HuSä
http://annun.sk/

[pravidlá] The Shadows - Tiene
http://annun.sk/viewtopic.php?f=64&t=5850
Stránka 3 z 4

Autor:  Aljen [ St. 23. Apr 2008, 17:36 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Majo napísal:
Precital som si to a pripada mi to byt velmi jednoduchy system. Ma iba jednu mechaniku. Pripada mi to byt system pre deti od 6 do 10 rokov.

?
Viem si predstavit setting a hru ktora pre deti naozaj nebude (poriadny psycho demonicky horror z japonskeho blazinca napriklad).
Myslim ze to moze byt super system na naozaj poriadnu serious hru (aj ked nema obranne cislo ani utocnost)

Autor:  alef0 [ St. 23. Apr 2008, 21:17 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Ano, system je pisany tak, ze ho mozu hrat aj deti, ktore hraju sami seba (teda deti) a teda, ze to ma taku skolkarsku atmosferu. Zo skusenosti, ktore sme mali z hrania v Kosiciach, vsak musim povedat, ze skolkarsku atmosferu to nemalo ani nahodou (ako som pisal kdesi, niekedy je predstava natrhnuteho rukava vetrovky horsia, nez predstava mrtvej postavy). Teda nasa hra bola naozaj tienista.

Potom sme sa bavili, ze by to mozno utiahlo setting Troch patracov (co su uz vyrastenejsie deti). Ale viem si predstavit (s ludmi, co som hral, o vdaka vam) aj normalny dostojny setting, kde hraci hraju nie celkom normalnych dospelych.

Ta jedna mechanika je naozaj vlastnost, nie chyba - mozes to rozbalit hocikde, postavy mas za tri minuty.

Autor:  Majo [ Št. 24. Apr 2008, 8:39 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Aljen napísal:
Viem si predstavit setting ...
Nehovorim o settingu ale o systeme. Je podla mne velmi jednoduchy. Autor ho podla mna vyrvoril za 5 minut.

Autor:  alef0 [ Št. 24. Apr 2008, 8:45 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

autor napísal:
Môj malý synovec a neter si chceli za-hrať nejakú rolovú hru, čo vo mne vyvo-lalo náhly záchvat inšpirácie, v ktorom som vytvoril Tiene.

Cize ano, mozno to vzniklo za jedno poobedie. (Mozno za 5 minut). Chcem sa spytat, ci to vnimas ako problem alebo prekazku?

Autor:  Majo [ Št. 24. Apr 2008, 9:11 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Trochu hej. Takychto systemov su miliony. Neviem preco prave tento by som mal pokladat za dobry. Kazdy lepsi tvorca Ti
vytvori takýto system na počkanie. Mam pocit, ze tuto hru iba zachranuje rozpravac, ktory vytvori zaujimavy setting,
zaujimavy pribeh a hraci su tvorivy. Mozno sa mýlim, mozno je to uplne inak, neviem.

Autor:  Peekay [ Št. 24. Apr 2008, 9:21 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Majo napísal:
Trochu hej. Takychto systemov su miliony.


Davaj priklady.

Majo napísal:
Neviem preco prave tento by som mal pokladat za dobry.


Neviem preco by si ho mal pokladat za zly skor, ako ho vyskusas.

Autor:  alef0 [ Št. 24. Apr 2008, 9:28 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Majo napísal:
Trochu hej. Takychto systemov su miliony. Neviem preco prave tento by som mal pokladat za dobry. Kazdy lepsi tvorca Ti
vytvori takýto system na počkanie. Mam pocit, ze tuto hru iba zachranuje rozpravac, ktory vytvori zaujimavy setting,
zaujimavy pribeh a hraci su tvorivy. Mozno sa mýlim, mozno je to uplne inak, neviem.

Nepopieram, ze takychto systemov su miliony. Nepopieram, ze mechanika je jednoducha. Netrufam si kritizovat originalitu (mne napr. idea tiena pride zaujimava a jedinecna. Nemam ale vedomosti o tom, aby som vedel povedat, cim bola inspirovana, pripadne ci ju pouziva aj niekto iny). Rovnako si netrufam vyhlasovat, ze tento system je spasou sveta, zahodte D&D, lebo prichadzaju Tiene.

Suhlasim s tym, ze primitivny Shadows oproti mocnym kniham predstavuje kulturny sok. Suhlasim s tym, ze originalita nemusi byt ktovie co. Suhlasim s tym, ze tych sedeni nebude az tak vela - v podstate to zhodnotil Cerebro v debate po hrani a ma pravdu.

Co sa tyka rozpravaca, settingu a pribeh - nie je to princip fungovania RPG? (Tu podotknem, ze nam sa podarilo vytvorit pribeh za jazdy, ja ako GM som nebol o nic viac aktivny / pripraveny nez ostatni hraci. Dokonca aj setting sme vymysleli za jazdy.)

Dolezite je, ze ci splni svoju ulohu na danych par sedeni (par = 3, 4 za zivot). Pride mi vsak zbytocne popisat o tom 10 stran a teoreticky filozofovat o uzitocnosti alebo neuzitocnosti. Jediny sposob, ako zistis, ci je pre teba system dobry je vyskusat ho :-) Ak ti vyhovovat nebude, je to v pohode. Ak ti vyhovovat bude, tym lepsie.

Autor:  Majo [ Št. 24. Apr 2008, 9:49 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

alef0 napísal:
Co sa tyka rozpravaca, settingu a pribeh - nie je to princip fungovania RPG?
len to by potom znamenalo ze na systeme vobec nezalezi, ze zalezi len na ludoch. To by nam potom stacil jeden jediny system.

