Skvelé.
Dobre, takže sme šiesti plus prípadní hostia a prirodzené fluktuácie.
Aby som to ako GM zvládol, nutnosťou sú hráčske funkcie "mapper" (kreslič mapy) a "caller" (obojsmerný sprostredkovateľ medzi hráčmi a GM, hovorca). Tých si hráči potom zvolia spomedzi seba.
Aby sme sa pohli, vygenerujem vám 6 náhodných setov vlastností. Použijem tento náhodný generátor:
http://www.random.org/integers/Prvé 4 kroky tvorby postavy sú nasledujúce:
1. Vezmete svoj blok vlastností. (p. nižšie)
2. Zvolíte si povolanie. Musíte spĺňať obmedzenia, ktoré uvádzam nižšie.
3. Vlastnosti môžete upraviť, pričom musíte dodržať nejaké obmedzenia.
4. Skúsite si postavu predstaviť a zdôvodniť jej vlastnosti.1. Vygenerované sady vlastnostíAljen:
Kód:
STR DEX CON INT WIS CHA
11 10 10 14 11 8
8 11 13 10 11 14
11 9 7 4 9 6
11 11 14 12 7 7
15 8 12 11 13 8
11 17 7 11 13 12
Baelara:
Kód:
STR DEX CON INT WIS CHA
11 9 10 13 5 11
10 7 15 10 6 13
8 6 11 14 9 10
11 12 8 17 12 14
6 15 7 11 11 13
7 8 10 10 12 8
Peekay:
Kód:
STR DEX CON INT WIS CHA
8 8 14 12 8 8
11 7 8 15 16 13
12 7 10 10 7 15
16 10 7 7 11 14
6 11 9 8 12 11
7 11 9 6 12 10
Quicci:
Kód:
STR DEX CON INT WIS CHA
9 9 15 12 11 8
14 8 10 15 10 9
8 6 12 7 13 8
8 10 15 10 11 16
10 8 6 15 10 12
8 10 6 14 7 4
Conlai:
Kód:
STR DEX CON INT WIS CHA
7 6 12 4 16 14
10 6 13 14 14 5
9 9 15 13 10 12
10 11 5 7 15 11
14 13 13 7 6 13
7 17 6 9 6 9
Majo:
Kód:
STR DEX CON INT WIS CHA
13 13 15 11 12 11
14 7 8 7 8 9
13 10 12 10 15 8
11 10 13 10 11 4
5 13 11 14 9 15
12 5 5 11 10 13
Tie sety sú miestami dosť drsné. Nuž, hádže sa 3d6. (Prípadne si pozrite v PHB 2. edície AD&D, ako sa tam generovala postava a ako sa vysvetľovali jej čísla.)
2. Voľba povolaniaK dispozícii je 7 povolaní: bojovník, kňaz, zlodej, čarodej, elf, trpaslík a polčík (hobit). Prvé 4 povolania sú ľudské. Nevyžaduje sa v nich žiadna minimálna vlastnosť, zvoliť ich môžete s ktoroukoľvek sadou vlastností. V rasových je to odlišné. Elf vyžaduje minimálnu inteligenciu 9, trpaslík minimálnu odolnosť 9, a polčík minimálnu obratnosť 9 a odolnosť 9.
Výška vlastností a modifikátory:Je to odlišné ako v 3e a neskôr.
3 ............ -3
4-5 ........ -2
6-8 ........ -1
9-12 ..... +0
13-15 ... +1
16-17 ... +2
18 ........ +3
Asi nemusím vysvetľovať, čo ktorá vlastnosť robí, akurát pri charizme zdôrazním, že okrem modifikátoru určuje, koľko môžete mať retainerov (žoldnierov, pomocníkov a pod.) a akú budú mať morálku.
Elf, trpaslík a polčík nebudú obmedzení v leveloch (v normálnych pravidlách sú totiž celkom silní, a preto majú obmedzenie, že trpaslík môže dosiahnuť najviac 12. level, elf 9. a polčík 8. - aj keď trocha sa zlepšujú aj potom). Používajú sa variantné pravidlá zo s. 266-267.
3. Úprava vlastnostíKaždé povolanie má primárne vlastnosti, ktoré môžete zvýšiť. Primárne vlastnosti sú tieto:
kňaz - múdrosť
bojovník - sila
čarodej - inteligencia
zlodej - obratnosť
trpaslík - sila
elf - sila, inteligencia
polčík - sila, obratnosť
Platia pritom nasledujúce obmedzenia:Zvýšiť môžete len primárnu vlastnosť. Za zvýšenie o 1 bod musíte jednu inú vlastnosť znížiť o 2 body. Nemôžete pritom ale znižovať odolnosť a charizmu (čiže tie sa nemenia). Nemôžete znížiť ani obratnosť, ale ak ste zlodej alebo polčík, dá sa zvýšiť. Žiadnu vlastnosť nemožno znížiť na úroveň 8 a menej.
Mne z toho vychádza, že asi žiadne úpravy nebudú.
Výška primárnych vlastností pritom ovplyvňuje bonus alebo postih na získanú skúsenosť:
4. Zdôvodnenie vlastnostíSkúste si postavu predstaviť. Prečo má napríklad charizmu 5? Možno preto, že je neustále zachmúrená a namosúrená. Obratnosť 6 možno znamená, že kríva - možno zle zahojené vojnové zranenie. Nízka inteligencia môže znamenať, že postava kedysi dostala úder do hlavy a je chvíľami dezorientovaná. Ako sa prejavujú vysoké vlastnosti? Vysoká odolnosť možno znamená fakt tuhý korienok, osobu, ktorá je živá a vitálna a snáď nikdy nebola chorá. Získajte nejaký obrázok o postave - čo výška jej vlastností vypovedá o jej minulosti či jej správaní.