Hra na ktorú najviac spomínam a ktorú som nikdy neprestal hrať je "Wilderness: A Survival Adventure". Ona to vlastne nie je hra, je to program ktorý vypracovalo pár típkov z NASA na trénovanie schopností prežitia v divočine. Vyšlo to na Apple a Dos v r.1986 (teraz je to abandonware voľne stiahnuteľný asi 152 kb). Musím uznať, že na najtažšej obtiažnosti je to absolútny hardcore (aj keď prejsť v burmskom pralese a zo zlomenou rukou po páde litadla bez poriadneho vybavenia nejakých 160 míľ nebude nejako ľahké
)) ) Ak by to niekdo skúšal hrať (čo silne odporúčam) tak pridávam pár rád:
1. Hra nepoužíva metrický systém- údaje ktoré o sebe zadávate pri štarte treba zmenit na palce, libry. Tep je v úderoch za minútu.
2. Samotné ovládanie je textový input, takže je dobré stiahnuť si manuál (napr. na Home of the underdogs) kde sú všetky príkazy vypísané.
3. Pri tvorbe novej hry si nastavte wildlife frequenci na 0.15 a storm frequenci na 0.8. Tu to autori trošku prestrelili, lebo na normálnom nastavení za den pochodu stretnete medveda, pytóna, divokú mačku... (neviem, možno sa to v Nevade tou hávedou ozaj tak hemží...)
4. Hra obsahuje 6 krajín Nevada, Chille, Burma, Britská Kolumbia, Bolívia, Nová Guinea (každá sa mení podla mesiaca ktorý si zadáte). Defaultne je nastavená Nevada, takže keď chcete hrať niečo iné treba premazať súbor SIERAAS.CIM súborom danej krajiny.
5. Pri spúštaní hry si môžete nastaviť buď pád lietadla (za úlohu sa máte dostať na ranger outpoust,), alebo hľadanie strateného mesta.
6. Hra generuje zakaždým inú mapu a obtiažnosť určuje aké zranenia máte po havárií a aké máte na začiatku vybavenie.