HuSä
http://annun.sk/

[BtI] Keď David stretol Táňu
http://annun.sk/viewtopic.php?f=54&t=5925
Stránka 1 z 3

Autor:  lev [ Pi. 28. Mar 2008, 0:41 ]
Predmet príspevku:  [BtI] Keď David stretol Táňu

Breaking the Ice je hra pre dvoch hráčov, ktorí hrajú svoje postavy na prvých troch spoločných rande.

Tvorba postáv je založená na tom, že hráči si spíšu veci ktoré majú rozdielne: zvyčajne je to napr. pohlavie, komunita, pôvod a podobne. Tieto hráčske rozdielnosti sa potom prenášajú na postavy, ale v opačnom smere; ja a thera pochopiteľne sa líšime pohlavím, a teda v hre ja hrám ženu a thera muža. Podobne sme si vymenili komunitu.

Mená postáv sú: Tatiana Hanzeli, Dávid Terpovski

Následne sa napíše obľúbená farba postavy. Tatiana má najradšej ružovú, Dávid čiernu. Potom hráč svojej postavy napíše slovo, ktoré mu evokuje ružová farba. Následne druhý hráč napíše slovo, ktoré mu evokuje ružová farba, alebo slovo ktoré napísal prvý hráč. Takto sa striedajú po 6 slovách.

U nás vzniklo:


Ružová
  • Naivita
    • Dôvera
  • Jemnosť
    • Mačičky
    • Plyšáky
      • Deti
  • Romantika
    • Darčeky
      • Náročnosť
        • Stredobod
    • Citlivosť
      • Plač

Čierna
  • Vážnosť
    • Inteligencia
      • Škola
  • Noc
    • Nebezpečenstvo
      • Tajná služba
    • Spánok
      • Lenivosť
  • Metal
    • Striebro
  • Samotár
    • Vlk

Z týchto slov sa urobí niekoľko vlasností postáv v 3 kategóriach:
Tatiana
Self: - potrpí si na prejavoch pozornosti
- extrovert
- rieši vzťahy
Work: - modelka
Play: - zbiera plyšáky
- červená knižnica
- romantické filmy

Dávid
Self: - posadnutý detailami
- nočný vták
Work: - prednáša na VŠ
- pracovník Interpolu
Play: - hudobný fajnšmeker (metal, vážna hudba)
- lúštiteľ rébusov
- adrenalinové športy (rafting)

Traity sa dajú dorábať počas hry, konkrétne vznikli:
Tatiana: - ukecaná
Dávid: - sebestačný, žije s rodinu

Postavám sa vytvorí konflikt, čo je niečo čo im môže prekážať ísť na rande.
Tatiana: Nemá čas na lásku, keďže je modelka
Dávid: Mlčím o sebe, keďže som tajný

Počas prvého rande si postavy vytvorili nové traity, ktoré majú obidvaja, tzv. kompatibilné: cestovanie a záľuba v mačkách
Na konci prvého rande nám stúpla Attraction na 3 po veľmi dobrých hodoch a zhodli sme sa, že je to na prvú pusu. Ďaľšie rande nabudúce.

Systém je totálne úžasný. Jedno z najlepších a najzábavnejších RPG aké som hral.

Autor:  Corvus [ Pi. 28. Mar 2008, 9:18 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

och boze.

Autor:  alef0 [ Pi. 28. Mar 2008, 9:21 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Tam vznikli nejake sceny?

Alebo vies podat nejake informacie, ktore napomozu vidiet, ako asi prebieha hranie?

Autor:  thera [ Pi. 28. Mar 2008, 10:06 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Podala by som môj pohľad na túto milú zábavnú vecičku.

Za plusy daného systému a hry považujem:
- veľmi jednoduchý a ľahko uchopiteľný systém - vysvetlí sa za pár minút
- tvorba postáva je zaujímavá, veľká výhoda je, ako už Lev spomínal, že sa dajú dopĺňať traity počas hry samotnej, dokonca pri tvorbe Compatibilities je to takmer nevyhnutné
- systém ako taký podnecuje k vytváraniu prekážok pre postavy, tvorbe scén, v ktorých postavy získavajú disadvantage (a tieto scény sú jedne z tých najviac zábavných) - deje sa to, keď hráči chcú re-rollovať neúspešný hod
- pri cross-gender veľmi zaujímavý pohľad na správanie sa opačného pohlavia :lol:

Možné mínusy
- vzhľadom na to, že po prvých scénach sa nám zvýšil pool možných kociek dosť rapídne (z počiatočných možných 7 na terajších 13), dosť sa znižuje možnosť neúspechu pri hode, čoho výsledkom je, že nebude potrebné re-rollovať a tým pádom popisovať scény, ktoré spôsobia disadvantage pre postavy (ako som napísala, práve tieto scény pritom bývajú veľmi zábavné a dobré pre príbeh) - tam navrhujem možno zvýšiť hranicu úspechu pri hode na kockách (z pôvodných 3 resp. 4 úspešných hodov na kockách na viac - pričom za úspech sa považuje, ak na kocke padne 5 alebo 6)
- z celej hry mám veľmi dobrý dojem, ale pre mňa je trochu obmedzujúce nastavenie hlavnej témy hry (simulácia rande) - z tohto dôvodu sa mi včera hra veľmi páčila, pokiaľ to chápem ako one-shot, ktorý nezaberá veľa času (cca 3 hodiny čistého času) v prípade, že sa odohrá len jedno rande za večer
- podľa pravidiel by sa mali odohrať 3 rande, ale ja mám trochu pocit, že tie ďalšie dve budú v podstate to isté ako včerajšia hra len v modro-zelenom ;)

Autor:  Baelara [ Pi. 28. Mar 2008, 10:20 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Myslite, ze by ten system zniesol aj simulaciu niecoho ineho ako rande (prave toto ma dost odradza)?

Autor:  Aljen [ Pi. 28. Mar 2008, 10:25 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Wow vyzera to velmi zaujimavo.
Neviem si to vsak velmi predstavit ako to hraju dvaja chalani. Takze malym minusom pre tuto hru je nedostatok RPG hracok.

Autor:  Baelara [ Pi. 28. Mar 2008, 10:29 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Videla som nejake playtesty, ktore hrali aj dvaja chlapi, a vyzeralo to celkom v pohode. Prave ako hovorila Thera, je to jedinecna prilezitost sa pokusit vzit do "druhej strany barikady", ked sa hra cross-gender (ked sa to zoberie seriozne a hraci to nezvrhnu).

Autor:  alef0 [ Pi. 28. Mar 2008, 10:40 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

A pamatate si nejake sceny alebo vyvoj dejovej linie?

Autor:  Peekay [ Pi. 28. Mar 2008, 11:13 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Som iba slepy, alebo v popisoch postav chyba ta vec, ktora generuje mozne prekazky vznikajucemu vztahu? Ci to je Work?

Thera - medzi rande Attraction klesa (ak sa nemylim, mozno ti to s niecom pletiem), takze problem s privela kockami by som nevidel az tak cierno.

Osobne by ma zaujimalo, ako ste vnimali Chargen.

Corvus napísal:
och boze.


Post s pravidlami napísal:
ak nemáte čo povedať k veci, skončíte na dvore.


edit: Dalsie otazky, co ma napadli:

  • Aky zaner ste vybrali?
  • Podarilo sa vam ho dosiahnut?
  • Keby ste mohli prehodnotit svoj vyber, vybrali by ste iny zaner?
  • Kde boli Lines & Veils?

Autor:  Quicci [ Pi. 28. Mar 2008, 11:16 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Corvus napísal:
och boze.


tot utrpenie svateho sebestiana.


- - - - - - - - - -

neviem si predstavit hrat taketo RPG. ako som uz levovi vravel, cross-gender je divny sam o sebe, a hrat taketo rpg je proste creepy.
uz len preto ze nemam sajn co a ako a o com zena na rande uvazuje.
to akym sposobom zena rozmysla jednoducho nie som schopny pochopit.

