HuSä
http://annun.sk/

[pravidlá] The Shadows - Tiene
http://annun.sk/viewtopic.php?f=64&t=5850
Stránka 1 z 4

Autor:  alef0 [ Ne. 02. Mar 2008, 19:34 ]
Predmet príspevku:  [pravidlá] The Shadows - Tiene

Prinasam preklad minimalistickeho RPG systemu The Shadows (Tiene).

Hraci hraju deti, ktore su zvedave ako deti a ich zvedavost ich privadza do problemov.

* anglicky original
* slovensky preklad (PDF)
* cesky preklad na RPGFore

Autor:  lev [ Po. 10. Mar 2008, 14:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

V Shadows som videl nápady hrať SW, čo mi príde ako jasná voľba. :)

Autor:  Will [ Po. 10. Mar 2008, 14:47 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

lev> To uz mi pride vhodnejsi MW so systemom vseobecnych stavok nez tien ktory vykonava zasadne zle.

Autor:  Corvus [ Po. 10. Mar 2008, 14:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

will: miesto tiena je darkside.

Autor:  Will [ Po. 10. Mar 2008, 14:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

Nie kazda postava ma dark side. Taky Han Solo by sa v Shadows neuzivil a vseobecne si v tomto neviem predstavit trebars klasicky scenar "Ideme spionit co robi Imperium a znicime vyrobnu".
Co mi tam bude robit moja dark side? Spustat alarm?

Autor:  Baelara [ Po. 10. Mar 2008, 14:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

Tu len objasnenie - zakladom Shadows vlastne su stavky - povies co chces, povies co chce tien, hodi sa a vyhodnoti sa (vyssia hodnota vitazi). Samozrejme to nemusi byt tien, moze to byt cokolvek (svedomie, strach, alebo proste len povies dve veci, ktora sa mozu stat bez nejakeho popisu). Respektive povies ako to chces mat bez komplikacii a druhe povies komplikaciu, alebo das dve komplikacie...

Teda priklad z fantasy - zlodej sa chce dostat do domu, pouziva nadobicko a:
a) podari sa mu bez problemov odomknut
b) sperhaky sa mu rozsypu po zemi s rachotom, a pocuje ako sa k nemu priblizuju behom straze

Autor:  Will [ Po. 10. Mar 2008, 14:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

Baleara> ano beriem, mozno si to iba ja zjednodusujem ale kedze opustame princip tiena a davame to na nieco v postave pride mi to uz divne, priam nevhodne a viac sa mi paci system stavok vseobecne na situaciu (teda na to co popisujes ty) nez system moje svedomie mi nedovoli oklamat niekoho pouzitim Sily. Ak mi nieco taketo moje svedomie nedovoli nebudem sa o to nikdy ani pokusat.

Ak uz si hadzem na situaciu vytraca sa podla mna unikatny system tiena. Na situaciu si mozem hadzat v akomkolvek systeme, vid stavky pouzite vo Wushu.

Autor:  alef0 [ Po. 10. Mar 2008, 15:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

Will napísal:
Baleara> ano beriem, mozno si to iba ja zjednodusujem ale kedze opustame princip tiena a davame to na nieco v postave pride mi to uz divne, priam nevhodne a viac sa mi paci system stavok vseobecne na situaciu (teda na to co popisujes ty) nez system moje svedomie mi nedovoli oklamat niekoho pouzitim Sily. Ak mi nieco taketo moje svedomie nedovoli nebudem sa o to nikdy ani pokusat.

Hej, ono v inych systemoch ti dava stavky Rozpravac a v Tienoch je zodpovednost na tebe. Kedze v Tienoch je ta schizofrenia (sam si dam stavku a sam sa rozhodnem), tak to miestami moze zniet nelogicky. Resp. pouzit sa to da, ale bude to pritiahnute za vlasy ("V Han Solovi sa vzpiera jeho zodpovednost a dodrziavanie zakonov.").

Ale samozrejme nema zmysel sa snazit silou-mocou ohybat system, ked sa hracom zda, ze to nebude mat logiku.

