HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Čo si myslíte?

Ja som si v podstate vždy myslel, že je zábavnejšie byť hráčom, pretože hráč si nemusí z ničím lámať hlavu, proste
príde a baví sa na tom, čo pripravil rozprávač. Hráč to má proste jednoduchšie. Ale nedávno (včera) mi napadlo, že
byť rozprávačom má tiež veľa výhod, ktoré zabezpečujú to aby sa zabavil.
Napríklad už len to že je stále v strede diania, takže sa nenudí, príčom hráči sú neni stále v centre diania a
počas niektorých hier, ak nie sú dlho v strede diania, tak sa možu začať nudiť. Ale byť gm-om má aj iné výhody.
Takže som si teraz nie istý, čo je zábavnejšie.
Aký je Váš názor?


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V klasickych hrach hm.. v takom D&D ma rozpravac na hlave toho dost vela - musi si spravit domace ulohy - vymysliet pribeh (a to pomerne dobry, aby sa hraci nenudili), a potom ukocirovat zvysok. Samozrejme, to nie je take narocne, ako to vyzera, ale casto sa stava, ze Dungeon Master je prvy clovek na rane v pripade, ze sa hra zacne rucat. Na druhej strane, DM si moze do hry dat co chce, moze si poexperimentovat a moze robit veci, ktore su hracom zvycajne zakazane alebo odopierane. Ako vravis, DM sa nikdy nenudi - a ak je clovek rad v centre diania, moze si to uzivat.

Taky klasicky hrac ma vyhodu v tom, ze moze sa venovat svojej postave, moze si ju mojkat, moze si ju uzivat bez nejakej mimoriadnej aktivity.

V alternativnych RPG je to casto jedno.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vyzkoušel jsem si obojí, i když Vypravěčství důkladně, a za sebe říkám, že obojí může být velmi zábavné. Vypravěčství třeba proto, že člověk pořád musí přemýšlet, nebo naopak proto, že když jednou rozběhne svět, zápetku a hráči uchopí své role, tak nemusí zasahovat vůbec a vymýšlet nic, jen sleduje příběh, třeba i pár hodin - příběh, který on sám spustil a neví jak dopadne.

Těch výhod je hodně na obou stranách a ač jsem raději Vypravěč (i když možná jen proto, že jím jsem častěji, déle a dělám ho lépe než ztvárňuju postavu), rozhodně bych netvrdil, že je tahle role lepší. Není ani horší.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na tuto otazku sa podla mna da odpovedat iba protiotazkou:

"Co je chutnejsie? Jahody so slahackou, alebo svieckova na smotane?"

Niekto nema rad jedno, iny druhe. Oboje moze byt rozlicne chutovo uspokojive, podla prisad a inych faktorov. Navzajom su v podstate neporovnatelne.

(odpoved za mna: na GMeni ma bavia ine veci ako na hrani, az do miery kedy su to pre mna v podstate dve kompletne rozlicne cinnosti)

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V suvislosti s tym mi ale napada ina otazka: preco sa zaciatocnici tak strasne boja byt rozpravacmi? V takom D&D je vidiet, ze ludia by aj casto hrali, ale "nemame DMa, tak nehrame."

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Lebo je to dalsich 700 stran textu, ktore musi clovek stravit. Ani nehovoriac o tom, ze pravidla, ktore hracovi staci poznat povrchne, musi mat GM zazite dokonale (aby vedel riesit problemy hracov).

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Peekay napísal:
Lebo je to dalsich 700 stran textu, ktore musi clovek stravit. Ani nehovoriac o tom, ze pravidla, ktore hracovi staci poznat povrchne, musi mat GM zazite dokonale (aby vedel riesit problemy hracov).

dovolim si nesuhlasit... :) staci mat hracov, ktori su chapavi a dohodnut sa s nimi, ze ked sa pravidlovo na niecom nevieme zhodnut, pravidlo ma DM... aj ked by sa napr. casom dve rovnake situacie posudili rozne
osobne mam radsej hranie ako postava, ako DM mam stale pocit akehosi stresu, ze to nezvladnem a hraci sa nebudu bavit :ikonka06:

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako to vnimas ty, Cerebro? Robis radsej GMa alebo hraca?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cerebro napísal:
dovolim si nesuhlasit... :) staci mat hracov, ktori su chapavi a dohodnut sa s nimi, ze ked sa pravidlovo na niecom nevieme zhodnut, pravidlo ma DM... aj ked by sa napr. casom dve rovnake situacie posudili rozne


Dovolim si nesuhlasit s tvojim nesuhlasom - bavime sa tu o skupinke beginnerov.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Zamladi som mal pocit, ze ludia sa boja toho pocitu zodpovednosti - ze musia vymysliet nieco, co bude ostatnych bavit, ze musia riesit viac organizacnych zalezitosti a vobec, ze maju byt takymi "veducimi osobnostami" -- na co sa mnozstvo ludi nie az tak citi. A samozrejme tie pravidla - teda, ze rozpravac musi ovladat vsetko co hraci a este o nieco viac, aby vedel riesit tie problemy, co sa spominali.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Peekay napísal:
Dovolim si nesuhlasit s tvojim nesuhlasom - bavime sa tu o skupinke beginnerov.
tot som nepostrehol, cituj :-P
ako myslel som to nie tak, ze GM ma rovnake vedomosti ako hraci, ale ze GM vie vysvetlit hlavne principy hry a potom na detailoch(mensich ci vetsich :-)) pri jednotlivych situaciach sa hraci s DMom dohodnu
robil som to tak pri skusenejsich ludoch (zdravim Majo, Aljen, Poiux, Majlo), kde Majla som povazoval jednoznacne za pravidlovo nadupanejsieho ako som ja a takisto to tak robim s mojou partou newbies ;)

