Pouzijem analogiu traktora a ferrari.
Obe su urcene na rovnaky ciel (priblizenie z bodu A do bodu B). Kazde je vhodnejsie na jeden ucel a kazde mozno pouzit aj na ostatne ucely, len to nebude to. S traktorom mozes dojst z Kosic do Bratislavy a aj Ferrari mozes pouzit na tahanie vlecky s kravami. A su sikovnici, ktori urcite urobili sutaz v orani na ferrari a su sikovnici, ktori si do traktora namontovali nitro, gaucovku a automaticku prevodovku.
Ano, technicky by nam stacil jeden druh auta, lenze je zjavne, ze to nie je _to_, rovnako ako nie je _to_, prihynanie specialit na to, na co neboli urcene (aj ked je to mozne.)
---------
Suhlasim s tym, ze system ma byt to, co ta podpori a pomoze ti. Ano a moze sa stat, ze uvidite, ze system kladie prekazky pod nohy (spominam na BtI, kde sme videli, ze nam niektore veci prekazali, tak sme ich zahodili), ale to si staci vybrat to, co je dobre a pripadne to potom prekonzultovat.
Citácia:
len to by potom znamenalo ze na systeme vobec nezalezi, ze zalezi len na ludoch.
System je vec, ktora ta dotlaci k veciam, na ktore by si za normalnych okolnosti neprisiel.
Citácia:
Ved ja som pisal, ze tiene zachranuje DM a Alef0 mi na to napisal, ze je to tak a ze to tak je aj v ostatnýh hrach, tak ja som napisal toto:
"len to by potom znamenalo ze na systeme vobec nezalezi, ze zalezi len na ludoch. To by nam potom stacil jeden jediny system"
Vezmime si bezpravidlovy system - Davano. Ktory element je tym, ktory dava hracom dobru zabavu / zazitok? V podstate sef je ten, kto ustanovi vychodisko dobrodruzstva a ostatni sekaju prispevky zaradom.
Vezmime si primitivny system vyhodnocovania konfliktov - minca - "ak potrebujes urcit nieco, na com sa neviete dohodnut, pouzite mincu". Ktory element je tym, ktory dava hracom dobru zabavu / zazitok? V podstate sef je ten, kto sa rozhodne jemne navigovat hracov a nahadzovat sceny. V kritickom pripade je rozdiel medzi GMom a hracom ten, ze GM nema postavu.
Vezmime si TSOY, ktore ma trosku komplexnejsie vyhodnocovanie konfliktov. Ktory element je tym, ktory dava hracom dobru zabavu / zazitok? Sef je opat ten, kto sa rozhodne jemne navigovat hracov a nahadzovat sceny.
Mozno by si mohol skusit rozpracovat, co rozumies pod tym, ze "zachranuje to GM", aby sme sa pochopili.