HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 74 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pravidlá: Wushu
Setting: mestské prostredie, drogy, underground
Ucastnici: Zsolko, JaRo, Jura/Tardubal
Datum: 20. 1. 2008
Miesto: Nosferatu (zrejme posledna session v zanikajucom klube)
Trvanie: 16.00 - 20.00, z toho postavy cca 45 min.
Priprava: mastroval som ja. Hraci sa vopred dohodli na mnozine filmov, ktore charakterizuju setting. Drsne mestske prostredie, tvrdi hrdinovia, vela krvi a hlasky. Nie vsetko sa podarilo dodrzat, ale to nevadi. Dostal som do odporucania pozriet si Matrix (videl som davnejsie), Payback (s Melom Gibsonom) a Nikitu (nevidel som). Samotny Payback bol trosku problem, lebo z tohto filmu jestvuju dva rozlicne zostrihy a mne sa podarilo vidiet ten neskorsi a menej akcny.
Dlzka pripravy: pozeranie filmu

Nakoniec z toho vypalilo urbanne nie-az-take-krvave, ku-koncu-trochu-akcne, klubmi vonajuce tvrde nieco. Hraci boli napodiv velmi aktivni, nahadzovali si sceny, nahadzovali detaily, vymyslali prepletenie, ak to neslo, islo im to uplne vyborne.

Priprava s hracmi isla velmi hladko - kazdy z hracov mal uz vopred premyslenu koncepciu postavy. Traity a feary sa vymysleli na mieste. Trochu bol problem s fearmi, uzrozumeli sme sa na tom, ze hrac pri vymyslani fearu by si mal vediet predstavit konkretnu scenu, v ktorej sa fear pouzije (aby sa predislo prilis vseobecnym fearom). S odstupom casu by som dodal postavy, ktore by neboli az take roznorode, ale to nebol az taky problem.

Postavy:
Johny C. (C as in CASH!) - Jura
Biely raper, dieta ulice, mlady tazky frajer, drogy zlava, pipky sprava, nabúchané auto

* Flow je rýchlejší než guľky (5) - zo všetkého sa vykecá
* Dieťa ulice (4) - orientácia na ulici, vie, kde je stuff
* Ostré lakte (3) - pouličný boj - päste + pištoľ
* Starí nosia smrť (1) - má prehnanú úctu k starým ľuďom (zrejme trauma z detstva), nevie ako sa k nim správať, je zmätený a bezmocný.

Fireman - Zsolo
Kto príliš dlho bojuje s ohňom, stane sa jeho spolubratom. Požiarnik, osobne skrachovaný. Po mnohých rokoch boja s požiarom je ním natoľko fascinovaný, že by ho obvinili s pyromanstva. Domáci pyrotechnik.

* Fire is my job (5) - dokonale vycvičený požiarnik
* Fire is my weapon (4) - kutil-pyrotechnik. Ohňostroje, plynové granáty vlastnej výroby...
* Fire is my brother (3) - nepamätám si...
* Lucy is my lucky star (1) - Lucy je jeho mladá 14ročná dcéra, ktorá je mu všetkým
* Fire is my lord (1) - vie, že oheň musí hasiť, ale keď niet ohňa, niet práce...

Čistič - JaRo
Čistič. Každý vyššie postavený človek sa čas od času potkne. Čistič je na to, aby "sa zabudlo" na takéto prehmaty. Diskrétny, spoľahlivý, zRučný.

* Čisté ruky (5). Čisté ruky vedia odstrániť nepohodlný materiál, čisté ruky sa vedia zbaviť svedkov, ktorí nemali vidieť to, čo videli. (o. i. boj holými rukami)
* Ja tu nie som podstatný (4). "Keď sa to tak vezme, bol tu taký decentný pán, ale nepamätám si, žeby robil niečo podozrivé." Nenápadnosť je jeho silou.
* Je to tak (3). Čistič vie, že ako sa veci mali naozaj stať. Presviedčacie schopnosti sú preň typické.

Scény:
1. Color scéna. Klub Gasometer v gangsta časti mesta, v starej obrovskej nádrži na benzín. Johny C. sa zúčastňuje raperskej súťaže. V klube niečo vybuchne a vypukne požiar.

2. Nemesis scéna. Prichádzajú požiarnici a policajti a Fireman. Fireman robí svoju činnosť, okoloidúcim negrom sa nepáči, že ich auto musia požiarnici odpratať. Fireman ich presviedča a ukazuje im ďalších spolupracovníkov, že to nebude najlepší nápad.

2.5 Color scéna. Johny C. sa natlačí do televízneho záznamu a vysvetľuje, čo sa stalo.

Bolo treba zapojiť Čističa. Jedna alternatíva bola ho dodať už rovno do tejto scény ako okoloidúceho, dohodli sme sa ale, že ho dodáme neskôr klasickým "prišla ti SMSka o probléme"..

Zatiaľ Čistič sleduje večerné správy a dozvedá sa o výbuchu Gasometra, o. i. má možnosť vidiet Johnyho C.

Nastal druhý deň.

3. Nemesis scéna. Frankie, Johnyho klient stuffu si to ide vytmaviť s Johnym, ktorý strelil klientovi soľ miesto heráku. Johny ho použitím násilia a flowu presvedčí, že to nebola jeho chyba.

4. Color scéna. Čistič sa dozvedá mailom, že nastal problém. Starostovmu synáčikovi niekto nalial do striekačky v nejakej pařbe soľ. Je v nemocnici a je veľký problém.

5. Mook scéna. Čistič sa dostáva do nemocnice k synáčikovi a zisťuje z neho informácie, kde bol a čo robil a čo si pamätá. Synáčik spomína, že bol v Alfrescu, čo je odstavená loď v prístave slúžiaca ako klub.

6. Color scéna. Fireman sa vracia na zhorenisko pátrať po detailoch. Nachádza v železnej skrini, ktorá prežila požiar zhoreného černocha ("kedysi to bol Afroameričan. Teraz je to už černoch.") so sáčkom soli a boxerom.

7. Mook scéna. Johny C. prichádza na zhorenisko (tuším pátrať po stuffe). Starší policajt (fear) ho presviedča, že to nie je dobrý nápad. ("Chápeš, chlapče, ešte tam na teba niečo spadne...).

8. Mook scéna. Čistič je v nemocnici. Presviedča primára (ručne-stručne), že je _dobré_, aby sa synáčikova diagnóza zmenila na zápal čreva.

9. Color scéna. Johny C. hľadá iný vstup na zhorenisko.

10. Nemesis scéna. Policajti si všímajú Johnyho, ako sa snaží dostať dnu. Nastanú výhražné výstrely a naháňačka. Johny im ujde.

Tu nastal trošku chaos v deji, chceli sme zapojiť Čističa. Nakoniec sme dej trochu ,,prepracovali", Johny C. ušiel tak, že ho zachránil Čistič - ten ho totiž spoznal z večerných správ.

Johnyho zachráni Čistič.

11. Color scéna. Johny a Čistič zájdu do najbližšieho baru, kde si vysvetlia ako sa veci majú. V bare je len tak mimochodom Firemanova dcéra Lucy. Povedia si o Alfrescu a zjavne stopy povedú tam. Johny C. vie, že v Alfrescu je Hernandéz, ktorý je dodávateľom stuffu a chce zistiť, prečo distribuoval stuff.

Metaherne sme sa dohodli, že Lucy pôjde večer do Alfresca, kam ju odvezie otec Fireman a všetci sa stretnú tam.

12. Color scéna. Alfresco je portorikáncami ovládaný odstavený tanker v prístave, kde sa konajú divé párty v oceánskom štýle. Fireman tam odvádza Lucy, tá sa stretáva v Johnym C. Fireman je ako otec značne nervózny ("má štrnásť! Prejde štrnásť metrov a počas nich ju znásilní štrnásť negrov!"), vchádza dovnútra. Opis Alfresca.

13. Nemesis medzi hráčmi. Fireman hľadá dcéru v Alfrescu. Nachádza ju v boxe s Johnym C. a Čističom. Chce ju zobrať domov, Johny C. mu vysvetľuje a presviedča ho, že je to blbosť ("Fotre!").

14. Color scéna. Fireman je značne nešťastný, Čistič v ňom vidí dobrú obeť. Berie ho k baru, porozprávajú sa, a Čistič ho opije a presvedčí, že je dobré, aby narobil v Alfrescu neporiadok a tým odlákal ľudí.

15. Mook scéna. Johny C. ide k Hernandézovi o poschodie nižšie. Ukecáva jeho gorily, že s ním chce hovoriť. Čistič sa vyberá tiež o poschodie nižšie.

16. Mook scéna. Poloopitý Fireman spôsobuje svojou pyrotechnikou paniku v podniku, lenže zisťuje, že vlastne prišiel hľadať dcéru. Dostáva sa sa tiež k Hernandézovi.

17. Nemesis scéna, dvojitá dávka (boj s Hernandézom, boj Firemana a Johnyho C.).
Tu nastal pravidlový chaos. Chceli sme v jednej scéne vyriešiť aj spor Firemana s Johnym o dcéru, aj spor Johnyho a Hernandéza. Zjavne sa to v jednej scéne nedá (v istý moment sme museli evidovať dve rôzne pre chi). Po skončení hry sme sa pobavili a usúdili, že sme to mali rozdeliť na dve scény. Zsolo umne poznamenal, že to je ako vo filme, kde kamera zaberá práve jeden spor a nikdy nie dva významné naraz.)
Po krátkom boji a presviedčaní sa zmocňujú Hernandéza a páčia z neho informácie. Z opačnej strany miestnosti vyliezajú ďalšie gorily a držia v rukách Firemanovu dcéru. Nastáva mexický pat, ktorý Fireman chce riešiť vlastným granátom. V poloopitosti však vyťahuje len dymový, čím spôsobí chaos.

Tu som vyhlásil, že chcem mať naháňačku na člnoch. Všetci súhlasili
18. Color scéna. Útek von z lode. Gorily utekajú s Lucy k člnom, Fireman, Johny C. a Čistič berú Hernandéza. Cestou z neho vypáčia všetko a zisťujú, že už nie je potrebný, tak sa ho výstrelom zbavia.

19. Nemesis scéna. Naháňačka na člnoch. Čistič zisťuje, že v člne je tajomný Mr. C, zjavne nadriadený Hernandéza s politickými konexiami. Vidí, že ide do tuhého. Podarí sa im dostať Mr. C do vody, ale aj s dcérou.

Tu prišla bájna scéna s granátom. Už neviem, aká bola motivácia, ale Fireman sa chcel granátom zbaviť Mr. C. Povedalo sa, že keď sa mu to nepodarí, Lucy pri výbuchu umrie. Nakoniec sa to vyriešilo jedným hodom, čo rozhodne nebolo šťastné riešenie. (Konflikt sa mal postaviť asi úplne inak, len nás v únave a emóciách nenapadlo ako).

Lucy umiera pri nešťastnom výbuchu. Prilietava policajný vrtuľník, ktorý zachraňuje Mr. C. Vo vrtuľníku sedí starosta. Čistič vidí, že tento prípad má oveľa hlbší dosah, než sa zdalo.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Inak dakujem hracom, boli naozaj vyborni. Session bola opat poucna v mnohych ohladoch a po naslednej debate sme videli priestor na vylepsenie.

Poznamenal by som k prostrediu (a to sme odsuhlasili). Treba si dat pozor, kde ako sa hra. V Nosferatuovi bol problem s vyruseniami, ked si niekto chcel menit karty, figurky atd, cim odlakaval hracov od stola a nastavali prestoje a cakania a vypadnutie z atmosfery.

Rovnako som v istom momente citil potrebu na fajciarsku prestavku (a to nefajcim), ale nakoniec to islo aj bez nej.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
v tom zapise mam trochu chaos, hlavne co sa tyka motivacii. poprosil by som o objasnenie:

- preco johny vobec zistoval kto to daval sol miesto heroinu?
- preco fireman v scene 6 prehladaval zhorenisko?
- preco fireman lucy najprv odviedol do Alfresca a potom ju zrazu chcel zobrat prec? doviedol ju tam a zrazu ju hlada? tu mi nieco nedochadza.
- aky mala Lucy vztah s Johnym?
- preco vobec brali gorily Lucy ako rukojemnicku? ved fireman nemal ziadnu motivaciu nieco s Hernadezom riesit...


otazka: hrali chalani pred tym wushu alebo toto bolo ich odpanenie? ako sa im to pacilo pocas hry a ako hru hodnotili po nej?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
- preco johny vobec zistoval kto to daval sol miesto heroinu?

Kombinacia obavy o stratu povesti (kedze bol diler) a jednak naznacene problemy v scene 3.
Citácia:
- preco fireman v scene 6 prehladaval zhorenisko?

Oficialne vysvetlenie boli profesionalne dovody, dohasenie a pod.

Citácia:
- aky mala Lucy vztah s Johnym?

Fanynkovsky. "Ty si ten raper? Das mi podpis?" Potom sa zaplietla do viru udalosti.

Citácia:
preco fireman lucy najprv odviedol do Alfresca a potom ju zrazu chcel zobrat prec? doviedol ju tam a zrazu ju hlada?

Vysvetlenie bolo take, ze si az prilis neskoro uvedomil, ze to miesto nebude pre dceru bezpecne.

Citácia:
- preco vobec brali gorily Lucy ako rukojemnicku? ved fireman nemal ziadnu motivaciu nieco s Hernadezom riesit...

Uff, toto si nepamatam. Mozno niekto iny to vie okomentovat?

Citácia:
otazka: hrali chalani pred tym wushu alebo toto bolo ich odpanenie? ako sa im to pacilo pocas hry a ako hru hodnotili po nej?

Ak viem, tak Zsolko a JaRo hrali Mountain Witch, ale hadam sa vyjadria sami.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 22.01.2008
Príspevky: 9
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Skusim doplnit:

Bolo to prvy krat hranie Wushu, bolo to celkom fajn.
System je velmi dobry, jednoduchy a clovek si v nom dobre zahra.
Ako negativum vidim to, ze nepodporuje spolupracu postav. Kazdy si ide svoje, co pribehovo mozno vyhovuje, o socialne a herne ma trosku ubijalo.
Mnohe mechaniky sme odhadovali, niektore sme az post hoc vyhodnotili ako nie moc stastne aplikovane. Ale to sa skusenostami zlepsi.

Alef0: Diky, bolo to velmi fajn. Pribeh a setting bol dost pekny, aj ked ssa to robilo tak narychlo.

K postave Johnyho C. -
Do Gazometra isiel preto, lebo mu niekto do bundy dal sol namiesto "fetu" a nejake veci mu chybali - chcel na mieste najst svoje veci a mozno zistit nieco viac od fizlov.

Lucy sa k nam zaplietla tak, ze som ju pozval do Alfresca na party, a takemu Johnymu predsa ziadna neodola  :D

Gorily brali Lucy ako rukojemnicku, lebo v zanri ktory sme hrali to je povolene  :)  
Realne nastal trosku chaos v hre, kedze LLucy uz davno na lodi nebola. Fireman sa vrhol na Johnyho, aby z neho vymlatil kde je dcera. A ten sa snazil vsetko zvalit na Hernandeza (nevedel, ze uz nie je na lodi a potreboval s Hernandezom pomoct), pricom pouzil aj vetu:" On ju poslal so svojimi gorilami za dvere, vies si predstavit co s nou hnedi chlapci teraz robia..." Na coz Alef0 to zobral ako skutocnost, nie ako vymyslenu vyhovorku. Neskor to prislo ako fajn premostovak na tu nahanacku na clnoch.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Ako negativum vidim to, ze nepodporuje spolupracu postav.


hmm. vadia ti oddelene sceny? alebo to ze postavy si navzajom nemusia pomahat v spolocnych scenach (teda fighter nie je odkazany na healovanie od clerica a mag nie je odkazany na tankovanie fightera atd..)?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako vidis porovnanie s D&D? Vyhody a nevyhody?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 22.01.2008
Príspevky: 9
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Oddelene sceny mi vadili velmi malo. trosku to sice potom zvadzalo k tomu, ze vedomosti postavy a vedomosti hraca neboli 1:1, ale v ramci zanru sa to da odfiltrovat a tolerovat.

Vadil mi dost nesulad cielov postav, alebo skor nizka potreba tento sulad docielit. Urcite to bolo zapricinene neskusenostou a kratkou pripravou, no system ma netlacil do potreby spolahnut sa na postavu X,Y,Z. Mal som pocit, ze vsetko sa tam da zvladnut svojimi silami a pomoc nepotrebujem (nebolo dostatocne zrejme, ze bez spoluprace sa postavy daleko nedostanu) Od systemu by som ocakaval, ze bude mat nejaky mechanizmus, ktory "poposuva" postavy k spolupraci - RPG by malo byt o spoluhre, nie len o peknom pribehu.

Dalej mi chybala skusenost (novacikovska dan) s opisom detailov. Az prilis casto sa pocas suboja pouzivali ultimatne situacie (prikladam mu pistol k hlave...) z ktorych sa super v danom zanri nema sancu dostat, no tim ze mu ostavala Chi nasadil malo uveritelnu protiakciu. Ale myslim ze po par hraniach ziskame odhad na Chi a trvanie sceny a ultimatne tahy budeme vediet nasadit v tom spravnom momente.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Vedomosti postavy a vedomosti hraca neboli 1:1, ale v ramci zanru sa to da odfiltrovat a tolerovat.


Zamyslam sa, ci to vnimat v tomto pripade ako problem. Ono pocas celej hry sa tak ci tak pouziva strasne vela informacii, ktore vie postava a nevie hrac a teda je otazka, ci ma zmysel to povazovat za prekazku. Podla mna ak to dava z pribehoveho hladiska logiku, tak preco nepouzit nieco, o com postava nemala vediet ale vie o tom hrac?

Citácia:
Od systemu by som ocakaval, ze bude mat nejaky mechanizmus, ktory "poposuva" postavy k spolupraci - RPG by malo byt o spoluhre, nie len o peknom pribehu.

Ano, v tomto pripade je to take, ze spolupraca nie je velmi podporovana. Teda v tomto pribehu nebola.

Ono je otazka, ci napr. take D&D ma taky mechanizmus. Ked uvazujem, tak a) bud si druzina uvedomi, ze sama osebe umrie (lebo nebude efektivna) b) alebo si to neuvedomi a DM potom pol sessnu travi tym, ze dava postavy dohromady a vymysla quest, ktory sa podari kazdemu.

Chcelo by to mozno skusit este klasicky fantasy, kde druzina ide nakopat zadky nejakym drakom a posudit este raz.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 22.01.2008
Príspevky: 9
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na WuShu sa mi paci:
Zanrova pestrost a pestrost postav/pribehov - ked sa na zaciatku dohodneme, tak zahrame skoro vsetko.
Paci sa mi akcnost, dynamika zivot v scenach. Opisy krasne odburavaju hluche miesta, nic nie je len mechanicka cinnost. Je to omnoho farbistejsie.
Moznost spoluvytvarat pribeh a pridavat tam rozne aspekty - hrac sa nevezie,ale spolupracuje.
Jednoduchost - za 10 minut vysvetlene a za hodinu pochopene.

Co mi na tej hre chyba/vadi:
Ja mam rad druzinovky, toto je system dost solovkarsky. Chybala mi vyvolana potreba s niekym spolupracovat, spolahnut sa nanho a nutnost byt s nim v interakcii.
Princip vyslovenej pravdy je pekny ale vyzaduje od hracov velku opatrnost. V DnD ma DM vzdy posledne slovo a preto ak ma vystavany nejaky pekny atmosfericky pribeh, vie postavy ciastocne "naviest" spravnym smerom. Vo Wushu moze hrac jednym vyrokom cely tento pribeh znicit (prehodi vyhybku ani o tom nevie) a tak sa pripravit o perfektny herny zazitok. DM ma sice sancu "navadzat" ale zrusit nejaky nenapadny vyrok 3 sceny dozadu je dost umele - hlavne ak je to cele postavene na momente prekvapenia.
V mnohych pripadoch mi vadi aj verbalna masturbacia - ked moja postava dala do hry 5 detailov, tak casto aj protivnik chce dat do hry 4-5 detailov (aby sa kocky vyrovnali) aj ked z pohladu hernej dynamiky by boli dve vety omnoho vhodnejsie.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Ja mam rad druzinovky, toto je system dost solovkarsky. Chybala mi vyvolana potreba s niekym spolupracovat, spolahnut sa nanho a nutnost byt s nim v interakcii.

hej mechanicky ta nic nenuti spolupracovat. naozaj tu nie je ta potreba mat v grupe tank,healera a damage dealera  :P

Citácia:
Princip vyslovenej pravdy je pekny ale vyzaduje od hracov velku opatrnost. V DnD ma DM vzdy posledne slovo a preto ak ma vystavany nejaky pekny atmosfericky pribeh, vie postavy ciastocne "naviest" spravnym smerom. Vo Wushu moze hrac jednym vyrokom cely tento pribeh znicit (prehodi vyhybku ani o tom nevie)

z prilis casto sa pocas suboja pouzivali ultimatne situacie (prikladam mu pistol k hlave...) z ktorych sa super v danom zanri nema sancu dostat,


proti zneuzitiu 'vyslovenej pravdy' ma wushu 2 mechaniky: veto pomocou ktoreho moze hocikto komu sa akciu ktora sa zda prilis od veci zrusit (nielen GM) a coup de grace to znamena ze fatalnu vec ako zabitie, odstranenie, vyhru mozes popisat az ked minies vsetky zetony v poole.

Citácia:
V mnohych pripadoch mi vadi aj verbalna masturbacia

toto je diskutabilne. je to o tom ako sa tie detaily podaju. nemusia to byt dlhe suvetia ktore hru spomalia ale kludne par slovnych spojeni.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 22.01.2008
Príspevky: 9
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
DnD ma vyborny mechanizmus na spolupracu postav - manazment zdrojov, cize simulovany realizmus. Mas len n kuziel, zivotov, damage... Oplati sa ti spolupracovat, lebo zdroje druziny vytvaraju synergiu a umoznuju konat efektivnejsie.
Vo WuShu nahradzas svoje zdroje (zivoty, zbrane, kuzla, schopnosti) svojou vyrecnostou. Ak das dost detailov, mas dost kociek. V podstate ak si dostatocne vyrecny/kreativny, tak vies si s vela vecami poradit. Neplati to absolutne a viem si predstavit aj vo WuShu fantasy dobrodruzstvo, kde potrebujete spolupracovat. Len to nie je az tak ocividne.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
mas pravdu manazment zdrojov vo Wushu nie je. pre mna jedna z najlepsich veci na tomto systeme.

manazment zdrojov totiz automaticke vedie hru k taktickemu hraniu. hraci sa rozhoduju podla toho ako efektivne sa daju ich obmedzene zdroje vyuzit. vo wushu sa hraci rozhoduju podla to ako bude ich akcia zaujimava a prospesna pre pribeh. to je podla mna ten hlavny medzi Wushu a DnD.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To bude tym, ze (ach moj boze, citim teoriu vo vzduchu), ze tieto hry maju principialne ine ciele.

Vo Wushu je primarnym cielom vyrobit nejaky pribeh a v D&D skor zase ten ciel, ze "nezabi sa, aby si sa cvicil a cvic sa, aby si sa nezabil", cize skor ta zabava spocivajuca v prekonavani prekazok. V D&D je potom zjavne, ze ked ich chceme prekonavat co najlahsie, tak musime byt efektivni (vsak jednu postavu zabije prvy ork, ale take styri...).

Toto su problemy, ktore Wushu v podstate nenastoluje a ani neriesi a mam pocit, ze sa to moze zdat problematicke.

(Ty si inak spominal tu mechaniku, ked idu dvaja na jednu Nemesis, tu, ktoru sme nepouzili).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak na uvod

Fire is my brother - bolo isty druh nevysvetlitelneho stastia voci ohnu a inym pyrotechnikám (kazdeho osmahne, len ja nemam ani skrabanec ... )

Hral som zkrachovaneho poziarnika, ktoremu sa pred 9 rokmi rozpadlo manzelstvo. Svoju dceru vidi raz za 2 tyzdne a vobec nezvlada jej pubertalne vylevy.

- preco johny vobec zistoval kto to daval sol miesto heroinu?

Doslo mu, ze ho chcel niekto podrazit a chcel zistit preco a vytmavit mu to ...

- preco fireman v scene 6 prehladaval zhorenisko?

bola to byvala petrochemická továren a my sme ju hasili az dorana. Ako velitel caty som z obhliadacom prechadzal trosky.
tu by som chcel poznamenat ze ten uhorety v skrini bol portorikanec, iba tym ze uhorel na cierno sa stal "negrom". Bol to hmatak a u seba nemal sol, ale Johnyhostuff a Johnyho boxer, podla ktoreho poldovia Johnyho identifikovali. Tu sa strhla siahodlha debata otom ako funguje DNA tes a scim ho porovnavali, ale GM vyhlasil ze len tak .... Hehehe

To ze Johnyho zacali prenasledovat policajti bola tiez moja zasluha, lebo ked sa tam obsmrtal, tak som im povedal, ze to je ten chlap co tu bol aj vcera a chcel aby som mu priniesol jehomodru bundu LA Lakers

- preco fireman lucy najprv odviedol do Alfresca a potom ju zrazu chcel zobrat prec? doviedol ju tam a zrazu ju hlada? tu mi nieco nedochadza.

Mal som v ten den videnie (povolene raz za 2 tyzdne) po kratkom obede v McD a navsteve nakupneho strediska chcela aby som ju vylozil pri nejakom klube. Pravdaze bola aj pubertalna scena typu "ale no tak oci ... uz som velka" v aute. Aj by som bol spokojne odisiel, keby som pri vchode neuvidel, ze sa pritulila k chlapikovy v pmodrej LA Lakers bunde a on ju smelo chytil za zadok ...

- aky mala Lucy vztah s Johnym?

a j velka faninka Hip-Hop

- preco vobec brali gorily Lucy ako rukojemnicku? ved fireman nemal ziadnu motivaciu nieco s Hernadezom riesit...

lebo ju videli z Johnym a ked nastal chaos (hadka Johnyho s gorilami a podivny plamenny cirkus na palube) im to prislo ako dobry napad. Oni chudaci nemohli vediet, ze su este iba v stadiu " a kam ti hodim ten podpis cica ..."

K zaveru by som chcel povedat, ze som aml dva feary, co bolo asi zle. Pri nahanacke ked sme ich konecne dohnali a uspesne sa vyhli dvom raketam, sa prejavil moj pyromansky instinkt a kym Johny sutil a Cistic sa sapal po Mr. C, moja postava (v svetle palenia rakiet po nas) sa rozhodla konflikt vyriesit razne a rychlo - poslednym granatom, ktory mala v repertoari. PO vykriku "vystupovat" a bravurnom hode s odistenym granatom si vsak vsimla omdlete telo svojej malickej vo vedlajsom clne. Bezhlavo sa pravdaze vrhla na zachranu, ale stastie (fire is my "dammed" brother) prialo iba jemu. V momente ked s telom dcery dopadol do vody jej uz chybal kus hlavy.

Zmoreny touto stratou sa asi isiel vzdat na policiu a priznat sa k vsetkym "svojim hriechom"

K samotnej hre:

Prisiel som na to, ze Jura, JaRo a Ja sme zohraty scenaristicky team.
Ja som vymyslal pozadie a pribeh.
JaRo bol ten kto ho kritizoval a udrzoval v "realistickej" rovine
Kym Jura ie perfektne vymyslat detaily uz existujucej sceny a konfliktu !

Som rad, ze sa nam podarilo aj Aleph0-ove obcas "nasilne" predstavy vtesnat do pribehu - nahanacka na clnoch bola eno-nuno

Vo vseobecnosti hra sa mi velmi pacila, aj ked Wushu ako system a jeho system hadzania kockami ma trochu confusol ... princip co sa povie to sa stalo ... sa mi trochu priecil s logikou nasledneho hodu, ktory (aspon podla mna) uz nic neriesi - mozno len to kto dany popis vyrozprava

tesim sa na dalsiu hru

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 74 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun