HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 74 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5
Autor Správa

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nezmysly, alebo nepochopenie. dufam ze to druhe.

poskodenie stitu v tvojom priklade by ti vo wushu mohlo vadit len vtedy, ak na nom mas zalozeny trait postavy, napr. "ked sa kryjem Dracim Stitom, som Nezranitelny: 5"

inak ti upravi tvoje rozpravanie z

"a rozbieham sa, kryjuc sa za stitom (1), vrazam do Barona az mu to vyrazilo dych (1) a vyrazam neludsky vykrik, ktorym sa ozyva cela miestnost (1)" - za tri kocky

na

"odhadzujem prasknuty stit na zem, uz je nepotrebny (1), robim ukrok doprava a z otocky triafam barona do rebier az mu to vyrazilo dych (1), naco vyrazim zo seba vitazny vykrik, az sa ozyva cela miestnost (1) - za tri kocky.

jedine co ti na tom moze vadit, je ze sa tvojej postave znici stit, a to je neprijemnost zalozena na tom, ze ti aj pri tomto type hry zalezi na vybaveni a zdrojoch. nu o tie (ako uz bolo n-krat povedane) tu nejde.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Naposledy upravil Quicci dňa St. 23. Jan 2008, 13:43, celkovo upravené 2 krát.

Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
JaRo:

Súhlasím asi so všetkým čo si napísal. Nikdy mi však nenapadlo, že vo Wushu kocky netreba. Keď nad tým tak rozmýšľam, tak je tu istá taktická rovina (koľko dáš do útoku, koľko do obrany, či dáš "all-out attack" alebo hráš na istotu), avšak tá vôbec nesúvisí s hernou realitou, iba sprostredkovane cez Chi. V zásade ako hráč však nechceš stratiť Chi nie preto, lebo Tvoja postava bude vyradená, ale preto, že ako hráč zrazu stratíš schopnosť robiť niečo s príbehom. Taktika rozdeľovania kociek na útok a obranu je "metataktika", kompetícia medzi hráčmi o to, kto sa bude ďalej môcť zúčastňovať rozprávania v tejto scéne. A podľa toho, kto na konci zostane, toho pôvodný zámer sa naplní. (A ako už bolo povedané, Wushu takmer úplne oddeľuje hernú realitu od hráčskej taktiky.)

Ešte ďalej k taktike: Existuje aj taktika v rozprávaní, na ktorú vlastne narážame. Ak iného hráča zatlačím svojím opisom do úzkych tak, že nebude schopný improvizovať, bude habkať po detailoch a nebude vedieť, ako situáciu ďalej opísať, tak bude mať málo detailov a tým pádom málo kociek. A tým pádom sa aj zvýši šanca, že príde o Chi a vypadne z príbehu. (Zostane len ten najsilnejší rozprávač.  :D ) Takže ak by Ti jeden hráč pri rozprávaní znehodnotil štít (pričom si sa chystal ho zapojiť do ďalšieho opisu), máš smolu: vymýšľaj rýchlo niečo iné! A Wushu môže byť aj o tomto, teda kompetícia na úrovni rozprávačstva. ("Ha! Z tohto sa už nevymotáš!") Paradoxne "ťažké situácie" (odťatá ruka, zničený štít, obkľúčenie, strela do kolena) nie sú ťažké preto, lebo obmedzujú mechanicky postavu, ale preto, lebo obmedzujú príbehovo hráča! Ak súperovi odtrhnem ruky, naraz má jeho hráč menej možností rozprávania, ťažšie zbiera detaily! Avšak to, akého "kalibru" príbehové postupy sú OK a aké už nie, je definované tou súhrou hráčov, tým "flow".

EDIT: (Ale dávam Ti za pravdu, že na rozprávačský súboj sa dajú vymyslieť aj pravidlá bez kociek. Napríklad stratíš jeden Chi, ak nevieš zareagovať na hlášku iného hráča alebo nenazbieraš šesť detailov. Problémom je, že ak máš zdatných rozprávačov, to nemusí nastať nikdy, a preto by scéna musela mať ešte nejaké limity na počet kôl alebo tak. Tiež by bol problém so základnými Wushu scénami: v mook scéne proti hráčovi nikto neopisuje, v nemesis scéne zase idú všetci proti chudákovi jednému gamemasterovi. Takže bezkockový systém by sa mohol hodiť do hry bez rozprávača, kde by hráči "rozprávali proti sebe". A nemusia hrať každý len za jednu postavu, vedel by som si predstaviť vojnu dvoch mocností, rozprávanú takýmto spôsobom.)

