HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Stôl uzamknutý Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 46 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia
Autor Správa

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nakonci uz sme to natahovali ako sopel. Hmm kto ta furt krical expy expy!! More Moreee!!!!
Lev?
;)

v nedelu by som mohol dakedy vecer
ale kedze lev ma statnice tak to pada

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ta neviem, kto tam chcel vykradat starostovu pokladnicu, asi nejaky rogue. :)

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15688
Body: 306
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
lev napísal:
Ta neviem

<OT>Vychod embraced thee, my fellow :-)</OT>

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
Hmm kto ta furt krical expy expy!! More Moreee!!!!


Guilty as charged.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
"Vážna" pre mňa neznamenala hlboké charakterové dilemy, ale hraná trochu zodpovedne. Čo hlavne spočiatku vyzeralo dobre.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi napísal:
"Vážna" pre mňa neznamenala hlboké charakterové dilemy, ale hraná trochu zodpovedne.


Tento pocit vo mne bol rozruseny uz koncom krcmovej sceny. Zial, nepamatam si presny moment, ktory to sposobil, ale bolo to nieco z trpaslickych dialogov.

(Tym padom som nemal problem zo zaskodnicenia u strazi a obchodnika, co by som tiez osobne neoznacil za zodpovedne hranie)

Ale vlastne vidis... Bifi, skus zadefinovat svoj pojem niecoho "hraneho zodpovedne", mam dojem ze tym budeme mysliet rozlicne veci.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
hmmm zaujimave, pretoze ak odfiltrujem nejake pripadne vtipky okolo strazi a obchodnika, tak si myslim ze som hral svoju postavu plne zodpovedne.
Jednoznacne by sa spravala tak ako sa spravala - zlikvidovala by konkurenciu ako by len dokazala (a kedze ich nemohla ovalit po hlave skusala to tak ako to vie - blufovanim)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Preto som chcel vediet, co sa mysli pod "zodpovednym hranim" - vo vyzname, ktory ma napadol ako prvy, to znamena akceptovanie istych meta-hernych obmedzeni (i.e. treba dat dokopy druzinu, mozno aj za cenu drobneho porusenia charakteru postavy - "toto by moja postava sice asi neurobila, ale ok teda")... ved napriklad nemali sme najmensi dovod davat sa dokopy s trpaslikmi - bez akychkolvek problemov sme preputovali divocinu a nasli voz, neukazovalo sa ziadne nebezpecie, ktore by sme sami nezdolali.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pri putovaní chýbali encounters, ale možno nás Mytko ako rozdelených nechcel do ničoho tlačiť.

Čo myslím "zodpovedným prístupom" musím lepšie sformulovať, ale primárne tým nemyslím, ako sa hráč správa pri stole či čo hovorí. To sú vonkajšie prejavy, následky. Ja tým myslím príčinu, ktorá ovplyvňuje/produkuje tieto vonkajšie prejavy: motiváciu, s ktorou hráč do hry ide, jeho cieľ a očakávania, istú úprimnosť/otvorenosť voči hre (nepremietanie chcení a predsudkov), osobné zainteresovanie a nasadenie. Aljen to zhrnul tak, že neberieme do úvahy iné existujúce systémy a iné hry, proste s touto skupinou si ideme sadnúť ku stolu a vyprodukovať dobrú hru.

Myslím, že takéto hlbšie osobné zainteresovanie (to je tá "hlboká hra") človek nevedomky a mimoverbálne komunikuje aj iným, a oni ho (možno nevedomky) vnímajú. Vidia, že hru berie vážnejšie a ladia sa na podobnú vlnu. Samozrejme, on sa tiež ladí na ich vlnu a preto obvykle jeden "zodpovednejšie" cítiaci hráč neovplyvní výrazne dynamiku skupiny. Toto "ladenie" je však veľmi dôležité na úplnom začiatku, keď sa pre danú hernú skupinu vytvárajú inštitúty (opakované vzorce interakcie, hodnoty a očakávania, spôsoby negociácie preferencií, čo neskôr prerastá do kodifikácie používania herných techník a spôsobu používania systému v zmysle konkrétnych mechaník a zároveň podľa Lumpleyho princípu zasahovania do SIS).

Je to trocha jasnejšie?

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Cestovateľ
Obrázok používateľa

Založený: 28.12.2007
Príspevky: 47
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi napísal:
Je to trocha jasnejšie?
M
Kym som sa nedocital ku poslednej vete, tak ano.


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tá posledná veta hovorí, že vždy keď dáš dohromady nejakú skupinu ľudí, ako prvé si začnú implicitne a explicitne ujasňovať pravidlá interakcie. Vysvetlím jednotlivé pojmy:

opakované vzorce interakcie: Ak niečo hráč A urobí nejakým spôsobom a hráč B tým istým spôsobom, stáva sa to štandardom. Už len tým, že sa niečo urobilo viackrát rovnako, získava tá činnosť význam, stáva sa akceptovanou stratégiou. Ak sa obujem do GM-a a vymôžem si viac XP-ov a potom to urobí ďalší hráč alebo ja znova, naraz je ustálené, že sa to dá (alebo že to môžem len ja, aj to je pravidlo). A stáva sa to súčasťou možného správania s ustáleným výstupom, ktoré každý hráč berie do úvahy.

hodnoty: Hodnoty ovplyvňujú správanie rôznym spôsobom. Legitimizujú ho, motivujú ho a ovplyvňujú jeho vnímanie a interpretáciu, poskytujú referenčný rámec. Keď sa začne hrať, prvé kroky vedú k ustáleniu toho, čo si na hernom správaní ceníme - ceníme si taktickú šikovnosť? súperivosť? spoluprácu? hlbokú úprimnosť? Ľudia v hernej skupine akoby vzájomne vyjednávali (často bez toho, aby si toho boli vedomí), akým merítkom sa budú hodnotiť činnosti hráčov. Ak si ceníme súperivosť, tak budeme kolektívne za správne považovať iné správanie, než ak si ceníme spoluprácu. To samozrejme ovplyvní paletu možných správnych (vhodných, prijateľných) činností pre jednotlivých hráčov.

Oh, mám málo času, takto by mi to zabralo hodinu, takže zvyšok rýchlo:

očakávania: V zásade preferencie. Čo od hry chceme? Tiež sú vzájomne vyjednávané v priebehu hry. (Vnímanie funkcie hry a účelu systému jednotlivými hráčmi to ovplyvňuje tiež.)

spôsoby negociácie preferencií: Vyjednávame nielen preferencie, ale aj spôsob, akým je dovolené vyjednávať preferencie (atď., je to v zásade nekonečná vnorená štruktúra, ale "vyššie" úrovne majú klesajúcu dôležitosť).

kodifikácia používania herných techník: Hovoríme v prvej alebo tretej osobe? Musím vôbec roleplayovať? Musím zdôvodňovať svoje konanie? Hovoríme v boji metaherne?

spôsob používania systému v zmysle konkrétnych mechaník: Ktoré pravidlá používame a ktoré nie? Kedy a ako ich používame? Kedy sa uplatňuje wandering monster? Kedy je presvedčovanie drama, kedy skill check a kedy skill challenge?

spôsob používania systému podľa Lumpleyho princípu zasahovania do SIS: Kedy sa zámer hráča stáva uzákoneným faktom v hernom svete? Môžem do hry vnášať NPC-čka? Môžem meniť background svojej postavy? Môžem opisovať výsledky svojich činností?

Toto všetko je na začiatku dôležité preto, lebo tam je ten "učiaci efekt" prirodzený a najrýchlejší, tam sa toho ohľadne ujasňovania vyššie uvedených inštitútov deje najviac (aj keď chaoticky a veľa nevedomky). Meniť to vedome už v rozbehnutej hre je trocha ťažšie a vyžaduje to formalizáciu do explicitných pravidiel ("odteraz sa toto nesmie" a pod.).

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na tejto teze mi trochu vadi to nepremietanie chceni. Ked idem do hry preto, lebo chcem hrat s Mytkom ako GMom, tak uz samotnym aktom svojej ucasti som chcenie premietol, nie? Rovnako to vidim s motivaciami typu "chcem skusit 4e". Tipujem, ze to takto nebolo myslene, takze este skus upresnit, ake druhy chceni mas na mysli.

Taktiez - ak som to spravne pochopil, v podstate tvrdis, ze ak mi ide o "hlboku hru" v tvojom ponimani, urcite zmenim vzorec spravania (resp. "ak som vzorec nezmenil, o hlboku hru mi nejde"). Toto sa mi tiez nezda... asopn teda ja osobne bezne ficim na "poznamkach pod ciarou", ktore mi nijakym sposobom nenarusaju celkove nastavenie - tym padom z ich existencie usudzovat nieco o mojom celkovom nastavenie bude mat za nasledok skresleny vysledok*.

* - samozrejme, ze one poznamky pod ciarou mozu velmi lahko byt rusive pre spoluhracov a kazit ich nastavenie, o to sa nepriem.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nepremietanie chcení znamená nechať vyvinúť súhru medzi hráčmi, mediovanú interpretáciou herného systému, do fungovania bez toho, aby som bol násilný. Flow vzniká spontánne. Chcenia typu "chcem, aby 4e fungovalo dobre" alebo "chcem dokázať, že 4e nie je dobré na nič iné, len combat encountery" blokujú u hráča otvorenosť.

Nepochopil si správne (alebo som to nedostatočne objasnil). "Hlboká hra" znamená byť otvorený (aktívne, entuziasticky otvorený) tomu, čo tá hra, resp. spoluhráči, prinesú k stolu. Čo tiež znamená schopnosť adaptovať sa na vznikajúcu dynamiku. O zmene správania som nehovoril preto, lebo pred hrou žiadne herné správanie nie je. Rovnako neexistujú inštitúty tej skupiny, lebo sa tá herná skupina ešte nestretla, aj keď hráči, ktorí sa poznajú, majú voči sebe nejaké očakávania, nejako sa vnímajú, majú ustálené spôsoby interakcie, majú nejaké zdieľané hodnoty.

V hre samozrejme prebieha medzi hráčmi výmena (interakcia) a u každého vnútri prebieha prehodnocovanie (hodnôt, stratégií, interpretačných rámcov), aj keď niekto sa takejto vnútornej zmene bráni viac a niekto menej. "Dobré" správanie je potom také, keď hráč posilňuje tie inštitúty, ktoré spomenutou dynamikou vznikajú ako akceptované; "zlé" správanie je také, keď hráč presadzuje také formy správania, ktoré vytvárajú nesúlad, keď bojuje proti ostatným. Samozrejme prispievať k dynamike sa dá explicitnejšie a implicitnejšie a tiež viac alebo menej intenzívne.

Neustále meníme svoje správanie a neustále prehodnocujeme svoj vnútorný model sveta. A ako ktosi múdry (Bateson - Steps to an Ecology of the Mind) povedal, nemôžeme nekomunikovať.

Ale toto celé už príliš zachádza do sociálnej psychológie a nerád by som tento thread premenil na moju prednášku (nevraviac, že na to nemám čas). V zásade len hlbšie vysvetľujem fungovanie niektorých rád z Play Unsafe.

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi napísal:
"Hlboká hra" znamená byť otvorený (aktívne, entuziasticky otvorený) tomu, čo tá hra, resp. spoluhráči, prinesú k stolu.


Ale ved toto je nutna prerekvizita na to, aby cinnost natolko socialna ako RPG vobec fungovalo, nie? Ja osobne tuto otvorenost chapem ako nutny predpoklad, nie specialnu podkategoriu.

Tam bude asi pes zakopany - to, co ty chapes pod "hlbokou hrou", totiz v mojom ponimani moze velmi lahko viest k niecomu, co sa u mna rozhodne "hlbokej hre" nerovna. Tak, ako som to pochopil, tvoja "hlboka hra" totiz hovori "Ked by som rad riesil moralne dilemy, ale vsetci ostatni chcu light-hearted action fun, nebudem strasne whinovat/tlacit to do svojej roviny, ale s radostou prijmem to, co sa formuje, napriek tomu, ze je to iny zazitok ako som povodne ocakaval".... tak?

Bifi napísal:
Čo tiež znamená schopnosť adaptovať sa na vznikajúcu dynamiku.


A toto chapem skor ako povahovu crtu hraca ako takeho - ci si uvedomuje, ze vykonavame nejaku cinnost spolu, a preto by kazdy mal brat ohlad na ostatnych.

Bifi napísal:
O zmene správania som nehovoril preto, lebo pred hrou žiadne herné správanie nie je.


Coby nebolo - aspon v rovine ocakavani rozhodne. To, ako vnimas spoluhracov predsa ma vplyv na vznikajucu hru. Ked si napriklad ty budes o mne pred hrou mysliet "Peekay nedokaze hrat vaznu hru", tak sa podla toho nejako zariadis (a nebudes cakat, ci to hra samotna potvrdi) - ci uz vedome alebo podvedome. Proste to prehodnocovanie a prisposobovanie sa podla mna zacina este pred sessionom, s tym ze operujes s vlastnymi ocakavaniami.

Podobne s institutmi skupiny. Ked zoberies ludi, co spolu hravaju pravidelne, a pridas jedneho, ktory s nimi nehraval, je podla mna painfully obvious, ze "nova" skupina ako zaciatocne nastavenie podedi instituty "starej"... ktore sa nasledne budu znovu-ustanovovat s ohladom na pridaneho hraca.... ale standardne nastavenie bude urcite "ved tak ako vzdy, nie?", na rozdiel od "hm, co teraz?" ako pri naozaj novej skupine.


Bifi napísal:
V hre samozrejme prebieha medzi hráčmi výmena (interakcia) a u každého vnútri prebieha prehodnocovanie (hodnôt, stratégií, interpretačných rámcov), aj keď niekto sa takejto vnútornej zmene bráni viac a niekto menej. "Dobré" správanie je potom také, keď hráč posilňuje tie inštitúty, ktoré spomenutou dynamikou vznikajú ako akceptované; "zlé" správanie je také, keď hráč presadzuje také formy správania, ktoré vytvárajú nesúlad, keď bojuje proti ostatným. Samozrejme prispievať k dynamike sa dá explicitnejšie a implicitnejšie a tiež viac alebo menej intenzívne.


Suhlas v plnom rozsahu.


Bifi napísal:
Ale toto celé už príliš zachádza do sociálnej psychológie a nerád by som tento thread premenil na moju prednášku (nevraviac, že na to nemám čas).


Skoda - ja by som bol radsej, keby sa to splitlo od tejto temy a doriesilo... nejde totiz o to, ze by som nerozumel tomu, co vravis (aj ked to nevylucujem, samozrejme), len si nie som isty, cisuhlasim.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Peekay napísal:
Ale ved toto je nutna prerekvizita na to, aby cinnost natolko socialna ako RPG vobec fungovalo, nie? Ja osobne tuto otvorenost chapem ako nutny predpoklad, nie specialnu podkategoriu.

Definuj "fungovalo". Videl som skupiny, v ktorých hráči neboli voči sebe navzájom otvorení. A dlhodobo hrali.

Peekay napísal:
Tak, ako som to pochopil, tvoja "hlboka hra" totiz hovori "Ked by som rad riesil moralne dilemy, ale vsetci ostatni chcu light-hearted action fun, nebudem strasne whinovat/tlacit to do svojej roviny, ale s radostou prijmem to, co sa formuje, napriek tomu, ze je to iny zazitok ako som povodne ocakaval".... tak?

Nemám v tomto bode jasno - "hlboký" je v mojom slovníku prepojený na slová "zodpovedný", "úprimný", "vážny". S takýmto nastavením si síce viem predstaviť aj light-hearted action fun, ale viem si predstaviť niekoľkonásobne viac možností, keď ten light-hearted action fun nebude to pravé. Mám pocit, že existuje nejaké prepojenie medzi "hlboký" ako otvorený a úprimný postoj (motivácia, prístup k hre) a "hlboký" ako hra, ktorá vo mne hlboko rezonuje (správanie pri stole). Ale inak súhlas.

Peekay napísal:
A toto chapem skor ako povahovu crtu hraca ako takeho - ci si uvedomuje, ze vykonavame nejaku cinnost spolu, a preto by kazdy mal brat ohlad na ostatnych.

Nie nutne. "Vykonávanie činnosti spolu" označíme ako kolektívnu racionalitu a "vykonávanie činnosti každý osve/pre seba" označíme ako individuálnu racionalitu. (Voľba stratégie a následného konkrétneho správania potom prebieha v poli aktívnej racionality.) Prepínanie medzi racionalitami je experimentálne dokázané. Povahové črty síce asi pôsobia v každom momente a kroku môjho modelu, ale nie sú v ňom. Nezaoberám sa nimi kvôli tomu, že je to iné odvetvie vedeckej teórie (ja sa venujem inštitucionálnej analýze). Takže neviem Tvoje tvrdenie ani potvrdiť, ani vyvrátiť. V mojom modeli to funguje tak, že hráč prostredníctvom interakcie môže zmeniť hodnoty. Racionalita je založená na hodnotách. A keďže aj interpretačný rámec je normatívny (založený na hodnotách), zmení sa zrazu vnímanie úžitkov, resp. hodnôt výsledkov daného správania či situácie. To znamená, že predchádzajúce chovanie už nie je vnímané ako užitočné (správne) a človek hľadá nové stratégie.

Ak Ťa to viac zaujíma, tak tu sú dva predbežné frameworky, ktoré som zostavil pred dvoma týždňami a chcem ich teraz overovať (už som aj pozbieral nejaké dáta). Terminológia sa trochu líši, ale s tým sa snáď popasuješ. Len neviem, nakoľko sú platné pre naše RPG, lebo sú zostavené pre vzdelávacie RPG, konkrétne pre hry typu common pool resources/participatívne rozhodovanie.
Obrázok

Obrázok


Peekay napísal:
Coby nebolo - aspon v rovine ocakavani rozhodne. (...)

Však to som aj napísal. Ale myslím si, že pre našu hru platí, že vytvárame nové inštitúty (nový herný systém), resp. možno sa ja adaptujem na vaše (nová skupina). (Nehovoriac o tom, že to je dynamický systém, Tvoje očakávania sa môžu aj pred hrou meniť z minúty na minútu.)

Peekay napísal:
Skoda - ja by som bol radsej, keby sa to splitlo od tejto temy a doriesilo... nejde totiz o to, ze by som nerozumel tomu, co vravis (aj ked to nevylucujem, samozrejme), len si nie som isty, cisuhlasim.

Nech teda splitnú.

Tvoj súhlas je dôležitý z toho hľadiska, že spolu hráme, ale inak na tie isté procesy existuje zároveň veľa platných pohľadov a netvrdím teraz, že každý musí prijať inštitucionálnu perspektívu.

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Stôl uzamknutý Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 46 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun