HuSä
http://annun.sk/

[report] ČaroDej, turnaj v stolovom RPG, 10. 6. 2006, Košice
http://annun.sk/viewtopic.php?f=55&t=3444
Stránka 1 z 1

Autor:  alef0 [ Ut. 13. Jún 2006, 8:04 ]
Predmet príspevku:  [report] ČaroDej, turnaj v stolovom RPG, 10. 6. 2006, Košice

Kde bolo, tam bolo, koncom mája 2006 rozvírila pokojné československé vody RPG komunity správa o vydaní prvého slovenského papierového RPG Zs. Vargu Čarodej. Je asi zbytočné písať na tomto mieste o tom, čo vlastne Čarodej je (konieckoncov, v krátkom čase vyšlo viacero recenzií).

Pri príležitosti vydania tohto systému sa v rámci ,,reklamnej kampane" usporiadal RPG turnaj. Veď niet lepšej možnosti, ako si ohmatať a vyskúšať systém, než hrať s jeho tvorcami. Samotný turnaj sa konal v príjemnú júnovú sobotu v notorickom dúpäti košických hráčov RPG a kariet - v herni Nosferatu. Zaránky-zarosy (zhruba okolo pol jedenástej) sa zliezol relatívne dostatočný počet hráčov, z ktorých sa podarilo vytvoriť tri trojčlenné družinky (a časom ešte jednu) pod vedením mocných R-ov (rozprávačov): Zsola, Ryška a JaRa. Zsolo ešte obišiel osadenstvo a vybral výpalnô (rozumej vstupné), obliekol si rituálnu modrú kutňu a mohlo sa začať hrať.

Samotný systém turnaja bol veľmi jednoduchý: každá družina prechádzala paralelne (a nezávisle od ostatných) tým istým dobrodružstvom. R-ovia popri tom hodnotili na základe všakovakých (záhadných) kritérií výkon jednotlivých družín. Výkony sa nakoniec porovnali a určil sa víťaz. Ten si užil vskutku hodnotnú cenu - D&D Basic Game.

Pozitívnou vecou bolo používanie predgenerovaných postáv. Každý hráč si mohol vybrať zo šiestich predpripravených postáv s lyrickými menami, ako Prstolep, či (psionik) O'Nik. Tým sa ušetrila kopa času aj nervov (ako začiatočník som doma generoval jednu postavu za trištvrte hodinu...na veľké potešenie som ju nakoniec nemusel použiť).

Detaily o dobrodružstve nebudem prezrádzať. Bolo tam všetko čo má byť - aj diplomacia, aj ,,rež a rúbaj", ba dokonca aj dramatické dejové zvraty. Špeciálne ma zaujal náčrt herného sveta, ktorý pripomínal niečo ako alternatívne Horné Uhorsko.

Keďže samotný turnaj plnil úlohu oboznamovania sa so systémom, vyplynuli z neho viaceré postrehy. Úplný základ sa dá naučiť veľmi rýchlo. Základná filozofia je v duchu ,,číslo v denníku postavy reprezentuje počet kociek, ktorými sa hádže". Veľmi jednoduché, zvládla by to aj cvičená opica. Jemne komplikovanejšie je hádzanie na nadľudské úspechy, ale k tomu sme sa (ako dobrodruhovia-začiatočníci) nemali príležitosť prepracovať. Je však pravdou, že na zvládnutie nuáns súboja by som osobne potreboval ešte jedno, či dve sedenia.

Ako zosielateľa mágie ma zaujal magický systém. Každé kúzlo je samostatnou zručnosťou a zosielateľ môže zosielať kedykoľvek ľubovoľné kúzlo, ktoré ovláda. Neexistuje limit na počet zoslaných kúziel. Kúzli sa do nemoty....resp. až do chvíle, keď sa zosielané kúzlo nepodarí (t. j. nenastane ani jeden úspech). V takom prípade si zosielateľ si musí dať pauzu - v najjednoduchšom prípade na pol hodinu, vo veľmi kritickom otrčí kopytá navždy. Veľkou výhodou tohto mechanizmu je to, že odpadá akákoľvek evidencia many, či zostávajúceho počtu kúziel. Na druhej strane sa na turnaji (aspoň našej družine) nepodarilo predísť typickému životnému kolobehu kúzelníka - vždy keď O'nik nemohol kúzliť, družina sa utáborila a pokojne vyčkala, kým sa vysielateľ zotavil. Našťastie náš zosielateľ oddychoval iba trikrát, aj to maximálne hodinu (susedné družiny dosiahli tuším šesťhodinový prestoj, čo bola vzhľadom na časový limit pomerne nepríjemná situácia).