Autor:  lev [ Pi. 28. Mar 2008, 11:19 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Citácia:
Som iba slepy, alebo v popisoch postav chyba ta vec, ktora generuje mozne prekazky vznikajucemu vztahu? Ci to je Work?


Toto je Conflict. Btw v BtI nič negeneruje samé prekážky, Conflict musí zapojiť sám hráč (sú za neho 3 nererollovateľné kocky).

Citácia:
Thera - medzi rande Attraction klesa (ak sa nemylim, mozno ti to s niecom pletiem), takze problem s privela kockami by som nevidel az tak cierno.


Ee. Je to takto - ak si za tri úspechy hráč kúpi zvýšenie Attraction, tak ju síce môže používať počas zvyšku rande, ale na konci rande sa za každý takto získaný Attraction hádže kockou. Ak padne úspech, tak sa stane Attraction permanentnou, ak nie, tak sa zmaže (ale aj tu je možnosť rerollu).

Autor:  Peekay [ Pi. 28. Mar 2008, 11:20 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Inak BtI vobec nemusi byt cross-gender... to je iba jeden z moznych Switchov (najlahsi na najdenie). Ak si vedia hraci najst dostatocny switch inde (etnicita, vzdelanie, osobnostny profil...), nie je problem (priam si osobne myslim, ze z toho bude lepsia hra).

Autor:  Baelara [ Pi. 28. Mar 2008, 11:41 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Celkom kanonicky si moze zena urobit muza a muz zenu a potom switchnut - to by tiez mohlo byt zaujimave, akoze zahras mi idealneho partnera, haha :(

Autor:  thera [ Pi. 28. Mar 2008, 14:57 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

Baelara napísal:
Myslite, ze by ten system zniesol aj simulaciu niecoho ineho ako rande (prave toto ma dost odradza)?


presne nad tým som sa zamýšľala aj ja, pretože systém ako taký sa mi veľmi páčil... osobne si myslím, že myšlienka je veľmi zaujímavá, bolo by potrebné nad tým pouvažovať a ja mám tiež chuť vyskúšať si to zahrať aj v niečom inom, nie s tým rande
ďalšia otázka však je, či by sa systém dokázal prispôsobiť aj na viac ako pre dvoch hráčov... to si myslím, že by bolo problematickejšie, keďže sú tam na to špeciálne mechaniky, ktoré vyhovujú práve dvom hráčom (vytváranie Compatibilities atd)

Peekay napísal:
Som iba slepy, alebo v popisoch postav chyba ta vec, ktora generuje mozne prekazky vznikajucemu vztahu? Ci to je Work?

  • Aky zaner ste vybrali?
  • Podarilo sa vam ho dosiahnut?
  • Keby ste mohli prehodnotit svoj vyber, vybrali by ste iny zaner?
  • Kde boli Lines & Veils?


- romantická komédia
- myslím, že sme to dosiahli, aj keď tej komédie tam nebolo až tak veľa
- ja osobne pre daný príbeh nie, ale viem si predstaviť zahrať si to ako niečo veľmi uletené, kde sa budú zosmiešňovať všetky existujúce klišé
- tie sme nemali nejako presne určené, nechali sme to na príbeh

Aljen napísal:
Wow vyzera to velmi zaujimavo.
Neviem si to vsak velmi predstavit ako to hraju dvaja chalani. Takze malym minusom pre tuto hru je nedostatok RPG hracok.

myslím, že sa dá, aby si to zahrali aj dvaja chalani, pokiaľ majú chuť hrať to uletene a urobiť si z toho zábavu ... :)
alebo ako sa tu už hovorilo veľakrát, je to príležitosť vžiť sa do inej roly resp. získať iný pohľad na vec...

Autor:  Corvus [ Pi. 28. Mar 2008, 17:51 ]
Predmet príspevku:  Re: [BtI] Keď David stretol Táňu

z tejto hry mam hrozny pocit. :ikonka09:

by ma zaujimalo na ake cielove obecenstvo bola hra mierena, na koho dizajnerka pri vymyslani myslela.. (mam urcite podozrenie...)

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/