alef0 napísal:
Toto je dost dobry argument.
Enemze ked sa bavis o bezpecnosti, je to o tom, aka je sanca pre teba ako pouzivatela dopravneho prostriedku, ze zomries pri jeho pouziti. To je jedine meradlo nebezpecia.
V USA je za rok 32 milionov letov a nehod styridsat sedem.
A kolko ludi pri nich umrie? Za posledne roky vychadza na jednu letecku nehodu v priemere 8.5 mrtvych. Takze pre tvoj priklad nam vyjde sanca 0.00125% na smrt pri leteckej nehode ak absolvujes rocne prave jeden let.
Napr. v roku 2005 bolo v USA 6.420.000 dopravnych nehod, umrelo pri nich 42.636 ludi, teda v priemere 0.0066 mrtvych na nehodu (alebo inac, pri nehode bola sanca 0.66% na smrt). Dolezite je si uvedomit, ze toto cislo zahrna aj chodcov ci cyklistov.
Teraz uz len otazka, kolko jazd sa vykonalo v USA za ten rok. V roku 2006 (close enough) bolo v USA zaregistrovanych 251 milionov osobnych aut. Tu je problem ze neviem narychlo vysummonit cislo nakladakov a busov.
Dalej mozme napr. predpokladat, ze v priemere jedno auto vykona rocne 250 jazd (vela viacero za den, niektore zriedkavejsie, niektore su registrovane a prakticky nejazdia, whatever, aj tak bude vdaka chodcom/cyklistom/motorkam/nakladakom/busom vypocet na pikachu). To nam da rocne 62.75 miliardy jazd.
Na jednu jazdu nam vychadza pravdepodobnost smrti (skreslene vysoka vdaka vyssie spominanym faktorom) 0.000068%.
Vo vysledku je teda sanca umriet pri lete viac nez 18-nasobne vacsia, ako sanca umriet pri jazde autom (realne to cislo bude mozno aj 100-nasobok).
QED
Citácia:
Cele je to o fobii z lietania a fobia plynie z toho, ze zomries v lietadle.
Fobia z lietania plynie z toho, ze si v situacii kde mas nulovu kontrolu nad tym, ci prezijes.