Autor:  Peekay [ Št. 24. Apr 2008, 9:53 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Ty si ma tusim v utorok vobec nepocuval, ked som sa ti snazil vysvetlit, ze sice mozes teoreticky odohrat lubovolnu hru v lubovolnom systeme, ale je pre teba vyhodnejsie pouzit system, ktory ti bude pomahat v tom, co povazujes za tazisko svojej hry.

Autor:  Majo [ Št. 24. Apr 2008, 9:58 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

What?

Ved ja som pisal, ze tiene zachranuje DM a Alef0 mi na to napisal, ze je to tak a ze to tak je aj v ostatnýh hrach, tak ja som napisal toto:
"len to by potom znamenalo ze na systeme vobec nezalezi, ze zalezi len na ludoch. To by nam potom stacil jeden jediny system"

Ja nesuhlasim s tym ze by stacil jeden system, prave naopak.

Autor:  Aljen [ Št. 24. Apr 2008, 10:00 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

To akoze system pre vek 10+ musi mat viac mechanik, inak je to slabota?
Nevidim vobec suvislost.

Nadizajnovat aj takyto jednoduchy system podla mna nieje az take jednoduche ako si myslis.
Hlavne preto lebo system musi aj fungovat - a kedze tento system spravil aj pomocou ludi z forge (a pretoze kosicania ho uz vyskusali), tak verim ze funguje.
Ved len skus sam urobit nieco podobne.
Chlapik bol inspirovany a dostal super momentalny napad.
Rozpravat za seba aj za Tien sa mi vidi ako dost cool.

Mne sa paci prave to, ze to ma minimum mechanik, takze system kladie hracom pod nohy minimum polien.
A samozrejme ze nuti hracov aby boli total proaktivni co je tiez podla mojho vkusu.
Je jasne ze kazdy ma rad nieco ine a skutocnym testom je az samotne hranie.

Dalsi interesting setting mooze byt Silent Hill :D

Autor:  Peekay [ Št. 24. Apr 2008, 10:03 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Majo napísal:
Ved ja som pisal, ze tiene zachranuje DM


Ano, a ja sa ti snazim vysvetlit, ze toto je blbost. Stale sa mi zda ze predpokladas, ze system funguje alebo nefunguje ako samostatna entita... a ak nefunguje, bude ju DM "zachranovat".

Pritom system je iba nastroj, ktory DM pouziva na to, aby vytvoril zazitok podla svojho zameru.

Autor:  alef0 [ Št. 24. Apr 2008, 10:07 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Pouzijem analogiu traktora a ferrari.
Obe su urcene na rovnaky ciel (priblizenie z bodu A do bodu B). Kazde je vhodnejsie na jeden ucel a kazde mozno pouzit aj na ostatne ucely, len to nebude to. S traktorom mozes dojst z Kosic do Bratislavy a aj Ferrari mozes pouzit na tahanie vlecky s kravami. A su sikovnici, ktori urcite urobili sutaz v orani na ferrari a su sikovnici, ktori si do traktora namontovali nitro, gaucovku a automaticku prevodovku.

Ano, technicky by nam stacil jeden druh auta, lenze je zjavne, ze to nie je _to_, rovnako ako nie je _to_, prihynanie specialit na to, na co neboli urcene (aj ked je to mozne.)

---------
Suhlasim s tym, ze system ma byt to, co ta podpori a pomoze ti. Ano a moze sa stat, ze uvidite, ze system kladie prekazky pod nohy (spominam na BtI, kde sme videli, ze nam niektore veci prekazali, tak sme ich zahodili), ale to si staci vybrat to, co je dobre a pripadne to potom prekonzultovat.

Citácia:
len to by potom znamenalo ze na systeme vobec nezalezi, ze zalezi len na ludoch.

System je vec, ktora ta dotlaci k veciam, na ktore by si za normalnych okolnosti neprisiel.

Citácia:
Ved ja som pisal, ze tiene zachranuje DM a Alef0 mi na to napisal, ze je to tak a ze to tak je aj v ostatnýh hrach, tak ja som napisal toto:
"len to by potom znamenalo ze na systeme vobec nezalezi, ze zalezi len na ludoch. To by nam potom stacil jeden jediny system"

Vezmime si bezpravidlovy system - Davano. Ktory element je tym, ktory dava hracom dobru zabavu / zazitok? V podstate sef je ten, kto ustanovi vychodisko dobrodruzstva a ostatni sekaju prispevky zaradom.

Vezmime si primitivny system vyhodnocovania konfliktov - minca - "ak potrebujes urcit nieco, na com sa neviete dohodnut, pouzite mincu". Ktory element je tym, ktory dava hracom dobru zabavu / zazitok? V podstate sef je ten, kto sa rozhodne jemne navigovat hracov a nahadzovat sceny. V kritickom pripade je rozdiel medzi GMom a hracom ten, ze GM nema postavu.

Vezmime si TSOY, ktore ma trosku komplexnejsie vyhodnocovanie konfliktov. Ktory element je tym, ktory dava hracom dobru zabavu / zazitok? Sef je opat ten, kto sa rozhodne jemne navigovat hracov a nahadzovat sceny.

Mozno by si mohol skusit rozpracovat, co rozumies pod tym, ze "zachranuje to GM", aby sme sa pochopili.

Autor:  Majo [ Št. 24. Apr 2008, 10:23 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Teda neexistujú dobré a zlé systémy?

Autor:  alef0 [ Št. 24. Apr 2008, 10:26 ]
Predmet príspevku:  Re: [preklad] Tiene [The Shadows]

Majo napísal:
Teda neexistujú dobré a zlé systémy?

Ha, to je dobra debata. Ale mohli by sme sa oddelit do inej temy.

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/