Will napísal:
Konkretne, ak Ezra v scene vyhra babicku zastavi, ak nevyhra bacika utecia a nakazi viac ludi. Ako som uz pisal jednalo sa o importovany system stavok z MW. Ak MW tiez nieje ten spravny typ stavkoveho systemu tak to uz neviem ale spominas ho o odstave nizsie, beriem to teda ze je
MW je stavkovy system, ale to co ste robili vy nie su stavky.
Will napísal:
Ked si vytvaram postavu zahrna to aj jej charakerove crty a tudiz ked som dobry jedi nebudem pouzivat mind trick pretoze to dobry jedi nerobi. Tudiz je podla mna kravina vobec davat si taketo "stavky" pri aspon trosku rozpisanej postave.
To ale znamena, ze sa tvoja postava bude vnutorne vyvijat iba tym smerom, ktory chces ty, podla tvojej predstavy. Neprejde necakanymi vnutornymi zvratmi (okrem takych, ktore si sam naplanujes, a teda nebudu necakane) ani zasadnymi dilemami (okrem takych, ktore dobrovolne prijmes, a teda nebudu prilis dilemami).
Aby som pouzil tvoj priklad, hras dobreho jediho. Mas ho "dobre rozpisaneho", co okrem ineho obsahuje, ze nikdy nepouziva mind trick. Ked ho hras v niecom, kde nie su stavky (dajme tomu SW d20), tak proste kym sa ty nerozhodnes pouzit mind trick, tak neexistuje (s vynimkou silnej deprotagonizacie zo strany GMa) sposob, ako by sa mohlo stat, ze pouzijes mind trick. Teda bude stale goody-goody, neexistuju ziadne vnutorne konflikty... pohodicka, clear sailing. Ked tuto istu postavu budes hrat v niecom, co pouziva stavky (dajme tomu PtA), tak sa ti skor ci neskor stane, ze sa ocitnes v konflikte
"Ak vyhram, tak ho presvedcim, aby prepustil otroka namiesto toho, aby ho umucil na smrt / Ak prehram, tak vyrecnost nezafunguje a pouzijem mind trick na to, aby otroka prepustil".* Ak konflikt prehras, otvara sa ti kopec zaujimavych moznosti... postava si pravdepodobne bude klast otazky ako "Som este stale dobry?" "Ospravedlnuje ucel mnou pouzite prostriedky?" atd atd atd. Bez stavok by tieto moralne dilemy vyzneli hodne nahlucho, kedze si si to privodil sam a vedome, za tymto ucelom.
Ja sice rozumiem, ze sa obavas pri stavkach straty kontroly nad postavou, ale ono to v skutocnosti vobec tak nie je.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
* - Podotykam, ze toto je pre PtA obzvlast vhodny konflikt (teda za predpokladu, ze Issue postavy sa toci okolo onoho light/dark konfliktu), a rozhodne to nie je nejaky "extremny" ci "za vlasy pritiahnuty" priklad. Je to totiz konflikt, ktory ty ako hrac svojej postavy chces silou-mocou vyhrat, ale nie preto, co sa bude diat vo vonkajsom svete (otrok bude prepusteny, ci vyhras alebo prehras), ale preto, co sa bude diat vovnutri postavy.
Will napísal:
Stavky by podla mna nemali urcovat vyvoj postavy a jej konanie ale vyvoj (mantinely deja) aby som ta citoval. Mantinel postavy je urceny postavou samotnou nie vysledkom hodu niekde pocas hry. Myslim, ze Han sa na konci E IV nerozhodol podla nahody ale podla svojho zmyslania
Som o tom dokonca presvedceny.
"Vyvoj postavy" neexistuje ako separatna entita niekde vo vakuu - je to iba termin, ktory popisuje to, co uvidis, ked sa na konci hry obzries za seba a zhodnotis vsetky rozhodnutia, ktore postava ucinila pocas hry. Prave z tychto rozhodnuti (a ich nasledkov) sa ale sklada dej.Teda ak maju stavky ovplyvnovat "dej", musia nutne ovplyvnovat "vyvoj postavy" (a naopak).
Paralela s gamebookom je zavadzajuca, pretoze v gamebooku nemas na vyber, co bude X a co bude Y... tu ano.
Will napísal:
Beriem ak je system postav zalozeny na takychto rozhodovaniach ale toto urcite nieje pripad SW, ajked to z filmov obcas tak moze posobit
Na com je podla teba zalozeny system postav SW?