Inak povedane, Dark Side ano, horda Han Solov v Hviezdnych vojnach mozno nie. A mozno ano :-)

Autor:  Baelara [ Po. 10. Mar 2008, 15:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

Poviem inak - opisujem opisujem, pride vnutorny boj Hana Sola s DrakSide (opisujem) blablabla a vo vhodnej chvili urobim fork - Han pri tom ako bojuje s DarkSide si nevsimne konar na zemi a zakopne - spadne na zem a rozbije si nos? spadne na zem a tym si zachrani zivot, lebo sa blizi armada botov, ktori si ho preto nevsimnu? (star wars som videla raz, tak sa ospravedlnujem za pripadne fakticke chyby)

Dalsie veci ohladom tienov by sme naozaj mohli riesit v tene tomu vyrobenej, teda napriklad tu

Mozne je to, ze novopriselci na cone by chceli hrat nieco akcne a zamerane skor na nahodu ako na svoje opisovanie, nejaky minimalisticky system zamerany na boj...je take nieco?

Autor:  Will [ Po. 10. Mar 2008, 17:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

Alef> Este raz by som rad zdoraznil tuto vetu:

Will napísal:
Ak uz si hadzem na situaciu vytraca sa podla mna unikatny system tiena. Na situaciu si mozem hadzat v akomkolvek systeme, vid stavky pouzite vo Wushu.


Zodpovednost za stavky a to, ze si ju davam sam s tym nema nic spolocne. Konieckoncov stavku si aspon z toho co som doteraz videl vzdy davam sam.
Z mojho pohladu si ale vnutorne konflikty postavy radsej riesim pribehovo a nie stavkovo. System tienov mi preto pride unikatny, ze to nieje moje svedomie alebo nieco podobne. Je to de facto entita ktora chodi so mnou a kona mi napriek, no neovplyvnuje ma systemom "zabi ho, si nahnevany a temny".

Cize nielen v SW settingu mi to pride zbytocne ako transformacia do nejakej stranky postavy. Vytraca sa system tiena a stava sa z toho stavka o vysledok situacie, cize z tienov sa stava Wushu alebo MW.

Autor:  Peekay [ Po. 10. Mar 2008, 17:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Dobre one-shot pick-up games

Will napísal:
Konieckoncov stavku si aspon z toho co som doteraz videl vzdy davam sam.


Hral si ty niekedy nejake RPG, kde sa realne pouziva urcovanie stavok?

(hint: Wushu does not qualify)

Autor:  Will [ Po. 10. Mar 2008, 20:22 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Peekay> aky to robi rozdiel vo vyhlaseni, ze nemam problem s tym ci si stavku urcujem ja (alebo spolurcujem)?
Hint: prevedenie systemu stavok zavisi na dohode hrac - GM nie na hernom systeme a je uplne nepodstatne v pointe mojho prispevku.

Autor:  Peekay [ Po. 10. Mar 2008, 21:54 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Pretoze nielen tvoj predosly, ale aj terajsi post jasne ukazuje, ze sa neorientujes v problematike. Budem predpokladat, ze ta to naozaj zaujima, a skusim to vysvetlit:

Will napísal:
Ak uz si hadzem na situaciu vytraca sa podla mna unikatny system tiena. Na situaciu si mozem hadzat v akomkolvek systeme, vid stavky pouzite vo Wushu.


V prvom rade, Wushu realne nepouziva system stavok. Tento termin (angl. stakes) totiz oznacuje mechanizmus, kde sa pred hodom nejakym sposobom urcuju potencialne smery (resp. obmedzenia) naracie, vzhladom na vysledok nastavajuceho hodu. Vo Wushu nemas stavky ako take, pretoze to, ako dopadne hod, sa premieta cisto mechanicky (postava straca chi, scena straca chi). Ked odrozpravas, ako si dostal na budku, to musi nutne znamenat, ze si v tej scene mechanicky stratil chi (vzhladom na to, ze v momente, ked to rozpravas, este nevies*, ci to chi naozaj stratis) V momente, kedy si hadzes, je uz naracia ukoncena (kedze naracia ti urcuje mnozstvo kociek). Poradie naracia / hod je teda vymenene.

-------------------------------------------------------------------

* - okrem velmi specifickeho pripadu, konkretne mookovska scena, kde si planujes dat 0 kociek do obrany. Vtedy vies, ze stratis chi, a mozes to zakomponovat do rozpravania (aspon ja to tak vzdy robim, ked realizujem tento drsny manever).

Will napísal:
Zodpovednost za stavky a to, ze si ju davam sam s tym nema nic spolocne. Konieckoncov stavku si aspon z toho co som doteraz videl vzdy davam sam.


