Nu, vitam sa v tejto teme a dufam, ze sa tu budem citit ako Warrior v Davane. Ak sa vam bude zdat, ze sa tu miesam, poslite mi PMku.
Rad by som vedel, ake konkretne kroky sa udiali od posledneho sporu. V kazdom pripade si tiez (aj po debate) myslim, ze stvrty hrac a pripadne kompromisy by mohli pomoct. Ja ta chapem, Quicci, ze v polohe 2+1 si tak trochu ako piate koleso na voze (kedze tie dve postavy su herne spriaznene viac nez dost), ale je naozaj otazka, co sa na vsetkych styroch stranach robi preto, aby to az take zjavne nebolo.
Chapem hracov, ktori su menej aktivni, lenze to, ked hrac sedi a diva sa a sedi a diva sa a nepovie nic, nie je velmi priazniva situacia - nememu hracovi totiz ani vlastny DM nerozumie. Samozrejme, existuju aj hraci, ktori mlkvo sedia v rohu a tvaria sa nanajvys znudene, lenze potom DMovi povedia, ze sessna bola uplne genialna (zdravim presovsku omladinu!)
Mlcanlivost dokazem pochopit u zaciatocnikov, ktori sa potrebuju rozpozerat, ale touto etapou sa zrejme uz preslo. (V pripade zaciatocnikov mi napada akurat klasicke riesenie: neustale bombardovanie hraca otazkami typu "A co robis ty?", "Ostatni idu tam a ty co?" s tym, ze hrac casom nadobudne sebavedomie a bude sam kricat, co chce robit).
Zial, postoj typu "som nerozhodny - je zle, rozhodnete za mna - je zle" je typicky extremisticky a neviem, co maju ostatni urobit pre to, aby sa hrac uvedomil a zistil, ze su aj polohy medzi tymito dvoma mantinelmi. Tomuto pomoze len sebauvedomenie a vacsia aktivita zo strany daneho hraca za podpory ostatnych.
Ale ked hrac nie je aktivny a nesnazi sa prekonat ostych (ktory tuto nie je na mieste) a navyse ma neopravneny pocit, ze sa k nemu ostatni otacaju chrbtom (co sa mi nechce verit), tak s tym zrejme nepohne nik. Nezavisle od toho nerozumiem, preco sa namiesto snahy problemy riesit voli utek, urazenost, a jesitnost.
A prirodzene, trufam si povedat, ze hlavnym problemom, z ktoreho toto zas a znova vyplynulo je velmi silny faktor Dvojmesacnej periody kriz.
_________________ Light hand of Empelol.
|