Kutschfahrt - super idea, ak sa dorobi roleplay, nadherne obrazky. Akurat si treba zvyknut na to, ze zmatok v hlave ("to akoze co mam teraz robit?") je standardnou sucastou a ze akakolvek istota v tom, ktory hrac patri do ktorej frakcie vobec nemusi byt istotou. Toto by som si urcite dal este raz. Nevyhodou su akurat zmatocne popisy na kartach - zrejme treba niekoho, kto vysvetli ostatnym pravidla.
Kravy alias 6 bere - to som poznal uz z predoslych sessionov. Jednoduche, zabavne, netreba pritom uvazovat a zahra si to asi kazdy. Papajme hovadzinku!
Viva Il Re - ako som spominal minule, to je cista oddychovka, ktoru treba vybrat, zotnut pat kralov a potom ju odlozit. Tiez si to zahra asi kazdy a to blafovania tomu dava taky pekny rozmer.
Velky Dalmuti - to je tiez hra, ktoru podla mna treba hrat "lavou rukou", teda netreba velmi rozmyslat a da sa pritom dobre zabavit. Co mi tiez prekazalo, bol ten "metaherny humor" presahujuci trvanie hry (toto velmi nemusim, pripomina mi to nanutene bavenie sa).
Mykerinos - taka lahka hra, kde treba vymysliet aj nepatrnu strategiu. Pyramidky, skaredi britski lordi a muzea. Uz druhu hru by som hral inak, lebo pochytenie pravidiel mi trochu trvalo.
Pirati alebo ako sa to volalo - osobne som mal problem s pravidlami a prve dve kola som absolutne nechapal, preco ti ludia okolo mna zmatocne pobehuju. Podla mna je to celkom zabava, ked treba vybehat prilis vela kofoly a naucit sa rozpoznavat farby. Urcite si to zahra kazdy.
Warcraft (obycajny) - strategia z celade Game of Thrones na motivy starej pocitacovej strategie, kde su pravidla zlozitejsie a pochytit spravne strategie asi potrva chvilku. Znalci pocitacove Warcraftu si to zahraju asi viackrat, ale to je asi tiez hra, kde treba mat stabilnu pomerne vyrovnanu skupinu fanusikov.
Fairy Tale - japonska kartovka, ktora sa zda byt smiesna a lahka, ale az casom sa ukaze, ze za tou hrou sa skryva toho ovela ovela viac. (Kombinacie kariet, strategie..). Toto by som si asi tiez kupil, pretoze naozaj tam treba trochu porozmyslat, ale zlozitost nie je na ukor megakomplexnych pravidiel a zahra si to tiez asi dost velka skupina ludi.
Galaxy Trucker - toto ma velmi nezaujalo. V kutiku duse mi to pripomenulo pravidla Draciho doupe, kde pravidlovo osetrime stotisic variantov a moznosti, ale nakoniec sa ukaze, ze pravidla su na nic. Cielom je postavit si vesmirnu lod z jednotlivych kuskov (a la domino) a potom sa smutne a hlavne pasivne divat, ako lod demoluju meteority, pirati,
a ktoviecovsetko. Dokazem uznat, ked pravidlova zlozitost ma vyznam a zmysel (lebo pri ich zvladnuti je mozne stavat genialne desattahove megakombinacie (vid Funkenschlag alebo Warcraft)), ale tuto mi to prislo skoro uplne zbytocne a komplexne.
Macky - velke finale v sobotu o piatej rano. To je dalsia zo zvieracich oddychoviek a la Kravy, Korytnacky, Ovce a spol. Jednoduche, netreba rozmyslat, da sa pekne blafovat a tiez si to zahraju aj deti (akurat neviem, kto tam dal ruzoveho zajaca :-)). A ukazalo sa,
ze aj absolutne pasivny pouzivatel vie ziskat dost bodov :-)
Slovensko - necakana kvizova stolovka s uchylnymi otazkami (sykorka belasa, basta slovenskeho pozemneho hokeja), kde sa daju genialne prilakat kibicovia a ukazat slovenska mentalita, ze zvonka su vsetky otazky lahke :-)
Trans America - tiez jednoducha stolovka so stavanim cesticiek, ktoru si tiez zahraju aj deti. Lahke, da sa pekne spolupracovat, netreba nejak megarozmyslat.
Carcassone Veza - stavanie mesteciek, farm a vil a drakov a ktoviecohoeste a ziskavanie bodov za spravne postavene kombinacie. Tvari sa to ako jednoducha skladacka puzzle pre deti, ale bol som neustale zavalovany novymi a novymi pravidlami.
Toto asi potrebuje dve-tri hry na ziskanie strategie, ale obavam sa, ze na tolko sedeni by som uz nemal chut.
------------------
Co sa tyka poctu ludi - minule bol problem s tym, ze niektori ludia chceli hrat a nebolo s kym (lebo ostatni oddychovali po celodennom hrani). Teraz bol opacny problem - stale bolo s kym hrat, aj ked na ukor toho, ze naozaj s niektorymi ludmi som prehodil len dve tri zdvorilostne slova a naozaj mohol vzniknut dojem, ze tradicna intimna chatova atmosfera nebola az taka pritomna. Ale to je asi tradicny syndrom vacsich chat (osobne sa mi velmi pacilo neherne kecacie sedenie v sobotu rano na prizemi), ktory sa da vyriesit az casom, ked sa ludia spoznaju. Osobne mi to nejak nevadilo, bolo to ine, nez minule.
_________________ Light hand of Empelol.
Naposledy upravil alef0 dňa Po. 19. Nov 2007, 13:20, celkovo upravené 1 krát.
|