Záver: Akciu možno zhodnotiť veľmi pozitívne, o to viac, že po roku a pol to bola asi jediná masová príležitosť si zahrať RPG (dokonca aj v slovenskom meradle). Jen houšť a větší kvapky! (A nabudúce d20 ;-)).

Autor:  forestmarko [ St. 14. Jún 2006, 2:12 ]
Predmet príspevku: 

nic v zlom alef.... ale to bol report alebo opisanie herneho systemu carodeja (aka Reklamna kampan :P)
ale ta cena je pekna :D

Autor:  alef0 [ St. 14. Jún 2006, 7:35 ]
Predmet príspevku: 

No, ono opis samotnej akcie sa da skratit na tri vety. Dobrodruzstvo som opisovat nechcel, z dovodu znovupouzitia.

A reklamu si to zasluzi, ved ako povedal Alnag, je to zazrak :-)

Autor:  zsolko [ Št. 15. Jún 2006, 9:10 ]
Predmet príspevku:  VYSLEDKY

Ja by som len chcel doplniť, že výťazmi sa stala družina v zložení:

Aleph, Peťa a Matúš (Sandman)   s 90 bodmi   (z maximálnych 280  :P )

Zároveň 90 bodov mali aj Tommik a Jura, ale oni sa v časovom limite dostali iba po tretinu dobrodružstva takže sme sa my rozhodcovia demokraticky rozhodli za víťaza určiť Alephovú družinu.

Výhercom ešte raz gratulujem !

Dúfajme, že na ďalší turnaj v ČaroDejovi nabudúce príde ešte viac záujemcov.

Autor:  Marcus [ Št. 15. Jún 2006, 11:18 ]
Predmet príspevku: 

no neviem ale mna by to asi nebavilo.. cakas hodinu a viac kym sa carodejnik da dokopy..  a co robis pocas toho casu sedis a kukas pred seba??..
dost muka

Autor:  alef0 [ Št. 15. Jún 2006, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

No, vacsina hracov nizkolevelnych v D&D tiez funguje tak, ze chcu spat aj patkrat za den, a to na kazdom rohu :-)

Neviem, mne toto zatial nevadilo (aj ked casovy limit dobrodruzstva vyrabal iste napatie). Jednoducho sa povedalo, ze pockame, kym sa nedobijeme a ,,prestrih".

Autor:  Bifi [ Št. 15. Jún 2006, 13:06 ]
Predmet príspevku: 

Marcus napísal:
no neviem ale mna by to asi nebavilo.. cakas hodinu a viac kym sa carodejnik da dokopy..  a co robis pocas toho casu sedis a kukas pred seba??..
dost muka

Presne ako hovorí Alef0 - muky pre Tvoju postavu ale nie pre Teba ako hraca ak sa to odbije za 10 sekund.

M

Autor:  zsolko [ Št. 15. Jún 2006, 16:50 ]
Predmet príspevku: 

Chcel by som k tomu čakaniu po neúspechu povedat len tolko

Chalani čo okolo mňa hrajú sa vyjadrili, že na ČaroDejovi je dobré, že to nie je ako v DnD. Bojovnik nie len bojuje, kúzelník nie len kúzli a bez zlodeja nenájdeme pasce a ...

Skoro každý si dáva rôznorodé skilly, aby aj keď nejakému magickému omylu dôjde mal čo robiť a "nezdržiaval" družinu.

Padol však jeden celkom dobrý nápad po turnaji, že by neúspech v kúzlení vypínal iba kúzlenie iba na jeden druh mágie (M, O). Ďalej nápad, že Znalosť mágie by mohla urýchliť  "regeneráciu" kúzlenia. a pod. .. zamýšlame sa nad tým  :wink:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/