hmm.. o tom som tiež premýšľal, ale nie je to také ľahké. Z toho, čo viem, je celkom jednoduchá záležitosť získať PPL- licenciu súkromného pilota. Na ňu stačí 45 správne nalietaných hodín a niekoľko zvladnutých testov. Dá sa to spraviť v každom aeroklube. Hodinka u nas vyjde asi na 4000 sk ... zaleči podľa toho kde a aké lietadlo. Cenu v Anglicku neviem. Táto licencia umožňuje lietať osobe ako jednotlivcovi a spolusediaci ak ide, tak len na svoje triko. Dalšia licencia je CPL - licencia obchodného pilota. Ta vyžaduje zložitejšie testy a min 180 nalietaných hodín zahrňajúc jak stroje jednomotorové tak viac, jak bez prístojový let tak s prístrojmi, jak denný tak nočný. S touto licenciou može osoba prevádzkovať "taxi lietadlo". Toto sa dá získať len na školách a špecialných zariadeniach. No a posledná licencia je ATPL - licencia dopravného pilota. Na tu originálne treba 2000 nalietaných hodín zahrňajúc všetko. S touto licenciou sa osoba može uchádzať o miesto pilota v niektorej z leteckých spoločností. S tým ale, že si musí spraviť ešte typový výcvik. Na univerzite je povolená skrátená verzia... testy su plné,ale počet hodín je zmenšený na 200 a volá sa to frozen ATPL. Kým za teoriu sa u nás neplatí, tu v Anglicku vyjde na zhruba milión. Čo sa týka paliva, u nás jeden milión a tu vyše dvoch. Ani pre angličanov to nie je práve najlacnejšia záležitosť.
Môj plán je jednoduchý... spravím si školu, zamestnám sa na letisku, našetrím, nalietam, spravím skúšky a budem pokračovať ako pilot s istotou, že ak sa mi niečo stane so zdravím, ešte stále sa možem vrátiť k prevádzke.