alef0 napísal:
Citácia:
Ta hra je tak tazka ze sa nemala povodne predavat ani v europe ani v USA.
Neznamena v tomto pripade "tazka" = "nevybalansovana"?
Napr. v tomto zanri je slovenska legenda Spellcross, ktora vraj bola genialna a prelomova, len od iste fazy taka sialene narocna, ze sa jednoducho nedala hrat.
Ked budeme hrat Clovece nehnevaj sa, kde ti povolim len hrat mincou a ja budem hrat kockou, urcite budu ludia, ktori v tom najdu zalubenie.
Alebo inak, ked je hra fakt taka tazka, tak preco ju ti ludia hraju? Pytam sa zvedavostne.
Alef - Táto hra bola prevratná obtiažnosťou a ešte Multi.
Prvú vec už napísal predtým a teraz niečo k multi, ktorý obsahuje. Ak máš pripojené PSko k netu a hráš si pekne Single, tak v jednotlivých častiach hry môžeš niekedy vidieť postavy, ktoré vyzerajú ako duchovia - sú to iní hráči, ktorí hrajú taktiež v tej úrovni. Môžeš sledovať ich hru, čo niekedy pomôže, keď nevieš, kade ďalej alebo kde je nejaký ten fasa bonus ( mám pocit, že hra je celkovo dosť skúpa ).
Hráči môžu na zemi nechávať odkazy, ktoré si potom môžu všetci ostatní prečítať - napr. look up or die a podobne.
Na zemi sú ešte krvavé škvrny, ktoré po aktivácii ukážu ducha ( tentokrát červeného ) a môžeš si pozrieť, akú spravil chybu hráč, ktorý umrel. Všetko je v real time, takže žiadne trápne animácie.
Zabíjanie bossov je tu o dosť ťažšie ako v Monster Hunter a preto je nutné si zavolať do svojho sveta hráčov ( odmena pre nich je navrátenie ich tela, keďže ak v hre umrieš, všetky staty idú o dosť dole, HP a mana sú menšie. Preto toto nie je hra - You have died.. so what? ale je to You have died - Do [vymazané]! )
Táto vec prinútila hráčom, aby si pomáhali.
Ešte je v hre jedna možnosť návratu tela a to je zabiť toho, kto si ťa privolal na pomoc. Tým však dostávaš zlú tendenciu a jej následky boli napísané hore.
Preto je naozaj skvelé a hlavne nutné byť stále online, lebo hra sa takmer nedá prejsť ( teda určite nie, ak je hraná s novým charakterom ).
Príbeh je dosť zvláštne, originálne podaný. Podobnú atmosféru som zažil, keď som si voľakedy pustil Diablo 2 a hneď prvý akt ma vtiahol do toho. Z tejto hry je cítiť utopickosť ako zo žiadneho iného titulu.
Nielen, že je potrebné načasovanie - jedna rana a si dole je už hneď na začiatku hry.
Alef - ona je vybalancovaná, len to nie je panoramatické RPG, kde len beháš a nič ťa nezastaví.
Edit - pri zabíjaní zbieraš duše nepriateľov, za ktoré si potom vylepšuješ char ( treba naozaj veľa bodov ). Ak umrieš, tak na mieste posledného výdychu ostanú na zemi, čiže stačí si po ne zájsť. Ak sa to nepodarí, umrieš v dosť stupídnej časti, čo sa stáva skoro vždy a umrieš ešte pred ich dosiahnutím, už ich nie je možnosť dostať späť.