Touto témou by som si chcel zistiť váš názor a prípadný predbežný záujem o novú mafiu, vedenú mnou.
Táto mafia by sa začala až po ukončení Alefovej terajšej.
Bola by netradičná vo viacerých aspektoch a hlavne, bola by limitovaná čo do počtu hráčov.
V nasledujúcich riadkoch vám popíšem základné paradigmy, poskytnem malý "teaser" a zvyšok už bude na vás.
Najprv v krátkosti o základných pravidlách a zámeroch hry:
1. hra je určená presne pre 9 hráčov. Ak bude záujemcov menej, hra nezačne, ak viac, bude sa vyberať.
2. hra je silne experimentálna - neviem o tom, že by sa v takejto forme už niekde mafia na fórach hrala. Preto môže skončiť buď výborne, alebo aj absolútne tragicky. Rátajte s tým.
3. v hre bude povolené všetko, čo sa týka argumentácie a úvah. Veci ako metagamingové uvažovanie o princípoch hry, branie do úvahy predchádzajúcich skúseností - toto všetko je povolené. Dokonca sú hráči doslovne vyzývaní k tomu, aby pre argumentáciu a ako dôkazy používali všetko, čo môžu, vrátane takých argumentov ako "musia byť vinní, lebo boli obaja spolu vtedy a vtedy onlajn na fórach".
4. roleplay v tejto hre bude značne limitovaný - hra nie je zameraná na vytváranie príbehu ako takého, ako skôr na samotné argumentovanie a slovné prestrelky. Dôraz bude kladený na taktickú a psychologickú stránku veci. Bude výborné, ak svoje posty budete dopĺňať napríklad nejakými "flavor textami", ale vždy musí byť jasné, že tieto sú striktne oddelené od hry samotnej. V hre budú hráči predstavovať chovancov ústavu pre mentálne postihnutých, no to treba chápať ako hernú mechaniku, nie ako vodítko, akým spôsobom sa v hre chovať.
5. hra bude plánovaná na
dlho. Limit pre jeden herný deň bude stanovený na týždeň reálneho času - vtedy bude obesený hráč s najväčším počtom hlasov. Limit budem môct ľubovoľne presúvať dopredu - dozadu, podľa toho, ako sa bude hra vyvíjať - vždy o tom ale budete vedieť v dostatočnom predstihu.
6. každý deň hry bude niekto obesený - nebude možné hlasovať za pokojný deň
7. hra sa začne (netradične) nocou
8. akákoľvek diskusia o tejto hre mimo jej témy (a prípadne skrz iné, mnou definované komunikačné kanály) bude prísne zakázaná
9. táto hra je plánovaná ako "hardcore" a bude si od hráčov vyžadovať veľké množstvo času - bude sa od nich očakávať, že každý do hry prispeje aspoň dvomi príspevkami za jeden reálny deň. Samozrejme, "ospravedlnenky" fungujú.
10. ak nie si ochotný opakovane si čítať desiatky strán diskusí, nemáš čas a chuť písať dlhé posty relatívne často a všeobecne brať to trochu serióznejšie (čo ale neznamená, že je zakázaný humor - to ani náhodou
), tak sa neprihlasuj
11. vyhradzujem si právo ľubovoľnému prípadnému záujemcovi o hru prístup do hry neumožniť
12. táto hra bude veľmi závisieť na ochote a schopnosti hráčov zapájať sa, analyzovať a rozmýšľať
A teraz snáď niečo o settingu a podstate hry:
1. hra sa odohráva v bližšie nešpecifikovanom, od ostatného sveta izolovanom objekte
2. hráči predstavujú jednak psychicky nestabilných jedincov (väčšina - v tradičnej mafii mešťania), ktorí sa spomedzi svojich radov snažia vyčleniť a odhaliť niekoľkých zdravých (menšina - klasickí mafiáni)
3. každý z hráčov bude mať presne stanovenú diagnózu, o ktorej ale nebude vedieť (bude vedieť, že je chorý, no nie ako), no ktorá bude mať fundamentálny vplyv na jeho schopnosť v noci vyšetrovať - zoznam diagnóz bude známy, no nebude sa vedieť, ktorá má presne aký herný efekt a komu patrí - bude na hráčoch toto vydedukovať.
4. každý chorý bude mať v noci schopnosť vyšetrovať
5. každý zdravý bude mať v noci schopnosť (podrobnosti budú známe len jemu), bude poznať ostatných zdravých a budú spolu môcť v noci komunikovať
6. pred začatím hry bude uvedených niekoľko faktov, o ktorých budú hráči vedieť, že sú pravdivé. Jedným z faktov bude informácia, že 1-2 uvedené fakty pravdivé nie sú.
A nakoniec malý teaser:
Bola to chorá hra.
Zobudil si sa nevedno o ktorej, v malej, bledomodrej cele s naširoko otvoreným kovovými dverami. V rohu sa váľaľ zrolovaný spacák, nad ním špinavé umývadlo a odlomený kus zrkadla. Bolo ti zima a nepamätal si si vôbec nič.
Až stony a vzdychanie nesúce sa slabo osvetlenou chodbou za dverami ti napovedali, že tu nie si celkom sám. Po opatrnom vykuknutí von si v šere rozoznal viacero unavených, strapatých hláv skúmajúcich neznáme prostredie. Nie všetky vyzerali priateľsky... inštinktívne si siahol po dverách a s prekvapením si zistil, že z nich trčí kľúč. Z vnútra.
Nebol si sám, no bol si relatívne v bezpečí. Stačilo otočiť tým chladným kúskom kovu.
Až po tom, čo si prekonal prvotný šok a omámenie, si postrehol odkaz prilepený na zadnej strane tvojich dverí. Lepiaca páska už pomaly povoľovala. Nevedel si, či to je kvôli špine a vlhku, alebo kvôli tomu, že tu ležíš už dlho.
"Vitaj v našej hre.
Je nás menej, no na rozdiel od vás sme normálni. Sme ako lovci medzi zvieratami, ako bohovia medzi primitívmi. Sme lepší.
Dostaneme vás, po jednom a ešte nám k tomu pomôžete.
Nepýtaj sa prečo to robíme. Pýtaj sa, kto sme.
Ak sa chceš dostať von, musíš nás nájsť všetkých. A musíš nás zabiť.
V spacáku za sebou nájdeš dar."
Pretrel si si rukou spotené čelo a vzrušene rozbalil hrubý kus látky.
Lesklá dýka.
A štítok: "Som nevhodná pre deti do troch rokov, LOL. Dohodni sa s ostatnými, na koho ma dnes použiješ!"
Z vedľajšej cely si začul zvuk cinkania kovu. Bol čas začať sa hrať.