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Naposledy upravil Bifi dňa St. 23. Jan 2008, 13:49, celkovo upravené 2 krát.

Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15684
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja chapem ulohu kociek vo Wushu takto:
a) aby bola nahoda a sranda a lietali kocky huciac po stole
b) aby nebol vysledok sceny stale jasny (ked budes hadzat same sestky, tak vo vysledku sceny nedosiahnes, co chces).

"Bud presvedcis starsinu, ze tito Indiani nam chcu pomoct. Ak stratis chi, budu ta povazovat za ich spiklenca."

Prvok nahody urci smerovanie pribehu.

c) aby sa mohla predlzovat a skracovat scena

Citácia:
A co ked som ja chcel ako rytier ten stit na nieco pouzit? Mal som na mysli dalsiu scenu, kde mi poskodeny stit bude na figu?

Tak vyhlasis v ramci dalsieho svojho opisu, ze sa ti stit poskodil natolko, ze ho musis odhodit. Alebo tomu nerozumiem?

Mentalita D&D je taka, ze stit sa ti poskodi => tvoja schopnost byt efektivnym poklesla, musis to vykryt inak. (AC leti nadol, nemozes pouzivat feat, musis minut prachy na novy stit atd)
Mentalita Wushu je taka, ze stit sa ti poskodi => mas prilezitost postavit na tomto zaklade lepsiu scenu. (Vyrobis novy detail, vyrobis color scenu ,,toto bol stit darovany Lie-Enom")

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi: ja by som hru do tejto kompetitivnej roviny netlacil..
a podla mna to ani moc dobre nefunguje. ked ti utnem ruku tak ti dam n moznosti popisat ako ta to ovplyvnilo. a ked to aj nahodou funguje a hrac sa nevie vynajst tak je to skor frustrujuce nez cokolvek ine. naozaj mi tento 'rozpravacsky suboj' ide proti wushu-spirit.
taktiku by som nechal len na tej urovni obrannych a utocnych kociek.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako jeden z akterov, ktory sa danej "filmovacky" zucastnil by som na zaver rad napisal.

Hrali sme po prvykrat WuShu. Ani ja a ani JaRo sme nemali cas (kecam - neunuvali sme sa) precitat pravidla a spoliehali sme sa na vysvetlenie od Aleph0.

Nezavislo na tom ako WuShu funguje sme sa vyborne bavili a rovnako dobre by sme sa boli bavili aj bez kociek resp. keby bol Aleph0 rovnocenny hrac a nie GM,

ANO sme poznaceny standartnymi RPG a narozdiel od vsetkych, ktori sa vyjadrovali v inej Teme, ze po INDEE uz nedokazu normalne RPG hrat, ja s tym problem mat nebudem. Ako rozpravac si aj v DnD uzijem narrativity dost a hracov si uz vyberam a hlavne vychovavam tak, aby tie KOCKY ani v DnD neboli (a NIE SU) podstatne. No a z hracmi, ktori to nechcu pochopit alebo to nedokazu jednoducho nehram ...

A ak si niekto mysli, ze normalne RPG pri spravnom hrani nedava rovnako vela volnosti ako narrativne hranie (iba preto lebo tam su tie skarede "pravidla" a "mechaniky"), tak mu asi chyba fantazia a spolupatricnou s komunitou, s ktorou hra - co znaci, ze by WuShu nemal vobec hrat  :wink:

UFFF dohovoril som

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja mám pocit, že sa začíname hýbať niekam produktívnym smerom a Ty to zaklincuješ...  :D

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
zsolko napísal:
RPG pri spravnom hrani


len fakticka - take "spravne hranie"  neexistuje: pre kazdu skupinku je to nieco ine.
(uz len to, ze niekto potrebuje matrixaka ktory nepocita vystrelene naboje a rozbite stity je spravny styl hry pre dotycneho.)

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
VSETKO je subjektivne ... ako to uz obhajcovia WuShu napisali: najdolezitejsie je vyber spravneho poolu hracov pre dany setting, prostredie, styl, dejovost, mechaniku ... co si mam este vymysliet .... prosto hranie je o ludoch ... hociakej hry !

