Keďže už mám TL2 predobjednané a aj som sa s prvou vlnou dostal do closed bety, môžem Annunovi poupdatovať čosi.
Annun napísal:
1. Vlastne zvieratko. Kazdy hrdina ma vlastneho zvera, ktory ma vlastny inventar, vies kustok aj bojovat, ale co je najdolezitejsie, viete ho skoro odhocikial nalozit vecami a poslat spat do mesta aby ich predal bez toho, aby ste museli unavne do mesta behat sami. Toto vyrazne zvysuje pozitok z hry, lebo clovek nemusi kazdych 5 minut odbehavat do mesta predavat hovadiny.
Ešte lepšie než v jednotke, pretože tam každú nie-trash-white-item vec bolo treba identifikovať scrollom, čiže keď došli bolo treba ísť osobne portálom do mesta, príp. predávať pomocou peta veci "na blind."
Annun napísal:
3. Ked vypnete hru, hra vas nevrati spat do mesta, miesto toho pri najblizsom zapnuti budete pokracovat presne tam, kde ste skoncili. To sa mi velmi kvituje.
Bohužial TL2 už túto funkciu nemá, alebo minimálne v multiplayeri tak úplne nie je (CB je internet-play only). Pri "loade" hodí hráča do mesta daného aktu. No v MP si to pamätá posledné 4 navštívené lokácie kompletne s vybitými monštrami, ukradnutým lootom, pozíciami všetkých vecí, questov, dungeonov, etc.
Annun napísal:
8. Mapy do zabudnutych dungeonov. Obcas najdete, alebo si kupite mapu, ktoru mozte pouzit na otvorenie portalu do zabudnutej casti dungeonu. Casto tam najdete zaujimavejsie predmety a silnejsich nepriatelov, ako by ste cakali.
Pokiaľ vieme, v TL2 už tieto mapy nie sú.
Annun napísal:
9. Ziadne sialene DRM, da sa hrat offline, bezi to aj na starych strojoch.
TL2 beta je zatiaľ internet only, avšak full release by mal singleplayer bežať normálne offline (+LAN support). Môžem povedať, že na mojej sedemročnej starej šunke mi to ide úplne v pohode takmer vždy plynulo a v "low" nastaveniach to vyzerá cca. ako TL1 na vyšších, takže sa nesťažujem.
Annun napísal:
1. Az prilis vela item dropov. Aj napriek relativne velkemu inventaru a zvieratku budete rychlo zahlteni desiatkami magickych predmetov, z ktorych vacsina bude velmi podobna a zacne byt problem sa v tom orientovat. Mozno by to chcelo generovat trochu menej hovadin.
V TL2 zatiaľ badám, že drop je regulovaný aj obtiažnosťou a prevažne padajú trash biele veci, príp. zelené takmer-vždy-trash veci. Frekvencia spellov, modrých a unikátnych vecí o kus menšia než v jednotke. Keďže ale identifikovať treba len unikáty a niektoré zriedkavejšie modré veci, takmer nikdy nepotrebuješ ísť späť do mesta, pet v pohode predá + dokáže teraz kupovať cestou naspäť potiony a identify/town portal scrolly.
Annun napísal:
2. Questy a pribeh. Sice plnia ulohu v tom, ze vas posuvaju dopredu, ale zaujat vas urcite nezaujmu.
Príbeh je v podstate rip-off Diabla 2 (ktovie prečo asi, lol), konečne ale človek vidí a zažije čosi aj zo zvyšného sveta. Side-questy sú klasické HnS serepetičky na spôsob "search and destroy" či "find and bring back." Z Diabla 3 okukali trochu "eventy," čiže sem-tam človek natrafí na niekoho, komu môže zachrániť prdel a dostať za to nejakú malú odmenu.
Annun napísal:
3. Nutnost pridelovat body do atributov. Ak ste mag, davate skoro vsetko do magie. Ak bojovnik, do sily. Ak lukostrelec, do dexterity. Naco to v hre vobec je?
V dvojke už majú atribúty trochu pomenené efekty, takže už nie je až tak jednoznačné "do čoho pumpovať." Teda Strength zvyšuje fyzický damage všetkých zbraní + všetok critical damage, Dexterity zvyšuje dodge a critical hit chance a znižuje damage penalty za "fumble" (v podstate "netrafený" útok, štandarný postih je -75% damage), Focus zvyšuje manu, všetok elementálny damage a šancu na "execute" (v podstate útok oboma zbraňami naraz pri dual wielde, funguje však len keď sú obidve zbrane rovnakého typu, napr. meč+meč, pištol+pištol, sekera+sekera, atď.) a Vitality zvyšuje životy, armor a block chance na štítoch. Navyše predmety majú všetky "level requirement" od ktorého ich môže používať každý, nezávisle od atribútov (s výnimkou "xy class only" unikátov) a attribute requirement, ktorý keď spĺňaš, tak môžeš ignorovať ten levelový.
Annun napísal:
4. Ziaden multiplayer (to mne osobne nevadi, ale mnohym ludom ano).
V TL2 bude LAN support aj online play. V closed bete zatiaľ len online play a networkové bugy sa vychytávajú dosť rýchlo, takže sa to stále zlepšuje.
Annun napísal:
5. ZIadne velke lokacie nad zemou. Cela hra je jeden velky dungeon (aj ked casto sa meniaci a pekny).
Každý act v TL2 má svoj vlastný overworld s niekoľkými lokáciami a kopou dungeonov, takže problem solved.
+ na záver dodám, že obtiažnosť o hodne stúpla (aj na Normal obtiažnosti dostanete od koncových dungeon bossov instant kill na jednu-dve rany, pokiaľ nemáte vyslovene "tankový" build; v podstate každý úder má istý "knockback"; damage zo skillov je vo väčšine prípadov oveľa menší ako klasický útok a človek si naozaj musí dávať pozor na to čo robí) a rýchlosť pohybu sa dosť zvýšil čo spôsobuje dosť problémy s triafaním sa do monštier, najmä pre meleečkárov a obzvlášť pri dual wielde a jednoručných zbraniach, ktoré majú len maličký, príp. žiadny damage arc a splash damage (ergo: obojručky dávajú plošne všetkému do ksichtu v ich ceste, mečíkom upicháte prinajlepšom dvoch tesne na sebe sa krútiacich.)
Toť zatiaľ vsjo čo mi napadlo.