HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 34 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
jj Zelazny Rules, a Amber vládne všem. Allathay i znáš Machiavelliho, Maltézkého sokola, či Sun Tzu? Přidej k tomu trochu fantasy-sci fi hávu a jsi v Amberu. Nejlepší knihy jaké jsem kdy  v životě četl (i před Dragonlance)


Oberon, ehm, teda Eberron?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 16.02.2006
Príspevky: 93
Body: 5
Bydlisko: Stupava/BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Kazdopadne, hned ako docitam feista (co je zalezitost na niekolko najblizsich dni :wink: ) sa s radostou vrhnem na Amber

_________________
VANDALISM:
BEAUTIFUL AS A ROCK IN A COP'S FACE

Obrázok


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
A 30 ti nebo kolika dilny Feist ti nevadi /navic kde stojiza to snad jen tri nebo 4 knihy?


Hore
 Profil  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 16.02.2006
Príspevky: 93
Body: 5
Bydlisko: Stupava/BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
A 30 ti nebo kolika dilny Feist ti nevadi /navic kde stojiza to snad jen tri nebo 4 knihy?


Ha, ja prave docitavam stvrtu :) (Zlo v Sethanonu)
Ale rad sa necham zlakat na AMber, u zlen koli tomu aby som si dokazal urobit svoj nazor  8)

_________________
VANDALISM:
BEAUTIFUL AS A ROCK IN A COP'S FACE

Obrázok


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ
Obrázok používateľa

Založený: 01.01.2006
Príspevky: 50
Body: 5
Bydlisko: Brátyslava-okolie ako sa nazyva tato rit sveta

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ludia, dnes som v Brlohu kupil Priekliateho Dilvisha... Zatial som ho cital len v buse, ale ak je podobny aj Amber tak sa mi do tej dlhej sahy asi neoplati investovat...
Kto cital a vie porovnat pls? :roll:


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dilvish je úplně jinej styl než Amber, přesto je to naprosto skvělé taktéž. Ale Amber je o dost lepší.


Hore
 Profil  

Weretroll
Obrázok používateľa

Založený: 19.09.2005
Príspevky: 1637
Body: 57
Bydlisko: Bratislava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Podla mna ma Zelazny dar putavo pisat a dar minimalistickej akcnej skratky t.j dokaze v malo vetach opisat velmi svizne putavo a zaujimavo dej a tuto svoju danost pekne ukazal v dobre vymyslenom sialenom viacdimenzionalnom svete Amber
Ma to spád,clovek sa ani sekundu nenudi a zhltne jeden diel ako malinu :ikonka05:
Odporucam
Btw: Svet Amberu ma aj RPG PnP verziu a vraj sa v tom systeme vobec nehadzu kocky lol

_________________
Neplač, že zapadlo slnko, lebo slzy ti zabrania uvidieť hviezdy.
Albert Einstein


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
buči napísal:
Btw: Svet Amberu ma aj RPG PnP verziu a vraj sa v tom systeme vobec nehadzu kocky lol

takych rpg je zopar..

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To je pravda, a nesmial by som sa tomu, ze v RPG nie su kocky. Zahrada RPG je dostatocne siroka na to, aby sa na tvorbu nahody nemuseli pouzivat kocky, namatkovo: karty, ruleta, alebo dokonca jenga veza. A dostatocne siroky na to, aby sa ukazalo, ze RPG nie je len o tom, ze si elf, ktory beha po dungeone a chlosti prisery.

V kazdom pripade, Amber Diceless RPG ma recenziu tuto na Annune.

V skratke: ak mas konflikt, nehadzes kockou, ale len si so superom porovnas relevantne vlastnosti a kto ma viac, vyhral.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Weretroll
Obrázok používateľa

Založený: 19.09.2005
Príspevky: 1637
Body: 57
Bydlisko: Bratislava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja sa tomu vobec nesmejem ,zle som bol pochopeny napisal som to ako zvlastnost lebo takych systemov je malo a niesu velmi zname

_________________
Neplač, že zapadlo slnko, lebo slzy ti zabrania uvidieť hviezdy.
Albert Einstein


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hej, v nasich koncinach je to tak, ze stolove RPG su obmedzene na znalost Dracaku a jeho pokrvneho pribuzenstva, Vampira a Shadowrunu

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Weretroll
Obrázok používateľa

Založený: 19.09.2005
Príspevky: 1637
Body: 57
Bydlisko: Bratislava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vampire sa da hrat bez hodu kockou,system to podporuje a dovoluje parkrat som aj v nom robil Storytellera bez kociek a raz uplne bez pravidiel a poviem ti ze celkom slusny napor na fantaziu a opisny skill hracov o GM ani nehovorim. Ani sa nedivim ze nieje bezkockovi system velmi rozsireny na Slovensku a podla mna ani vo svete

_________________
Neplač, že zapadlo slnko, lebo slzy ti zabrania uvidieť hviezdy.
Albert Einstein


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Len cisto zvedavostne: ak si hral bez hodu kockou, ako ste riesili konflikty (suboje, prekecania atd)? Cisto v ramci rozpravania?

Resp. ako to vo Vampirovi prebiehalo (uprimne ma to zaujima).

Ono to, ze je to slusny napor na fantaziu vyplyva z toho, ze klasicke hranie a la Dracak sa da previest na to, ze vsetko dolezite vyriesis hodom kockou a opisy jednoducho neriesis (resp. riesis jednovetne). Akonahle kocka vypadne, je to na hracoch a samozrejme je to narocnejsie. Ak hras uplne freestyle (cize vynechas pravidla, ides len tak), je to naozaj este tazsie, kedze sa nemas absolutne o co opriet -- a to vyzaduje dobru naladu medzi hracmi a snahu riesit spory inak.

Ale to, ci kocka je priamo pritomna alebo nie, je podruzne. Keby si v D&D vyhlasil, ze vzdy ked si mas hodit, padne 10 -- a urcite zistis, ze to samotny styl hrania nijak dramaticky nezmeni (dokonca ani pocet opisov).

Ten problem nastane vtedy, ked sa komplet odburaju pravidla a vyplyva z toho, ze zrazu si odhodil lesenie a musis drzat rovnovahu sam.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Weretroll
Obrázok používateľa

Založený: 19.09.2005
Príspevky: 1637
Body: 57
Bydlisko: Bratislava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vo Vampire systeme to bolo celkom v pohode.
Je tam popisana kazda uroven vlastnosti tak ma GM celkom slusnu predstavu co asi dana postava ovlada
napr postava nieco chcela vyhladat na internete a kedze mala skill computer lvl3 na ktorom uz podla prirucky uz vie tvorit vlastne programy nerobil som jej s tym ziadne problemy .A miesto hodu kockami som posudil rozdiel medzi otiaznostou ktoru som si urcil [od 1 do 10]
a suctom jeho vlastnosti a podla toho som urcil vysledok {Take podobne porovnavanie je aj v Ambere ak som to spravne pochopil z vasej recenzie}
Takze ked chcela zase nieco vybavit v podsveti a mala streetwise lvl1 kde podla prirucky vie max slang ulice
pozrel som dokopy jej charizmu + streetwise a spytal som sa nech popise ako tu akciu chce robit podla toho som urcil narocnost a zariadil sa podla rozdielu

_________________
Neplač, že zapadlo slnko, lebo slzy ti zabrania uvidieť hviezdy.
Albert Einstein


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jo, rozumiem, to dava zmysel. Ak tomu rozumiem spravne, tak ty si vlastne zrusil hody kockou a nahradil ich tym, ze
a) na strane hraca sa caka, ze vymysli kreativne ako na to
b) rozpravac urci narocnost.

Bod a) je zjavne tym, co si naznacil, teda ze kreativne vymyslanie vyzaduje... kreativitu a ta vyzaduje pohnut mozgom a to nie vzdy ide/sa chce :-)

Inak bod b) je taky povazlivy, pretoze technicky dava Rozpravacovi neobmedzenu moc nad pribehom, dokonca do tej miery, ze ho nezastavi nic. Napr. v D&D je ta klasicka mechanika ,,hod d20, pripocitaj bonusy, porovnaj s cielovym cislom", ale cielove cislo je v 90% pripadov uvedene v pravidlach a Rozpravac ho moze maximalne posunut o 2 body nahor/nadol.

Tuto vidim problem, ze
Hrac: chcem vylamat zamok, vytahujem drot, ohnem ho, sparam v zamku opatrne, ved mam trening od ingharskych zlodejov
DM: [v hlave: dam tam obtiaznost 8, je to ultrazamok, nevylomitelny, vsak su za nimi papiere o bossovi, ku ktorym sa hrac nesmie dostat v tejto casti pribehu]. OK, vidim ze mas vo Vylamovani zamkov 3, za pekny opis mas 3, ale hrabes sa v zamku a napriek tomu sa ti to nepodarilo, zjavne je to nieco ultra, nevylomitelne, mozno nejaka elektrina.

Ako pozeram, Amber to riesi jednoducho: kedze postavy su pani vsehomiru, ulohy typu ,,vylom zamok" su takmer vzdy automaticky splnene a vsetko ostatne sa riesi cez suboje (suboj je hocijaky konflikt).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 34 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun