Čo sa týka vhodnosti d20 na Call of Cthulhu, resp. Lovecraftovský horor: Nie som fanúšikom d20, ale je to IMHO najlepší gejmistický systém, aký som videl (ak mi odpustíte GNS termín). Samozrejme hrať CoC ako kompetitívnu hru je hriech - ale až tak by som sa toho boja pri CoC d20 nebál, keďže postavy nemajú žiadne spešl paurz, minimum hit pointov, a väčšina vecí, ktoré stretneš, sú tak nebezpečné, že si rád, keď prežiješ. Najväčším problémom vo vzťahu k CoC je IMHO taktickosť a freeze-frame resolution d20 systému. Ináč suprovo je urobená Sanity.
Čo by som s tým ale urobil ja. (V poslednej dobe mám záľubu brať klasické systémy a vyrábať v nich úpravou herných techník narativistické (ehm, sorry) kampane - podarilo sa mi to zatiaľ v Dark Ages: Inquisitor a vo Warhammer Fantasy Roleplay.) Teraz len nahlas rozmýšľam:
a) Zaviedol by som niektoré elementy z Conspiracy of Shadows - asi deskriptory pri vlastnostiach (možno by som vlastnosti úplne vyhodil/prekopal), nejakú formu sociálneho konfliktu a sociálnych "zbraní" (pečať úradu, autorita, glejt, príslušnosť v organizácii, reputácia a tak), páči sa mi aj pravidlo pre momentum (t.j. keď si "na ťahu" a uspievaš, tak pokračuješ až do štyroch akcií) a po vzore CoS by som hod d20 zmenil na 2d10, pričom môžeš dostať "penalty" alebo "bonusovú" kocku (kocky), pričom rátajú sa vždy dve najhoršie (najlepšie). Neviem však, ako by to fungovalo so systémom modifikátorov a pevných cieľových čísel. Úplne najlepšia vec na CoS je však Cell Assets, teda spoločná tvorba investigátorskej bunky a spoločný nákup zdrojov - kontakty, artefakty, nehnuteľnosti a tak...
b) Zaviesť element chaosu do boja z Kill Puppies for Satan, presnejšie je to aj na RPG fóre pod "The Evil Fucked Up Side of... Guns", len ešte rozmýšľam ako aj mechanicky. Asi vopred zahlasovaním zámerov akcií a potom určením iniciatívy a súčasným vyriešením zámerov - t.j. skriptovaním dopredu ako v Sorcererovi.
c) Zabezpečením, aby investigatívna hra naozaj fungovala a nebola závislá od šťastných/nešťastných hodov. Veľmi dobrý návod kdesi postol Christopher Lehrich, v ktorom opísal techniky na vedenie funkčnej investigatívnej hry, ktorá sa neriadi induktívnymi alebo deduktívnymi technikami, ale tzv. abduktívnymi technikami.
d) Možno umožniť hráčsku kontrolu nad Sanity, t.j. "burni viac Sanity a dozieš sa viac informácií".
Každopádne zvažujem, že rozbehnem väčšiu kampaň od konca leta, možno Masks of Nyarlathotep, ale trocha ma odrádza, že z fór vyplýva, že uspokojivá hra je častejšia pri krátkych dobrodružstvách.
_________________ Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"
|