Jo, rozumiem, to dava zmysel. Ak tomu rozumiem spravne, tak ty si vlastne zrusil hody kockou a nahradil ich tym, ze
a) na strane hraca sa caka, ze vymysli kreativne ako na to
b) rozpravac urci narocnost.
Bod a) je zjavne tym, co si naznacil, teda ze kreativne vymyslanie vyzaduje... kreativitu a ta vyzaduje pohnut mozgom a to nie vzdy ide/sa chce
Inak bod b) je taky povazlivy, pretoze technicky dava Rozpravacovi neobmedzenu moc nad pribehom, dokonca do tej miery, ze ho nezastavi nic. Napr. v D&D je ta klasicka mechanika ,,hod d20, pripocitaj bonusy, porovnaj s cielovym cislom", ale cielove cislo je v 90% pripadov uvedene v pravidlach a Rozpravac ho moze maximalne posunut o 2 body nahor/nadol.
Tuto vidim problem, ze
Hrac: chcem vylamat zamok, vytahujem drot, ohnem ho, sparam v zamku opatrne, ved mam trening od ingharskych zlodejov
DM: [v hlave: dam tam obtiaznost 8, je to ultrazamok, nevylomitelny, vsak su za nimi papiere o bossovi, ku ktorym sa hrac nesmie dostat v tejto casti pribehu]. OK, vidim ze mas vo Vylamovani zamkov 3, za pekny opis mas 3, ale hrabes sa v zamku a napriek tomu sa ti to nepodarilo, zjavne je to nieco ultra, nevylomitelne, mozno nejaka elektrina.
Ako pozeram, Amber to riesi jednoducho: kedze postavy su pani vsehomiru, ulohy typu ,,vylom zamok" su takmer vzdy automaticky splnene a vsetko ostatne sa riesi cez suboje (suboj je hocijaky konflikt).