HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 96 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Ano, cakal som presne takuto reakciu (konkretne nejaky "prorocky" citat, ktory sa historicky ukazal byt kolosalnym omylom).

Znamena to, ze si to pisal so zamerom vybudit diskusiu? :-) (Mnoho utesenych flamewarov sa zacina nejakym kratkym udernym dobre znejucim vyrokom :-)) Ale ak si cakal, tak to bolo dobre - ja som sa nemohol zdrzat - pozrel som na vetu a to bola prva vec, co mi napadla.

----------------------------
Opytam sa inak: je 4e principialne ina nez 3e? (myslim tej podpory roleplayingu, lebo to je to co primarne vycitas a nemozem s tym nesuhlasit). Totiz stale nerozumiem tomu, preco odpad - odpad preto, ze hoci je to RPG, s roleplayom to primarne nema nic? Ci ta k tomu vedu aj ine dovody?

Inak povedane, vnimam to takto: 4e je ovela ovela horsia, lebo
* po roleplayingu ani stopy (to je dost vazna pripomienka, ktora ma nieco do seba).
* zmenena mechanika vyberu powerov
* multiclass bol zruseny
* skill pointy zrusene

Su este nejake dovody?

(Imho mechaniky sa zjednodusili natolko, ze su identicke s pocitacovymi...)

Tu mi inak napada porovnanie s novymi Star Warsami. Kopu veci bolo mozne uz tusit - co si o tom myslis?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 04.10.2005
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: KE

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
corvus napísal:
...len poviem ze na dobrodruzstva zamerane na prekonavanie prekazok je to dobry system, lepsi nez 3e, ...

Tak s týmto nemožno nesúhlasiť. :wink:

Dalcor napísal:
Jak jsem řekl a Bentley napsal - pro tento typ her jím popisované je to prvotřídní hra. Design odpovídá cílové skupině a cílovému hernímu proudu.

Právě proto se mi to nelíbí.

Jinak - objednávat jde už z Černého rytíře a kdyby se ti chtělo bentley v neděli do Prahy tak tam budou 15% slevy a DnD Day.

To znie fér.

Pre mňa, čo preferujem Eberron (medzi iným - epické, larger than life, kinematické, pulpové hranie), je to vytúžený systém. Ostatne, 4tá edícia len pokračuje v tom, čo Eberron začal (postavy by mali robiť niečo strhujúce, hladký postup vpred, pripomínajúci dobrodružný film alebo fantasy román viac než počítačovú hru (napr. v zmysle: postavy neprerušene idú vpred, namiesto aby sa po každom druhom boji vrátili do mestečka nakúpiť alebo sa dali na PNku)), btw, aj tento setting, aj nová edícia, využívajú "action points", aj keď to nie je úplne tá istá vec... :ikonka01:

Patrí Ti môj rešpekt, Dalcor, pretože aj napriek tomu, že hra očividne nie je stavaná na Tvoj herný štýl, dokážeš sa na ňu objektívne pozerať, bez zaslepenosti a nenávisti, čo je v rpg komunite pomerne vzácna charakterová vlastnosť. :ikonka19:

A vďaka za tip!

_________________
Here's looking at you, kid.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 04.10.2005
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: KE

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Peekay... :roll: Kde začať?

Peekay napísal:
Ano, cakal som presne takuto reakciu (konkretne nejaky "prorocky" citat, ktory sa historicky ukazal byt kolosalnym omylom).

Nepovedal som, ze to nebude mat milionovy predaj a ze z toho nebudu hromade ludi vlhnut nohavicky (ak uz len kvoli rabid fanboyismu). Hovorim, ze je to WoW brought to the tabletop (which is not a good thing).

Myslím, že si sa pomýlil. :) WoW brought to tabletop je toto: http://secure1.white-wolf.com/catalog/product_info.php?products_id=656

Peekay napísal:
Pozri, ta hra ma presne tolko role-playingu ako Citadely - ani tam ti nic nebrani si ho pridat (a bude to s nim zabavnejsie, if you're into that kind of thing), ale system samotny to vobec nepodporuje a bez neho to bude rovnako funkcna hra (mozno dokonca viac, lebo ti nebude nejaky trapny background prekazat v tom, aby si svoju "rolu v druzine" (striker, defender, controller, leader... lol) plnil co najefektivnejsie. ;)

Objasni mi, prosím: akým spôsobom (konkrétne) ľubovoľná predchádzajúca edícia DnD podporovala roleplaying?

Peekay napísal:
Je to tahova takticka hra. Tvorba postav (a ich vylepsovanie za levely) je identicka s Diablom II (na kazdom leveli mas X roznych powerov, z ktorych si zoberies Y).
Uh, ak si dobre spomínam, v Diable si si do schopností mohol investovať body a tým si zvyšovať damage a spol. Powery v 4ed naproti tomu sú len zaujímavejšie, zábavnejšie a lepšie štruktúrované class features (spell-like abilities, supernatatural etc.), aké boli aj v 3.0. Podobnosť s Diablom vidíš preto, lebo ju chceš vidieť a použiť na zosmiešnenie systému.
Peekay napísal:
Mas sice nejake skilly, ale funguje to tak, ze na jednotke sa rozhodnes, v ktorych z classou ponukanych skillov si "trained" (na tie mas +5). Inak su vsetky skilly na hodnote Level*.05 + Attribute Modifier.
A to z toho robí taktickú ťahovú hru, áno?
Peekay napísal:


Neexistencia multiclassovania (o tych featoch sa radsej nebudem ani bavit)
Ach áno, multiclassing, čo konečne funguje aj bez použitia tých stupídnych prestíž klásov z minulých dôb...
Peekay napísal:
je obrovskym krokom spat. Paragon pathy su ako vyextrahovane z DrD pre Pokrocilych, sloty na magic itemy su straight from comp, etc etc etc.
Sloty si mal rovnako aj v 3., len neboli tak explicitne pomenované.
Peekay napísal:

Teda aby som to zhrnul jednym slovom: odpad.


Playtest bol vyborny - ale bolo to napriek systemu, nie vdaka nemu. Podrobny report dodam (mozno) az potom, ako uspokojim cloveka, ktory ma nan exclusive rights ;)
Už sa teším.

_________________
Here's looking at you, kid.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 04.10.2005
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: KE

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Znamena to, ze si to pisal so zamerom vybudit diskusiu? :-) (Mnoho utesenych flamewarov sa zacina nejakym kratkym udernym dobre znejucim vyrokom :-))
Ale no tak, alef0. Motto "ZOMG DND IZ WOW LOL" je dnes "in", nemôžeš nikomu zazlievať, ak sa s ním chce vytiahnuť pred ostatnými deťmi. :thumbsup:
alef0 napísal:
Ale ak si cakal, tak to bolo dobre - ja som sa nemohol zdrzat - pozrel som na vetu a to bola prva vec, co mi napadla.

----------------------------

Ak dovolíš, skúsim odpovedať na tvoje otázky ja. (Teda, vyjadrím svoj názor)
alef0 napísal:
Opytam sa inak: je 4e principialne ina nez 3e? (myslim tej podpory roleplayingu, lebo to je to co primarne vycitas a nemozem s tym nesuhlasit).
Nie.
alef0 napísal:
Totiz stale nerozumiem tomu, preco odpad - odpad preto, ze hoci je to RPG, s roleplayom to primarne nema nic? Ci ta k tomu vedu aj ine dovody?

Inak povedane, vnimam to takto: 4e je ovela ovela horsia, lebo
* po roleplayingu ani stopy (to je dost vazna pripomienka, ktora ma nieco do seba).
Myslím, že roleplaying je činnosť, ktorú praktikujú hráči pri hraní RPG, nie nejaká smernica v pravidlách.
alef0 napísal:
* zmenena mechanika vyberu powerov
Čože, bojovníci môžu robiť aj niečo iné, ako švihnúť mečom a pohnúť sa o X stôp!? Nehoráznosť, fuj, toto nie je DnD, ale videohra! :)
alef0 napísal:
* multiclass bol zruseny
Nebol. Bol preformovaný do použiteľnej formy.
alef0 napísal:
* skill pointy zrusene
yippikee-yay... :ikonka05:
alef0 napísal:

Su este nejake dovody?

(Imho mechaniky sa zjednodusili natolko, ze su identicke s pocitacovymi...)
Dá sa to vôbec. Sú to tak odlišné formáty...
alef0 napísal:

Tu mi inak napada porovnanie s novymi Star Warsami. Kopu veci bolo mozne uz tusit - co si o tom myslis?


4.-tá edícia je výsledok dlhých rokov playtestingu a logický evolučný krok v hrdinských systémoch. B

_________________
Here's looking at you, kid.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 04.10.2005
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: KE

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Iluviel of Darnassus napísal:
ach :(

sklamanie :(

pôjde to všetko týmto smerom zjednodušovania? kvôli tomuto sa bojím tešiť na nové RPG hry (aj počítačové), lebo už to pomaly všetko bude len hack'n'slash....


Hlavu hore! To, že hack'n'slash aspekt hry je (alebo konečne sa zdá byť) vybalancovaný a zaberá podstatnú časť pravidiel ešte o ničom nesvedčí. Boj bol, je a bude podstatnou časťou Dnd (časťou, ktorá si vyžaduje podrobné pravidlá, aby bola záživná), ale jeho kvantita je predsa v rukách DMa a hráčov. Zjednodušenie povedie k zrýchleniu bojov, takže bude viac času na roleplaying! Alebo sa môžeš na akýkoľvek boj vyfláknuť a hrať sociálne a iné nebojové encountery s pomocou nových "skill challenges", čo je systém oveľa hlbší, ako v predchádzajúcej edícii (namiesto jedného hodu, čo rozhodne o všetkom, musíš niekoľkokrát uspieť pred určitým počtom neúspechov, hádžeš viackrát).

Ozaj, je to prvá edícia, kde sa explicitne udeľujú xp aj za prekonávanie takýchto "skill challenges." Doteraz to všetko bolo o xp za zabité príšerky plus nejaké voliteľné pravidlá vzadu v DMGuidoch...

Dovolím si tvrdiť, že štvrtá edícia je roleplayingu naklonená VIAC než bolo DnD v minulosti. Poskytuje naň priestor odstránením zdržujúcich pravidiel a systém powerov dáva možnosť roleplayovať viac aj v boji a to bude mať dosah na priebeh! ... Príklad, low-level paladin kedysi a dnes.

Predtým:
Paladin - Postav sa mi ako muž, ty ničomník, lebo ťa strestám svätým hnevom!!ň gaaaar!!
Ničomník - útočí na niekoho iného, bezbranného
DM - Mmmkay, tak môžeš hádzať. Pekný RP btw.
Paladin - seká mečom -attack roll- -miss- ooops, never mind....

4.
Paladin - Postav sa mi ako muž, ty ničomník, lebo ťa strestám svätým hnevom!!ň gaaaar!!
Ničomník - útočí na niekoho iného, bezbranného
DM - "Divine challenge," že? Hádž...
Paladin - posvätný oheň sa znesie na zbabelého ničomníka, útok minie, napriek tomu ale má účinok, aj keď slabší... paladin ho ten deň (alebo boj) už nebude môcť použiť, lebo doň vložil celé srdce ach ach.... myslite na to, ako by to vyzeralo v knihe alebo filme...

V druhom prípade neslúži rp len ako nejaký prívesok, ale sa naozaj zhoduje s tým, čo sa skutočne deje... lebo postavy majú schopnosti, ktoré konečne napĺňajú ich charakter. Kúzelníci už nikdy viac nebudú nútení siahnuť po kuši. Klerik už nie je medikom v krúžkovej zbroji, je to svätý bojovník a vodca, čo môže podporovať ostatných. Hra nebude umelo prerušovaná situáciami, keď dôjdu namemorované kúzla alebo "diablovské" liečivé lektvary a treba sa vrátiť do mestečka. Nie. To je minulosť.

Štvrtá edícia sa vracia do srdca príbehov. Kto sa tam vydá s ňou?

_________________
Here's looking at you, kid.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na tuto litaniu teraz nemam cas odpovedat, nechame to na zajtra. Teraz by ma ale zaujimalo - Bentley, hral si aj nieco ine ako DnD (v rozlicnych inkarnaciach)?

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bentley Mirrorshade tak ako si chvalil Dalcora, ty ocividne niesi ani trochu schopny sa zmierit s tym ked niekto povie subjektivnejsi, doraznejsi a tebe nevyhovujuci nazor na DnD4.
kontra argumentami pritom moc neovplyvas (takze ani ja nebudem, a nebude mi vadit ak to nejaky mod vymaze)

Pre mna je tento system najvacsim RPG odpadom (ked mam spomenut PKov pojem. Ja by som pouzil slovo shit) co som kedy hral. Predcil dokonca aj Bily hrad v DrD a ToH v DnD3.5
Pre niekoho ineho to moze byt TROS, Pendragon, InSpecters, Polaris alebo Ratpack (hrat za zbabeleho potkana! Kde je tam heroickost, epickost, extreme kliseovitost a elfovitost!!!).