A preto su taky co sedia doma za PC a WoW-kuju sa alebo CS-kuju alebo iba Chatuju a hraju online textove DnD a neuveris su aj taky co sedia v krcme a opijaju sa do nemoty a je to pre nich ta naj zabava na svete .... vsetko je o ludoch

a spravnost je absolutne SUBJEKTIVNA a navyse je nezavisla aj na jedincovi, lebo minimalne zavisi este aj od toho aku ma v tom momente naladu.

a preto hram s Aleph0-om, Jurom a JaRom lebo je to podla mna spravne hranie alebo hram s Ashnekom, Jankom a Sandmannom DnD lebo je to podla mna inak spravne hranie alebo hram s kymkolvek, komu sa viem prisposobit a citim, ze aj on ma snahu sa prisposobit mojim ocakavaniam od hry, lebo to moze byt podla mna tiez spravne hranie

:D  ZABAVA  :ikonka45: ZABAVA  :ikonka18: ZABAVA  :flame:  ZABAVA  :ikonka33: ZABAVA  8)

a este raz ZABAVA  :wink:

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To, že bez hráčov nie je hra, nikto nespochybňuje. (Môžeš mať sebelepší systém, sebelepší setting, naštudovanú teóriu a pod opaskom roky skúseností, ale stačí jeden hráč, ktorý je statný k*k*t, a hra ide do kopru. Hráči pracujú so settingom. Hráči používajú systém. Hráči hrajú postavy. Hra prebieha medzi hráčmi. Hra je založená na vzájomnej komunikácii hráčov. Ešte niečo?)

Zsolo, Tvoj post popiera schopnosť a možnosť sa učiť. Že sa preferencie človeka dlhodobo vyvíjajú v čase, ale že veľmi silne závisia aj od okamžitej situácie: nálady, priateľov pri stole, settingu a pod. Že je bežné, že nám niekto niečo odporučí a my to skúsime - a môže to byť na nič, ale môže to byť aj super. (A presne to ste vy urobili s Wushu.)

Síce nikto nikdy nevyskúša všetko (aj preto nie sme homo oeconomicus) a nikdy sa nesnažíme o maximum uspokojenia, ale o prvú prijateľnú možnosť - to však tiež znamená, že človek môže mať celý život hneď pod nosom niečo úplne super a nikdy o to náhodou nezakopnúť - a to platí o každom z nás, pre každú oblasť života.

A technická na okraj: Naratívne hry (aj keď teraz je skôr v móde používať termín story games, aby sme sa nerozčuľovali nad Forge teóriou) majú absolútne rôznorodú komplexnosť a mieru zastúpenia pravidiel a čísielok - od jednoduchých ako Wushu či Mountain Witch až po také pravidlové giganty komplexnosti, ako napr. Burning Empires (to sa DnD môže schovať).

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
pre pobavenie a ukazku extremu: "prekazkovy" hrac RPG z dracidoupe.cz napisal do tramojsieho threadu toto:

Damian z dracidoupe.cz napísal:
Ad munchkin vs rp

Já jsem například hráč, který je role player a zároveň munchkinista (já to znám spíš pod pojmem builder). Nikdy jsem v tom neviděl rozpor ve své podstatě - nebo aspoň ne takový rozpor, který by nešel překonat chytrým rp na straně jedné a prozíravým munchkinem na straně druhé.

Beru to takhle. Mne obvykle baví hrát rp mocných, bohatých, schopných postav - případně postav, které jsou sice momentálně bezmocné a chudé, ale mají potenciál a snaží se to (pokud možno úspěšně změnit).

Začínat s munchkinem až u nahazování je známka malé prozíravosti. První věc je pčelivě si otipovat hru - například na co DM hraje, na co nehraje, jestli je to spíš kamarád nebo spíš nepřítel, zda se v družině počítá se vzájemnými intrikami a podobně, jaký bude level a ekonomická úroveň. Většinou i dobře vyvážená pravidla jsou v pojetí jednotlivých DM dost nevyvážená. Podle toho co člověk ví si už dopředu začne v hlavě tvořit celé rp své postavy, jemně ovlivňuje DM při tvorbě své minulosti drobnými věcmi, které se potom poskládají dohromady a on je může vytáhnout, aby zachránil sebe i družinu, jemně propašovává do své postavy výhody a zbavuje se nevýhod a samozřejmě staví to celé tak, aby se natáčel k dění vždy výhodama a slabiny zůstaly nevyužité (zatímco většina DM jde tvrdě po slabinách postav).

Tím, že nechce "jen" pěkný roleplay, ale i munchkin, je to o to větší výzva na kreativitu - například jak uspokojivě a v rámci s rolí své postavy vysvětlíte pět naprosto protichůdných dovedností a několik různých, podivných povolání tak, aby nikdo nemohl říct ani "popel" a ještě jste to potom dokázali hrát a bavili se? A co když to všechno navíc ještě chcete udělat zcela a pokud možno tak, aby na první pohled v tom vůbec ten munchkin nebyl vidět a projevil se třeba až tehdy, když se vytasíte s geniálním poskládáním kouzel, které sami o sobě vypadají neškodně, ale dohromady je to na čas neprůstřelná strategie, se kterou se vypořádáte i s problémy, na které normálně vůbec nemáte mít. Mňam!

Tohle celé potom samozřejmě může být o Hack&Slash, ale nemusí. Munchkin je třeba i to, když si na začátku při tvorbě minulosti dáte do postavy dobré vztahy s trpaslíkama a znalost jejich mravů a potom hru směřujete tak, aby se to co nejvíc zúročilo. Munchkin je detailně postavený popis postavy s ohledem na každý detail tak, aby působil co nejvěrohodněji/nejpřesvědčivěji a dostali jste při vyjednávání od DM bonusy. Munchkin je když dokážete zahrát i velmi omezenou inteligenci omezeně, zábavně (viz další bod) a zároveň tak, že se chováte v dané situaci mnohem smysluplněji, než družinový kouzelník. Munchkin je popsat své jednání tak, aby to DM natolik strhlo a fascinovalo, že vám nechá projít i věci, na které hodama vůbec nemáte. :o))

Abych nezapoměl. Munchkin je také o tom, že mnoho věcí záměrně nepoužijete, situaci záměrně nevyřešíte hned, ukážete slabiny tam, kde to není fatální a podobně a to proto, že víte, že váš DM hraje nefér, svým způsobem zneužívá informací a přizpůsobuje sílu nepřátel síle družiny a že když družinu pokaždé ze všeho vytáhnete, budou nepřátelé silnější, než je zdrávo. Takže munchkin je i o tom, aby jste ho nenadužívali.

Upřímně vymyslel jsem mnohem víc "power buildů", než jsem jich kdy hrál (i proto, že obvykle jsem DM) a mnoho z nich ani hrát nebudu/nechci. Jde o samotný princip, kdy celá věc je prostě určitý problém, výzva a vy se bavíte jejím vyřešením - a protože jste na sebe nároční, tak chcete navíc pokud možno co nejefektivnější, nejoriginálnější a nejzábavnější možné řešení.

Zkráceně řečeno, při munchkinu si člověk intelektuálním cvičením, hereckým talentem a překonáváním výzev sprostě masíruje vlastní ego a dokazuje si, že je fakt dobrej. Jasně, je to trapné, ale to je své podstatě většina důvodů ke hře. .o))

Kdo má co proti munchkinu? Jsme nejlepší v tom co děláme a to nás omlouvá! .o))

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To je tzv. "sociálny munchkin".  :lol:

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ece jeden... neda mi to:

Citácia:
Munchkinismus v podání hráče je podle mne ve své podstatě o tom, že takový hráč se snaží mít určitou (většinou větší než obvyklou) kontrolu nad děním ve hře. K tomu využívá co nejlépe vytvořenou (naházenou, promyšlenou) postavu a taktiky a soustředění moc do jejích rukou. Proto ve hrách, kde bych jako hráč měl veškerou kontrolu (všechny informace a na tom co se bude dít se budeme domlouvat tak, aby to byla zábava) nemá smysl, aby byl provozován. Člověk provádějící munchkin prostě nechce všechno rozhodování nechat na PJ a jen si užívat hru postavy, má zájem i o tu část zábavy, spočívající v práci s kontrolou nad hrou.

Vzhledem k tomu, že drtivá většina lidí nemá zvládlé vlastní ego, tak munchkin je většinou spojen s tím, že hráč tu kontrolu využívá na získávání další moci pro svou postavičku a vyžívání se v tom, jak je ta postava mocná a co vše dokáže. A bohužel se to často děje na úkor hry a ostatních hráčů. Nicméně to už je o zneužití moci, zatímco munchkin samotný je o jejím získání a zneužita být nemusí, právě naopak.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15684
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Neviem, ja som nevidel pozitivneho munchkina. Suhlasim s tym, ze hrac chce mat kontrolu atd atd atd. Ale je to kontrola sebecka - bez zodpovednosti. Taky hrac sa casto chce bavit sam a nejak pozabuda, ze toto je hra spolocenska a ze aj ostatni sa chcu bavit.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja si myslim, ze kazdy, kto si da namahu a prestuduje si poctivo pravidla, je do istej miery munchkin ... na co by to inak robil ... len zartujem

Ja sam seba za munchkina povazujem  :wink: , napriek tomu sa este nikto na to pri hre nestazoval.

Len teraz, ako sme hrali DnD a switchli sme sa s DM-om (pozdravujem Ashneka) a on hral chvilu s mojou postavou. Potom skonstatoval - ty mas teda inak premakanu postavu  :P

Ale tato debata je o WuShu - takze Munchkini traste sa !

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 74 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun