Morfion napísal:
Takže ja tu založím kritický topic!
Nezdá sa Vám že kvalita rpgčiek v poslednej dobe maximálne upadá?
Je naozaj potrebné vydávať plytké hry, dobré jedine na vykeshovanie (viz najhoršia firma na svete Elektrické Umenie) a na premyslené, vymakané rpgčka zvysoka kašlať?
*Censored* komercia
Naozaj s koncom Black Isle skončila éra RPG?
Zoberme si ku príkladu Bard´s Tale, vbehnem do Brlohu a zbadám pekné rpg za celkom dobré keše. Spustím to a zistím že Jubi-sofťáci sa zase prekonali a vytreskli tak stupídnu hru že som to vypol po dvoch minútach hrania!
Alebo Dungeon Siege, dokopy 4 vlastnostiy, 4 skilly a life a mana. Da End. Ujo Gill Bates, ešteže si tam hodil toho somára, to zvýšilo kvalitu hry o 98,5 percenta.
Takže sem píšte svoje názory na tento úpadok a odklepnite nám, smutným old schoolovým hráčom eRpéGÉčiek že nám skončili naše dni slávy...
Máme mi starci smolu, ale treba to brať tak, že časy sa menia a s tým nič nenarobíš. Vidno to na každom žánri, nielen na rpg-čkach. Vývoj speje k tomu, aby bolo všetko čo najjednoduchšie, pretože väčšina (ktorá hry kupuje a tým robí tržbu) už nie sú hardocre maniaci, ktorí by pri počítači strávili i niekoľko rokov, kým by hru neprešli. Jednoducho je to súčasť konzumnej spoločnosti, a ako taká sa i tejto zmene pekne prispôsobila. Resp. vývojári sa prispôsobili trhu.
Keby si si rád zahral niečo, čo voní klasikou, nuž musíš sa poobzerať po nejakej tej nezávislej scéne. Čo takto skúsiť
Cardahaliu alebo
toto??? Môžem len doporučiť, vážne sú to dobé hry, a majú všetko to, čo nám dnes chýba. Ale v komerčnej sfére už mnoho zázrakov nečakajme. Aby som to neukončil tak pesimisticky, tak Oblivion zatiaľ vyzerá nádejne, system prešiel síce istou prestavbou, ale stále má čo ponúknuť (bude mať) i nám, čo máme radi hardcore rpg-čka (a keď sa prehrabeš trochu v mojom blogu, nájdeš tam pár info o Oblivione – som maniak
). A ako už bolo i Kotor sa dá považovať za klasické rpg, rovnako ako (snáď) i nový Neverwinter Nights (Čo prinesie Dragon Age alebo Witcher, to neviem).