alef0 napísal:
zda sa mi, ze cielom ucastnikov RPG je mat co najmenej zodpovednosti a co najviac pravomoci.
Přesně tak. Ale nejde jen o RPG, to je spíše obecný trend (nevím jestli jen u nás) - krafat do všeho a nemít nic na triku. Proto jsme taky raději, když se odpovědnost, kterou mohou mít hráči na hráče také shodí - motivace postav, například. Zapojení do akcí, popisy, vymýšlení detailů, vyhodnocování evidentních situací, vymýšlení kontaktů, námětů na zápletky ... atd.
Dokud se bude k RPg přistupovat tak, že Vypravěč je sedignér, scénárista, kompars, výpočetní jednitka a simulátor v jednom, zatímco hráči jen hlásí své úmysly a hodí kostkou, tak se obliba Vypravěčství jen tak nezvýší.
Edit - jak koukám, nepřečetl jsem si spslední stranu, takže opakuju již řečené.