Uznavam ze je to skvela takticka stolova hra ku ktorej potrebujes len papier a jednoduche figurky - co je jediny rozdiel od Descentu.
Zopakujem za seba este raz (Preco? Pretoze sa mi chce. A pretoze someone is wrong on da internet).
DnD4 na rozdiel od 3.5- nielenze nepodporuje ale podla mna BRANI roleplayingu ako ho chapem ja.
Zbabely defender, egoisticky namysleny leader, warlock co sa boji tienov ... jasne tak ako v 3.5 MOZES takto roleplayovat.
Konsekvencie ak sa takto zachova postava v DnD4 v boji (tj hodne suboptimalne) su vsak o dost tvrdsie a tym padom ta system automaticky vtesnava do uplne konkretnej roly zbierky statov a powerov od ktorej sa ocakava uplne konkretna cinnost.
PRESNE ako v kazdej generickej MMO.
edit:
ale ako tak citam tvoju odpoved Iluviel, tak sa nas pohlad na RP drasticky lisi, takze lepsie chapem tvoje nadsenie z tejto pre mna odpadovej hry.
Tu pre mna neuveritelna kliseovitost predprogramovanych viet a obrazov pri poweroch ty povazujes za RP. Ja za n povazujem moralne dilemy, riesenie backgroundu ktore priamo ovplyvnuje postavu, okolie a zvysok druziny (nie nemyslim tym Pomstu Orkom co znasilnili a zabili ci naopak moju farmarsku rodinu a ja teraz vrazdim orkov okamzite ked mam moznost a tak pytam od GMa vylet do Orcieho kralovstva), cielov, tuzob, komplexov, rebricka hodnot, sedost Dobra a Zla atd co 3.5ke bolo sice ukradnute, ale ta mi aspon davala viac priestoru (nezacinal som ako extreme hero s farbistym popisom powerov, pre ktoreho bol common life nepodstatny) a moznosti co sa tyka coloru a to prave vyberom multiclassovania, vyberom mnozstva skillov, featov kde je prvy level cajak co si ma davat pozor ked strci nos do Leechovej kobky.
A to pritom niesom ziadny obhajca Dnd 3.5-, povazujem to za pouzitelny system ktory zahram ked nieje nic ine (zavisi od settingu - preto hram teraz DarkSun rad, je to vsak dost iny feeling) a kedykolvek si radsej vyberiem systemy ktore PRIAMO podporuju moju predstavu RP ako je TROS, Sorcerer, MLWM, Burning X a desiatky dalsich.
---------------
Uz len na okraj co sa tyka tvorby charakteru ....
Ak bola pre mna tvorba 12 levelu Clerica do Tomb of Horrors 3.5 porodom v nemocnici.
Tak tvorba 12 levelu v DnD4 by bola porodom v taxiku.
Padajucom z 5 km.
Zavesenom na bungie lane.
S dalsimi 8mimi ludmi a tikajucou bombou v aute.

-------------
Je mi uplne fuk ze si z DnD4 nadseny, ocividne ti tento styl hrania vyhovuje. Co je uplne v poriadku, kazdy ma rad nieco ine a ja to plne akceptujem (nemam vsak rad ked niekto zacina s abysmall flaming) Ale aby bolo dost trapneho falmovania z mojej strany, musim povedat ze by som si rad s tebou DND4 zahral, pretoze som zvedavy na tvoj styl RP v praxi a na to ako bude obohatene oproti tomu co vidim pri hracoch 3.5.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Štvrtá edícia sa vracia do srdca príbehov. Kto sa tam vydá s ňou?


z tohto naozaj nemozem :ikonka42:

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Peekay, nezabudni mi odpovedat na otazky, dakujem :-)
------------------------------

Citácia:
DnD4 na rozdiel od 3.5- nielenze nepodporuje ale podla mna BRANI roleplayingu ako ho chapem ja.
Zbabely defender, egoisticky namysleny leader, warlock co sa boji tienov ... jasne tak ako v 3.5 MOZES takto roleplayovat.
Konsekvencie ak sa takto zachova postava v DnD4 v boji (tj hodne suboptimalne) su vsak o dost tvrdsie a tym padom ta system automaticky vtesnava do uplne konkretnej roly zbierky statov a powerov od ktorej sa ocakava uplne konkretna cinnost.
PRESNE ako v kazdej generickej MMO.

