Iluviel of Darnassus napísal:
ach
sklamanie
pôjde to všetko týmto smerom zjednodušovania? kvôli tomuto sa bojím tešiť na nové RPG hry (aj počítačové), lebo už to pomaly všetko bude len hack'n'slash....
Hlavu hore! To, že hack'n'slash aspekt hry je (alebo konečne sa zdá byť) vybalancovaný a zaberá podstatnú časť pravidiel ešte o ničom nesvedčí. Boj bol, je a bude podstatnou časťou Dnd (časťou, ktorá si vyžaduje podrobné pravidlá, aby bola záživná), ale jeho kvantita je predsa v rukách DMa a hráčov. Zjednodušenie povedie k zrýchleniu bojov, takže bude viac času na roleplaying! Alebo sa môžeš na akýkoľvek boj vyfláknuť a hrať sociálne a iné nebojové encountery s pomocou nových "skill challenges", čo je systém oveľa hlbší, ako v predchádzajúcej edícii (namiesto jedného hodu, čo rozhodne o všetkom, musíš niekoľkokrát uspieť pred určitým počtom neúspechov, hádžeš viackrát).
Ozaj, je to prvá edícia, kde sa explicitne udeľujú xp aj za prekonávanie takýchto "skill challenges." Doteraz to všetko bolo o xp za zabité príšerky plus nejaké voliteľné pravidlá vzadu v DMGuidoch...
Dovolím si tvrdiť, že štvrtá edícia je roleplayingu naklonená VIAC než bolo DnD v minulosti. Poskytuje naň priestor odstránením zdržujúcich pravidiel a systém powerov dáva možnosť roleplayovať viac aj v boji a to bude mať dosah na priebeh! ... Príklad, low-level paladin kedysi a dnes.
Predtým:
Paladin - Postav sa mi ako muž, ty ničomník, lebo ťa strestám svätým hnevom!!ň gaaaar!!
Ničomník - útočí na niekoho iného, bezbranného
DM - Mmmkay, tak môžeš hádzať. Pekný RP btw.
Paladin - seká mečom -attack roll- -miss- ooops, never mind....
4.
Paladin - Postav sa mi ako muž, ty ničomník, lebo ťa strestám svätým hnevom!!ň gaaaar!!
Ničomník - útočí na niekoho iného, bezbranného
DM - "Divine challenge," že? Hádž...
Paladin - posvätný oheň sa znesie na zbabelého ničomníka, útok minie, napriek tomu ale má účinok, aj keď slabší... paladin ho ten deň (alebo boj) už nebude môcť použiť, lebo doň vložil celé srdce ach ach.... myslite na to, ako by to vyzeralo v knihe alebo filme...
V druhom prípade neslúži rp len ako nejaký prívesok, ale sa naozaj zhoduje s tým, čo sa skutočne deje... lebo postavy majú schopnosti, ktoré konečne napĺňajú ich charakter. Kúzelníci už nikdy viac nebudú nútení siahnuť po kuši. Klerik už nie je medikom v krúžkovej zbroji, je to svätý bojovník a vodca, čo môže podporovať ostatných. Hra nebude umelo prerušovaná situáciami, keď dôjdu namemorované kúzla alebo "diablovské" liečivé lektvary a treba sa vrátiť do mestečka. Nie. To je minulosť.
Štvrtá edícia sa vracia do srdca príbehov. Kto sa tam vydá s ňou?