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Naposledy upravil Cerebro dňa Po. 09. Jún 2008, 10:51, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
V suvislosti s tym mi ale napada ina otazka: preco sa zaciatocnici tak strasne boja byt rozpravacmi? V takom D&D je vidiet, ze ludia by aj casto hrali, ale "nemame DMa, tak nehrame."

Protože mají dojem, že je to těžší, že Vypravěč je člověk, který hru vede - přesněji musí vést a vždy povede (což není to samé). Je to asi stejné, jako když z bandy nováčků chceš vybrat velitele oddílu nebo pracovní skupiny. Když nikdo nemá zkušenosti a přitom je jasné, že bude první, na koho se ostatní obrátí s problémem, vůbec se nedivím, že mnoho skupin má Vypravěčství "za trest" - jsi nejslabší, tak nám uděláš hru, abychom si mohli zahrát své namakance a vykosit jeskyni. Což je tedy druhá věc - V mnoha pravidlech je to Vypravěč, který neustále "prohrává", a můžete stokrát tvrdit opak, prostě pravidla ho nabádají, aby tahal za kratší konec provazu, a když chce taky někomu nakopat zadnici, tak se ostatní hráči rozčilují, protože jim pozabíjel postavy.

A do třetice - pokud pravidla napíšou větu podobnou "PJ má vždy pravdu", pak je veškerá odpovědnost za špatnou hru na něm, tedy ostatní si to budou myslet. A tak začnou výtky "My se chceme bavit a TY nám to máš zajistit." Mezi hráči je docela rozšířený názor, že Vypravěč - ač jakoby bůh ve světě - má sloužit hráčům.

Mohl bych o tomto psát ještě nějaký čas, ale podstata je myslím jasná - možná je stejně těžké být dobrý hráč jako dobrý Vypravěč, ale když není Vypravěč dobrý, dostane to sežrat od ostatních - a kdo by chtěl stát proti svým dvěma až šesti kamarádům.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
treba sa zbavit predsudkov ze GM ma vzdy pravdu a musi vsetko ovladat najlepsie alebo ze GM si musi dopredu vymysliet pribeh pre hracov

dovolim si zacitovat Clintona z pravidiel Shadow of Yesterday:

Citácia:
Pripravovanie dobrodružstva nie je ťažký proces. Nikto by nemal mať obavy byť Sprievodcom príbehom. Nie si zodpovedný za vyrozprávanie celého príbehu ani nič podobné, takže sa toho neobávaj. Predstav si sprevádzanie príbehom a vytváranie dobrodružstiev takto: Stretneš sa so svojimi hráčmi a oboznámiš sa s ich postavami. Zistíš aké sú a čo ich zaujíma. A potom povieš: „ Chcel by som aby naše dobrodružstvo bolo o týchto ľuďoch a ich problémoch a rád by som bol keby v ňom bolo pár vecí: zlý kúzelník, oklamaná deva a boj na nože pod vodopádom. Do toho!“
...
Najdôležitejšia vec pri vytváraní dobrodružstva je poznanie postáv, pretože príbeh je predovšetkým o nich.
...
Priprav si nejaké nehráčske postavy, pomocou ktorých privedieš hráčov k použitiu vlastností svojich postáv. A to je takmer všetko – až na niekoľko detailov je toto celá príprava na hranie.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cerebro napísal:
tot som nepostrehol, cituj :-P


alef0 napísal:
V suvislosti s tym mi ale napada ina otazka: preco sa zaciatocnici tak strasne boja byt rozpravacmi?


;)

Cerebro napísal:
ako myslel som to nie tak, ze GM ma rovnake vedomosti ako hraci, ale ze GM vie vysvetlit hlavne principy hry a potom na detailoch(mensich ci vetsich :-)) pri jednotlivych situaciach sa hraci dohodnu


Pri jednotlivych situaciach v klasickych hrach sa hraci budu na GMa pozerat ako na finalneho arbitra. Toto plati univerzalne, ale duplom pri novacikoch.

Corvus napísal:
treba sa zbavit predsudkov ze GM ma vzdy pravdu a musi vsetko ovladat najlepsie alebo ze GM si musi dopredu vymysliet pribeh pre hracov


Ono to globalne nie je predsudok, v niektorych hrach je to axioma, ktoru ked vyhodis, tak sa uplne rozsypu. Predsudok je to iba v momente, ked sa to snazis preniest do hier, ktore maju vyslovene povedane, ze to tak nema byt (napriklad onen TSoY).

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
a to ze nanho budu pozerat ako na finalneho arbitra vylucuje to, ze ak sa dohodne, ze DM ma pravdu a ze mozu byt casom tie rozhodnutia vselijake, tak mu netreba az tak vediet tie pravidla dokonale?

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun