Arkham Horror sme hrali aj v Kosiciach. Napriek tomu, ze som pol hry doslova prespal, mi to prislo ako celkom zaujimava vecicka. (Spal som nie kvoli nude hry, ale kvoli tomu, ze som bol mrtvy.)
Hraci hraju detektivov vo svete Call of Cthulhu, ktori pobehuju po meste. V meste sa otvaraju brany do inych dimenzii, z ktorych vybieha kadejaka haved lovecraftovskeho razu. Haved treba chlostit a brany zatvarat. A samozrejme, kdesi v hlbinach drieme grandmajster havede, Cthulhu alebo iny z jeho mnozstva kumpanov.
Je to klasicka Fantasy Flight Games hra vo velkej skatuli s velkou hracou plochou a vacsim poctom fufnikov. (Tusim 12 roznych druhov kariet, vela seststennych kociek). Pravidla su teda komplikovanejsie, ale daju sa pomerne racionalne vysvetlit a davaju zmysel.
Vyhodou je, ze hraci hraju kooperativne (neexistuje teda Game Master) proti boardu. Nie je to teda hypertakticka hra kazdy voci kazdemu a la Game of Thrones, kde chyba hraca sposobi, ze sa nanho vsetci vrhnu.
Je to to velkej miery slahnute RPGckami. Detektivi maju normalne statistiky (zdravie a sanity), plus 6 sparovanych statistik (napr. Boj--zakradanie: cim vacsi boj, tym mensie zakradanie), ktore si mozu kazde kolo o istu mieru upravit. Okrem toho maju predmety, spelly a zbrane, ktore pomahaju v boji.
V hre je dokonca aj regularny RPGckarsky skill check, pretoze strasna kopa veci sa riesi tym, ze "hod si na Boj minus X", cim sa vezme tolko kociek, kolko je v boji, odoberie sa X kociek, hodi sa a spocitaju sa uspechy (5-6 je uspech.)
Urcite by som si to zahral este raz, lebo minule sme nemali vela casu a hraci prichadzali a odchadzali. Dlzka trvania je, odhadujem, take 3-4 hodiny, z coho minimalne stvrtinu zabije zabijanie finalneho monstra, ktory ma viac hitpointov nez Velka Pyramida.
_________________ Light hand of Empelol.
|