ja som mal najvacsiu zabavu prave z toho, ze som mohol hybat dejom, nadhadzovat nove temy a flipy. Viem ze Alef0 by ho pouzil ak by bolo zle, no ak by ho pouzil 5x za hodinu, tak by mi to vadilo.

Autor:  Corvus [ Ut. 22. Jan 2008, 19:06 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Viem ze Alef0 by ho pouzil ak by bolo zle, no ak by ho pouzil 5x za hodinu, tak by mi to vadilo.

to ze by si prinutil alefa 5x za hodinu vetovat by urcite vadilo aj jemu. naznacuje to ze mate o hre odlisne predstavy.

Autor:  Bifi [ Ut. 22. Jan 2008, 19:06 ]
Predmet príspevku: 

Tardubal napísal:
Hlavne v relativne "realistickych" settingoch ak super Johnymu odsekne ruku, tak darmo mam pravo dorozpravat a uzavriet scenu - bude pomerne malo uveritelne vykreslenie, ako Johnymu utatu ruku prisili a v pohode vecer stihol rande.

A prečo by mu ju mali prišiť? Môže sa pretackať a prekrvácať celou hrou a budeš opisovať jeho zatmievanie pred očami, pády, straty vedomia, bolesť, krvácanie.... a budeš dostávať rovnako kocky, akoby kosil nepriateľov. (Ostatne "hodím atomovku na New York" je asi len jeden detail.)

Autor:  zsolko [ Ut. 22. Jan 2008, 21:01 ]
Predmet príspevku: 

Dobre ...

Skusim to cez priklad

Tvoja postava n scen dozadu znasilnila policajtovi manzelku
v nemesis scene ta policajt nachadza v ulicke (bez svedkov) a napadne ta.
Ty nie si vrah (iba uchylak nasilnik) pomocou svojho traitu "moj zivot je na ulici" sa snazis na vsetko odhodlanemu policajtovi uniknut.
Co vsak moze deklarovat taky "odhodlany" policajt ... asi len:

1. Ty sk :x ny bastard, teraz zdochnes
2. proficky ta streli do kolena - tam to najviac boli a neutecies
3.  a do tvojho bezbranneho tela vyprazdni zasobnik

co ine by este v danej situacii mohol spravit .... z hladiska deja ... ?

Odvetujes mu to ... preco ... z hladiska pribehu ....?

A nezavisi vobec na tom co sme si hodili - ty si sa pokusil ujst a on ti ustrelil koleno a vyprazdnil do teba zasobnik ... to je "vyslovena" pravda

Co v systeme WuShu takemu to vyvoju pribehu zabrani ....

Autor:  Bifi [ Ut. 22. Jan 2008, 21:08 ]
Predmet príspevku: 

Aké sú stávky?

Autor:  zsolko [ Ut. 22. Jan 2008, 21:16 ]
Predmet príspevku: 

zeby bud ujdes alebo budes zastreleny ...

ale ved to, ze ti bude odstrelene koleno a 14 nabojov berety bude v tvojom tele bolo povedane, takze sa to "musi" stat  :wink:

Autor:  Baelara [ Ut. 22. Jan 2008, 21:19 ]
Predmet príspevku: 

Vazeni pani prepacia, ze vstupim do diskusie, a nebudu na mna zli...

Podla mna to, ci ta nemesis skoli alebo nie, je tvoje rozhodnutie, resp. dohoda s rozpravacom, alebo kymkolvek hra nemesisa a dokonca aj s ostatnymi hracmi.

Predstav si film - ked uberhrdinovi Dolphovi ustrelia ruku, tak mu ju nikto neprisije, ale stale ide dalej a druhou striela do vsetkeho ziveho.

Ide jedine o to, ako to chcete mat vsetci okolo stola. Ked budes mat pocit, ze uz je nieco neunosne (uz nemam ruky ani nohy ani hlavu) tak sa patri ukoncit scenu nejakym nadhernym heroickym popisom (ak je to real) alebo nejakym hroznym fetom (ak je to fun).

Aspon ja mam pocit, ze si to stale treba premietat ako film. Zlyhanie si vytvaras ty sam.

Tiez nesuhlasim s Corvusom, ze 5xveto nie je dobra vec - samozrejme ako kedy. Ked maju dotycni celkom inu predstavu o tom, co hraju, tak je to smutne, ale ked tymi vetami vylepsuju a dramatizuju scenu...co je na tom zle?

Autor:  jaro [ Ut. 22. Jan 2008, 21:34 ]
Predmet príspevku: 

Je zjavne, ze kocky su v tomto systeme absolutne irelevantne. Vsetko zavisi na tom, co CHCEME vyrozpravat, kym sa bavime, je vsetko ok. A teda kocky NEPOTREBUJEME.
Zsolko ukazoval pribeh, kde uchylak znasilnil policajtovi manzelku a ten ho stretne na ulici. Ak este nechceme koniec pribehu, tak ku konfrontacii nema dojst, inak je jasne, ze ma skoncit dokonave, a to nezavisle od kociek, lebo policajt by mal deklarovat, ze do uchylaka vyprazdnuje zasobnik a je uplne jedno, co si na kockach hodi uchylak.
Osobne sa mi viac paci system Mountain Witch, ktory sme hrali s Bifim, kde sa deklaruju len zamery a hod rozhdne, ktorym smerom sa vydame. Tam kocky maju vyzma, vo Wushu nie, len zavadzaju.

Autor:  Baelara [ Ut. 22. Jan 2008, 21:48 ]
Predmet príspevku: 

Kocky sluzia len ako motivacia pre to, aby sa rozpravalo a opisovalo. Ak je vola a chut opisovat a rozpravat, kocky imho netreba.

Stránka 3 z 5 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/