Bentley Mirrorshade napísal:
Nesúhlasím s tým, že celý charakter postavy musí byť mechanicky odrazený v rozložení classov, skillov, featov apod.
Citácia:
Pochopitelne ze nemusi, ale na druhu stranu ak chce, tak by mu to mal system umoznit.
Podľa mňa to ozaj nie je dôležité. Výsledok je rovnaký. Snaha reprezentovať všetko mechanicky je zväzujúca. (Viď. môj predchádzajúci post, kde slintám nad novým systémom zručností). Tiež si nazapisujeme, ako je postava nasýtená, či má strach, stres apod., nechcem, aby mi pravidlá alebo DM diktovali, či sa moja postava bojí a aké má záľuby... (O systémoch zameraných na strach, psychiku sa teraz nebavíme)
Citácia:
DM s tym nema nic spolocne, to ako si urobim postavu je o mojom sebavyjadreni, o tom ako si sam seba predstavujem.
Na sebavyjadrenie podľa mňa stačí, ako sa postava správa počas hrania (alebo si spraviť niekde nejaké mimopravidlové poznámky), ale rozumiem tomu, že je to subjektívne a otázka osobných preferencií.
Citácia:
1. nieje dovod predpokladat, ze sa na ulici ocitne cela druzina.
Problém je v tom, že hoci má DnD napodobňovať fantasy príbehy známe z iných médii, je to v prvom rade kolektívna hra. Situácia, kde sú hráči dlhodobo (t.j, viac než pár minút herného času) od seba oddelia je pre mňa osobne neprijateľná.
Citácia:
Nieje dovod predpokladat, ze sa niekto iny z druziny, ako ten bojovnik zacal zivit kradezami a podvodmi.
Prečo parta nepošle svojho rogua, aby sa o to postaral, ale musí si to odskákať chudák fighter? To už môže miesto neho hľadať pasce, otvárať zámky.... Pozri, ja rozumiem, čo chceš povedať, a je to z napr. literárneho hľadiska úplne košér situácia, ale kooperatívne hranie jednoducho musí robiť ústupky kvôli zábavnosti. Je to možno trochu smutné, ale rád na to zabudnem, ak mi hra prinesie dlhé hodiny dobre stráveného času. Niekto iný sa o to môže pokúsiť, ale ja sa podobným situáciám radšej vyhýbam, už veľakrát som sa na tom popálil,
Citácia:
poohybat system a upravit si ho podla mojich predstav sa pochopitelne da, ale je to potom uz ten isty system?
po mnou navrhovaných úpravách, ktoré sú veľmi triviálne sa určite stále jedná o ten istý systém. Nejde len o to, či je systém dokonalý "as written", ale aj ako ľahko sa dá upravovať bez toho, aby si zmenou 1 veci neporušil rovnováhu ďaľšej tisícky. A v tomto sa zdá byť 4. edícia celkom priateľská.
Citácia:
- Z toho co som skusal/videl/cital z 4.edicie, tak ta tiez odmenuje majstrovstvo v zvladnuti systemu a znalost pravidiel, ... %%CVAK%% ... ... mal som pocit ze cokolvek by som si chcel zahrat namodelujem so zakladnymi pravidlami.
OK.
Citácia:
- neznalost pravidiel vzdy je nevyhodou nech hras akukolvek kompeticnu hru a tou DnD je. Praveze pri 4e mam pocit, ze na znalosti pravidiel zalezi daleko viac. Minimalne na hre co som DMkoval som velmi jasne videl aky je rozdiel medzi hracom co si pravidla pozeral a schopnosti postavy vedel sam vykombit a medzi hracmi, co si vyberali len tak od buka, jak sa im to pacilo.
OK, len dodám, že wizard a spol. už nie sú tak odstrašujúci a "obtiažnosť" hrania jednotlivých povolaní je vyrovnaná. Práve kvôli tomu nemôžem súhlasiť
Citácia:
ze na znalosti pravidiel zalezi daleko viac
. Hral si niekedy s hráčom, ktorý pozná zákl. pravidlá, hrá wizarda a kúzla ani nevidel, nieto ešte že by si ich vedel sám povyberať? V novej edícii stačí asi toľko čítania a porozumenia na hranie warlocka, ako pri fighterovi (porovnaj napr. so sorcererom vs. fighterom z 3.5). Pre mňa je to dosť dôležité, hrám buď s ľuďmi so sviatočným prístupom k pravidlám alebo ľuďmi, čo zvykli hrávať iné systémy, napr. DrD, GURPS alebo Shadowrun, všetko dobrí roleplayeri, ale nie sú to ľudia, čo by sa vyžívali v detailnom študovaní pravidiel a kombinácii (...teda z väčšej časti... dobre, tak tých výnimiek je viac... ^_^).
So zvyškom súhlasím. Len mi trošku neštymuje výraz
kompetitívne hranie...