Najprv treba zopár upresnení:
- alef0 sa ponúkol ako prvý na GMovanie a má prednosť
- potenciálne, keďže sa píše o víkende, bol by problém skúsiť dva dni? Naposledy sme hrali pár mesiacov dozadu, takže chuť by bola.
- a k Wushu treba dodať to, že to čo popíšem je kdesi na vrchole zoznamu hier ktorých chcem určite hrať (spolu s naratívnym Dark Ages: Inquisitor a Stalkerom). Tiež je problém, že to bolo zamýšlané skôr na dlhšie hranie, než na one-shot a možno by to vyžadovalo úpravy, ach.
Problém s Wushu je, že som mal pomerne jasnú predstavu o téme.
Predstavoval som si niečo ako noir so štylizovanou nereálnou akciou, najmä v štýle Max Payne 2. Ako každý noir, hlavná tématika je morálna nejednoznačnosť a dôležitú úlohu zohráva sex. Na ukážku práve z toho Maxa Paynea, ako taký noir funguje: Max Payne je detektív, zamiluje sa do nájomnej vrahyne Mony Sax, ktorá je podozrivá v prípade Paynovej kolegyne. (toto by bola v podstate celá hráčska príprava, vymyslieť taký troj-štvor uholník, nechcem inak spoilovať hru, preto v tejto mape vzťahov chýba ešte jedna osoba)
Druhá vec je, že to musí byť štylizované, postavy hovoria hlášky a monológy, a v prestrelkách dokážu podať nadľudské výkony, nikdy však nepôsobia neohrabane. Zrada, jednosmerné uličky, žiadne správne rozhodnutia, tragické závery, non-stop akcia, láska, to všetko k tomu patrí. Ďaľšia vec je, že postavy by mali vlastné scény, ktoré sa rýchlo striedajú medzi hráčmi. Na minimalizovanie nudy ostatných hráčov každý hráč hrá Pokušiteľa inému hráčovi, tak ako to mal Bifi vo Warhammeri. Nakoniec, často k tomuto typu filmov patrí poprehádzanosť deja, inak povedané príčina súčasných konfliktov sa ukazuje v retrospektíve a vytvára sa priamo pri hraní miesto mimo neho.
Nakoniec netreba zabudnúť, že Wushu je veľmi náročný na hráčov, pri tom sa nedá oddychovať veľmi.