Takze v prvom rade sa zda, ze si zatial nehral ziaden stavkovy system (Wushu nie je, ako som vysvetloval o odstavec vyssie). To teraz nemyslim ako nejaky strasny diss alebo flame alebo cokolvek, iba by to vysvetlovalo tvoju miskoncepciu. Nemozes axiomaticky povedat, kto si urcuje stavky, zalezi to totiz od systemu (pracovat sa s tym da rozne). Napriklad v Dogs stavky vznikaju postupnym iteracnym mechanizmom (taky pseudo-poker medzi hracom a jeho protivnikom), v niektorych systemoch hrac hovori, co dostane ak vyhra a opozicia hovori, co sa stane ak prehra (Don't Rest Your Head), obcas vznikaju aplikaciou hernych mechanik na vyhlasene zamery stran (Mountain Witch) a niekde si proste hovori obe casti hrac (Shadows).

Will napísal:
Z mojho pohladu si ale vnutorne konflikty postavy radsej riesim pribehovo a nie stavkovo.


Story gaming je (aspon v mojich ociach, kludne sa mozem mylit ale nechcem to teraz rozoberat), ze ti nejakym sposobom mechanizmami zachytava aj veci, ktore "tradicne" hry nezachytavaju. Navyse v tvojom vyhlaseni je pekne vidiet, ze mas zmatok v terminoch. Pribeh totiz vznika zo stavok (resp. stavky su mantinely, ktore ti urcuju kade sa bude pribeh uberat), nejedna sa o dve separatne entity. To, co ty chces povedat je to, ze vnutorne konflikty postavy si chces riesit mimo systemu... co je sice v poriadku, ale napriklad take PtA tym absolutne strati pointu (kedze cele je to o Issues postav). A specialne tie Shadows (ktore som este nehral, takze sa mozem mylit) mi pridu take, ze tam sa vnutorny konflikt priamo hodi - cela hra je koniec-koncov o "temnej stranke" ludskej osobnosti.


Will napísal:
System tienov mi preto pride unikatny, ze to nieje moje svedomie alebo nieco podobne. Je to de facto entita ktora chodi so mnou a kona mi napriek, no neovplyvnuje ma systemom "zabi ho, si nahnevany a temny".


Myslim, ze tu trochu sklzavame do problemu, ze ty chapes Dark Side (teraz som sa dostal k SW-related casti debaty) kanonicky, ako proste Temnu Stranu Sily - vonkajsiu entitu, ktora aktivne ovplyvnuje (resp. sa snazi ovplyvnovat) ciny Force-Sensitive osob. Naproti tomu navrhovatel mechanizmu chapal Temnu Stranu proste ako pausalne oznacenie temnej stranky ludskej prirodzenosti - iste, u FS osob sa prejavuje hmatatelnejsie, ale aj u non-FS je pekne pritomna. Ked uz si nacal toho Hana, tak uvediem priklad z konca Epizody 4.

Light: "Ostanem a pomozem im, aj ked mi z toho nic nekvapne... ide o dobru vec"
Dark: "Nemam v tom ziaden osobny zaujem, nic mi to neprinesie... bolo by blaznovstvo riskovat zivot pre nic."

Han si hodi, a tym smerom sa odoberie dej. Podla mna uplna parada.


Will napísal:
aky to robi rozdiel vo vyhlaseni, ze nemam problem s tym ci si stavku urcujem ja (alebo spolurcujem)?
Hint: prevedenie systemu stavok zavisi na dohode hrac - GM nie na hernom systeme a je uplne nepodstatne v pointe mojho prispevku.


Myslim, ze v tomto momente by uz malo byt jasne, kde su problemy tohto postu.

Will, clovece - ono nie je taka tragedia priznat, ze sa v niecom neorientujes a nechat si to vysvetlit. Nejde tu o zlate trenky v neomylnosti.

Autor:  Dragonlord [ Ut. 11. Mar 2008, 0:00 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Peekay - najdi si holku, aj ked sa o to pokusas, cez RPG cesta asi nevedie...

Je tento herny system pochopitelny pre deti okolo 10 rokov? Pise tam ze bez obmedzenia veku, ale tak ic mate s tym skusenosti (idem na vikend domov za sestrickou :lol: )

Autor:  Cerebro [ Ut. 11. Mar 2008, 0:29 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Dragonlord napísal:
Je tento herny system pochopitelny pre deti okolo 10 rokov? Pise tam ze bez obmedzenia veku, ale tak ic mate s tym skusenosti (idem na vikend domov za sestrickou :lol: )
prudko pochopitelny... dokopy sa to da vysvetlit za 5 minut ;) uplne v pohode :-) na hru budete potrebovat dve kocky (jedun pre sestricku, druhu pre jej Tien), a nejaky papier a ceruzku, ench nakresli seba a Tien... a nejake mince/tokeny/fufniky/whatever :-)

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/