Mas nejaky konkretny priklad? Postava, ktora sa zachova v D&D 3e roleplayovo, v pripade striktneho DMa odstane na papulu. Aky je v tomto posun v 4e? (Ci uz negativny alebo pozitivny). Nezavisi to na style dobrodruzstva (wizardi propaguju preliezania dungeonov typu Tomb of Horror, nehovoriac o odpudivych demonstracnych dobrodruzstvach. ale kto naozaj hra taketo veci?)

Citácia:
Dovolím si tvrdiť, že štvrtá edícia je roleplayingu naklonená VIAC než bolo DnD v minulosti. Poskytuje naň priestor odstránením zdržujúcich pravidiel a systém powerov dáva možnosť roleplayovať viac aj v boji a to bude mať dosah na priebeh! ... Príklad, low-level paladin kedysi a dnes.

Mam pocit, ze opat sa smeruje ku klasickemu flejmu "D&D nepodporuje roleplaying", ktory niektorych hracov vyvadza do nepricetnosti, pretoze maju pocit, ze ich to uraza (nemyslim teraz teba, Bentley) a nevedia pochopit, ze ich system nedokaze nieco spravit. "Nepodporovanie roleplaya" neznamena, ze hra tomu brani alebo ze ho nebodaj tresta, lez to, ze k tomu nedava ziaden specialny nastroj. V starom D&D bol roleplay len vtedy, ak si ho hraci dodali. Zrejme tak je to aj tu.. Su vsak veci, kde existuju nastroje na to, ako vybudit roleplay u hracov :-) (Ale o tom potom).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Mas nejaky konkretny priklad?

Boli sme postavy na 1 leveli. Ako prve sme stretli par vlkov (co su sice silne potvory ale level encounteru bol podla pravidiel). Ak by viaceri z nas zahrali suboptimalne (okrem PKovho vybehnutia dopredu) tak sme vsetci vystreti. Pod suboptimalnym hranim v taktickej hre vidim prave robenie veci ktore stazuju boj alebo kazia idealnu taktiku - Leeroy Jenkins vo WoW. V 3.5 sa mi to nikdy nestalo - specialne na 1 leveli kde sa hraci este len ucia a rozbiehaju. Jasne mozes argumentovat evilnostou GMa,
Hral som Descenta a preto mi DnD4 tak velmi pripomina tuto wargame. Aj tam ked som sa zachoval inak ako sa od postavy cakalo (ale bolo to plne minotaurie RP) tak na mna spoluhrac wargamista pozeral ze som sa uplne zblaznil.

S tym ze niesu skillpointy (a classove a trainonly skily), multiclassy, univerzalne featy sa moznosti vyvoja a zmeny postavy dost obmedzili co podla mojho nazoru obmedzuje moznosti systemovo vykreslit taku postavu aku RPckujem.
Dalej si predstav ako som vravel ze Leader bude zbabelec a vodcom skupiny bude napr nejaky Warlock. V taktickom boji to vsak ak postavy nechcu na mieste zakapat bude vyzerat inak.

Wizardi si predstavuju pod RP hranie prislusnej role v skupine (vsak aj nahadzali plno fluffovych viet k popisu classovych schopnosti) a nie RP postavy nezavisle od role. V 3.5 to nebolo ziadnym systemovym sposobom ani trochu obmedzene (to ze nebolo systemovo podporovane je druha vec).
Zahraj si to a skus RPckovat Leadera, defendera a dalsich MIMO ich planovanej role. Bude to ako past na oko.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dakujem za priklad.

Moje skusenosti s 1. urovnami boli take, ze casto som musel znacne zvazovat, co poslat na hrdinov, kedze osem zivotov je osem zivotov. A mal som podobny problem, ze akonahle hraci zahrali na tychto urovniach nieco zle, tak isli automaticky do kelu. Ono totiz tie principy su ako dobre zladene hodinky - jednoducho sa ocakava, ze ak mas dany Challenge Rating, tak budes hrat optimalne. Ak hras netakticky, zvysujes Challenge Rating (resp. znizujes svoj) a v momente, ked presiahne istu hranicu, pravdepodobnost zhynutia prudko narasta.

To mi vzhladom na zameranie a charakteristiku systemu nepride ako chyba, ale ako vlastnost, ktorej si treba byt vedomy. V D&D ci chces alebo nechces, musis prekonavat prekazky a musis ich prekonavat efektivne ("cvic sa, aby si sa nezabil, nezabi sa, aby si sa cvicil). Akonahle ich neprekonavas efektivne (kvoli pribehu, kvoli postavam) a DM od teba ocakava, ze ich budes prekonavat efektivne, nastane rozpor a smrt postav. V tejto chvili je cisto na zvazeni DMa (a suhlasim, nie na pravidlach), ako sa k tomu postavi. A to suhlasi s tym, co vravis, ze ked budes hrat zbabeleho leadera a DM neocakava, ze to tak budes robit, tak hras netakticky.

Ale to je vec, ktora plati uz od nepamati, aspon mam ten dojem. (Opat mi pride to demonstracne dobrodruzstvo z D&D dna pred 3 rokmi, kde bola mapa, jedine NPC boli mnisi, ktori riekli "Utekajte, klastor nam zaplavili monstra" a usli, a 10 vsakovakych potvor, medzi inymi aj bezekira, nad ktorou sa hrozili aj ostrielani kombinatori. Ak by tam hraci hrali neoptimalne, smola. Uz toto by sa dalo nazvat istou optikou "odpad" - a vieme, ze priaznivcov 3.5ky, ktori mali odpor voci takemuto stylu, bolo vela. Mozeme argumentovat, ze je to styl hrania "as written", ktory je odpudivy, a ja budem suhlasit.)

Citácia:
S tym ze niesu skillpointy (a classove a trainonly skily), multiclassy, univerzalne featy sa moznosti vyvoja a zmeny postavy dost obmedzili co podla mojho nazoru obmedzuje moznosti systemovo vykreslit taku postavu aku RPckujem.

To si konkretne netrufam komentovat, nemam na to playtest. (K skillpointom bol nejaky komentar v Star Wars - ma to vyhody i nevyhody (komentar je napr. v Levovej recenzii Star Wars.)

_________________
Light hand of Empelol.


Naposledy upravil alef0 dňa St. 11. Jún 2008, 9:48, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ano DnD je takyto styl hry, to nenamietam. Len tvrdim ze oproti 3.5 je 4ka este pevnejsie zaskrutkovana aby hraci nemohli robit suboptimalne riesenia - ktore su podla mna casto prave tie zaujimavejsie a krajsie z RP hladiska.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
Ano DnD je takyto styl hry, to nenamietam. Len tvrdim ze oproti 3.5 je 4ka este pevnejsie zaskrutkovana aby hraci nemohli robit suboptimalne riesenia - ktore su podla mna casto prave tie zaujimavejsie a krajsie z RP hladiska.

Chapem len ciastocne - v akom zmysle je zaskrutkovanejsia? Ze ti da na vyber len 3 moznosti (v 3.5ke dvadsat), pri ktorych nie je mozne nezlyhat? (S tou "krasou neefektivnych rieseni" suhlasim)

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V tom ze su moznosti osekanejsie a ze postavy - respektive ich role v druzine su presne urcene. Vidim tam vacsiu snahu aby postavy hrali v uplne konkretnej roli a nevybocovali ani neexperimentovali.
A preto mi to aj pripomina MMO viac ako 3.5

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No to je diskuze - v zásadě souhlasím s tím co napsal Peekay s jedním zásadním rozdílem. 4E podporuje oproti 3E a variace více RP.

V prvé řadě - na DnD nečekaně dobrá, řekl bých výborná DM G, dále při tvorbě postav zmíněná "povaha". To dříve nebylo.

DnD nikdy nebyla hra, která by kladla přehnaný (nebo vůbec žádný) důraz na mechaniky tvořící roleplay. proč - buiďto se počítá s tím že to lidé už znají, příapdně určité prvky co to ten RP je jsouv každé knize a ve 4e asi nejvíce.

Bohužel nová edice sází na družinovou kooperaci, přísnou škatulkovatelnost povolání, uzavřené role. Paragon je jakási nepovedená forma kitů z ADnD a já si říkám zaplať pánbůh za PrC.

Tvorba a levelování psotavy je jak z Diabla 2 - level - lepší power - level - ještě lepší power. Mág se mění na kulomet (popis role Artillery sedí) s magickou střelou 2d4!!!!!! demage at - will. Cílovou skupinu to může oslovit mě ne.

Rozhodně ale DnD není odpad. To je krátkozraké a velice subjektivní uvažování, nemající s nějakou objektivitou vůbec nic spoelčného. Je to designováno na určitou formu hry. Stejně jako Sorcerer, Burning Wheel, TROS a pod.


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 96 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun